Spostrzeżenia

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

Wow, szczerze mówiąc nie znałem tego patentu. :o Właśnie przed chwilą to przetestowałem i rzeczywiście - odłączanie i dołączanie jednostek kosztuje zawsze 4 PA, bez względu na rodzaj terenu na którym się aktualnie znajdują i czy odbywa się to po skosie czy też nie. Aczkolwiek poziom zmęczenia wcale nie stoi w miejscu - rośnie tak samo jak w przypadku normalnego poruszania się, czyli o 10 co każdą turę ruchów. Mimo wszystko jest to przydatna rzecz i chyba zacznę to wykorzystywać w praktyce od następnego razu. :) Zauważyłem jednak dziwny błąd z tym związany, mianowicie przy dołączaniu i odłączaniu jednostek nie odkrywa się czarne pole na mapie, przez co jeżeli dojdziemy w ten sposób do krańca widocznej części mapy i chcemy zobaczyć co jest dalej to musimy wykonać normalny ruch. :?

Ja jak dotąd poruszałem się w normalny sposób, tzn. będąc na terenie którego nie znam poruszam się zawsze o 1 pole stopniowo odkrywając teren żeby nie nadziać się na przeciwnika, natomiast jeżeli większość terenu wokół mnie jest już odkryta to idę od razu na maxa.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Radeux
Posty: 6
Rejestracja: sobota 19 mar 2016, 01:05
Lokalizacja: Poznań

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Radeux »

Zmęczenie po poruszeniu jednostki przez dołączanie będzie zawsze na poziomie 10, do zera faktycznie nie spadnie. Warunek jest taki, że cały ruch w turze musisz zrobić przez rzeczone dołączanie, ani razu nie idąc normalnie. Gwarantuję że zmęczenie nie wzrośnie, a jeśli jest na poziomie 20 lub więcej, zmajele. Dlatego gdy poruszam się oddziałem, który co jakiś czas musi jednak odkryć skraj mapy, odkrycia dokonuje pojedyńcza jednostka, zazwyczaj najruchliwsza w oddziale. Jeśli żadna w tym parametrze się nie wyróżnia, zmieniam jednostki, które odkrywają mapę. Tj. nigdy nie odkrywam mapy tą samą jednostką 2 tury z rzędu. Tym sposobem zmęczenie nigdy nie wzrośnie powyżej 20. To tylko jeden z logistycznych trików, mówię Ci, miałem hopla na punkcie logistyki w Clashu;-)
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Z moich spostrzeżeń to tyle, że w grze występują 2 polskie dialogi, oba w cutscenkach - jeden w scenie, gdzie pojmany zostaje wrogi dowódca "Otwierać drzwi... do środka Ty gnoju!" :mrgreen:
I drugi przy ścięciu takiegoż dowódcy: "Z woli króla czeka Cię śmierć, HUHAHAHAHA! Pora umierać...", podczas gdy cała reszta jest po angielsku :D
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

W trakcie prac nad stroną, kiedy robiłem testy świątyń i miejsc kultu, zauważyłem, że liczba możliwych do wylosowania skutków jest nierównomierna, tzn. w świątyniach można otrzymać 2 bonusy przywracające zdrowie i 4 bonusy obniżające zmęczenie, natomiast w miejscach kultu można otrzymać 3 bonusy przywracające zdrowie i 2 bonusy obniżające zmęczenie. Ale to co mnie najbardziej zaszokowało to fakt, że w miejscach kultu nie ma odpowiednika KSIĘGI PLAG, co sprawia, że grając poganami jesteśmy narażeni na 1 negatywny skutek mniej! :shock:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Natrafiłem na pewną ciekawostkę - w "Snow Explore" można usłyszeć w tle słowa takie jak "Musisz walczyć", "Musisz być najlepszy", "Możesz wszystko". W tle słychać jeszcze jakieś słowa, które jednak ciężko jest mi wyłapać (usłyszałem coś a'a "chcesz przeżyć? no jasne"" oraz "przepowiem Ci przyszłość", "jesteś silny"). Zszokowało mnie to, aż mi ciarki przeszły po plecach. Przez tych parę lat, które przegrałem w Clasha, nigdy nie zwróciłem na to uwagi. A Wy?

Link do OST:
https://www.youtube.com/watch?v=Ka7jI5difj4

Słychać słowa od 1:21
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

Owszem, słychać jakieś szepty, ale nigdy nie przypuszczałem, że cokolwiek one znaczą. :shock: Nawet pomimo tego, że wypisałeś zwroty które padają w tle to mam ogromne trudności żeby je wyłapać, więc albo odfiltrowałeś dźwięki od muzyki w jakimś programie muzycznym albo masz słuch na miarę nietoperza (albo to po prostu ja jestem przygłuchy). ;)

A swoją drogą to zawsze zastanawiałem się czy można jakoś wyciągnąć te ścieżki dźwiękowe z plików gry i jakie są oficjalne nazwy poszczególnych utworów jakie nadał im Scorpik? Bo zakładam, że "Desert Explore", "Grass Explore" i "Snow Explore" to jakieś nazwy wymyślone przez użytkownika o nicku BimberMistrz który wrzucił je na YouTube? Brzmią niegramatycznie i są dosyć ogólnikowe, ponieważ właściwie każda z 3 scenerii występujących w tej grze ma tereny trawiaste czy pustynne (a także różne inne). Na swojej stronie internetowej również podałem jakieś wymyślone przez siebie nazwy (sceneria orientalna, europejska i zimowa), które po dłuższym namyśle także nie są szczególnie trafne (wszak akcja dzieje się w fikcyjnej krainie Karkhan, więc co ma do tego Europa albo Orient)? Zastanawiam się czy nie przerobić tych nazw na wiosna, lato i zima? :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Podobnie jak Ty byłem niesamowicie zdziwiony. Wsłuchiwałem się w te dźwięki chyba z pół godziny, zapętlając te 10 sekund :mrgreen:
Muzykę da się wyripować dosyć łatwo (parę lat temu gdzieś nawet widziałem poradnik pisany pod Clasha), co zresztą uczynił zapewne BimberMistrz.
Bo powiedz mi - słyszałeś kiedyś TEN utwór w grze?
https://www.youtube.com/watch?v=rWzB5k43huQ

Ja bynajmniej mimo, że przeszedłem całą jedną kampanię, a drugą do połowy, nie słyszałem go nigdy. A ile w scenariusze przegrałem to też nie zliczę... w ogóle to niesamowite jak taka wiekowa gra potrafi zakakiwać nawet starych wyjadaczy. Pokuszę się o stwierdzenie, że Clash to największy dramat na polskiej scenie gier - na tamte czasy miał olbrzymi potencjał i gdyby nie dziwaczna polityka Longsoftu, o której przeczytać można było w artykule CDAction, świat mógłby poznać znacznie bardziej dopracowanego Clasha, którego drugi człon nazwy do dziś byłby iterowany, jak to jest z serią Heroes... Dla mnie to po prostu perełka zrobiona na kolanie, która jeszcze potem gdzieś się zagubiła. A my jesteśmy jej ostatnimi strażnikami :lol:
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Boghute Ara »

Dreno pisze:Bo powiedz mi - słyszałeś kiedyś TEN utwór w grze?
https://www.youtube.com/watch?v=rWzB5k43huQ

Ja bynajmniej mimo, że przeszedłem całą jedną kampanię, a drugą do połowy, nie słyszałem go nigdy. A ile w scenariusze przegrałem to też nie zliczę...
Tak, natknąłem się na ten utwór na YouTube, ale w grze nigdzie on nie występuje. Jest to po prostu przykład niewykorzystanego utworu, którego twórcy Clasha zapomnieli wyciąć z plików gry. Podobnych przykładów w świecie gier jest multum, np. w oryginalnym Diablo też można odnaleźć w plikach sporo grafik i animacji, z których część wykorzystano następnie przy okazji dodatku Hellfire. Utwór do którego podałeś linka również można by wykorzystać przy okazji Clasha Deluxe. ;)
Dreno pisze:w ogóle to niesamowite jak taka wiekowa gra potrafi zakakiwać nawet starych wyjadaczy. Pokuszę się o stwierdzenie, że Clash to największy dramat na polskiej scenie gier - na tamte czasy miał olbrzymi potencjał i gdyby nie dziwaczna polityka Longsoftu, o której przeczytać można było w artykule CDAction, świat mógłby poznać znacznie bardziej dopracowanego Clasha, którego drugi człon nazwy do dziś byłby iterowany, jak to jest z serią Heroes... Dla mnie to po prostu perełka zrobiona na kolanie, która jeszcze potem gdzieś się zagubiła. A my jesteśmy jej ostatnimi strażnikami :lol:
Nom, niektóre rzeczy w tej grze dobitnie świadczą o tym, że została ona dokończona i wydana w pośpiechu, bez wnikliwych beta testów.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Podałem ten utwór, aby podkreślić, że tak, wyeksportowanie tej muzyki jest możliwe. Jednak z tego, co się orientuję wyripowanie dźwięków jest, niestety, znacznie trudniejsze...
clash123
Posty: 4
Rejestracja: piątek 14 paź 2016, 09:45

Re: Spostrzeżenia

Post autor: clash123 »

Ja odnośnie walki manualnej i automatycznej. Obrażenia zdecydowanie się różnią, 10 górali na złotym w walce auto jest praktycznie nie do zatrzymania, potrafi ktoś wyjaśnić ten fenomen? Poza tym w walce auto, przy wygranej walce prawie nigdy nie tracimy jednostek, są tylko ranne, a te oczywiście można wyleczyć w szpitalu. Czasem odpalając gierkę w celu zagrania szybkiej partii, decydowałem się na to rozwiązanie, ale jest ono absolutnie bez sensu. Ostatnio mając 9 górali w zamku zatrzymałem z 15 oddziałów, od 5-10 jednostek przeciwnika, który raz po raz szturmował mój zamek i potem bez problemu odwróciłem losy rywalizacji, mimo iż walcząc manualnie nie miałbym absolutnie żadnych szans. Komputer nawet mając jednostki rażące na odległość zadawał śmieszne obrażenia.

I dlaczego komputer prawie zawsze ma ze sobą budowlańca?
ODPOWIEDZ