Spostrzeżenia

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Jakbyś czegoś nie rozumiał to pisz, z chęcią wytłumaczę. Duma mnie rozpiera, że rozpracowałem Clasha w niecałą godzinkę :lol:
Sprawdziłem to, co napisałeś i wszystko się zgadza.

Jeżeli chodzi o status, to wygląda na to, że:
- Na brązowym statusie: siła i obrona zwiększone są o 1, możliwa ilość dodatkowych ataków na odległość zwiększona jest o 1
- Na srebrnym statusie: siła i obrona zwiększone są o 2, możliwa ilość dodatkowych ataków na odległość zwiększona jest o 2
- Na złotym statusie: siła i obrona zwiększone są o 3, możliwa ilość dodatkowych ataków na odległość zwiększona jest o 3

Prowadzi to do tak skrajnych przypadków, jak ten, o którym zaraz Ci opowiem:
zdziwiony tym, że minimalne statystyki pospolitego ruszenia to 1/1, a maksymalne aż 8 razy większe, postanowiłem zrobić mały eksperyment:
"Wyhodowałem" sobie pospolite ruszenie 100%, złoty status i max morale, oraz dwunastu 100%, brak statusu i "sfochanych" (3 morale).
Zaatakowałem zamek tym herosem, aby zobaczyć, jak pójdzie mu bitwa i przyznaję, że rezultaty nie zaskoczyły mnie:
Cała dwunastka padła trupem, a największe obrażenia spowodował... Gniew Boży (tym 8/8 musiałem dać jeszcze fory tej całej zgrai i w ogóle nie atakowałem :lol: )

Obrazek
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Każdy człowiek i machina zaczyna z moralami 10 pozostali z moralami 6 to proste porównanie rycerstwo po wyprodukowaniu ma atak 14 obrona 9 maksymalna siła mozliwa do osiagniecia 19/14. Skorpion zaś zaczyna z 13/9 a kończy na 19/15 kusznik strzela po kupieniu za 18 a maksymalnie strzeli za 20 cyklop zaczyna z 20 kończy na 24 czyli tak jakby ma 1 lvl więcej siły strzału do zdobycia taka mała różnica ;)

Dreno cieszę się że pomogłem :) Z twojego systemu walki wynika ze smoka na tarczy na zlotym statusie max moralach (25/25) nawet nie ruszajacego sie nie jest w stanie zabic zadna jednostka walczaca wrecz to ciekawe bo jednostki od 20 ataku daja rade jestem pewny ze smok tez na takim statusie zabije na hita nawet jednostki z obrona 10 EDIT moj blad nie wzielem pod uwage ze bez szarży od siebie moge dodac ze szarża zabiera obrone przyklad mamy ciezka jazde na tarczy 21/17 bez tarczy ma 15 obrony jesli wykonamy szarże zaatakujemy i oddamy ture to jednostka ta jak na moje oko ma 13 obrony nie jest to napisane jak dodatkowy atak podczas szarżowania wydaje mi sie ze to dziala +2 do ataku -2 do obrony

To ten przepakowany leśnik nie dało sie screena zrobic zdjecia robione telefonem dodam potem filmik jak komputer tłucze swoje jednostki
https://zapodaj.net/d853d46c507f6.jpg.html
https://zapodaj.net/f1fa568676e35.jpg.html
To po ataku na niego:
https://zapodaj.net/6e749d3415eb4.jpg.html
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Wiedziałem, że mogą być problemy, bo w istocie jest to trochę skomplikowane.
"Złoty" smok na max morale ma statystyki 25/22, czyli posiada 22 obrony.

Weźmy np. jednostkę z 20 ataku:
Ponieważ zakładamy, że obie jednostki mają po 100% zdrowia, ich statystyki nie zmieniają się.

Obliczamy K: 20/22 = 0,9090909090...

Mnożymy K przez K zaokrąglone w dół do połówek i mnożymy przez 10:

0,90909090 * 0,5000000 * 10 = 4,545454...
Zaokrąglamy wynik w dół - smok straci 4% życia.
Przetestowałem i tyle właśnie stracił ;)

Tegoż smoka na pełnym zdrowiu nie są w stanie zranić jednostki, które mają co najwyżej 4 ataku, ponieważ:
K = 4/22 = 0,18181818...

Teraz mnożymy K przez K zaokrąglone w dół do połówek i mnożymy przez 10.
Pamiętamy jednak, że K po zaokrągleniu do połówek nie może być mniejsze, niż 0,5, zatem:

0,18181818 * 0,5 * 10 = 0,90909090...
Po zaokrągleniu w dół, smok nie otrzyma obrażeń.

Dla siły równej 5 smok straci już 1% życia.




Na hita jednostki o obronie 10 nie zabije.
K = 25/10 = 2,5
Mnożymy K przez K zaokrąglone w dół do połówek i mnożymy przez 10.

2,5 * 2,5 * 10 = 62,5
Jednostka o obronie 10 straci 62% zdrowia.



A to z leśnikiem rzeczywiście dziwne.
Jeżeli Twój leśnik ma max morale i status, to z takim HP w walce ma wyższy atak i taką samą obronę co najsłabszy smok przy 100% życia :D
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Smok na "tarczy" ma 25 obrony nie 22 ale wiesz że jeśli atakujesz to też tracisz życie? nie chodzi mi o to że niemożliwe jest go zranić ale zabić 1v1 żadną jednostką co walczy wręcz nawet jeśli on nie atakuje dzieje się coś w stylu gdy atakujesz budowniczym górala zadasz obrażenia ale się skruszysz o niego
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Pardon, rzeczywiście nie widziałem tego na tarczy.
Wzór który podałem jest kompletny tylko dla obrażeń, które otrzyma atakowany przy najbliższym ataku bez szarży.
Póki co nie odkryłem jeszcze jak działa np. kontratak, więc za jego pomocą nie można przewidzieć ostatecznego rezultatu walki, a jedynie ile obrażeń możemy zadać w danej turze.

Po czym wnioskujesz, że z mojego systemu walki wynika ze smoka na tarczy na złotym statusie max moralach (25/25) nawet nie ruszającego się nie jest w stanie zabić żadna jednostka walcząca wręcz?

Skoro jednostkę da się zranić, to da się i zabić. A czy atakujący się podczas akcji pokruszy - tego ludzkość jeszcze nie odkryła :?
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

Bo z tych obliczeń wynika że jak zaatakujesz najsilniejszym słoniem na 21/17 czyli najwyższe możliwe statystyki do osiągnięcia dla jednostek niestrzelających bez szarży w smoka 25/25 to zadasz mu 4 pkt obrażeń a sam słoń przy pierwszym ataku straci z 7-8 pkt życia a potem będzie mu spadać jeszcze szybciej zabierze takiemu smokowi z 14-16 życia maksymalnie i zginie xD. Bardzo szanuje twoje obliczenia są logiczne i się wszystko zgadza ale liczenie obrażeń jednostek i atakowanie bez szarży nie ma sensu btw chętnie bym zagrał z Tobą 1 na 1 w Clascha. Wydaje mi się że do kontrataku liczony jest parametr obrony atakującego i ataku broniącego jakby słoń miał mniej obrony przy ataku na smoka straciłby jeszcze więcej życia.
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

:shock: właśnie posprawdzałem to i nic nie rozumiem trzymamy sie tego smoka 25/25 atakuje go bez szarży słoniem na max i szkieletem na max róznica jedynie 1 mniej ataku konczy sie ze słon ginie zostawiajac 85hp smokowi szkielet ginie zostawiajac 86hp smokowi mysle sobie w takim razie 1 ataku praktycznie nie ma znaczenia powtarzam to z szarżą i co sie okazuje słon zabija smoka i zostaje mu 76hp! (powtórzyłem skrzydlakiem te same staty taki sam wynik) a szkielet zabija sie o smoka i zostawia mu 57hp! nie rozumiem na czym to polega tu chyba tez zachodzi jakis przeskok po szarży nie umiem tego wytłumaczyć czerw też zabije smoka zostaje mu 75hp czyli tylko 1 pkt mniej hp niz sloniowi a ma 1 pkt obrony mniej

Kolejne testy Troll 20/17 bez szarży zostawia smokowi 86hp i ginie z szarżą 57hp i ginie czyli nie ma tu żadnego błędu bo ma identyczne statystyki co szkielet
Ciężka jazda 21/15 bez szarży zostawia smokowi 87hp i ginie z szarżą zabija go i zostaje konnicy 71hp

Dreno zwracam honor obliczenia bardzo pomogly pomyslalem nad tym jestem prawie pewny że szarża dała im +4 do ataku jutro to sprawdze
Ostatnio zmieniony piątek 14 kwie 2017, 16:50 przez NycU, łącznie zmieniany 2 razy.
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

EUREKA!
Zrobiłem kolejne testy, tym razem z szarżą i jestem pewien, że wiem, jak to działa!
Szarża zawsze dodaje 25% punktów siły do tych które obecnie mamy (w przeciwieństwie do okopywania się, gdzie liczy się obrona z licencji), bez zaokrągleń do całości.

Cały atak z szarżą składa się z następujących faz:
- Obliczamy siłę atakującego: bierzemy stan zdrowia atakującego (wartość od 0 do 1) i mnożymy przez jego obecną siłę. Wynik zaokrąglamy w dół. Uzyskany wynik nie może być mniejszy od 1.
- Dopiero teraz, po zaokrągleniu poprzedniego wyniku obliczamy bonus do siły: po prostu poprzednią wartość mnożymy przez x1,25. Wyniku NIE zaokrąglamy!
- Obliczamy obronę broniącego się: analogicznie, jak przy sile atakującego: bierzemy stan zdrowia broniącego się (wartość od 0 do 1) i mnożymy przez jego obecną obronę. Wynik zaokrąglamy w dół. Uzyskany wynik nie może być mniejszy od 1.
- Obliczamy proporcję między uzyskaną siłą (może być to liczba z rozwinięciem dziesiętnym) a obroną (która jest zawsze liczbą naturalną). Uzyskany wynik zwykłem nazywać na tym forum liczbą K.
- Obliczamy: mnożymy K przez K zaokrąglone w dół do połówek (np 2,75 zaokrąglamy w dół do 2,5). Uzyskany wynik mnożymy przez 10 i zaokrąglamy w dół. WŁAŚNIE TYLE OBRAŻEŃ OTRZYMA BRONIĄCY SIĘ.

Więcej informacji znajdziecie tutaj: viewtopic.php?f=2&t=27
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Spostrzeżenia

Post autor: NycU »

czyli miałem racje słoń i szkielet otrzymali +4 do ataku tez tak pomyslalałem dzis ze jest to jakis system zaczelem robic testy ale widze ze mnie ubiegłes teraz to juz praktycznie wiemy wszystko pozostal kontratak
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Spostrzeżenia

Post autor: Dreno »

Kontratak i "szczałeczki", czyli co się dzieje, kiedy wokół atakowanej jednostki stoją co najmniej nasze 2 inne.
ODPOWIEDZ