Edycja hexów

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Edycja hexów

Post autor: Boghute Ara » piątek 21 wrz 2018, 18:42

Po 20 latach od premiery Clasha, w jednym z plików z grą udało mi się wreszcie znaleźć adresy w których znajduje się większość parametrów jednostek, ceny budynków, różnego rodzaju opisy, itd., za co przede wszystkim chciałbym podziękować Grizowi, gdyż to właśnie on naprowadził mnie na odpowiedni plik. :D Wcześniej do głowy by mi nie przyszło, że wszystkie wartości znajdują się właśnie w pliku .EXE, gdyż jak dotąd próbowałem grzebać jedynie w plikach .RES, w których przechowywane są tylko i wyłącznie grafiki, animacje, dźwięki i muzyka. Gdybym wiedział wcześniej gdzie mam szukać to z pewnością udałoby mi się dotrzeć do odpowiednich adresów już kilka lat temu, gdyż właśnie wtedy podjąłem pierwsze kroki w tym kierunku, ale dosyć szybko ich zaniechałem z uwagi na brak jakichkolwiek rezultatów.

Wracając do sedna sprawy, to postanowiłem założyć ten temat, ponieważ będziemy tutaj mogli na bieżąco informować się o postępach, wzajemnie sobie doradzać, powiadamiać jakich adresów aktualnie szukamy, wymieniać się adresami, itp. Dzięki wspólnemu wysiłkowi stworzenie mniej lub bardziej rozbudowanej bazy adresów stanie się szybsze niż gdybym miał zajmować się tym samodzielnie, gdyż przyznam szczerze, że już od ponad tygodnia nie odkryłem nic nowego, nie mówiąc już o tym, że grzebanie w hexach to bardzo żmudne i czasochłonne zajęcie. :roll:

Na chwilę obecną byłbym wdzięczny gdyby komukolwiek udało się znaleźć adresy odpowiedzialne za wymagania (warsztat/kuźnia), morale i zmęczenie, gdyż są to najważniejsze adresy których brakuje mi do zbudowania praktycznie pełnej bazy adresów jednostek. Próbowałem ich szukać wśród bloków z pozostałymi parametrami jednostek, ale nadaremnie, tzn. zmieniałem wszystkie poszczególne wartości w blokach na chybił trafił, ale nie udało mi się niczego ustrzelić, więc zakładam, że znajdują się zupełnie gdzie indziej.

Teoretycznie najłatwiejsze do upolowania powinny być morale, gdyż należy szukać wartości 0A i 06 znajdujących się w pewnych odstępach stosunkowo blisko siebie.

Wymagania to już cięższy temat, bo tutaj trzeba po prostu znaleźć jakieś wartości które powtarzają się wśród jednostek wymagających warsztatu i tych wymagających kuźni, a których to wartości brakuje u jednostek nie wymagających żadnego z tych budynków, ale co to mogą być za wartości to akurat nie mam zielonego pojęcia. :?: Stawiam na coś pokroju 01, 02, 03, 05, itp., czyli podobnie do wartości odpowiedzialnych za dostępność (zamek/twierdza) jednostek.

Zmęczenie to już będzie wyższa szkoła jazdy, gdyż każda jednostka zaczyna grę ze zmęczeniem na poziomie 0, co w przeliczeniu na hexy równa się 00, a takich wartości w pliku są akurat tysiące. :(

Oprócz tego fajnie by było, gdyby ktokolwiek podjął się tematu murów, a dokładniej kosztu i czasu ich rozbudowy. Koszt wynosi 1 szt. złota, co w przeliczeniu na hexy równa się 01, natomiast czas rozbudowy to 5 tur (czyli 05) na 2. poziomie technologicznym i 10 tur (czyli 0A) na 3. poziomie technologicznym. Coś tam niby wstępnie znalazłem, ale zmiany niestety nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

W dalszej kolejności chciałbym żeby ktokolwiek podjął się tematu świątyń, miejsc kultu i/lub zachcianek królowej, ale tutaj może być trudniej, bo czysto liczbowych wartości jest mniej. To o co mi chodzi to włączanie/wyłączanie możliwości wylosowania określonych skutków wizyt w świętych miejscach i drobna modyfikacja niektórych z nich.

To chyba tyle, dlatego zachęcam do działania i udzielania się w tym temacie.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Konin3D
Posty: 26
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Edycja hexów

Post autor: Konin3D » sobota 22 wrz 2018, 02:53

Odnośnie tego edytora hexów, to przypomina mi to konwerter z programu Notepad++. Czy może to jednak różne metody konwersji?

Notepad++ użyłem kilka razy do przeglądania testowych plików MIDI z pozytywnym rezultatem.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Edycja hexów

Post autor: Boghute Ara » sobota 22 wrz 2018, 11:15

Konin3D pisze:
sobota 22 wrz 2018, 02:53
Odnośnie tego edytora hexów, to przypomina mi to konwerter z programu Notepad++. Czy może to jednak różne metody konwersji?
Notepad++ to darmowy edytor kodów źródłowych, taki bardziej rozbudowany Notatnik, który jest doskonałym narzędziem dla programistów i webmasterów, gdyż obsługuje wiele różnych języków programowania, aczkolwiek nie wiem czy za jego pomocą można grzebać w hexach. :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

ODPOWIEDZ