Strona 4 z 4

Re: Chłopi - strategia

: wtorek 27 lut 2018, 23:13
autor: Bladi
A co ma się stać? :roll: Jeżeli do tego czasu nie wybuchnie zaraza to w następnej turze liczba chłopów gwałtownie spadnie, ale za to zarobisz sporo pieniędzy.
Chcę sprawdzić częstotliwość wybuchów zarazy, na ile prób ustawienia tego podatku przypadnie wybuch zarazy. Ot z czystej ciekawości.
W sensie co się stanie gdy będziesz miał liczbę chłopów równą 1000 szt. i zadowolenie na poziomie 0 po skończonej zarazie czy w momencie jej wybuchu?
W momencie wybuchu. Chcę sprawdzić czy prawdziwa jest moja teoria o większej szansie wybuchu zarazy przy zerowym zadowoleniu chłopów. Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał

Re: Chłopi - strategia

: środa 28 lut 2018, 11:41
autor: einstein13
Bladi pisze: wtorek 27 lut 2018, 23:13 Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał
Ja nie sprawdzałem i nie mam zdania na ten temat. Dla mnie zadowolenie jest dziwne. Czasem miałem podatek 4.0 i zadowolenie na poziomie 100% - dziwne. Nie sprawdzałem też związku wybuchu zarazy z zadowoleniem. Może jest, może nie ma? Jest kilka czynników, które chcemy/trzeba sprawdzić. Jestem racjonalistą (na ile się da) i przekonują mnie liczby, nie zdanie "bo tak mi się wydaje" albo "mam takie doświadczenie". ;)

Re: Chłopi - strategia

: środa 28 lut 2018, 19:05
autor: Bladi
Dla mnie zadowolenie jest dziwne. Czasem miałem podatek 4.0 i zadowolenie na poziomie 100% - dziwne.
Może podnosiłeś podatki stopniowo? Gdy podniesiesz gwałtownie zadowolenie spadnie, albo po prostu na buga trafiłeś

Re: Chłopi - strategia

: czwartek 01 mar 2018, 06:50
autor: NycU
einstein13 pisze: wtorek 27 lut 2018, 18:18 Z mojej strony muszę naprostować jedną informację: ilość chłopów po kolejnej turze NIE JEST LOSOWA.
Moje testy wykazały, że można wykreować odpowiedni wzór, a rozbieżność wynika z CZASU wejścia do rozgrywki/ czasu danej tury. Gdyby każdy gracz dostawał na wstępie 100 chłopów (po równo), to ostatni w kolejce jest osłabiony względem reszty graczy. Twórcy rozwiązali częściowo ten problem dodając chłopów. Wzór na pewno obejmuje nałożony podatek i/lub zadowolenie.
No i trzeba nadmienić, że końcowy wynik ilości chłopów może różnić się o jednostki ze względu na zaokrąglenia (nie wiem, jak to wygląda w kodzie gry, ale może być różnie i daje to różne wyniki).
Jest losowa ale w bardzo małym stopniu +/- 1-4 chłopów co w późniejszej fazie może dać rozbieżność, sprawdziłem i tylko czerwony jest pokarany bo zaczyna z liczbą 100 chłopów dlatego wyszła taka różnica gdy zrobiłem test, reszta dostaje solidarnie po 107-110 na start
Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał
Ja wcale nie powiedziałem, że na 100% się mylisz ale nawet jak zadowolenie ma wpływ to NADAL wybuch jest czynnikiem losowym

Re: Chłopi - strategia

: niedziela 22 lip 2018, 12:19
autor: Boghute Ara
NycU pisze: czwartek 01 mar 2018, 06:50
einstein13 pisze: wtorek 27 lut 2018, 18:18 (...) Gdyby każdy gracz dostawał na wstępie 100 chłopów (po równo), to ostatni w kolejce jest osłabiony względem reszty graczy. Twórcy rozwiązali częściowo ten problem dodając chłopów. (...)
(,...) sprawdziłem i tylko czerwony jest pokarany bo zaczyna z liczbą 100 chłopów dlatego wyszła taka różnica gdy zrobiłem test, reszta dostaje solidarnie po 107-110 na start
Mała poprawka: reszta graczy zaczyna grę z ilością 108-110 chłopów.

Re: Chłopi - strategia

: czwartek 31 sty 2019, 09:15
autor: Daniello81
Rozegrałem już mnóstwo gier i wg mnie nie ma żadnego dobrego systemu na chłopów. Ja uzależniam strategię od aktualnych potrzeb. Jeżeli mam mało chłopów, a potrzebuję trochę grosza to ustawiam podatki na 1,0. Jeżeli kasy mam sporo to uważam tylko żeby liczba chłopów nie przekroczyła 1000. Powyżej 900 ustawiam podatki na 4,0 i likwiduję podatek gdy liczba chłopów spadnie do ok. 700.

Odnośnie zarazy to tylko kwestia losowa. Czasem pojawia się jak mamy 1001 chłopków, a czasem możemy dobić nawet do 1400-1500 i pojawia się dopiero wtedy.