Spostrzeżenia

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

clash123 pisze:Ja odnośnie walki manualnej i automatycznej. Obrażenia zdecydowanie się różnią, 10 górali na złotym w walce auto jest praktycznie nie do zatrzymania, potrafi ktoś wyjaśnić ten fenomen?
Nigdy nie wybieram walki auto, więc ciężko jest mi się do tego odnieść, aczkolwiek mam świadomość, że obrażenia mogą się różnić, gdyż komputer przeważnie rozgrywa walki w taki sposób, aby najpierw zaatakować najsilniejsze jednostki w oddziale przeciwnika, nawet w sytuacji w której znajdują się z tyłu a on ma okazję uderzyć kogoś słabszego znajdującego się bliżej. Mimo wszystko chyba nie chcesz mi powiedzieć, że 10 Górali na złotym statusie jest w stanie wygrać walkę w trybie auto z 10 silniejszymi jednostkami na złotym statusie pokroju Magów, Smoków, Skrzydlaków, itp.?
clash123 pisze:Poza tym w walce auto, przy wygranej walce prawie nigdy nie tracimy jednostek, są tylko ranne, a te oczywiście można wyleczyć w szpitalu. Czasem odpalając gierkę w celu zagrania szybkiej partii, decydowałem się na to rozwiązanie, ale jest ono absolutnie bez sensu. Ostatnio mając 9 górali w zamku zatrzymałem z 15 oddziałów, od 5-10 jednostek przeciwnika, który raz po raz szturmował mój zamek i potem bez problemu odwróciłem losy rywalizacji, mimo iż walcząc manualnie nie miałbym absolutnie żadnych szans. Komputer nawet mając jednostki rażące na odległość zadawał śmieszne obrażenia.
Zależy jaki był skład tych oddziałów, bo jeżeli miałeś 9 Górali na złotym statusie, tak jak już wcześniej napisałeś, to są oni w stanie bez problemu poradzić sobie z typowymi oddziałami z początkowego stadium gry składającymi się z mieszanych jednostek na słabym statusie. Spośród jednostek 1 poziomu, Góral jest słabszy tylko i wyłącznie od Rycerstwa i Lekkiej Jazdy na podobnym statusie. Cała reszta nie ma z nim żadnych szans w walce 1vs1.
clash123 pisze:I dlaczego komputer prawie zawsze ma ze sobą budowlańca?
Masz na myśli, że w prawie każdym jego oddziale jest Budowniczy? Ja jakoś tego nie zauważyłem. Wiem tylko, że niezależnie od wybranego poziomu AI, komputer rozpoczyna grę mając 3 Budowniczych, czyli tylko o 1 więcej niż my.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
clash123
Posty: 4
Rejestracja: piątek 14 paź 2016, 09:45

Re: Spostrzeżenia

Post autor: clash123 »

1. Grając z komputerem ciężko spotkać jednostkę w takim zestawieniu jak podałeś, ale 10 górali w walce auto spokojnie radzi sobie z dość częstym zestawem komputera z późniejszej fazy gry (budowniczy, 4 skorpiony, 5 słoni).


3. tak, o to mi chodziło, bardzo rzadko idzie spotkać jednostkę komputera która nie ma w swoim składzie albo budowlańca albo dowódcy.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

clash123 pisze:1. Grając z komputerem ciężko spotkać jednostkę w takim zestawieniu jak podałeś, ale 10 górali w walce auto spokojnie radzi sobie z dość częstym zestawem komputera z późniejszej fazy gry (budowniczy, 4 skorpiony, 5 słoni).
Góral na złotym statusie ma siłę 13 i obronę 11, Skorpion na białym ma siłę 13 i obronę 9, a Słoń na białym ma siłę 15 i obronę 11, więc w ogóle mnie to nie dziwi. :)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Jednostka latająca połączona z jednostka piesza np : (smok+mag) traci tyle samo PA co straciła jednostka piesza. Smok lecąc sam przez las traci -3 PA, połączony z magiem -6 PA. Komputer może atakować swoje jednostki, miałem pełno sytuacji w który ustawiałem ciężkie jednostki tuż pod murem w czasie oblężenia i gracz komputerowy zaatakował mnie zawieszając swoją ważkę na murze a następnie podszedł szkieletem i uderzył swoje własne demoniczne latadło jak domniemam z zamiarem zaatakować mur. Taran w auto walce jest bardzo mocny polecam sprawdzić :). Duch pokona luzem górala 1v1 ale i tak jest beznadziejny jak na wymagania pokuszę się o stwierdzenie chłop 3 poziomu technologicznego :). Wyeliminować 2 najlepszych rekrutów (wspomnianych w tym poście już przeze mnie) mamy klasyczny przypadek kamień, papier, nożyce na najwyzszym poziomie czyli: ciężka jazda>armata, skrzydlak>ciężka jazda, armata>skrzydlak IMO u doświadczonych graczy.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze:Jednostka latająca połączona z jednostka piesza np : (smok+mag) traci tyle samo PA co straciła jednostka piesza. Smok lecąc sam przez las traci -3 PA, połączony z magiem -6 PA.
Właśnie sprawdziłem i potwierdzam. Wygląda więc na to, że każda jednostka latająca po połączeniu z przynajmniej jedną jednostką pieszą traci swój bonus i zaczynają ją obowiązywać kary adekwatne do terenu po którym się porusza, co moim zdaniem jest bez sensu. :|
NycU pisze:Komputer może atakować swoje jednostki, miałem pełno sytuacji w który ustawiałem ciężkie jednostki tuż pod murem w czasie oblężenia i gracz komputerowy zaatakował mnie zawieszając swoją ważkę na murze a następnie podszedł szkieletem i uderzył swoje własne demoniczne latadło jak domniemam z zamiarem zaatakować mur.
Chciałem to jakoś sprawdzić, ale przeprowadzenie tego rodzaju symulacji byłoby dosyć czasochłonne, dlatego zapytam - czy jesteś pewien, że komputer zamiast muru ranił swoje jednostki, tzn. czy po uderzeniach mur nie pękał a zamiast tego ginęły jego własne jednostki? Bo ja grałem w Clasha już setki razy, ale nie kojarzę tego rodzaju sytuacji. :roll:
NycU pisze:Taran w auto walce jest bardzo mocny polecam sprawdzić :).
Jest wręcz odwrotnie, tzn. w walce Auto 1vs1 Taran przegrywa z każdą jednostką, niezależnie od tego kto rozpocznie walkę (chodzi mi o zaatakowanie jednostki na mapie głównej), z wyjątkiem Pospolitego ruszenia, Budowniczego i Pikieniera, z którymi wygrywa tylko wtedy jeżeli to Taran zacznie walkę. Natomiast w walce manualnej jest w stanie wygrać z wieloma z nich, m.in. Pospolitym ruszeniem, Budowniczym, Lekką piechotą, Pikinierem, Ciężką piechotą, Halabardnikiem, Góralem, Lekką jazdą, Ważką i Orłem, a to wszystko przez to, że mają mniej obrony niż Taran, więc w momencie wykonywania ataku kruszą się o niego i w rezultacie giną.
NycU pisze:Duch pokona luzem górala 1v1 ale i tak jest beznadziejny jak na wymagania pokuszę się o stwierdzenie chłop 3 poziomu technologicznego :).
Zależy w jaki sposób walka zostanie rozegrana. Jeżeli oboje mają ten sam status a Góralem kieruje człowiek to można z Duchem wygrać. Wystarczy po prostu wystawić się Duchowi w taki sposób, aby ten do nas podszedł i wykonał 1 atak, a w swojej kolejce zaatakujemy go aż 5 razy, co sprawi, że Duch będzie zraniony do tego stopnia, że w następnej turze się o nas zabije.
NycU pisze:Wyeliminować 2 najlepszych rekrutów (wspomnianych w tym poście już przeze mnie) mamy klasyczny przypadek kamień, papier, nożyce na najwyzszym poziomie czyli: ciężka jazda>armata, skrzydlak>ciężka jazda, armata>skrzydlak IMO u doświadczonych graczy.
Tzw. "tier", czyli hierarchia siły poszczególnych jednostek, obowiązuje na wszystkich poziomach technologicznych, nie tylko na najwyższym. Zauważ, że komputer często rzuca się na najsilniejszą jednostkę w naszym oddziale, nawet jeżeli znajduje się ona za plecami słabszych, które mógłby uderzyć więcej razy.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Co do ataku własnych jednostek przez gracza komputerowego jestem pewien nawet dziś miałem taką sytuacje Atak na mój zamek komputer 5xpegaz 2xbudowniczy 2xszkielet 1xduch ja się bronie 6x ciężka jazda 6xmuszkieter ustawiam jazdę pod murem pegaz uderza 2 razy w konnice traci ok 20 energii duch podchodzi i uderza w pegaza po szarży za około 40 energi sam tracąc 3. Z taranem masz racje wtedy komputer w mieszance łucznik góral słoń skorpion x10 przegrał z moimi 10 taranami widocznie musiał być poważnie ranny po spotkaniu z innym graczem komputerowym bo sprawdziłem jeszcze raz i nie udało mi się wygrać podobnego starcia na 100% pełnym życia oddziałem komputerowym na najniższym statusie moim i jego. Odnośnie pojedynków 1v1 to wiele jednostek przy odpowiedniej taktyce pokona inne ja mogę ciężka piechota pokonać pegaza komputerowego ale chyba chodzi o realne szanse jednostki w walce z graczami o równych umiejętnościach. Tak ogólny balans jest zachowany jak odliczyć przepakowanych magów i smoków co skutkuje ciekawymi rozmyślaniami nad zagraniami swojego żywego przeciwnika i przewidywaniem co może produkować w "ostatecznej fazie" i tym samym starać się dobrać odpowiedni rodzaj armii aby nie zostać skontrowanym. (Przepraszam za brak przecinków ale klawisz odmawia posłuszeństwa)
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze:Co do ataku własnych jednostek przez gracza komputerowego jestem pewien nawet dziś miałem taką sytuacje Atak na mój zamek komputer 5xpegaz 2xbudowniczy 2xszkielet 1xduch ja się bronie 6x ciężka jazda 6xmuszkieter ustawiam jazdę pod murem pegaz uderza 2 razy w konnice traci ok 20 energii duch podchodzi i uderza w pegaza po szarży za około 40 energi sam tracąc 3.
Ale jaja, muszę to kiedyś koniecznie przetestować, ale w chwili obecnej nie bardzo mam jak, bo nie mam na kompie żadnego save'a z gry w zaawansowanym stadium. :roll:
NycU pisze:Odnośnie pojedynków 1v1 to wiele jednostek przy odpowiedniej taktyce pokona inne ja mogę ciężka piechota pokonać pegaza komputerowego ale chyba chodzi o realne szanse jednostki w walce z graczami o równych umiejętnościach.
Każdą walkę można rozegrać na kilka sposobów i bywają sytuacje w których wszystko zależy od tego kto pierwszy zacznie albo ile razy da się uderzyć przeciwnikowi, co nawet u zaawansowanych graczy niejednokrotnie budzi zagwozdkę. Takim przykładem jest choćby walka Góral vs Duch, w której grający Duchem żeby wygrać musi zachować zimną krew i pozwolić podejść i uderzyć się Góralowi nawet dwa razy (bo zakładam, że ten kto gra Góralem nie jest tak głupi, żeby ruszyć pierwszy na Ducha i walnąć go raz z nadzieją, że wygra całą walkę). :P

Przed chwilą z kolei rozegrałem walkę Ciężka piechota vs Pegaz na kilka sposobów i choćbym nie wiem co zrobił to Ciężka piechota zawsze przegrywała, więc z tym przykładem to chyba akurat lekko przesadziłeś. ;)
NycU pisze:Tak ogólny balans jest zachowany jak odliczyć przepakowanych magów i smoków co skutkuje ciekawymi rozmyślaniami nad zagraniami swojego żywego przeciwnika i przewidywaniem co może produkować w "ostatecznej fazie" i tym samym starać się dobrać odpowiedni rodzaj armii aby nie zostać skontrowanym.
Nie do końca zgadzam się z tym balansem w ostatecznej fazie gry, bo Pegaz również jest przepakowany, z kolei Duch i Szkielet są do dupy i nikt ich nie produkuje. To samo zresztą dotyczy wcześniejszych poziomów technologicznych, gdzie każdy omija takie jednostki jak Pospolite ruszenie, Halabardnik, Ciężka piechota, Taran i Czerw, przez co armie niejednokrotnie są mało urozmaicone.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Boghute Ara pisze: Przed chwilą z kolei rozegrałem walkę Ciężka piechota vs Pegaz na kilka sposobów i choćbym nie wiem co zrobił to Ciężka piechota zawsze przegrywała, więc z tym przykładem to chyba akurat lekko przesadziłeś. ;)
Udało mi się to tylko kiedy pegaz uderzał raz moja piechotę "na tarczy" a ja oddawałem pegazowi 4 ataki ale już wiem czemu mi się to udało a Tobie zapewne nie wyszło miałem inne jednostki co spowodowało że pegaz był otoczony przez 2 sąsiadów mojej piechoty.
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Jeszcze 2 sprawy bot zawsze atakuje jednostke co stoi w bramie gdy sie bronimy nawet gdy tej bramy nie ma :d czesto tak ratowalem np kusznika przed ostrzalem wroga ustawiajac np lekka piechote w bramie. Opis rycerstwa wg clasha sugeruje ze powinien wygladac jak ciezka jazda i odwrotnie imo wydaje mi sie ze wystapil blad w wygladzie tych jednostek w grze i rycerstwo powinno wygladac jak "husaria" a ciezka jazda jak rycerz z kopia rogami i czarnym koniem czyli ergo zamienic sie wygladem.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze:Jeszcze 2 sprawy bot zawsze atakuje jednostke co stoi w bramie gdy sie bronimy nawet gdy tej bramy nie ma :d czesto tak ratowalem np kusznika przed ostrzalem wroga ustawiajac np lekka piechote w bramie.
Po prostu komputer atakuje tę jednostkę do której ma dojście, więc jeżeli drogę blokują mu mury to jedyną możliwością staje się jednostka stojąca w bramie. No chyba, że masz na myśli jednostki latające i miotające, które nawet mając możliwość zaatakowania kogoś innego tak czy siak atakują tę stojącą w bramie?
NycU pisze:Opis rycerstwa wg clasha sugeruje ze powinien wygladac jak ciezka jazda i odwrotnie imo wydaje mi sie ze wystapil blad w wygladzie tych jednostek w grze i rycerstwo powinno wygladac jak "husaria" a ciezka jazda jak rycerz z kopia rogami i czarnym koniem czyli ergo zamienic sie wygladem.
Faktycznie, nigdy nie zwróciłem na to uwagi. :shock: Zresztą podobnie sprawa ma się z murami, gdzie również zamieniono miejscami ikonki, tzn. mur na 2. poziomie technologicznym zbudowany jest z żółtych cegieł, podczas gdy ikonka go reprezentująca przedstawia szare kamienie i odwrotnie - mur na 3. poziomie technologicznym zbudowany jest z szarych kamieni, podczas gdy ikonka go reprezentująca przedstawia żółte cegły.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
ODPOWIEDZ