Tipsy / cheaty

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

einstein13
Posty: 23
Rejestracja: piątek 19 maja 2017, 11:33

Tipsy / cheaty

Post autor: einstein13 » piątek 19 maja 2017, 11:58

Brakuje mi informacji na stronce (http://clash.y0.pl/index.php/kody.html) w formie częściowych Cheatów, że przed odkopaniem skarbu / świątynią / etc. można zapisać grę i dokonać próby odkopania dóbr. Jeśli się nie uda - odczytać zapis gry i ponowić proces. Aż do pożądanego skutku.

Jest to wykorzystania mechanizmu gry, znanego chyba zewsząd, ale co tam... :) W wersji deluxe można byłoby po prostu ustawić, jakie bonusy siedzą w świątyniach / skarbach i w ten sposób ograniczyć proceder do minimum, bo po co miałby być wykorzystywany? ;)

Ale do tipsów do Clasha by się przydało dodać.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 154
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Tipsy / cheaty

Post autor: Boghute Ara » sobota 27 maja 2017, 19:54

Jak sama nazwa działu wskazuje, starałem się tam zamieścić wszystkie znane mi KODY, czyli specjalnie wymyślone przez twórców gry sekwencje liter przynoszących nam różnorakie korzyści.

A co do zapisywania gry przed każdym kopaniem skarbów, wejściem do świętego miejsca czy odwiedzinami w porcie to jak sam słusznie zauważyłeś jest to powszechnie znany proceder, który każdy gracz stosunkowo szybko odkrywa sam, więc nawet nie ma sensu o tym pisać.

Ale spoko, przemyślę to, ponieważ staram się brać pod uwagę sugestie innych graczy w procesie usprawniania strony. :)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Amer
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 18 lut 2018, 16:36

Re: Tipsy / cheaty

Post autor: Amer » poniedziałek 19 lut 2018, 15:59

Tylko tipsów i cheatów brakuje mi na stronie głównej Clasha. Są ciekawe propozycje na początek rozgrywki (np. budowa wieży), jest dział Kody, szkoda że nie ma więcej tipsów.

Tak jak ja to rozumiem: cheaty to wykorzystywanie luk i błędów gry (np. poruszanie się po mapie przez rozłączanie i dołączanie oddziałów, wykorzystywanie w czasie walki jednostki latającej w taki sposób, żeby komputer był karany Gniewem Bożym), a tipsy to różnego rodzaju triki i porady. O ile więc cheaty uważam za niedopuszczalne (podobnie jak kody, które można z kolei nazwać zaplanowanymi, zamierzonymi cheatami), o tyle tipsy to wskazówki i podpowiedzi, które mogą i powinny urozmaicić grę. Niektóre cheaty są siłą rzeczy wymienione w dziale Clash Deluxe wśród propozycji zmian, brakuje jednak odrębnego działu, gdzie wszystko byłoby w jednym miejscu wrzucone koło siebie. Na forum jest świetny temat Spostrzeżenia, ale tam różnego rodzaju tipsy i cheaty są rozrzucone w wielu miejscach. Lektura fascynująca, ale chciałoby się mieć to zebrane w jednym miejscu.

Zaczynamy budować dział tipsy? ;)

Poza budową wieży zaraz na początku gry, która odsłania spory kawałek mapy, warto korzystać z wyprowadzania chłopów przed mury zamku, gdy się zagapiliśmy i ich liczba jest większa niż 1100. Chłopów należy wyprowadzić tylu, żeby przed zakończeniem tury, było ich ok. 950. Zapobiegnie to prawdopodobnemu wybuchowi zarazy w kolejnej turze. Nadmiar chłopów można wykorzystać w zamku, gdzie ich liczebność się dopiero buduje.

Warto na samym początku gry wyprowadzić z zamku dwie grupy po 10 chłopów i penetrować nimi okolicę. Chłopi się nie męczą. No chyba że to cheat ;)

Zwabianie przeciwnika: komputer gra ofensywnie i gdy koło zamku kręci się lektyka z pieniędzmi bądź jednososobowy słaby oddział, to często zmierza w tym kierunku. Komputer nie przejmuje się tym, że niedaleko stacjonuje silny oddział. Wielokrotnie zwabiałem do lektyk ze złotem słabe oddziały, które nim zdążyły dojść do złota, zostały zaatakowane przeze mnie silnym oddziałem.

Budowniczy, który jest daleko od zamków i twierdz i innych naszych jednostek i spokojnie penetruje teren w poszukiwaniu skarbów, jest łatwym łupem dla przeciwnika. Jeśli już komputer sobie go upatrzy, to nie odpuści. Uciekać nie zawsze jest sens (zmęczenie), gdy więc komputer dojdzie na tyle blisko, iż wiadomo, że w kolejnej turze zaatakuje, należy budowniczym zastawić pułapkę. Jest to strata postaci, ale w walce też byśmy ją stracili, a nadto komputer zyskałby wyższy status jednostek biorących udział w starciu. Nie mówię o oczywistych korzyściach, gdy wrogie jednostki wpadną w pułapkę.

Może trochę oczywistości, trochę powtarzania, trochę nieścisłości, ale jeśli parę osób jeszcze coś od siebie dołoży, a Gospodarz wydzieli specjalny dział, to będzie to bardzo pomocna ściąga.

ODPOWIEDZ