[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Konin3D
Posty: 64
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Konin3D »

Nie wiem, czy tak powinno być, ale wypakowane pliki mają rozszerzenie IS. Sądząc po nazwach to chyba są animacje.
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Griz »

Boghute Ara pisze:
Griz pisze:Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
Zdaje się, że coś jest nie tak, ponieważ najnowsza wersja wypakowuje mi tylko zawartość pliku IS.RES i na tym koniec. :roll:
Ups :P . Podmieniłem link z poprawioną wersją.
Konin3D pisze:Nie wiem, czy tak powinno być, ale wypakowane pliki mają rozszerzenie IS. Sądząc po nazwach to chyba są animacje.
Są to filmy jakie można zobaczyć w grze. Do głównego posta załączyłem w linku program który je odtwarza. Działa on wyłącznie pod DOSem.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 243
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Boghute Ara »

Griz pisze:Ups :P . Podmieniłem link z poprawioną wersją.
A co z plikiem MAPS.RES? W ogóle go nie rozpakowuje. :roll:

Warto również zauważyć, że żeby rozpakować plik SETUP.RES należy go przekopiować do folderu DATA. :idea:

I czemu większość dźwięków i odgłosów jest zaszumiona? Czy zostanie to poprawione wzorem niektórych grafik, które pierwotnie też posiadały jakieś artefakty?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Griz »

Boghute Ara pisze:
Griz pisze:Ups :P . Podmieniłem link z poprawioną wersją.
A co z plikiem MAPS.RES? W ogóle go nie rozpakowuje. :roll:
Dzięki za informację, poszła wersja 0.73 z poprawką.
Boghute Ara pisze: I czemu większość dźwięków i odgłosów jest zaszumiona? Czy zostanie to poprawione wzorem niektórych grafik, które pierwotnie też posiadały jakieś artefakty?
Większość plików wav, podobnie jak pliki graficzne, korzysta z autorskiej kompresji. Spróbuję ją rozgryźć i dam znać, jeśli coś w tej kwestii pójdzie naprzód.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 243
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Boghute Ara »

Griz pisze:Dzięki za informację, poszła wersja 0.73 z poprawką.
OK, dzięki. A w jaki sposób można otworzyć pliki z rozszerzeniem .MAB i .MAP?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Griz »

Boghute Ara pisze:
Griz pisze:Dzięki za informację, poszła wersja 0.73 z poprawką.
OK, dzięki. A w jaki sposób można otworzyć pliki z rozszerzeniem .MAB i .MAP?
Można je obecnie otworzyć wyłącznie hex edytorem lub samą grą :) .
Konin3D
Posty: 64
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.73

Post autor: Konin3D »

A tak w temacie map, skoro już można tekstury z nich normalnie oglądać, to ja zacząłem lekko kombinować, ale to osobny temat zrobię, jak będę coś już miał.

Zatem dzięki Ci o Twórco Unpackera.
Dreno
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.72

Post autor: Dreno »

Griz pisze: piątek 14 lip 2017, 23:54 Większość plików wav, podobnie jak pliki graficzne, korzysta z autorskiej kompresji. Spróbuję ją rozgryźć i dam znać, jeśli coś w tej kwestii pójdzie naprzód.
Hej Griz, dałeś radę ogarnąć coś z tą kompresją dźwięków? Sam ostatnio delikatnie zacząłem pracować nad remake Clasha i nie ukrywam, że znacznie przyjemniej testowałoby się rzeczy z oryginalnymi assetami :)
Swoją drogą dziwne, że nie ma nieskompresowanej wersji tych dźwięków w MAXIMUM.RES, tak, jak było to z teksturami :?
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.73

Post autor: Griz »

@Dreno
Niestety nie, ale pomimo tego unpacker je wypakowuje jak najlepiej potrafi i można je wykorzystywać. Minusem jest mocny szum w większości plików, jednak nadal można łatwo rozróżnić poszczególne dźwięki.
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.73

Post autor: Griz »

Unpacker wskakuje na wersję 0.84A. Od teraz konwersja wypakowanych obrazków przebiega do formatu PNG :).
ODPOWIEDZ