Strona 3 z 5

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

: sobota 08 lip 2017, 23:06
autor: Griz
Konin3D pisze:
Griz pisze:W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Może to głupie, co napisze, ale... Skoro te pliki graficzne to poszczególne klatki animacji, to może artefakty są spowodowane danymi, które dotyczą tychże animacji, np. informacja o przesunięciu obrazka? Tak tylko sobie dedukuję, że może to nie są dane graficzne.

Ewentualnie informacje np. o końcu obrazka, ale nie o końcu informacji o nim. (np. pliki midi posiadają bajt kończący dla każdego komunikatu - bajt zerowy)
Jest to trick zastosowany po to aby obrazki mogły wykorzystywać piksele z innych obrazków w tym samym pliku, w celu lepszej kompresji. Z tego powodu najwięcej artefaktów jest na jednostkach takich jak armata czy katapulta, gdzie jedyną rzeczą ruchomą w trakcie poruszania się tych jednostek są koła.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

: sobota 08 lip 2017, 23:14
autor: Boghute Ara
Griz pisze:Update do wersji 0.25. Można już wypakowywać grafiki jednostek oraz mapy :) . W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? :D Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić. :)
Griz pisze:W trakcie testów wypakowywania grafik mapy trafił się taki oto smaczek:
Obrazek
Ciekawa sprawa... A to takie samo drzewo o którym mowa znajduje się w pliku BACKGR1_S32_67.bmp ;)

A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. :P Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

: niedziela 09 lip 2017, 00:38
autor: Griz
Boghute Ara pisze:Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? :D Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić. :)
Cieszę się, że w ogóle dało się to zrobić :) .
Boghute Ara pisze:A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. :P Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe :) .

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

: niedziela 09 lip 2017, 01:46
autor: Konin3D
Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.

Edytowane:

ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: niedziela 09 lip 2017, 15:12
autor: Griz
Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów :).

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: niedziela 09 lip 2017, 15:47
autor: Konin3D
Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: niedziela 09 lip 2017, 15:50
autor: Griz
Konin3D pisze:Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
Plik ten znajduje się na płycie clasha w folderze DATA.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: niedziela 09 lip 2017, 16:59
autor: Boghute Ara
Griz pisze:Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów :).
Wow, niezłe tempo - kolejna aktualizacja Unpackera po zaledwie 2 dniach. :P Swoją drogą po wypakowaniu zasobów za pomocą wcześniejszej wersji zastanawiałem się co z animacjami ataku dla każdej z jednostek, ale teraz już widzę. :D

A kiedy czas na filmiki? :mrgreen:
Griz pisze:Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe :) .
Jestem jak najbardziej za! :) Można by również wykorzystać utwór pt. MAINMAP4, a także inne rzeczy, które z różnych powodów ostatecznie nie znalazły się w grze.
Konin3D pisze:Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
Aha, czyli coś w rodzaju dyplomaty? :P Trochę przegięcie, gdyby za pomocą 1 jednostki bez żadnej walki można było przejmować wrogie budowle wraz ze wszystkimi jednostkami w środku. Ja z kolei widziałbym go bardziej jako kapłana, który może leczyć jednostki na polu walki. Ale na razie możemy sobie po prostu gdybać, zawsze zresztą można zrobić jakąś ankietę czy coś w tym stylu. Jedno jest pewne - z pewnością nie miała to być jednostka ofensywna, bo po rozpakowaniu zawartości pliku MAXIMUM.RES nie ma dla niej folderu z animacjami ataku.
Konin3D pisze:ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Możliwości jest mnóstwo. Jak to mówią: "the sky's the limit" i tylko od naszej pomysłowości zależy w jaki sposób usprawnimy Clasha. ;)

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: środa 12 lip 2017, 15:21
autor: Griz
Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

: środa 12 lip 2017, 21:57
autor: Boghute Ara
Griz pisze:Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
Zdaje się, że coś jest nie tak, ponieważ najnowsza wersja wypakowuje mi tylko zawartość pliku IS.RES i na tym koniec. :roll: