Propozycje zmian

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 150
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Propozycje zmian

Post autor: Boghute Ara » niedziela 09 lip 2017, 17:55

NycU pisze:Jako że praca nad clashem deluxe wre dam moje propozycje zmian odnośnie jednostek:
(...)
Odnośnie zmian parametrów jednostek (i nie tylko) to wydaje mi się, że najrozsądniej będzie przeprowadzić jakąś ankietę na forum, ewentualnie umożliwić każdemu dokonywania zmian wedle własnego uznania poprzez edycję jakiegoś pliku tekstowego albo za pomocą edytora hexów, zupełnie jak w jakichś starych grach DOSowych, inaczej nigdy nie uda się wszystkich zadowolić. Do HoM&M III również powstały różne łatki balansujące i do dzisiaj żadna z nich nie jest uważana za jedyną słuszną, ponieważ w każdej coś komuś nie pasuje. :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

NycU
Posty: 32
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Propozycje zmian

Post autor: NycU » niedziela 09 lip 2017, 21:47

Hmm no nie wiem w granicach rozsądku mogę się zgodzić ale mam nadzieje że weźmiemy pod uwagę realne propozycje balansu jednostek a nie takie które "też tam komuś pasują" chodzi mi o to aby nie brać pod uwagę żadnych propozycji typu "dajmy magowi 16 ruchu i ten no 8 strzału bo jest za silny" jednak wierzę w społeczeństwo clasha i uważam że uda nam się wspólnymi siłami ładnie zbalansować jednostki :)

Bladi
Posty: 23
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: Propozycje zmian

Post autor: Bladi » sobota 11 lis 2017, 13:19

Moim zdaniem szeroko zakrojone zmiany nie maja sensu. Tworcy tej gry w moim odczuciu odpowiednio wywazyli statystyki postaci, zmeczenie itd.
Co do zmeczenia jedyna rzecza gdzie go nie powinno byc to wychodzenie z budynkow, a tak po za tym jest jak najbardziej na miejscu.
Mozliwosc wycofania sie jesli ktos nas zaatakuje tez powinna zostac. W historii wojen znajdziemy przypadki, gdzie wojska ktorejs ze stron wycofaly sie zaskoczone z pola bitwy i zawsze to zakonczylo sie jakimis stratami, w grze dobrze jest to pomyslane. Uwwazam, ze mozliwosc budowania mostow w kazdym mozliwym miejscu nie ma sensu, w takim wypadku kompletnie nie ma znaczenia czy dzieli mnie od przeciwnika rzeka czy nie. Nie moge wykorzystac w zaden sposob na swoja korzysc uksztaltowania terenu, co upraszcza gre i nie zmusza gracza w zaden sposob do taktycznego myslenia
Moim zdaniem panowie powinniscie ograniczyc sie do naprawy bugow, mozliwosci odbudowywania twierdz i zamkow ale w sposob sprawiedliwy i to trzeba uzgodnic. Generalnie gracz powinien miec wybor czy chce grac na zmianach czy nie w opcjach gry, zadowoliloby to absolutnie wszystkich.
Ustawienie sojuszy przed gra tez powinno byc. Oraz poprawa sztucznej inteligebcji bo komputer jest bardzo slaby i przewidywalny, albo to ja jestem taki dobry :) Ostatnio gram sobie, tak, ze do konca gry produkuje tylko i wylacznie lekka piechote i i tak da sie wygrac z komputerem :P

Z brackim gralismy zawsze glownie na zasadzie: Nie wiem gdzie ty jestes, a ty nie wiesz gdzie ja jestem i sie nie podgladamy i w praktyce komputer lezal w jednym miejscu a my sie przesiadalismy w zaleznosci czyja byla tura. Ostatnio zbudowalem specjalnie stolik do gry w Clash-a z obrotowym blatem, przydalaby sie jeszcze w Clashu funkcjonalnosc polegajaca, ze gdy wciskam przycisk koniec tury to na ekranie nie pokazuje mi sie komunikat, ze jakies obce wojska zaatakowaly mojego brata, bo wtedy musze mu opisac co i jak.Ten komunikat powinien sie wyswietlac bezposredni przed komunikatem, ze teraz jego tura. Bo nie moze sobie przyjsc i zobaczyc co sie dzieje bo przy okazji obejrzy co ja robie i gdzie sie znajduje w Clash-u

Generalnie najwiejsza bolaczka tej gry jest brak edytora map, gdzie mogbym sam stworzyc lub komus zlecic stworzenie nowej mapy do tej gry, bo wszystkie mamy z bratem juz ograne.

P.S. znalazlem was wczoraj przypadkiem, fajnie jest dowiedziec sie, ze jest jeszcze ktos kto jest pasjonatem tej gry i chce, czeka na usprawnienie tej gry. Z checia zagralbym z wami :) A i ma moze ktos konto na wykopie ? :P

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 150
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Propozycje zmian

Post autor: Boghute Ara » sobota 11 lis 2017, 20:46

Bladi pisze:Tworcy tej gry w moim odczuciu odpowiednio wywazyli statystyki postaci, zmeczenie itd.
O RLY? :roll: Nie sądzisz, że Mag jest przepakowany, a Halabardnik, Ciężka piechota, Taran, Czerw i Duch to bardzo słabe jednostki których nie opłaca się produkować? Kilka innych również przydałoby się nieco zbalansować, m.in. Leśnika, Lekką jazdę, Ważkę czy Pegaza.
Bladi pisze:Co do zmeczenia jedyna rzecza gdzie go nie powinno byc to wychodzenie z budynkow, a tak po za tym jest jak najbardziej na miejscu.
To z wychodzeniem z budynków to faktycznie głupota, ale ja osobiście dalej będę się upierał, że zmęczenie tylko niepotrzebnie przedłuża każdą rozgrywkę i przydałoby się je w jakiś sposób złagodzić.
Bladi pisze:Mozliwosc wycofania sie jesli ktos nas zaatakuje tez powinna zostac. W historii wojen znajdziemy przypadki, gdzie wojska ktorejs ze stron wycofaly sie zaskoczone z pola bitwy i zawsze to zakonczylo sie jakimis stratami, w grze dobrze jest to pomyslane.
Ale to jest gra, a nie życie. Zresztą co z tego, że zrobisz odwrót, skoro przeciwnik od razu po zakończeniu walki jest w stanie zaatakować Cię ponownie? :roll:
Bladi pisze:Uwwazam, ze mozliwosc budowania mostow w kazdym mozliwym miejscu nie ma sensu, w takim wypadku kompletnie nie ma znaczenia czy dzieli mnie od przeciwnika rzeka czy nie. Nie moge wykorzystac w zaden sposob na swoja korzysc uksztaltowania terenu, co upraszcza gre i nie zmusza gracza w zaden sposob do taktycznego myslenia
Gdyby można było budować mosty gdzie popadnie to wtedy atak mógłby nastąpić z każdej strony, co znacznie utrudniłoby rozgrywkę, dlatego ja również jestem temu przeciwny. Teraz przynajmniej wiadomo, że należy ewentualnie pilnować jakimś oddziałem brodu na rzece, postawić tam pułapkę albo zablokować to miejsce poprzez zbudowanie i zniszczenie 3 wież w prostej linii, o ile nie uniemożliwiają nam tego jakieś drzewa. ;)
Bladi pisze:Moim zdaniem panowie powinniscie ograniczyc sie do naprawy bugow, mozliwosci odbudowywania twierdz i zamkow ale w sposob sprawiedliwy i to trzeba uzgodnic.
Odnośnie modyfikacji to jeszcze nic konkretnego się nie dzieje, za wyjątkiem 2 osobnych projektów które zostały rozpoczęte i dosyć szybko porzucone, choć może twórcy jeszcze do nich powrócą.

A jeżeli chodzi o odbudowywanie zamków i twierdz to osobiście jestem na nie, bo to zmusza do bardziej taktycznej gry.
Bladi pisze:Generalnie gracz powinien miec wybor czy chce grac na zmianach czy nie w opcjach gry, zadowoliloby to absolutnie wszystkich.
Uważam, że powinny być osobne skrypty czy coś w tym rodzaju dla każdej ze zmian, które można by było wybierać przed rozpoczęciem rozgrywki, w zależności od naszego widzimisię.
Bladi pisze:Ustawienie sojuszy przed gra tez powinno byc. Oraz poprawa sztucznej inteligebcji bo komputer jest bardzo slaby i przewidywalny, albo to ja jestem taki dobry :)
Komputer jest słaby, to fakt, po prostu na początku dostaje dużo więcej jednostek, w zależności od poziomu trudności, jak również wydaje mi się, że dużo częściej wykopuje złoto i zdobywa dodatkowe oddziały.
Bladi pisze:Z brackim gralismy zawsze glownie na zasadzie: Nie wiem gdzie ty jestes, a ty nie wiesz gdzie ja jestem i sie nie podgladamy i w praktyce komputer lezal w jednym miejscu a my sie przesiadalismy w zaleznosci czyja byla tura. Ostatnio zbudowalem specjalnie stolik do gry w Clash-a z obrotowym blatem,
My z bratem zawsze gramy tak samo, w HoM&M III zresztą też, choć w tego drugiego można również grać po sieci. Aczkolwiek obrotowego stolika niestety nie mamy. :mrgreen:
Bladi pisze:przydalaby sie jeszcze w Clashu funkcjonalnosc polegajaca, ze gdy wciskam przycisk koniec tury to na ekranie nie pokazuje mi sie komunikat, ze jakies obce wojska zaatakowaly mojego brata, bo wtedy musze mu opisac co i jak.Ten komunikat powinien sie wyswietlac bezposredni przed komunikatem, ze teraz jego tura. Bo nie moze sobie przyjsc i zobaczyc co sie dzieje bo przy okazji obejrzy co ja robie i gdzie sie znajduje w Clash-u
Tak, to jest akurat głupota, bo dzięki temu widzisz jakimi wojskami dysponują przeciwnicy, a Twój brat z kolei może zobaczyć gdzie znajdują się Twoje jednostki i/lub budynki, o ile w momencie ataku na jego wojska masz włączoną mini mapę.
Bladi pisze:Generalnie najwiejsza bolaczka tej gry jest brak edytora map, gdzie mogbym sam stworzyc lub komus zlecic stworzenie nowej mapy do tej gry, bo wszystkie mamy z bratem juz ograne.
Największą bolączką bym tego nie nazwał, ale fakt, edytor map byłby mile widziany. Niektóre z już istniejących map również przydałoby się poprawić, bo miejsca startu są niekiedy niesprawiedliwe.
Bladi pisze:P.S. znalazlem was wczoraj przypadkiem, fajnie jest dowiedziec sie, ze jest jeszcze ktos kto jest pasjonatem tej gry i chce, czeka na usprawnienie tej gry. Z checia zagralbym z wami :)
Dzięki za miłe słowa. Ja również z chęcią pograłbym z innymi użytkownikami tego forum. :P
Bladi pisze:A i ma moze ktos konto na wykopie ? :P
Nie, a co tam dają? :)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Bladi
Posty: 23
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: Propozycje zmian

Post autor: Bladi » sobota 11 lis 2017, 21:26

Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Tworcy tej gry w moim odczuciu odpowiednio wywazyli statystyki postaci, zmeczenie itd.
O RLY? :roll: Nie sądzisz, że Mag jest przepakowany, a Halabardnik, Ciężka piechota, Taran, Czerw i Duch to bardzo słabe jednostki których nie opłaca się produkować? Kilka innych również przydałoby się nieco zbalansować, m.in. Leśnika, Lekką jazdę, Ważkę czy Pegaza.
nie, sa dobrze wywazeni. lesnik, wazka, mag maja odpowiednio dobrane parametry, w lesniku jedyne co irytuje to slaba szybkostrzelnosc, wazka jest dobra, przydatna do drugiego poziomu techniki, o przecietnej sile tylko licencja sporo kosztuje, ale moze to i dobrze bo tylko takie jednostki bysmy budowali, co do halabardnika, zadko uzywam, ma bardzo podobne parametry do swietnej lekkiej piechoty, jednostek jest tam cala masa, kazdy wybierze sobie cos dla siebie, nie da sie przy takich ogromnym wyborze porozdzielac sprytnie wszystkim umiejetnosci. Ciezka piechota to moim zdaniem bardzo dobra silna jednostka, swietnie sprawdzajaca sie w obronie budynkow, dosyc dobrze daje sobie rade z wiekszoscia szybszych od nich jednostek, a przy tym sa tani w produkcji, jak dla mnie miodzio. Z tarana nie korzystam bo jest zbyt wolny, nie poreczny i ma slaba obrone, jak dla mnie kompletnie niepotrzebna jednosta w grze. Czerw jest slaby, ale czolgajace sie owady zwykle sa wolne, wiec tutaj sie nie czepiam, jest cala masa innych jednostek do wyboru a z duchow jakos specjalnie nie korzystam, wole skorpiony, pekazy, orly czy ciezka jazde
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Co do zmeczenia jedyna rzecza gdzie go nie powinno byc to wychodzenie z budynkow, a tak po za tym jest jak najbardziej na miejscu.
To z wychodzeniem z budynków to faktycznie głupota, ale ja osobiście dalej będę się upierał, że zmęczenie tylko niepotrzebnie przedłuża każdą
rozgrywkę i przydałoby się je w jakiś sposób złagodzić.
Ale dzieki zmeczeniu musisz grac bardzo taktycznie, zmusza to do myslenia i jest normalnym zjawiskiem, powinno zostac. Zanim sie zmeczysz zdazysz czesto pol planszy przejsc, przesadzasz. Bardzo czesto tutaj zalezy od uksztaltowania terenu, ale zawsze mozna budowac drogi, a co do samego zwiedzania mozna zabrac z soba budowniczych ktorzy beda budowac straznice co jakis czas, tam mozna odpoczac w ture.
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Mozliwosc wycofania sie jesli ktos nas zaatakuje tez powinna zostac. W historii wojen znajdziemy przypadki, gdzie wojska ktorejs ze stron wycofaly sie zaskoczone z pola bitwy i zawsze to zakonczylo sie jakimis stratami, w grze dobrze jest to pomyslane.
Ale to jest gra, a nie życie. Zresztą co z tego, że zrobisz odwrót, skoro przeciwnik od razu po zakończeniu walki jest w stanie zaatakować Cię ponownie? :roll:
Zwykle nie ma w tej grze ataku z kompletnego zaskoczenia, wycofanie sie daje czas na przegrupowanie, po za tym jak masz szybsze jednostki od wroga to uciekniesz
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Uwwazam, ze mozliwosc budowania mostow w kazdym mozliwym miejscu nie ma sensu, w takim wypadku kompletnie nie ma znaczenia czy dzieli mnie od przeciwnika rzeka czy nie. Nie moge wykorzystac w zaden sposob na swoja korzysc uksztaltowania terenu, co upraszcza gre i nie zmusza gracza w zaden sposob do taktycznego myslenia
Gdyby można było budować mosty gdzie popadnie to wtedy atak mógłby nastąpić z każdej strony, co znacznie utrudniłoby rozgrywkę, dlatego ja również jestem temu przeciwny. Teraz przynajmniej wiadomo, że należy ewentualnie pilnować jakimś oddziałem brodu na rzece, postawić tam
pułapkę albo zablokować to miejsce poprzez zbudowanie i zniszczenie 3 wież w prostej linii, o ile nie uniemożliwiają nam tego jakieś drzewa. ;)
Tak budowanie wszedzie mostow utrudniloby rozgrywke, ale tez bardzo wydluzyloby gre, bo zamiast isc atakowac to kisilbys sie przy kazdym swoim zamku. Po za tym gdyby mosty moznabylo budowac wszedzie to kompletnym bezsensem bylyby rzeki na mapie.
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Moim zdaniem panowie powinniscie ograniczyc sie do naprawy bugow, mozliwosci odbudowywania twierdz i zamkow ale w sposob sprawiedliwy i to trzeba uzgodnic.
Odnośnie modyfikacji to jeszcze nic konkretnego się nie dzieje, za wyjątkiem 2 osobnych projektów które zostały rozpoczęte i dosyć szybko porzucone, choć może twórcy jeszcze do nich powrócą.
No to szkoda, ze porzucone, no to moja nadzieja troche przygasla
Boghute Ara pisze:A jeżeli chodzi o odbudowywanie zamków i twierdz to osobiście jestem na nie, bo to zmusza do bardziej taktycznej gry.
Czemu ? Wszytko zalezy na jakich zasadach by to sie odbywalo, bo mozliwosci mamy od cholery
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Generalnie gracz powinien miec wybor czy chce grac na zmianach czy nie w opcjach gry, zadowoliloby to absolutnie wszystkich.
Uważam, że powinny być osobne skrypty czy coś w tym rodzaju dla każdej ze zmian, które można by było wybierać przed rozpoczęciem rozgrywki, w zależności od naszego widzimisię.
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Ustawienie sojuszy przed gra tez powinno byc. Oraz poprawa sztucznej inteligebcji bo komputer jest bardzo slaby i przewidywalny, albo to ja jestem taki dobry :)
Komputer jest słaby, to fakt, po prostu na początku dostaje dużo więcej jednostek, w zależności od poziomu trudności, jak również wydaje mi się, że dużo częściej wykopuje złoto i zdobywa dodatkowe oddziały.
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Z brackim gralismy zawsze glownie na zasadzie: Nie wiem gdzie ty jestes, a ty nie wiesz gdzie ja jestem i sie nie podgladamy i w praktyce komputer lezal w jednym miejscu a my sie przesiadalismy w zaleznosci czyja byla tura. Ostatnio zbudowalem specjalnie stolik do gry w Clash-a z obrotowym blatem,
My z bratem zawsze gramy tak samo, w HoM&M III zresztą też, choć w tego drugiego można również grać po sieci. Aczkolwiek obrotowego stolika niestety nie mamy. :mrgreen:
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:przydalaby sie jeszcze w Clashu funkcjonalnosc polegajaca, ze gdy wciskam przycisk koniec tury to na ekranie nie pokazuje mi sie komunikat, ze jakies obce wojska zaatakowaly mojego brata, bo wtedy musze mu opisac co i jak.Ten komunikat powinien sie wyswietlac bezposredni przed komunikatem, ze teraz jego tura. Bo nie moze sobie przyjsc i zobaczyc co sie dzieje bo przy okazji obejrzy co ja robie i gdzie sie znajduje w Clash-u
Tak, to jest akurat głupota, bo dzięki temu widzisz jakimi wojskami dysponują przeciwnicy, a Twój brat z kolei może zobaczyć gdzie znajdują się Twoje jednostki i/lub budynki, o ile w momencie ataku na jego wojska masz włączoną mini mapę.
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:Generalnie najwiejsza bolaczka tej gry jest brak edytora map, gdzie mogbym sam stworzyc lub komus zlecic stworzenie nowej mapy do tej gry, bo wszystkie mamy z bratem juz ograne.
Największą bolączką bym tego nie nazwał, ale fakt, edytor map byłby mile widziany. Niektóre z już istniejących map również przydałoby się poprawić, bo miejsca startu są niekiedy niesprawiedliwe.
Jest jakas szansa na stworzenie go? Kumpel programista twierdzi, ze bez kodu zrodlowego sie nia da. Wiesz cos na ten temat?
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:P.S. znalazlem was wczoraj przypadkiem, fajnie jest dowiedziec sie, ze jest jeszcze ktos kto jest pasjonatem tej gry i chce, czeka na usprawnienie tej gry. Z checia zagralbym z wami :)
Dzięki za miłe słowa. Ja również z chęcią pograłbym z innymi użytkownikami tego forum. :P
Boghute Ara pisze:
Bladi pisze:A i ma moze ktos konto na wykopie ? :P
Nie, a co tam dają? :)
Po prostu to fajny portal, spotkalem tam kilku uzytkownikow ktorym podeslalem instalke Clasha dostosowana do win7 czy wyciagnieta przez kumpla muzyke z gry. Co do samej muzyki nie wiesz czy moze Skorpik nie stworzyl wiecej utworow dop tej gry, nie liczac tego jednego z niej wyciagnietego ale nigdzie nie uzytego?

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 150
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Propozycje zmian

Post autor: Boghute Ara » sobota 11 lis 2017, 22:16

Bladi pisze:nie, sa dobrze wywazeni. lesnik, wazka, mag maja odpowiednio dobrane parametry, w lesniku jedyne co irytuje to slaba szybkostrzelnosc, wazka jest dobra, przydatna do drugiego poziomu techniki, o przecietnej sile tylko licencja sporo kosztuje, ale moze to i dobrze bo tylko takie jednostki bysmy budowali, co do halabardnika, zadko uzywam, ma bardzo podobne parametry do swietnej lekkiej piechoty, jednostek jest tam cala masa, kazdy wybierze sobie cos dla siebie, nie da sie przy takich ogromnym wyborze porozdzielac sprytnie wszystkim umiejetnosci. Ciezka piechota to moim zdaniem bardzo dobra silna jednostka, swietnie sprawdzajaca sie w obronie budynkow, dosyc dobrze daje sobie rade z wiekszoscia szybszych od nich jednostek, a przy tym sa tani w produkcji, jak dla mnie miodzio. Z tarana nie korzystam bo jest zbyt wolny, nie poreczny i ma slaba obrone, jak dla mnie kompletnie niepotrzebna jednosta w grze. Czerw jest slaby, ale czolgajace sie owady zwykle sa wolne, wiec tutaj sie nie czepiam, jest cala masa innych jednostek do wyboru a z duchow jakos specjalnie nie korzystam, wole skorpiony, pekazy, orly czy ciezka jazde
Najpierw piszesz, że są dobrze wyważeni, a za chwilę sam stwierdzasz, że Halabardnika rzadko używasz, z Tarana i Ducha nie korzystasz, a Czerw jest słaby. To jak to w końcu jest? :P Dla mnie właśnie niezbalansowanie jednostek jest największą bolączką Clasha, bo mamy 31 jednostek bojowych w tej grze, a w praktyce wykorzystuje się raptem połowę z nich, przez co oddziały są mało urozmaicone.
Bladi pisze:Ale dzieki zmeczeniu musisz grac bardzo taktycznie, zmusza to do myslenia i jest normalnym zjawiskiem, powinno zostac. Zanim sie zmeczysz zdazysz czesto pol planszy przejsc, przesadzasz. Bardzo czesto tutaj zalezy od uksztaltowania terenu, ale zawsze mozna budowac drogi, a co do samego zwiedzania mozna zabrac z soba budowniczych ktorzy beda budowac straznice co jakis czas, tam mozna odpoczac w ture.
Już wcześniej pisałem o tym w jednym temacie, dlatego poniżej zacytatuję samego siebie:

"Poza tym większość jednostek w tej grze posiada liczbę PA w granicach 20-26, co powoduje, że jeżeli przemieszczają się one po trudnym terenie typu pustynia, las czy góry, to czasami są w stanie przesunąć się o zaledwie 2-3 kratki na turę! W połączeniu ze zmęczeniem powoduje to, że mogą przejść raptem dystans 1 ekranu nim całkowicie opadną z sił, bo wtedy trzeba odpocząć i gra niemiłosiernie się przedłuża."
Bladi pisze:Zwykle nie ma w tej grze ataku z kompletnego zaskoczenia, wycofanie sie daje czas na przegrupowanie, po za tym jak masz szybsze jednostki od wroga to uciekniesz
Jakie przegrupowanie? Jaka ucieczka? Załóżmy, że jest Twoja tura i atakujesz Twojego brata, który od razu po rozpoczęciu walki robi odwrót i wszystkie jednostki w jego oddziale tracą pewną część energii. Mimo tego dalej jest Twoja tura, więc możesz znowu go zaatakować i tak w koło Macieju, aż w końcu oddział Twojego brata padnie albo on sam zrezygnowany jednak podejmie walkę i przegra z kretesem.
Bladi pisze:dzie mostow utrudniloby rozgrywke, ale tez bardzo wydluzyloby gre, bo zamiast isc atakowac to kisilbys sie przy kazdym swoim zamku.
Dokładnie. :)
Bladi pisze:Po za tym gdyby mosty moznabylo budowac wszedzie to kompletnym bezsensem bylyby rzeki na mapie.
Nie do końca, bo zawsze jednak trzeba by było mieć tego Budowniczego.
Bladi pisze:Jest jakas szansa na stworzenie go? Kumpel programista twierdzi, ze bez kodu zrodlowego sie nia da. Wiesz cos na ten temat?
Nie mam pojęcia, bo znam się na programowaniu jak ślepy na kolorach. ;)
Bladi pisze:Co do samej muzyki nie wiesz czy moze Skorpik nie stworzyl wiecej utworow dop tej gry, nie liczac tego jednego z niej wyciagnietego ale nigdzie nie uzytego?
Może i stworzył, ale zwyczajnie nie wrzucił ich do gry tylko schował do przysłowiowej szuflady i albo po jakimś czasie skasował albo już nigdy nie ujrzą światła dziennego.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Bladi
Posty: 23
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: Propozycje zmian

Post autor: Bladi » sobota 11 lis 2017, 22:43

Halabardnika dostaje czesto w porcie albo w misjach, czesto komputer ma te jednostki wiec walcze z nimi i widze jak sie sprawuja. Jak je zaznaczysz to widzisz jakie maja wlasciwosci, a przy tylu jednostak do wyboru ciezko zrobic by kazde od kazdego duzo sie roznily. Zreszta szkoda kasy by kupowac iles tam licencji, nie ma to absolutnie zadnego sensu. Po za tym nie ma na to czasu, jak masz szesc czy osiem zamkow, nie bede przedluzal swojej tury by co chwile produkowac cos innego. Jak gram z bratem to nasze pojedynki sam na sam wygladaja tylko auto by maksymalnie skrocic gre. Obaj gramy bardzo taktycznie.
A budowniczego mam zawsze gdy odkrywam teren, ba jest to bardzo fajna przyneta na wrogow :)

Awatar użytkownika
Korkez
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 27 mar 2016, 09:56
Kontakt:

Re: Propozycje zmian

Post autor: Korkez » poniedziałek 20 lis 2017, 13:05

Ja sobie tak myślę, że jeżeli komuś zależy na czasie to można by zrobić opcję rozgrywki dwukrotnie szybszej. Np.: jednostki szkoliłyby się 2 razy szybciej, populacja chłopów szybciej by rosła i może więcej złota na turę by wpadało. Oczywiście opcja pojawiałaby się przed rozpoczęciem gry.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 150
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Propozycje zmian

Post autor: Boghute Ara » niedziela 10 gru 2017, 18:56

Myślałem ostatnio jeszcze raz o zmęczeniu i choć moim pierwotnym pomysłem było spowolnienie tego procesu o połowę u wszystkich jednostek w grze, tak teraz uważam, że u jednostek latających powinno ono akurat pozostać bez zmian. Dlaczego? Po pierwsze, w każdej swojej turze pokonują znacznie większe odległości od jednostek pieszych, więc powinno się je nieco utemperować. A po drugie, jednostki latające nieustannie machają skrzydłami celem utrzymania się w powietrzu, co z pewnością jest bardziej męczące od stania na ziemii. :P
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

NycU
Posty: 32
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Propozycje zmian

Post autor: NycU » niedziela 10 gru 2017, 22:04

Boghute Ara pisze:Myślałem ostatnio jeszcze raz o zmęczeniu i choć moim pierwotnym pomysłem było spowolnienie tego procesu o połowę u wszystkich jednostek w grze, tak teraz uważam, że u jednostek latających powinno ono akurat pozostać bez zmian. Dlaczego? Po pierwsze, w każdej swojej turze pokonują znacznie większe odległości od jednostek pieszych, więc powinno się je nieco utemperować. A po drugie, jednostki latające nieustannie machają skrzydłami celem utrzymania się w powietrzu, co z pewnością jest bardziej męczące od stania na ziemii. :P
Popieram w 100% jednostki latające dają za dużo w tej grze nie dość, że taka ważka, orzeł czy pegaz produkują się strasznie szybko to jeszcze nie da się takiego oddziału dorwać na mapie przez co chyba każdy produkuje tylko strzelców i lataczy, problem leży w tym, że nawet jak będą miały te większe zmęczenie to zawsze można ruszyć się tak aby zostało nam 5+ pkt ruchu i oddać turę wtedy zmęczenie nie wchodzi ruszając się w ten sposób i tak będziemy szybsi o wiele od piechoty i praktycznie nic nie ucierpimy jedynie zamiast dotrzeć gdzieś na przykład w 6 tur dotrzemy w 7
Ostatnio zmieniony niedziela 10 gru 2017, 22:09 przez NycU, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ