Spostrzeżenia

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Dreno
Posty: 66
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno » piątek 14 kwie 2017, 23:51

I właśnie pracuję nad kontratakiem: wszystkie testy przeprowadzane bez szarży, na 100% życia obu jednostek.

Założyłem, że istotna jest jedynie siła atakującego i obrona broniącego się.
Wykonałem parę pierwszych testów: niech zapis 3/3 = 5 oznacza, że przy 1 punkcie ataku i 2 punktach obrony otrzymałem wynik 5.

W ten sposób:
3/3 = 5
3/6 = 20
3/7 = 23

Spójrzcie na tabelę z mojej "encyklopedii". To przecież wypisz-wymaluj funkcja od obrony przeciwko atakowi, podzielona przez 2! Zadowolony na potwierdzenie postanowiłem zrobić ostatni test - 3/8. Rzut oka na tabelkę i spodziewam się, że pospolite ruszenie po ataku będzie miało już tylko 67% PŻ. A tu bach, niespodzianka, ma 69! Zaniżone obrażenia.
To teraz frontalny atak leśnikiem na jakiegoś tarana - 10/17 = 33 - tutaj z kolei obrażenia są zawyżone (odczytując z tabelki 17 przeciwko 10, po podzieleniu na 2 otrzymalibyśmy zaledwie 12). Wniosek jest niestety oczywisty - ten sposób rozumowania, mimo mojej początkowej radości, należy odrzucić.

Ale te wyniki:
7/22 = 54
10/22 = 54

oraz

7/25 = 62
10/25 = 62

już totalnie zbiły mnie z tropu. Mimo różnicy 3 punktów siły i i tak stosunkowo dużej liczby, obrażenia nie zmieniły się!
Z kolei zaś dla 11/22 = 47. Normalnie K równałoby się 11/2 = 0,5. Kombinowałem, że może z tego się czegoś dowiem, ale przecież przy 3/6, K również byłoby równe 0,5, a wynik jest przecież inny.

Szczerze mówiąc na dzień dzisiejszy nie mam bladego pojęcia, jak to może działać.
Mam jedynie nadzieję, że Jerzy znajdzie jakieś notatki... :roll:

NycU
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU » poniedziałek 17 kwie 2017, 12:49

Dodaje obiecany filmik
http://patrz.pl/film,20170321_041148-1-mp4,155154.html
a nawet dwa!
http://patrz.pl/film,20170327_054705-1-mp4,155155.html
Coś ci budowniczy lubią się buntować przeciw żółtemu

Dreno
Posty: 66
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno » poniedziałek 17 kwie 2017, 15:33

A Ciebie by szlag nie trafił? Tura 100+, same elitarne jednostki. Monarchowie zachwycają się potęgą nadludzkich stworzeń, przesiąkniętych egzotyczną magią, gotowych w każdej chwili zrównać wszystko z ziemią. Rzadko kiedy odnajdzie się na tyle mężny i rycerski, ludzki jeździec, aby nie pozostawać za bardzo w ich cieniu. Ludzka piechota w ogóle dawno odeszła w zapomnienie.

Warto wspomnieć, że budowniczowie, byli niegdyś postrzegani jako prawdziwi bohaterowie.
Zawsze witani byli wesołymi okrzykami, sypiali z wieloma kobietami, byli szanowani przez całą miejską populację
(która to przecież dzięki ich pracy ma dostęp do szkół, pracy w koszarach, kuźniach, czy warsztatach).

Założę się, że po przeczytaniu tego zdania zaśmiałeś się lub przynajmniej się uśmiechnąłeś. Tak, jak każdy dzisiaj - w końcu budowniczy w dzisiejszych turach nie są już nikim więcej, jak pamiątką z zamierzchłych czasów. Gdziekolwiek tylko się dało został już wzniesiony zamek, twierdza lub wieża. Każdy nieprzyjazny kawałek terenu, już od wieków przecięty jest nowoczesnymi drogami, a każdy władca, którego jednostki nie były w stanie wykryć zakładanych przez budowniczych pułapek, już dawno zginął. Teraz już sam widok budowniczego przyprawia o śmiech, a myśl, że mógłby on jeszcze do czegoś się przydać wzbudza rechot i niedowierzanie porównywalne do tego, z jakim spotkałby się człowiek, który stwierdziłby, że ziemia jest okrągła.

Władcy traktują ich gorzej niż niewolników i w walce zawsze posyłają na pierwszą linię.
Oni sami również nie chcą tak żyć, dlatego wciąż wdają się w konflikty ze skrzydlakami, z nadzieją na szybszą śmierć.
Tobie udało się uwiecznić jedną z takich właśnie dołujących scen :cry:

NycU
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU » poniedziałek 17 kwie 2017, 22:48

Bardzo kreatywne nie powiem ;) Mam pewną zagwozdkę teraz której nie rozwiąże prawdopodobnie będzie to za trudne do zrobienia co by było jeśli zamiast tego budowniczego podjechałby taran? czy jest możliwe że zadałby obrażenia jednostce?

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara » środa 19 kwie 2017, 19:29

NycU pisze:Dodaje obiecany filmik
http://patrz.pl/film,20170321_041148-1-mp4,155154.html
a nawet dwa!
http://patrz.pl/film,20170327_054705-1-mp4,155155.html
Coś ci budowniczy lubią się buntować przeciw żółtemu
Heh, no nieźle. :P Pierwszy raz widzę coś takiego na oczy, a grałem w Clasha setki razy.
NycU pisze:Mam pewną zagwozdkę teraz której nie rozwiąże prawdopodobnie będzie to za trudne do zrobienia co by było jeśli zamiast tego budowniczego podjechałby taran? czy jest możliwe że zadałby obrażenia jednostce?
Dobre pytanie. Sam chciałbym to wiedzieć. :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Jerzy Poprawa
Posty: 24
Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Jerzy Poprawa » środa 26 kwie 2017, 18:31

Takie coś znalazłem u siebie, notatki - wersja robocza ale myślę że finalnie niewiele to odbiega, chyba że w beta-testach coś pozmieniano.

PS Dawno mnie tu nie bylo ale rozumiecie - duzo obowiazkow staro-nowych :)

######################

Obliczanie srtat poniesionych przez atakującego i broniącego się wskutek bezpośredniego starcia

1. Obliczamy aktualną siłę ataku oddziału atakaującego

Końcowa Siła Ataku (oddziału atakującego)

KSA = {(WSA + [morale/5] + bonusy1) * liczebność}+ bonus2 - bonus 3

gdzie:

WSA - to wyjściowa (nominalna) siła ataku wynikająca z charakterystyki oddziału (rozdział 4)

bonus1 = to suma bonusów za szkolenie i postać specjalną
bonus2 = bonus za atak W algorytmie bonus ten ma wartość 1 (istnieje) lub 0 = brak
bonus3 = bonus za okrążenie (tzn. czy atakujący oddział jest okrążony) Tutaj wyróżniamy 5 stanów:
0 - nie istnieje
1 - 10%
2- 20%
3- 30%
4- 50% (patrz ad. 3)


Ad. bonus 1

bonus1 = (bonus za szkolenia i wygrane bitwy + bonus za postać

Bonus za postać to 10% wartości uzyskanej z obliczenia wartości parametru WSA + [morale/5]

Ad bonus 2

Wartość bonusu to 25% wartość parametru {(WSA + [morale/5] + bonusy1) * liczebność

Ad. 3

Wartość bosnusu 3 to 10-20-30-50% (w zależności od stopnia okrążenia, opisanego w rozdziale 4a) wartości parametru {(WSA + [morale/5] + bonusy1) * liczebność}+ bonus2

Końcowy wynik jest Końcową Aktualną Siłą Ataku Oddziału Atakującego (KASAOA)


II. Obliczamy (na podobnych zasadach) aktualną siłę obrony oddziału broniącego się

KSO = {(WSO + [morale/5] + bonusy1) * liczebność}+ bonus2 - bonus 3] + bonus 4

gdzie:

WSO - to wyjściowa (nominalna) siła obrony wynikająca z charakterystyki oddziału (rozdział 4)

bonus1 = to bonus za szkolenie
bonus2 = bonus za obronę. W algorytmie bonus ten ma wartość 1 (istnieje) lub 0 = brak
bonus3 = bonus za okrążenie (tzn. czy atakujący oddział jest okrążony). Tutaj wyróżniamy 5 stanów:
0 - nie istnieje
1 - 10%
2- 20%
3- 30%
4- 50% (patrz ad. 3)

bonus 4 - to bonus za obecność postaci specjalnej (dowódca/król/syn króla). Wynosi on 25% wartości obliczonej z algorytmu (od WSO do bonus 3).


Ad. bonus 1

bonus1 = (bonus za szkolenia i wygrane bitwy + bonus za postać

Bonus za postać to 10% wartości uzyskanej z obliczenia wartości parametru WSO + [morale/5]

Ad bonus 2

Wartość bonusu to 25% wartość parametru {(WSO + [morale/5] + bonusy1) * liczebność

Ad. 3

Wartość bosnusu 3 to 10-20-30-50% (w zależności od stopnia okrążenia, opisanego w rozdziale 4a) wartości parametru {(WSA + [morale/5] + bonusy1) * liczebność}+ bonus2


Uzyskana wartość to Końcowa Aktualna Siła Obrony Oddziału Broniącego się (KASOOB)

III. Dzielimy KASAOA przez KASOOB.

Uzyskany wynik mnożymy przez modyfikator z poniższej tabeli

Końcowy wynik Modyfikator
Wynik jest mniejszy od 1 wynik mnożymy x 5
Wynik jest równy 1 ale mniejszy od 1,5 wynik mnożymy przez 10
Wynik jest równy 1,5 ale mniejszy od 2 wynik mnożymy przez 15
Wynik równa się 2 ale mniejszy niż 2,5 wynik mnożymy przez 20
Wynik równa się 2,5 ale mniejszy niż 3 wynik mnożymy przez 25
Wynik jest równy lub większy od 3 wynik mnożymy przez 30



Uzyskany wynik zaokrąglamy do jedności. Jeśli uzyskany wynik przewyższa 100 to równa się 100

Jest to %WYSOKOŚĆ STRAT jakie ponióśł ODDZIAŁ BRONIĄCY.

UWAGA: % ten odejmujemy od aktualnej liczebności oddziału - tzn. oddział o aktualnej liczebności 80% jeśli wskutek ataku poniósł 30% strat ma w efekcie liczebność 50%

Następnym krokiem jest obliczenie strat jakie poniósł oddział atakujący wskutek ataku.

Aby to obliczyć należy obliczyć najpierw Aktualną SIłęObrony Oddziału Atakującego (ASOOA)

Zasady są dość podobne do poprzedniego schematu, czyli

ASOOA= {(WSO + [morale/5] + bonus1) * liczebność}+ bonus2 - bonus 3] = bonus 4

w tym wypadku bonus 2, oblczany wedle analogicznych zasada (jeśli w poprzednim kroku miał wartość 1) wynosi MINUS 15%. Jeśli zaś miał tam wartość 0 to tu też ma 0.

Uzyskany wynik to Końcowa Siła Obrony Oddziału Atakującego (KSOOA)

Następnie obliczamy KońcowąSiłęObrony Oddziału Broniącego się (KSOOB)

Algortym jest niemal identyczny jak przy obliczaniu KSOOB w poprzednim algorytmie, z tym że ignorujemy tu bonus 2. Końcowy wzór wynosi więc:

KSOOB = {(WSO + [morale/5] + bonus1) * liczebność - bonus 3] = bonus 4

UWAGA: Liczebność oddziału broniącego się równa się liczebności jaką miał PRZED odjęciem strat jakie poniósł wskutek ataku!!!


Następnie dzielimy KSOOB przez KSOOA. Uzyskany wynik mnożymy przez modyfikator z poniższej tabeli:

Końcowy wynik Modyfikator
Wynik jest mniejszy od 1,5 wynik mnożymy przez 10
Wynik jest równy 1,5 ale mniejszy od 2 wynik mnożymy przez 15
Wynik równa się 2 ale mniejszy niż 2,5 wynik mnożymy przez 20
Wynik równa się 2,5 ale mniejszy niż 3 wynik mnożymy przez 25
Wynik jest równy lub większy od 3 wynik mnożymy przez 30




Uzyskany wynik jest % strat jakie poniósł oddział atakujący.


Algortym ustalania siły rażenia na odległość (dla oddziałów rażących na odległość)

SR = {WSR+(morale/10)} - modyfikator korygujący1} * modyfiaktor korygujący 2

Gdzie SR = Siła Rażenia
WSR - wyjściowa siła rażenia

Modyfikator 1 obejmuje tylko te oddziały, których zasięg rażenia jest większy od 5 (katapulty, armaty).
Jest to redukcja siły rażenia w zależności od odległości w jakiej znajduje się ostrzeliwany oddział.

Wynosi on dla armat:

-10% WSR za każde pole powyżej 7

Dla katapult:

-10% WSR za każde pole powyżej 3

Przykładowo: armata (zasięg 12 pól) ma sił rażenia 20. Ostrzeliwując oddział oddalony o 8 pól redukuje swoją siłę rażenia do 20 - (2x10%) = 16.


modyfikator korygujący 2 to stosunek WSR do WSO ostrzeliwanego oddziału (patrz tabela poniżej)
WSR/WSO Modyfikator
mniejszy od 1 x1
do 1 do 2 x 2
większy od 2 x 3

Uzyskany wynik to % strat jaki poniesie oddział ostrzeliwany.

UWAGA: ostrzeliwujący na odległość oddział nie ponosi wskutek tego żadnych strat.

Dodatkowo armaty i katapulty posiadają jeszcze parametr „rozrzut”. Jest to szansa, że ostrzał nie wyrządzi szkody ostrzeliwanemu oddziałowi. Jego wartość wynosi:

- dla armat: 10% szansy na pudło za każde pole powyżej 8
- dla katapult: j/w ale za każde pole powyżej 4

Czyli: jeśli oddział armat ostrzeliwuje wroga znajdującego się na 10 polu to ma 20% szansy, że ostrzał nie przyniesie żadnych szkód oddziałowi, w który mierzył.


Algortym ustalania Aktualnej ilości AP (punktów ruchu)

Aktualna ilość AP = Wyjściowe AP - stopień zmęczenia,

gdzie 1% zmęczenia = 1% AP

Tzn. oddział o zmęczeniu 10% ma 10% AP mniej, zaś oddział o 100% zmęczeniu ma 0 PA.

Wynik zaokrąglamy do jedności.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara » środa 03 maja 2017, 19:09

Wow, wielkie dzięki, Jerzy! :P Nie sądziłem, że uda Ci się jeszcze cokolwiek znaleźć w swoich notatkach. Co prawda i tak niewiele z tego rozumiem, bo zawsze byłem słaby z matmy, ale może inni użytkownicy forum będą bardziej ogarnięci ode mnie, w szczególności Dreno. :D
Jerzy Poprawa pisze:Takie coś znalazłem u siebie, notatki - wersja robocza ale myślę że finalnie niewiele to odbiega, chyba że w beta-testach coś pozmieniano.
Trochę jednak pozmieniano. ;) Moje uwagi poniżej.
Jerzy Poprawa pisze:bonus1 = (bonus za szkolenia i wygrane bitwy + bonus za postać
Bonus za szkolenia? Chodzi o te nożyki czy konkretny status, tj. biała koszula, brązowe popiersie, srebrna lub złota zbroja? Wydaje mi się, że ostatecznie z tego zrezygnowano, bo szkolona postać sama w sobie ma większe wskaźnik ataku, obrony i strzału, więc wynika to już z parametru WSA.

Odnośnie wygranych bitew to również nie sądzę, żeby gra w jakiś sposób to sumowała i wraz ze wzrostem liczby wygranych dodawała jednostkom jakieś dodatkowe punkty.
Jerzy Poprawa pisze:bonus 4 - to bonus za obecność postaci specjalnej (dowódca/król/syn króla). Wynosi on 25% wartości obliczonej z algorytmu (od WSO do bonus 3).
Widzę, że oprócz dowódcy planowano wprowadzenie większej ilości postaci specjalnych. ;) W każdym bądź razie nie sądzę, żeby ten bonus obowiązywał w pełnej wersji gry, bo obecność dowódcy w oddziale powoduje jedynie, że wszystkie towarzyszące mu jednostki nie podlegają zmęczeniu i z miejsca walczą tak jak gdyby posiadały złoty status. Żadnych innych dodatkowych korzyści nie odnotowałem.
Jerzy Poprawa pisze:Algortym ustalania siły rażenia na odległość (dla oddziałów rażących na odległość)

SR = {WSR+(morale/10)} - modyfikator korygujący1} * modyfiaktor korygujący 2

Gdzie SR = Siła Rażenia
WSR - wyjściowa siła rażenia

Modyfikator 1 obejmuje tylko te oddziały, których zasięg rażenia jest większy od 5 (katapulty, armaty).
Jest to redukcja siły rażenia w zależności od odległości w jakiej znajduje się ostrzeliwany oddział.
W takim razie Modyfikator 1 powinien dotyczyć również Maga, bo ma max. zasięg 6. ;) Katapulta z kolei ma max. zasięg 5, więc nie powinna podlegać pod ten modyfikator. Zresztą, nie ma co dywagować, bo w pełnej wersji gry tego algorytmu chyba jednak nie ma, ponieważ niezależnie od odległości każdy przeciwnik traci tyle samo energii.
Jerzy Poprawa pisze:Wynosi on dla armat:

-10% WSR za każde pole powyżej 7
Jak to powyżej 7? Przecież Armata ma max. zasięg 6. :?:
Jerzy Poprawa pisze:Przykładowo: armata (zasięg 12 pól) ma sił rażenia 20. Ostrzeliwując oddział oddalony o 8 pól redukuje swoją siłę rażenia do 20 - (2x10%) = 16.
Jak wyżej. Zasięg 12 pól? WTF?
Jerzy Poprawa pisze:Dodatkowo armaty i katapulty posiadają jeszcze parametr „rozrzut”. Jest to szansa, że ostrzał nie wyrządzi szkody ostrzeliwanemu oddziałowi. Jego wartość wynosi:

- dla armat: 10% szansy na pudło za każde pole powyżej 8
- dla katapult: j/w ale za każde pole powyżej 4

Czyli: jeśli oddział armat ostrzeliwuje wroga znajdującego się na 10 polu to ma 20% szansy, że ostrzał nie przyniesie żadnych szkód oddziałowi, w który mierzył.
Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby po wystrzale z Katapulty lub Armaty przeciwnik nie odniósł żadnych obrażeń. :roll: Ewidentnie zrezygnowano z tego parametru w pełnej wersji gry.
Jerzy Poprawa pisze:Algortym ustalania Aktualnej ilości AP (punktów ruchu)

Aktualna ilość AP = Wyjściowe AP - stopień zmęczenia,

gdzie 1% zmęczenia = 1% AP

Tzn. oddział o zmęczeniu 10% ma 10% AP mniej, zaś oddział o 100% zmęczeniu ma 0 PA.

Wynik zaokrąglamy do jedności.
Z moich testów wynika, że aż do 70 pkt. zmęczenia włącznie każdy oddział ma max. ilość PA. :roll: Innymi słowy, tego również nie ma w pełnej wersji gry.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Jerzy Poprawa
Posty: 24
Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Jerzy Poprawa » czwartek 04 maja 2017, 22:33

No coz, po prostu uproszczono co się da i gdzie się da. A i zmieniano dużo (choćby zasięg armat). Nawet przez te lata o tym nie wiedziałem. :)

I tak dobrze, że o wyniku starcia nie decyduje rzut monetą.

Z drugiej strony pociesza mnie to, że za różne "dziwności" w Clashu nie jestem odpowiedzialny ja, tzn. moje algorytmy, bo jak widzę potraktowano je dość... swobodnie.

A co mi tam i tak mi za to nie zapłacono :lol: więc jaka różnica.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara » piątek 05 maja 2017, 19:14

Jerzy Poprawa pisze:A co mi tam i tak mi za to nie zapłacono :lol: więc jaka różnica.
Nie żartuj... Chyba nie powinienem o to pytać i wcale nie musisz na to pytanie odpowiadać, ale czy jako scenarzyście naprawdę... nic Ci nie zapłacono? :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Jerzy Poprawa
Posty: 24
Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Jerzy Poprawa » piątek 05 maja 2017, 22:21

Bralem co miesiac pensje, calkiem przyzwoita.

Za gre mielismy dostac ekstra kase, jakis tam ulamek od zyskow ze sprzedazy, z grubsza na dzisiejsze wyszlo mi, ze to mogloby by byc z 30-40.000 zl,

Z czego dostalem zaliczke - czek na 1000 zl. Czek okazal sie bez pokrycia :)

Cala ekipa tez nie dostala ani grosza dodakowej kasy, ale zaoferowano im podwyzki pensji. Nie wiem o ile, bo juz nie pracowalem, ale wiekszosc z ekipy i tak dlugo nie popracowala tam, wiec za wiele sie ta lepsza pensja nie nacieszyli.

Ot, lata 90-te w calej krasie. :)

ODPOWIEDZ