Boghute Ara pisze:Czy można wiedzieć skąd wziąłeś narzędzie do rozpakowywania zasobów? Sam je stworzyłeś czy coś takiego już istniało?
Tworzę go samemu od zera. Unpacker potrzebuje być częścią gry, aby umożliwiał on automatyczne odczytanie oryginalnych plików i konwersję danych w nich zawartych na format, który jest akceptowany przez Unity3d. Do manualnego wyciągnięcia zasobów można wykorzystać program X-Ripper, który daje radę odczytać kilka grafik w mającym już swoje lata formacie PCX z pliku MAXIMUM.RES, natomiast nieskompresowaną muzykę z pliku MUSIC.RES bezproblemowo zimportujemy w Audacity.
Boghute Ara pisze:Czy jesteś w stanie określić ile czasu zajmie Ci rozpakowanie wszystkiego?
Przygotowanie narzędzia i rozszyfrowanie danych potrwają przynajmniej kilka miesięcy. Na szczęście w pełni ukończony unpacker nie jest wymagany do dystrybucji wersji testowej dla fanów Clasha, wystarczy aby udało się wyciągnąć to co najważniejsze, czyli elementy pokroju: grafik main menu, zamków, mapy, kilku jednostek oraz UI

.