Strona 1 z 1

Pracujemy!

: niedziela 07 sie 2016, 22:38
autor: Dreno
Witam raz jeszcze wszystkich! W tym temacie proponuję wrzucać wszelkie informacje o naszych poczynaniach w kierunku stworzenia Clasha Deluxe. Dzisiaj ogarnąłem chwilkę wolnego czasu, ogarnąłem sobie działającego Clasha i programy do rejestrowania dźwięku. Tak jak pisałem, nie znalazłem żadnej alternatywy do uzyskania tych dźwięków w inny sposób, a jako, że "nic się nie zmienia od na dupie siedzenia", postanowiłem te dźwięki po prostu nagrać! Problem pojawia się dopiero przy nagrywaniu dźwięków, kiedy jednostka ma się gdzieś przemieścić - dźwięk zlewa się wówczas z krokami :?
Pamiętacie może jakieś miejsce, gdzie można by temu zaradzić? Słychać kroki na moście?
I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG

Re: Pracujemy!

: poniedziałek 08 sie 2016, 18:18
autor: squall
Dreno pisze: I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG
Jeśli chodzi o assety do gier, to zawsze je twórz w formatach jak najbardziej bezstratnych - czyli np. jeśli chodzi o audio - to jako WAV, tak samo grafika - np. unikaj JPGów na rzecz czystych BMP, DDS czy PNG. Assety do Clasha akurat nie będą ważyły kilkanaście giga więc dysk się nie przepełni :) A skompresować je zawsze można później jak już będzie się zamykać paczki z danymi.

Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku? Znane mi są przypadki fanowskich produkcji, o których dowiedziało się nintendo czy inna korpo i kazali pozamykać. Chodzi mi o to - że będziemy inwestować swój czas, a może się okazać że na próżno.
Może warto by jakiegoś prawnika na forumprawne zapytać?

Re: Pracujemy!

: poniedziałek 08 sie 2016, 18:37
autor: Dreno
Poważnie się zastanawiam nad rejestrowaniem tych dźwięków... może jest jakiś sposób, aby je odzyskać? Wszystkie zasoby są zapisane w plikach .RES
Jeżeli ktoś zna jakiś sposób, aby to archiwum otworzyć, proszę, niech spróbuje. (jeżeli ktoś nie ma kopii gry to chętnie podeślę)
Co do tej licencji nie przejmowałbym się tym. To tylko fanowska produkcja, a nie żaden hicior, aby Longsoft się nami zainteresował. Bo Longsoft a Nintendo to jednak różnica ;)

Re: Pracujemy!

: wtorek 09 sie 2016, 19:46
autor: Griz
squall pisze: Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku?
W najgorszym wypadku nadal możemy korzystać z assetów wczytanych z oryginalnej instalacji gry. Projekty takie jak Openttd pozwalą na wczytanie oryginalnych plików gry, podobnie jak porty dooma.

Re: Pracujemy!

: środa 10 sie 2016, 10:57
autor: Boghute Ara
squall pisze:Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku? Znane mi są przypadki fanowskich produkcji, o których dowiedziało się nintendo czy inna korpo i kazali pozamykać. Chodzi mi o to - że będziemy inwestować swój czas, a może się okazać że na próżno.
Co prawda w przeciwieństwie do Nintendo Leryx Longsoft już dawno nie istnieje, ale Pan Jarosław Modrzejewski dalej prężnie działa w branży gier komputerowych, o czym można przeczytać m.in. TUTAJ. Dlatego w razie sukcesu ewentualnego remake'u Clasha mogą się z jego strony pojawić jakieś roszczenia odnośnie praw autorskich czy innych form własności intelektualnej.

Re: Pracujemy!

: czwartek 11 sie 2016, 15:05
autor: Jerzy Poprawa
"prężnie" to PEWNA przesada. :)

Re: Pracujemy!

: niedziela 18 wrz 2016, 22:59
autor: Grunaldi
Witam :) Dzisiaj dostałem maila od naszego kochanego admina :D i naszła mnie myśl. A gdyby tak spróbować stworzyć grę na silniku Unity? Np. jakby w kilka osób spróbować chociaż zrobić wersję demo? Wiem, że to nie jest proste, bo sam próbowałem kiedyś sił w Unity, ale może wspólnymi siłami coś by nam wyszło? Co myślicie?

Re: Pracujemy!

: poniedziałek 19 wrz 2016, 22:18
autor: Grunaldi
Update :D Właśnie zobaczyłem, że mamy post z OpenClash. Czyli to co napisałem już nie ważne :P

Re: Pracujemy!

: sobota 24 cze 2017, 21:05
autor: Konin3D
Mam u siebie wydobyte z oryginalnego pliku pliki z muzyka, ale tylko z muzyką z Clasha. Innych plików jak na razie nikt nie wydobył. Zatem muzyka z map, zamków już jest, jakby co. Tylko niech osoby, które nad oryginałem pracowały (te, które są tu zarejestrowane) się wypowiedzą, czy mogę ewentualnie te pliki (format mp3) udostępnić.

Re: Pracujemy!

: niedziela 25 cze 2017, 13:45
autor: Boghute Ara
Konin3D pisze:Mam u siebie wydobyte z oryginalnego pliku pliki z muzyka, ale tylko z muzyką z Clasha. Innych plików jak na razie nikt nie wydobył. Zatem muzyka z map, zamków już jest, jakby co. Tylko niech osoby, które nad oryginałem pracowały (te, które są tu zarejestrowane) się wypowiedzą, czy mogę ewentualnie te pliki (format mp3) udostępnić.
Tak się składa, że jeden z użytkowników tego forum o nicku Griz stworzył program do rozpakowywania niektórych zasobów gry, m.in. muzyki, dzięki czemu każda osoba posiadająca Clasha może ją sobie sama wydobyć. ;) Po więcej szczegółów zapraszam do TEGO tematu. A nawet jeśli ktoś nie posiada własnej kopii gry a byłby zainteresowany tymi plikami to wydaje mi się, że nie powinno być z tym żadnego problemu, ponieważ sama gra jest już bardzo stara, a Leryx Longsoft już dawno nie istnieje, w związku z czym Clash prawdopodobnie ma status abandonware.