OpenClash 0.2.3

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Griz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

OpenClash 0.2.3

Post autor: Griz » wtorek 09 sie 2016, 18:06

Z radością informuję o rozpoczęciu przeze mnie prac nad projektem OpenClash, który w wersji 1.0.0 ma być wierną repliką gry Clash. Po osiągnięciu tego kamienia milowego zastanowić się można nad poprawą elementów wpływających na jakość rozgrywki, dodaniem możliwości prowadzenia rozgrywki online oraz automatycznym generowaniem poziomów.

Demonstracja obecnej wersji:
https://player.vimeo.com/video/178175051

Changelog
0.0.1v
-First version

FAQ

Gdzie mogę zagrać w OpenClash?
OpenClash udostępnię, gdy uznam, że jest już w miarę grywalne.

W czym powstaje OpenClash?
Tworzony jest w C# na silniku Unity3d.

Więcej informacji umieszczę wkrótce :)
Ostatnio zmieniony środa 24 sty 2018, 00:34 przez Griz, łącznie zmieniany 1 raz.

Dreno
Posty: 59
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Dreno » wtorek 09 sie 2016, 18:45

Super!! Już się obawiałem, że prace nad Clashem staną tylko na gadaniu...

Skąd wziąłeś zasoby?

Awatar użytkownika
Griz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Griz » wtorek 09 sie 2016, 19:05

Zasoby własnoręcznie zripowałem z gry, póki nie posiadamy dekodera plików RES.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 147
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Boghute Ara » środa 10 sie 2016, 11:04

Griz pisze:Z radością informuję o rozpoczęciu przeze mnie prac nad projektem OpenClash, który w wersji 1.0.0 ma być wierną repliką gry Clash.
Trzymam kciuki za powodzenie projektu, a w razie jakiegokolwiek wsparcia merytorycznego z przyjemnością służę pomocą, wszak po to m.in. stworzyłem stronkę i forum. ;)
Griz pisze:Po osiągnięciu tego kamienia milowego zastanowić się można nad poprawą elementów wpływających na jakość rozgrywki, dodaniem możliwości prowadzenia rozgrywki online oraz automatycznym generowaniem poziomów.
Swoje pomysły na usprawnienie Clasha zamieściłem TUTAJ, więc możesz śmiało czerpać z nich garściami.
Griz pisze:Demonstracja obecnej wersji:
https://player.vimeo.com/video/178175051
Wow! :shock: Aż nie wiem co mam powiedzieć. Nie wiem Griz jak Ty to robisz, ale jestem pod ogromnym wrażeniem próbki Twoich umiejętności!
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Awatar użytkownika
Korkez
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 27 mar 2016, 09:56
Kontakt:

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Korkez » niedziela 18 wrz 2016, 23:46

Jestem pod wielkim wrażeniem, że remake tak dobrze wygląda pomimo tak wczesnej wersji. Tak trzymać!

Wygląda o wiele lepiej niż niejedna gra z early access na steam :D

Jakby trzeba było nagrać jakiś gameplay czy coś to można się do mnie zgłosić. Aktualnie nagrywam Gothic'a ale mam też w planach nagrać kampanie z Clash'a, a remake też można gdzieś wcisnąć ;)

Awatar użytkownika
Korkez
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 27 mar 2016, 09:56
Kontakt:

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Korkez » piątek 11 lis 2016, 23:12

Może jakieś nowe info jak idą prace nad remake'iem?

Awatar użytkownika
Griz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Griz » czwartek 24 lis 2016, 19:07

Jestem w trakcie rozkodowywania plików z grafiką i dźwiękami. Tilesety map już udało się odczytać, brakuje im tylko odpowiedniej palety. Poniżej załączam obrazek przedstawiający przykład odczytania kilku drzewek znajdujących się w pliku NORMAL.RES:
Obrazek

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 147
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Boghute Ara » piątek 25 lis 2016, 19:00

No to nieźle. Czy można wiedzieć skąd wziąłeś narzędzie do rozpakowywania zasobów? Sam je stworzyłeś czy coś takiego już istniało? Czy jesteś w stanie określić ile czasu zajmie Ci rozpakowanie wszystkiego?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Awatar użytkownika
Griz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Griz » poniedziałek 28 lis 2016, 00:07

Boghute Ara pisze:Czy można wiedzieć skąd wziąłeś narzędzie do rozpakowywania zasobów? Sam je stworzyłeś czy coś takiego już istniało?
Tworzę go samemu od zera. Unpacker potrzebuje być częścią gry, aby umożliwiał on automatyczne odczytanie oryginalnych plików i konwersję danych w nich zawartych na format, który jest akceptowany przez Unity3d. Do manualnego wyciągnięcia zasobów można wykorzystać program X-Ripper, który daje radę odczytać kilka grafik w mającym już swoje lata formacie PCX z pliku MAXIMUM.RES, natomiast nieskompresowaną muzykę z pliku MUSIC.RES bezproblemowo zimportujemy w Audacity.
Boghute Ara pisze:Czy jesteś w stanie określić ile czasu zajmie Ci rozpakowanie wszystkiego?
Przygotowanie narzędzia i rozszyfrowanie danych potrwają przynajmniej kilka miesięcy. Na szczęście w pełni ukończony unpacker nie jest wymagany do dystrybucji wersji testowej dla fanów Clasha, wystarczy aby udało się wyciągnąć to co najważniejsze, czyli elementy pokroju: grafik main menu, zamków, mapy, kilku jednostek oraz UI ;) .

pulina
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 15 gru 2016, 15:45

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: pulina » czwartek 15 gru 2016, 15:59

Witam trafiłem tu przypadkiem zupełnie. Co prawda zawodowo jestem programistą python to jako takie pojęcie mam o tym i o tamtym. Mam propozycję tworzenie gry w pojedynkę szczególnie opensource trochę mija się z celem. Warto wrzucić na githuba to co masz aktualnie łącznie z dekoderem tych resów (jako jakiś tam tool). Napisz co jest do roboty niezależnej od tego co ty byś chciał zrobić osobiście (bo pewnie masz jakiś pomysł i nie chciał być żeby ktoś ci się wchrzaniał w kod).

Po pierwsze wolne południe jakiegoś fana i mały kroczek do przodu. Po drugie motywacja bo marge request od osoby zajmującej się projektem i wiadomo że projekt nie umarł. A po trzecie łatwiej zachęcić kogoś z zewnątrz do współpracy jak może zrobić git clone i make i ma już coś działającego przed oczami.

Ja też z chęciom odkurzę swoje umiejętności z C i trochę mogę pokodzić ku wspólnemu dobru. Ew mogę pomóc w podreperowaniu stronki pod względem graficznym. Kontak priv.

Jeśli budujemy grę od zera a nie mamy dostępu do oryginalnego kodu trzeba dokładnie określić (eksperymentalnie) zachowania i współczynniki. A to jest robota którą mogą wsiąść na siebie ludzie którzy chcieli by pomóc ale programować nie umieją.

ODPOWIEDZ