Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
Strona 3 z 5

Re: OpenClash 0.0.1

: niedziela 28 sty 2018, 21:52
autor: Boghute Ara
Griz pisze:
środa 24 sty 2018, 00:26
Po oddzieleniu materiałów własnych od oryginalnych link trafi do pierwszego posta w temacie.
Super. Już myślałem, że zwyczajnie zapomniałeś podać linka. ;)
Griz pisze:
wtorek 23 sty 2018, 16:55
Źródło projektu zawiera oryginalne dany gry, które uniemożliwiają jego dystrybucję do momentu ich usunięcia. Wszystkie te dane potrzebują być wczytane dopiero u ciebie, z twojej instalacji oryginalnego Clasha.

Można to porównać do instalacji moda do gry. Powiedzmy, że zrobiłeś moda do Skyrima. Czy możesz wraz z nim udostępnić pełną wersję Skyrima? Nie. Twój mod wykorzystuje pliki gry i je modyfikuje, jednak musi być on dystrybuowany bez nich.

OpenClash jest tym modem, i nie potrafi jeszcze samodzielnie poradzić sobie z importem wszystkich danych z twojej własnej instalacji Clasha aby działał prawidłowo ;)
OK, teraz już wszystko rozumiem. Dzięki za wytłumaczenie. :)
Griz pisze:
wtorek 23 sty 2018, 16:55
Większość zmian obecnej wersji 0.2.3 w porównaniu do wersji 0.0.1 to:
-Dodanie importu plików BMP
-Dodanie importu plików PNG
-Dodanie importu plików WAV
-Importer grafik jednostek
-Importer dźwięków jednostek
-Animacje jednostek
-Podstawowe Budynki - Zamki i kapliczki.
-Wchodzenie do zamku.
-Poziomy o wielkości 32x32, 64x64 oraz 128x128 kafelków.
-Animacje kafelków na poziomie.
-Interfejs zaznaczonych jednostek.
-Dzielenie jednostek
-Odnajdywanie ścieżek przez jednostki.
-Minimapa

Na wersję 0.3, którą zamknę najpóźniej do końca marca, zaplanowane mam:
-Rozpoczynanie rozgrywki z wieloma graczami z poziomu głównego menu
-Walki na równinach
-Dochody zamków
-Mechanika chłopów
-Tury gracza
-Dodanie menu do widok mapy głównej.
-Łączenie jednostek
-Zużywanie punktów ruchu przez jednostki
Zapowiada się naprawdę nieźle. :P W takim razie czekam z niecierpliwością na kolejną wersję.

Re: OpenClash 0.2.3

: poniedziałek 29 sty 2018, 17:35
autor: Bladi
Rozumiem, że przy okazji będzie dostępny edytor map?

Re: OpenClash 0.2.3

: poniedziałek 29 sty 2018, 23:46
autor: Griz
Bladi pisze:
poniedziałek 29 sty 2018, 17:35
Rozumiem, że przy okazji będzie dostępny edytor map?
Tak. Projekt jest robiony na Unity, dlatego każda chętna osoba będzie mieć dostęp do ustawień jednostek, edytora map oraz parametrów mechanik :) .
Rzeczy te można zmieniać bez pisania ani jednej linijki kodu.

Re: OpenClash 0.2.3

: wtorek 30 sty 2018, 10:03
autor: einstein13
Super!

Moje pytanie o założenie końcówki projektu: ma to być tylko mod, czy zupełnie oddzielna gra?

Re: OpenClash 0.2.3

: wtorek 30 sty 2018, 20:35
autor: Griz
einstein13 pisze:
wtorek 30 sty 2018, 10:03
Super!

Moje pytanie o założenie końcówki projektu: ma to być tylko mod, czy zupełnie oddzielna gra?
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.

Re: OpenClash 0.2.3

: środa 31 sty 2018, 22:35
autor: Bladi
da radę zrobioną mapę przerzucić do plików starej gry, czy będzie tylko działać w nowej?

Re: OpenClash 0.2.3

: czwartek 01 lut 2018, 01:14
autor: Griz
Bladi pisze:
środa 31 sty 2018, 22:35
da radę zrobioną mapę przerzucić do plików starej gry, czy będzie tylko działać w nowej?
Mapy zrobione w OpenClashu będą działać tylko na nim. Na obecną chwilę nie planuję umożliwiać zapisu do oryginalnego formatu.

Niektóre grafiki wyciągnięte z plików sugerują, że Clash może mieć wbudowany edytor map. Jeszcze się temu dokładniej nie przyglądałem, ale jeśli to prawda, to poszukam sposobu na jego aktywację.

Re: OpenClash 0.2.3

: wtorek 06 lut 2018, 19:36
autor: Venno
Super, Griz :) Od ostatniego update'u bardzo dużo dodałeś.

Nie rozumiem jednak kilku rzeczy. Piszesz, że OpenClash będzie modem wykorzystującym zainstalowaną oryginalną grę do działania, a później w kolejnym poście:
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.
Wspomniałeś również o tym, że działa import bmp oraz png. Z tego co pamiętam pliki w oryginalnym Clashu mają inny (archaiczny) format. Chodzi o to, że robisz konwersję na bmp/png, tak?

To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)

Re: OpenClash 0.2.3

: wtorek 06 lut 2018, 22:21
autor: Griz
Venno pisze:
wtorek 06 lut 2018, 19:36
Super, Griz :) Od ostatniego update'u bardzo dużo dodałeś.
Nie rozumiem jednak kilku rzeczy. Piszesz, że OpenClash będzie modem wykorzystującym zainstalowaną oryginalną grę do działania, a później w kolejnym poście:
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.
Gra zarówno odpali się z danymi z oryginału, będąc jego modem, jak i z jakimikolwiek innymi jakie jej podsuniesz ;). Przykładowo gra opensource OpenTTD pozwala ładować obrazki z oficjalnego wydania, jak również i z paczek zrobionych i udostępnionych za darmo przez fanów.
Venno pisze:
wtorek 06 lut 2018, 19:36
Wspomniałeś również o tym, że działa import bmp oraz png. Z tego co pamiętam pliki w oryginalnym Clashu mają inny (archaiczny) format. Chodzi o to, że robisz konwersję na bmp/png, tak?
Zgadza się. Konwersję wykonuje program clash resource unpacker, który zapisuje pliki w formatach PCX/BMP/PNG.
Venno pisze:
wtorek 06 lut 2018, 19:36
To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)
Dzięki! To dzięki wam mam motywację do ukończenia Openclasha, i każdy open source mógłby mieć taką społeczność :). Z zaciekawieniem śledziłem twój projekt od samego początku.

Re: OpenClash 0.2.3

: środa 07 lut 2018, 16:13
autor: Konin3D
Troszkę off-topem zalecę, ale się nie mogłem powstrzymać:
Griz pisze:
wtorek 06 lut 2018, 22:21
(...)Przykładowo gra opensource OpenTTD (...)
Ciekawe, ilu jeszcze fanów Clasha gra w TTD? Bo ja czasem gram.
Griz pisze:
wtorek 06 lut 2018, 22:21
Venno pisze:
wtorek 06 lut 2018, 19:36
To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)
Dzięki! To dzięki wam mam motywację do ukończenia Openclasha, i każdy open source mógłby mieć taką społeczność :). Z zaciekawieniem śledziłem twój projekt od samego początku.
W sumie u mnie zapał też nieco przygasł (w między czasie różne święta i sprawy rodzinne), że to, co chciałem zrobić w kierunku Clasha też stanęło w miejscu. Ale może kiedyś swoje wykonam w tej podstawowej formie i na jakimś serwerze będzie dostępne (jeżeli regulamin serwera na to pozwoli).

Dla przypomnienia: chodziło o prosty edytor map z ewentualną możliwością robienia exportu do pliku. A na razie edytor ma tylko dwie z trzech form rejestracji użytkownika (każda różni się stopniem wygenerowania ustawień do pierwszej mapy w edytorze)... Chyba jednak założę temat o tym.


Jeszcze raz przepraszam z lekki off-top