Strona 1 z 5

[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A

: środa 30 lis 2016, 15:05
autor: Griz
Link : https://www.dropbox.com/s/q7anwctx64eiz ... 4A.7z?dl=0
Source : https://github.com/Griswoldz/ClashResUnpacker
Program do odtwarzania plików .IS [DOS]: https://www.dropbox.com/s/9xdq6b15ioy3y ... AY.7z?dl=0

Jak używać:
Program trzeba umieścić w tym samym folderze co pliki *.res gry, a następnie uruchomić. Wynik trafi do folderu output.

Changelog:

A. 6.12.2018
-Załączony program ImageMagick ze skryptem do konwersji PCX -> PNG

v0.84 6.12.2018
-Wypakowywanie assetów do formatu PNG.
-Oczyszczenie kodu

v0.73 14.07.2017
-Naprawa błedu rozpakowywania MAPS.RES

v0.72 12.07.2017
-Wsparcie dla INFOANG.RES (100%)
-Wsparcie dla INFOPOL.RES (100%)
-Wsparcie dla SETUP.RES (10%)
-Wsparcie dla MAPS.RES (100%)
-Wsparcie dla IS.RES (100%)
-Wsparcie dla GFX3.RES (100%)
-Wsparcie dla plików MAP.
-Wsparcie dla plików MAB.
-Wsparcie dla plików IS.
-Wsparcie dla plików wav w MINIMUM.RES(90% -> 95%)

v0.5 9.07.2017
-Pełne wsparcie plików s32.
-Wsparcie dla pliku MINIMUM.RES(90%)
-Wsparcie dla plików s32 w MAXIMUM.RES(60% -> 80%)
-Wsparcie dla plików s32 w NORMAL.RES(80% -> 95%)
-Szybsze wypakowywanie s32.

v0.25 7.07.2017
-Wsparcie dla pliku NORMAL.RES(80%)

v0.18 16.06.2017
-Wsparcie dla palet kolorów z pliku MAXIMUM.RES (50% -> 60%)

v0.15 2016
-Rozpakowywanie pliku MUSIC.RES(100%) oraz MAXIMUM.RES(50%).

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.15

: środa 30 lis 2016, 19:33
autor: Boghute Ara
Wow! Naprawdę fajny program, Griz.

Ale to wszystko jest dziwaczne... Jakieś menusy, drzewka, screeny z rozbudowy zamków... I czemu większość grafik jest w odcieniach szarości? Czy te wszystkie rzeczy faktycznie są użyteczne dla samej gry czy to po prostu zwykłe śmieci których równie dobrze mogłoby nie być?

Muzyka też spoko, zawsze zastanawiał mnie kawałek o nazwie "MAINMAP4", który zresztą swego czasu jeden koleś wrzucił na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=rWzB5k4 ... 7&index=11

Sądząc po nazwie, najwyraźniej twórcy gry przewidywali stworzenie jeszcze jednej scenerii w której toczylibyśmy rozgrywki, ale z nieznanych powodów ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu i jedyne co po nim pozostało to niewykorzystany utwór muzyczny, który IMO odbiega poziomem od pozostałych aranżacji w grze.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.15

: środa 30 lis 2016, 22:53
autor: Griz
Boghute Ara pisze:to wszystko jest dziwaczne... Jakieś menusy, drzewka, screeny z rozbudowy zamków... [...] Czy te wszystkie rzeczy faktycznie są użyteczne dla samej gry czy to po prostu zwykłe śmieci których równie dobrze mogłoby nie być?
Assety znajdujące się w plikach *.res są wykorzystywane przez samą grę. Bez ich rozpakowania nie możliwe by było stworzenie projektu odtwarzającego Clasha, a przynajmniej trzeba by było poświęcić ogromną ilość czasu i zasobów na stworzenie dźwięków, muzyki oraz grafik od zera.
Boghute Ara pisze:I czemu większość grafik jest w odcieniach szarości? .
Obrazki nie posiadają jeszcze poprawnie odczytanej palety kolorów.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: piątek 16 cze 2017, 16:55
autor: Griz
Wgrałem update do wersji 0.18, Od teraz grafiki z MAXIMUM.RES są w pełnym kolorze :) .

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: piątek 16 cze 2017, 17:59
autor: Boghute Ara
Griz pisze:Wgrałem update do wersji 0.18, Od teraz grafiki z MAXIMUM.RES są w pełnym kolorze :) .
Mała rzecz, a cieszy. :) Ale chyba najbardziej ucieszyłbym się z grafik jednostek i map, że już nie wspomnę o jakimś pliku w którym można by dowolnie modyfikować opisy, parametry jednostek i różne inne współczynniki w grze.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: czwartek 29 cze 2017, 02:47
autor: Venno
Wow :D Programik działa znakomicie!
Format ten przypomina rozwiązanie wykorzystywane w plikach gry warcraft 2, która korzystała z assetów zapisanych w formacie *.war. Daje nam to sporo podpowiedzi w związku z formatem samych danych. Niestety ekstraktory przeznaczone do warcraft 2 w przypadku plików *.res nie działają.

Po własnej wstępnej analizie zauważyłem, że tilemapy grafik poziomów przechowywane są w standarowej postaci indeksowej w blokach po 65 x 64 x 16 bitów , gdzie każdy wiersz sprite kończy się bajtem 40. Kolory palet wydają się znajdować na początku pliku RES, dla przykładu plik NORMAL.RES blok 1557-1C3F. Nie znalazłem jeszcze miejsca, gdzie mamy przechowywane animacje samych postaci.
Hmm czy rozgryzłeś coś jeszcze jeżeli chodzi o format tych plików?
Animacje mogą być w folderze GFX

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: wtorek 04 lip 2017, 13:04
autor: Griz
Venno pisze:Hmm czy rozgryzłeś coś jeszcze jeżeli chodzi o format tych plików?
Tak. Niebawem kolejny update unpackera :) .

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: wtorek 04 lip 2017, 14:38
autor: Konin3D
Za to ja mam problem z tym programem. co chwilę woła o jakąś bibliotekę systemową, której w win7 nie ma.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: wtorek 04 lip 2017, 16:23
autor: Griz
Konin3D pisze:Za to ja mam problem z tym programem. co chwilę woła o jakąś bibliotekę systemową, której w win7 nie ma.
Jakich specyficznie bibliotek program nie może znaleźć? Czy jest to może msvcp140.dll?

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

: wtorek 04 lip 2017, 19:35
autor: Konin3D
Griz pisze:Czy jest to może msvcp140.dll?
Tej biblioteki. Ale boję się z neta ściągać, bo niedawno jak jednej potrzebowałem, to musiałem system czyścić.