Optymalna strategia podatkowa

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Venno
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Optymalna strategia podatkowa

Post autor: Venno »

Nie znalazłem na forum takiego dokładnego "badania ekonomicznego wieśniaków" :) a jedynie obserwacje po wielu godzinach gry, akurat bez zimnych kalkulacji, dlatego zdecydowałem się potestować mechanikę chłopów i podatków. Wyniki:


Wzór na dochód z podatków:

DOCHÓD = POPULACJA × PODATEK × 0.025

Wykonałem trochę testów, z których wynika, że dochód z podatków można opisać powyższą zależnością. Wynik zaokrąglany jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, jak to zwykle bywa przy obliczeniach na liczbach całkowitych.

Okazuje się, że poziom zadowolenia nie ma wpływu na otrzymywany dochód z podatków. Poziom zadowolenia nie ma wpływu również na wzrost (lub spadek) populacji z tury na turę, ale nie mam co do tego pewności.


Wzrost (lub spadek) populacji na turę:
  • WZROST POPULACJI - wzrost populacji jest losowy. Największy wzrost (pomiędzy 7% a 10%) następuje przy braku podatku, najmniejszy wzrost następuje przy podatku 1.0 (pomiędzy 1% do 7%). Ważna obserwacja: kilka tur po nałożeniu podatku wzrost jest zmniejszony o kilka %.
  • SPADEK POPULACJI - spadek wynosi od 6% do aż 15% i jest losowy. Spadek następuje od podatku 1.1 wzwyż. Przy mniejszych podatkach spadek jest łagodny. Istotna uwaga: przez kilka tur po nałożeniu wysokiego podatku "prędkość" spadku populacji wzrasta. Przykładowo po pierwszej turze spadek wynosi 11%, a w następnej będzie z pewnością wyższy, na przykład 13%, nigdy nie mniejszy. Ta zasada po kilku turach przestaje działać.

Najlepsza strategia

Najlepsza strategia do otrzymania największego dochodu z podatków to czekanie aż populacja miasta wyniesie 900-1000 (aby uniknąć zarazy), ustawienie wysokiego podatku na jedną turę. W następnej turze zmniejszamy podatek do zera. "Chłopi odpoczywają" 1 lub 2 tury, w zależności jak bardzo chcemy zwiększyć populację naszego miasta. Proces powtarzamy.

Testy potwierdziły ogólne obserwacje zauważone na forum. Tylko warto pamiętać, aby nie zostawiać wysokiego podatku na wiele tur ;)
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Optymalna strategia podatkowa

Post autor: Boghute Ara »

Venno pisze: niedziela 08 mar 2020, 23:04Najlepsza strategia

Najlepsza strategia do otrzymania największego dochodu z podatków to czekanie aż populacja miasta wyniesie 900-1000 (aby uniknąć zarazy), ustawienie wysokiego podatku na jedną turę. W następnej turze zmniejszamy podatek do zera. "Chłopi odpoczywają" 1 lub 2 tury, w zależności jak bardzo chcemy zwiększyć populację naszego miasta. Proces powtarzamy.
Czyli coś co odkryłem już ponad 20 lat temu bez tych wszystkich pokrętnych wyliczeń. :lol:
Venno pisze: niedziela 08 mar 2020, 23:04Testy potwierdziły ogólne obserwacje zauważone na forum.
Dobra robota. Trzeba przyznać, że masz łeb do cyferek i anielską cierpliwość żeby to wszystko przetestować. ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Optymalna strategia podatkowa

Post autor: Mar »

Miałem chwilę i postanowiłem zrobić testy. Faktycznie wzór to:

Wpływy z podatków = (Ilość Chłopów / 10) * (podatek * 0,25)

Czyli wychodzi na to samo co sami zauważyliście ;)

Przy czym zadowolenie ludności ma znaczenie. Jeżeli wynosi poniżej 25% to otrzymujemy tylko 1/2 przychodów. Zawsze pilnowałem zadowolenia bo wiedziałem że czasem przychody są nieadekwatne i musiało to zależeć od niego ale dopiero teraz sprawdziłem gdzie jest granica.
ODPOWIEDZ