Strona 1 z 4

Propozycje zmian

: sobota 19 gru 2015, 18:58
autor: Daniello81
Witam

Proponuję aby w tym miejscu każdy wypisał swoje propozycje zmian które chciałby zobaczyć w wersji Clash Deluxe. Poniżej moje propozycje:

- zmniejszyć albo całkowicie zlikwidować współczynnik zmęczenia (mapy są bardzo duże, jednostki szybko się męczą przez co gra staje się długa)
- brak negatywnych skutków wejścia do miejsca kultów (dla Pogan) oraz do świątyni (dla Chrześcijan)
- w miejscu w którym zakopany jest skarb powinno być zawsze trochę złota (a nie zbutwiały pień drzewa)
- brak możliwości odwrotu dla jednostki zaatakowanej bądź takiej która wpadnie w zasadzkę
- budowanie mostów przez budowniczych nie tylko w wyznaczonych miejcsach

Re: Propozycje zmian

: piątek 25 gru 2015, 13:02
autor: Boghute Ara
Swoje propozycje wypisałem już wcześniej TUTAJ i z tego co widzę, niektóre z nich pokrywają się z Twoimi, dlatego nie będę ich już ponownie powielał tylko pozwolisz, że odniosę się do tego co Ty napisałeś:
Daniello81 pisze:- zmniejszyć albo całkowicie zlikwidować współczynnik zmęczenia (mapy są bardzo duże, jednostki szybko się męczą przez co gra staje się długa)
Zgadzam się w 100%. Zmęczenie tylko niepotrzebnie przedłuża każdą rozgrywkę. Zlikwidować ten współczynnik pewnie byłoby ciężko, ale gdyby dało chociaż radę spowodować, że rósłby on 2x wolniej (np. co 5 a nie co 10 w każdej turze) to już byłby wielki sukces i znacznie przyspieszyłoby to toczenie rozgrywek.
Daniello81 pisze:- brak negatywnych skutków wejścia do miejsca kultów (dla Pogan) oraz do świątyni (dla Chrześcijan)
Zgadzam się połowicznie. Niektóre negatywne skutki, takie jak np. Księga plag, Miecz głupców czy Czarny diament akurat powinny pozostać (można by je ewentualnie nieco złagodzić), bo pewne ryzyko musi jednak istnieć, ale za to powinno się całkowicie zlikwidować możliwość całkowitego uśmiercenia oddziału, bo to jednak głupota, żeby bać się wejść do świątyni lub miejsca kultu wszystkimi jednostkami, przez co odczepia się najgorszą z nich i wchodzi tylko nią, a całą resztę omijają wszelkie możliwe pozytywne bonusy. Koniec końców każdy poluje tylko na dodatkowy oddział, bo w tej sytuacji jest to chyba jedyny warty uwagi bonus.
Daniello81 pisze:- w miejscu w którym zakopany jest skarb powinno być zawsze trochę złota (a nie zbutwiały pień drzewa)
Tutaj akurat się nie zgadzam. Miejsca skarbu na mapach rozlokowane są niesymetrycznie, tzn. niektórzy gracze mają ich koło siebie więcej a inni mniej, przez co Ci pierwsi mogą się potencjalnie szybciej wzbogacić od tych drugich. Żeby więc wyrównać szanse pewna losowość moim zdaniem musi jednak istnieć. Poza tym w życiu tak już jednak bywa, że nie każde poszukiwania skarbów kończą się sukcesem. ;)
Daniello81 pisze:- brak możliwości odwrotu dla jednostki zaatakowanej bądź takiej która wpadnie w zasadzkę
Popieram. Skoro ktoś wpada w zasadzkę lub zostaje zaatakowany to z założenia powinien być na tyle zaskoczony, żeby nie być w stanie uciec. Poza tym wpadając w zasadzkę przeciwnik ma 2 tury ruchów pod rząd, a uciekając z zasadzki i dając się przeciwnikowi zaatakować ponownie w jego kolejce ten ma już tylko 1 turę ruchów, co nieco wyrównuje szanse na korzyść zaatakowanego.
Daniello81 pisze:- budowanie mostów przez budowniczych nie tylko w wyznaczonych miejcsach
Hmm.. nie mam zdania. Pomysł wydaje się być ciekawy, ale i zarazem kontrowersyjny. Musiałbym rozegrać w ten sposób kilka rozgrywek żeby zobaczyć jak by to funkcjonowało w praktyce.

Re: Propozycje zmian

: wtorek 29 gru 2015, 15:45
autor: Michal93ryba
Cześć, trwają jakieś prace nad Clash Deluxe? Jestem tu nowy, trafiłem tu przez komentarz pod moim filmem instalacji Clasha przez dosboxa, może ktoś by napisał jaką inicjatywą jest ten Clash Delux, to forum i strona.
A co do zmian w grze:
Daniello81 pisze:
- zmniejszyć albo całkowicie zlikwidować współczynnik zmęczenia (mapy są bardzo duże, jednostki szybko się męczą przez co gra staje się długa)
Jak dla mnie to tego bym nie zmieniał, nie wyobrażam sobie w ogóle braku tej opcji. Jak gonie za jakąś jednostką wroga to jest szansa że się zmęczy i ją dogonię. Albo jak ja się nią poruszam blisko wrogich jednostek to staram się odpocząć, żeby wazie co mieć siły na ucieczkę. Z tego co kojarzę to też odpowiednie jednostki różnie męczą się na różnym terenie (mogę się mylić, pamiętam że chyba góral porusza się bez problemu po nierównym terenie i nie wpływa to na zmęczenie, a inne jednostki mają ograniczone poruszanie i szybciej się męczą). Także gdy się poruszamy dużym oddziałem i w nim jest jakaś jednostka która ma mało ruchu i szybko się męczy, to jest to bardzo istotne. Bo rywal ma wtedy więcej czasu na przygotowanie się do odparcia ataku. Gdyby nie było zmęczenia to dowódca byłby tylko po to żeby podnieść status oddziałowi w którym jest, a tak to z nim odziały się nie męczą. Faktycznie przedłuża to grę, ale jak dla mnie jest to bardzo istotny element taktyczny, a jak komuś to istotnie przedłuża grę to może włączyć sobie jakąś mniejszą mapę, to gra potoczy się szybciej. Może gdyby to była opcja przy rozpoczęciu rozgrywki albo ją włączam albo nie.
Daniello81 pisze:
brak negatywnych skutków wejścia do miejsca kultów (dla Pogan) oraz do świątyni (dla Chrześcijan)
Nad poszczególnymi skutkami trzeba by było się zastanowić, bo faktycznie raczej zawsze odłączało się jedną najgorszą jedenastkę i to ona brała wszystko na klatę, ale żeby wszystkie skutki były pozytywne to na pewno nie.
Boghute Ara pisze: ale za to powinno się całkowicie zlikwidować możliwość całkowitego uśmiercenia oddziału
Jeśli chodzi o wiarę do jakiej się należy to tak, bo do tej w którą się nie wieży to nie, bo ja nie raz wiedząc że nie mam szans na ucieczkę i na jakąś istotną krzywdę którą mogę wy szkodzić przeciwnikowi, popełniałem samobójstwo przez wejście. Robiłem tak po to żeby wróg nie podwyższył sobie statusu.
Jeśli chodzi o zakopane skarby to mam takie zdanie jak Boghute Ara.
Daniello81 pisze:
- brak możliwości odwrotu dla jednostki zaatakowanej bądź takiej która wpadnie w zasadzkę
Jeśli chodzi o zasadzkę to tak, ale o atak to można się zastanowić bo jak grałem z kimś to można było się dogadać. To znaczy umawialiśmy się dobra ja się wycofam, dam ci złoto albo co tam będziesz chciał ale oddział mi oszczędzisz.
Daniello81 pisze:
- budowanie mostów przez budowniczych nie tylko w wyznaczonych miejcsach
Też trzeba by się zastanowić bo to też istotny element taktyczny (ja zawsze pułapki stawiałem na mostach żeby ich nie można było ominąć). Może i tak ale ja bym tego nie robił na taki samych warunkach jak na wyznaczonych miejscach. Chodzi mi o to że na przykład do wybudowania takiego mostu jest potrzebnych dwóch lub więcej budowniczych, lub ze złotym statusem, mogą budować tylko jedną kratkę na turę, i na wodzie nie większej niż dwie kratki. Bo jeśli miało by to być w dowolnym miejscu i w sposób jaki to się robi w wyznaczonych miejscach to nie.

- Może by wprowadzić coś takiego że zamki i twierdze można budować w dowolnym miejscu, gdziem jest miejsce 4x4, ale trwało by to znacznie dłużej i wymagało byto od budowniczych złotego statusu. Albo żeby budowniczy umieli robić takie fundamenty które są potrzebne do budowy.
Jeszcze miał bym parę pomysłów ale to napisze za jakiś czas.

Re: Propozycje zmian

: środa 30 gru 2015, 12:27
autor: Boghute Ara
Michal93ryba pisze:Cześć, trwają jakieś prace nad Clash Deluxe? Jestem tu nowy, trafiłem tu przez komentarz pod moim filmem instalacji Clasha przez dosboxa, może ktoś by napisał jaką inicjatywą jest ten Clash Delux, to forum i strona.
Już tłumaczę o co chodzi. Clash Deluxe to nazwa robocza usprawnionej wersji gry, która planowana była przez twórców Clasha krótko po jego wydaniu. Można było o tym poczytać w wywiadzie ze Scorpikiem (nb. reżyserem, scenarzystą i osobą odpowiedzialną za muzykę i udźwiękowienie w grze) zamieszczonym w jednym z numerów CD-Action z bodajże 1998 roku. Niestety, do wydania tej wersji nigdy nie doszło, gdyż prace skoncentrowano następnie na grze o nazwie V.O.T.E.R. Golem (wydanej ostatecznie jako Golem w 2003 roku), natomiast kilka lat później sama firma upadła, ale postanowiłem przyjąć tę nazwę jako jedynie słuszną dla ewentualnej modyfikacji, która marzyła mi się odkąd tylko zacząłem grać w Clasha, gdyż gra definitywnie wymaga wielu drobnych poprawek. Niestety, nie mam zielonego pojęcia o programowaniu, nie mówiąc już o tym, że nigdzie w Internecie nie można znaleźć kodu źródłowego tej gry. Dlatego właśnie postanowiłem stworzyć stronę i forum o Clashu, które w moim zamyśle mają niejako skupić w jednym miejscu środowisko graczy w Clasha w Polsce i być może doprowadzić do powstania modyfikacji. Jak to zrobić? Otóż, osoby z Leryx Longsoft odpowiedzialne za stworzenie Clasha to byli w większości bardzo młodzi ludzie (tak samo zresztą jak i sam założyciel firmy), którzy najprawdopodobniej pochodzili z Wrocławia i okolic. Być może wśród osób które trafią na stronę i/lub forum znajdą się tacy którzy brali udział w pracy nad Clashem, bądź też ich znajomi będący z nimi w bardzo dobrych stosunkach do dnia dzisiejszego i będący w stanie ten kod źródłowy zdobyć. Dalej już będzie z górki, bo wtedy wystarczy tylko, że znajdzie się jakiś chętny programista i wprowadzi w życie poprawki które zaakceptuje większość osób na forum.
Michal93ryba pisze:Jak dla mnie to tego bym nie zmieniał, nie wyobrażam sobie w ogóle braku tej opcji. Jak gonie za jakąś jednostką wroga to jest szansa że się zmęczy i ją dogonię. Albo jak ja się nią poruszam blisko wrogich jednostek to staram się odpocząć, żeby wazie co mieć siły na ucieczkę. (...) Także gdy się poruszamy dużym oddziałem i w nim jest jakaś jednostka która ma mało ruchu i szybko się męczy, to jest to bardzo istotne. Bo rywal ma wtedy więcej czasu na przygotowanie się do odparcia ataku. Gdyby nie było zmęczenia to dowódca byłby tylko po to żeby podnieść status oddziałowi w którym jest, a tak to z nim odziały się nie męczą.
Ja również jestem przeciwny całkowitej likwidacji wskaźnika zmęczenia, bo wtedy, tak jak zresztą sam słusznie napisałeś, korzyści z posiadania dowódcy byłyby znacznie mniejsze. Ale uważam, że wskaźnik ten powinien rosnąć o połowę wolniej. Dlaczego? Ponieważ już samo wyjście jednostkami z zamku, twierdzy lub wieży powoduje, że na dzień dobry ich współczynnik zmęczenia wzrasta o 10. :roll: Poza tym większość jednostek w tej grze posiada liczbę PA w granicach 20-26, co powoduje, że jeżeli przemieszczają się one po trudnym terenie typu pustynia, las czy góry, to czasami są w stanie przesunąć się o zaledwie 2-3 kratki na turę! W połączeniu ze zmęczeniem powoduje to, że mogą przejść raptem dystans 1 ekranu nim całkowicie opadną z sił, bo wtedy trzeba odpocząć i gra niemiłosiernie się przedłuża.
Michal93ryba pisze:Z tego co kojarzę to też odpowiednie jednostki różnie męczą się na różnym terenie (mogę się mylić, pamiętam że chyba góral porusza się bez problemu po nierównym terenie i nie wpływa to na zmęczenie, a inne jednostki mają ograniczone poruszanie i szybciej się męczą).
To o czym piszesz to specjalny bonus obowiązujący w trakcie poruszania się po trudnym terenie, który posiadają tylko 2 jednostki w tej grze - Leśnik i Góral. Ten pierwszy chodząc po lesie traci tylko 4 PA zamiast 6 (lub 5 PA zamiast 8 po skosie), natomiast ten drugi chodząc po górach traci tylko 6 PA zamiast 8 (lub 8 PA zamiast 11 po skosie). Nie wpływa to jednak na ich zmęczenie, bo męczą się tak samo jak każda inna jednostka.
Michal93ryba pisze:Faktycznie przedłuża to grę, ale jak dla mnie jest to bardzo istotny element taktyczny, a jak komuś to istotnie przedłuża grę to może włączyć sobie jakąś mniejszą mapę, to gra potoczy się szybciej.
W całej grze są tylko 2 małe mapy - Jenrette i Raozja. W dodatku granie na tych mapach do najprzyjemniejszych nie należy, bo wszyscy rozlokowani są o rzut beretem od siebie, przez co jest bardzo nerwowo, nie można się spokojnie rozwijać i praktycznie od samego początku pomiędzy graczami trwa wyniszczająca walka.
Michal93ryba pisze:Może gdyby to była opcja przy rozpoczęciu rozgrywki albo ją włączam albo nie.
Hmm.. to też jest jakieś rozwiązanie. ;)
Michal93ryba pisze:Jeśli chodzi o wiarę do jakiej się należy to tak, bo do tej w którą się nie wieży to nie, bo ja nie raz wiedząc że nie mam szans na ucieczkę i na jakąś istotną krzywdę którą mogę wy szkodzić przeciwnikowi, popełniałem samobójstwo przez wejście. Robiłem tak po to żeby wróg nie podwyższył sobie statusu.
Tak, chodzi mi tylko o to, że chrześcijanie nie powinni ginąć w świątyniach a poganie w miejscach kultu (na odwrót akurat powinno pozostać bez zmian, czyli wstęp wzbroniony dla innowierców).
Michal93ryba pisze:Jeśli chodzi o zasadzkę to tak, ale o atak to można się zastanowić bo jak grałem z kimś to można było się dogadać. To znaczy umawialiśmy się dobra ja się wycofam, dam ci złoto albo co tam będziesz chciał ale oddział mi oszczędzisz.
Czasem 1 walka potrafi zadecydować o losach całej rozgrywki, więc jak przeciwnik Ci odpuści to masz jeszcze szansę się wyleczyć, wzmocnić i w konsekwencji z nim wygrać, dlatego uważam, że możliwość odwrotu powinna istnieć tylko w przypadku gdy sami kogoś zaatakujemy, tzn. rzucamy się na kogoś, stwierdzamy że się przeliczyliśmy z naszymi siłami, robimy odwrót i oddalamy się od przeciwnika jeszcze w tej samej turze.
Michal93ryba pisze:Też trzeba by się zastanowić bo to też istotny element taktyczny (ja zawsze pułapki stawiałem na mostach żeby ich nie można było ominąć). Może i tak ale ja bym tego nie robił na taki samych warunkach jak na wyznaczonych miejscach. Chodzi mi o to że na przykład do wybudowania takiego mostu jest potrzebnych dwóch lub więcej budowniczych, lub ze złotym statusem, mogą budować tylko jedną kratkę na turę, i na wodzie nie większej niż dwie kratki. Bo jeśli miało by to być w dowolnym miejscu i w sposób jaki to się robi w wyznaczonych miejscach to nie.
Hmm.. w sumie racja. Możliwość zbudowania mostu w dowolnym miejscu na rzece to więcej miejsc do pilnowania z których może nadejść przeciwnik. Jak ktoś znajduje się blisko rzeki to ma, delikatnie mówiąc, przesrane. :D No nie wiem, ja mimo wszystko musiałbym rozegrać w ten sposób chociaż kilka rozgrywek żeby zobaczyć jak by to funkcjonowało.
Michal93ryba pisze:- Może by wprowadzić coś takiego że zamki i twierdze można budować w dowolnym miejscu, gdziem jest miejsce 4x4, ale trwało by to znacznie dłużej i wymagało byto od budowniczych złotego statusu. Albo żeby budowniczy umieli robić takie fundamenty które są potrzebne do budowy.
Swego czasu mój brat rzucił pomysł, żeby można było budować zamki i twierdze gdzie popadnie, a nie tylko na fundamentach, jednak szybko stwierdziliśmy, że to bez sensu. Gdyby jednak warunkiem było posiadanie Budowniczego na złotym statusie, o czym nie pomyśleliśmy, to może jeszcze miałoby to sens. Trudno powiedzieć, podobnie jak z mostami chciałbym to zobaczyć w praniu i dopiero ocenić.

Re: Propozycje zmian

: środa 30 gru 2015, 16:40
autor: Michal93ryba
Fajnie że wyszłeś z tą inicjatywą strony i forum. Clash to moja jedna z pierwszych gier w które grałem, a strategia to na pewno. Pamiętam ja w czasach bez internetu, kuzyn przyjeżdżał do mnie i do brata na wakacje i sobie graliśmy w Clasha. Nie raz wracam sobie do tej gry i gra się w nią nadal bardzo przyjemnie. Kiedyś też sobie pomyślałem że przydało by się w niej parę zmian wprowadzić. Ja niestety też na programowaniu, ani na niczym takim się nie znam. Miał bym pomysł jak można by rozpromować forum i stronę, ale to założę nowy temat.
Boghute Ara pisze:
Czasem 1 walka potrafi zadecydować o losach całej rozgrywki, więc jak przeciwnik Ci odpuści to masz jeszcze szansę się wyleczyć, wzmocnić i w konsekwencji z nim wygrać, dlatego uważam, że możliwość odwrotu powinna istnieć tylko w przypadku gdy sami kogoś zaatakujemy, tzn. rzucamy się na kogoś, stwierdzamy że się przeliczyliśmy z naszymi siłami, robimy odwrót i oddalamy się od przeciwnika jeszcze w tej samej turze.
Tak, jedynie oddział atakujący powinien mieć opcje do odwrotu.

Re: Propozycje zmian

: piątek 19 lut 2016, 23:57
autor: Bartek
Zmęczenie to jest ta rzecz, która zawsze mi się podobała w Clashu i akurat wolałbym, żeby została - to tak odnosząc się do istniejących propozycji

Moje uwagi są związane z jednostkami latającymi.
Pierwsza to wspomniany gdzieś już na stronie Gniew Boży, jeżeli ukryję swoją jednostkę latającą nad drzewem to w pojedynkę mogę pokonać nawet w pełni obsadzony zamek - to chociaż czasem pomocne raczej jest dużym błędem

Druga sprawa to możliwość "transportu" jednostek naziemnych przez rzeki, góry, bagna czy morza z wykorzystaniem łączenia oddziałów z jednostką latającą znajdującą się nad terenem niedostępnym jedną kratkę od dostępnego, po połączeniu mogę rozłączyć jednostkę latającą i przykładową ważkę przesunąć pole dalej, a oddział naziemny znów połączyć z ważką i tak transportować jednostki przez tereny niedostępne - kolejny błąd

Kiedyś myślałem o dodaniu funkcji obronnych zamków na wyższych poziomach technologicznych, np wieżyczka na murze, którą niszczyłoby się 2 razy wolniej od muru, a w środku można by umieścić jednostkę strzelającą i zwiększyłoby to jej zasięg o jedno pole. Natomiast wprowadzenie fosy przed murem byłoby chyba z lekka zbyt bunkrujące zamek... Oczywiście każde usprawnienie obrony musiałoby się wiązać z rozszerzeniem możliwości ofensywnych. Lepsze parametry machin, jakieś nowe specjalne umiejętności tylko dla taranów, trebuszy, armat podczas kruszenia murów, wież, zasypywaniu fosy? Umożliwienie przeprowadzenie ataku poprzez 10 jednostek + 2 jednostki oblężnicze (podczas zwykłej walki w polu taki 12 osobowy zespół składałby się oczywiście tylko z 10 jednostek a obleżnicze byłyby niedostępne). Tutaj w rozbudowywaniu obrony i ataku na zamki konieczny byłby dobry pomysł, wyważenie i umiar, żeby nie zatracić prostoty i znakomitej grywalności - także to tylko pod ewentualną dyskusję poddaję

Re: Propozycje zmian

: sobota 20 lut 2016, 19:59
autor: Boghute Ara
Bartek pisze:Moje uwagi są związane z jednostkami latającymi.
Pierwsza to wspomniany gdzieś już na stronie Gniew Boży, jeżeli ukryję swoją jednostkę latającą nad drzewem to w pojedynkę mogę pokonać nawet w pełni obsadzony zamek - to chociaż czasem pomocne raczej jest dużym błędem
Słuszna uwaga. Jeżeli dany gracz nie posiada żadnych jednostek latających bądź miotających to nie jest w stanie zaatakować wiszącej nad drzewem jednostki, nawet w sytuacji w której pole na którym się ona znajduje graniczy bezpośrednio z polem na którym stoi jego jednostka. Nie mówiąc już o tym, że z powodu błędu związanego z Gniewem Bożym w czasie walki z komputerem może zawiesić się gra. Dodałem te zmiany na swojej stronie. Dzięki za przypomnienie!
Bartek pisze:Druga sprawa to możliwość "transportu" jednostek naziemnych przez rzeki, góry, bagna czy morza z wykorzystaniem łączenia oddziałów z jednostką latającą znajdującą się nad terenem niedostępnym jedną kratkę od dostępnego, po połączeniu mogę rozłączyć jednostkę latającą i przykładową ważkę przesunąć pole dalej, a oddział naziemny znów połączyć z ważką i tak transportować jednostki przez tereny niedostępne - kolejny błąd
Hmm.. tego patentu nie znałem. :) Muszę to kiedyś wypróbować.
Bartek pisze:Kiedyś myślałem o dodaniu funkcji obronnych zamków na wyższych poziomach technologicznych, np wieżyczka na murze, którą niszczyłoby się 2 razy wolniej od muru, a w środku można by umieścić jednostkę strzelającą i zwiększyłoby to jej zasięg o jedno pole. Natomiast wprowadzenie fosy przed murem byłoby chyba z lekka zbyt bunkrujące zamek... (...)
Ja z kolei uważam, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie dodatkowych "dziur" w murze po rozbudowaniu go na wyższy poziom, tzn. zamiast tylko jednej dziury na samym środku muru powinny być jeszcze dwie ulokowane symetrycznie po lewej i po prawej stronie, dzięki czemu łącznie byłyby 3 dziury przez które nasze jednostki mogłyby przechodzić na drugą stronę muru aby dokonać ataku bądź oddać strzał.

Re: Propozycje zmian

: sobota 16 lip 2016, 22:51
autor: Feanor
Według mnie mogły by to być dwie zmiany:

1)Możliwość ruchu jednostek po gruzach zamku/wieży. Z doświadczenia gry ze znajomymi stwierdzam, że można w ten sposób zablokować wieżami (nawet dla jednostek latających!) niezły kawał terenu.
2)Możliwość odbudowy zniszczonej wieży/zamku przez budowniczego. Z racji tego, że wymaga to wpierw uprzątnięcia gruzu, czas odbudowy powinien być dłuższy, niż standardowo na fundamentach (12 tur).

Re: Propozycje zmian

: poniedziałek 18 lip 2016, 18:43
autor: Boghute Ara
Feanor pisze:1)Możliwość ruchu jednostek po gruzach zamku/wieży. Z doświadczenia gry ze znajomymi stwierdzam, że można w ten sposób zablokować wieżami (nawet dla jednostek latających!) niezły kawał terenu.
To fakt. Jakkolwiek brak możliwości przemieszczania się po gruzach przez jednostki piesze od biedy jeszcze można jakoś zrozumieć tak już brak takowej możliwości u jednostek latających to zupełne nieporozumienie. :roll: Patent z obudowaniem zamku lub twierdzy gruzami zdarzało mi się w przeszłości parokrotnie zastosować, ale bardziej w ramach ostatniej deski ratunku, kiedy zostały mi już tylko 1-2 budynki, a przewaga przeciwnika była przytłaczająca. Zazwyczaj jednak z tego nie korzystam, ponieważ może się to również obrócić przeciwko nam, np. nie można do takowego zamku/twierdzy doprowadzić żadnych jednostek ani złota. Swoją drogą z tego rozwiązania można również skorzystać w 4. misji kampanii Pogan, kiedy to przez 10 tur musimy utrzymać zamek przed najazdami przeciwnika. ;)
Feanor pisze:2)Możliwość odbudowy zniszczonej wieży/zamku przez budowniczego. Z racji tego, że wymaga to wpierw uprzątnięcia gruzu, czas odbudowy powinien być dłuższy, niż standardowo na fundamentach (12 tur).
Hmm... pomysł wydaje się być oryginalny. Chciałbym rozegrać w ten sposób kilka rozgrywek żeby zobaczyć jak by to funkcjonowało, bo na ten moment jestem raczej rozdarty.

Re: Propozycje zmian

: poniedziałek 03 lip 2017, 16:37
autor: NycU
Jako że praca nad clashem deluxe wre dam moje propozycje zmian odnośnie jednostek:
Halabardnik Atak +3 Obrona +4 brak wymogu kuźni
Ciężka piechota Atak +1 Obrona +2 brak wymogu kuźni Czas produkcji +1 tura
Ważka Czas produkcji +1tura
Lekka Jazda Czas produkcji +1tura
Czerw Ruch: 20 Atak -1
Słoń Obrona +1
Troll Czas produkcji -1 tura Obrona +1
Leśnik Strzał:8-10
Muszkieter Obrona +2
Kusznik Obrona +2
Duch Atak +2 Obrona +2 Ruch: 28 koszt licencji: 300
Skrzydlak Ruch: 28
Smok Koszt licencji: 666 :twisted: (Tak poważnie to 650) Atak: -2 Obrona: -2 Ruch: 34 (ale trochę głupio by było gdyby Lekka jazda stała się najszybsza na polu bitwy)
Mag Zasięg: 1-5 Koszt licencji: 500 Ruch: 30 Obrona -2
Szkielet Atak +2 Czas produkcji -1tura
Pegaz czas produkcji +1tura
Taran nie mam pojęcia co z nim zrobić mam koncepcje na zrobienie z niego balisty ale wiem że to niemożliwe :(