[Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » czwartek 07 gru 2017, 15:11

Konin3D pisze:A ze swojej strony na temat projektów ogólnie dodam, że pamiętam o tym edytorze do map, ale na razie bez modułu do pliku, który potem może być użyty, aby dodać mapę do gry (ale to tak naprawdę moduł czytający bazę i zapisujący do pliku odpowiednie linijki). Jaki to ma związek z TYM projektem? Przyjrzałem się strukturze pliku do mapy. Wystarczy wyodrębnić odpowiednie elementy i odpowiednio zapisywać dane.
Póki co używam map w formacie .tmx (informacje o poszczególnych polach) oraz plików .tsx gdzie znajdują informacje o tilesetach - mówiąc krótko jak i gdzie pociąć obrazek, aby później z tych kawałków złożyć mapę. W rzeczywistości .tmx i .tsx są tak na prawdę plikami .xml. Wybór takiego formatu plików jest spowodowany przede wszystkim integracją frameworku LibGDX, na którym tworzę projekt, z takim rodzajem plików. Po prostu są przygotowane funkcje ładujące takie mapki do gry ;). Jako edytora do tmx i tsx używam programu Tiled http://www.mapeditor.org. Jest dziecinnie prosty i wygodny.

Natomiast zrobienie osobnego, poświęconego Clashowi edytora map jest bardzo dobrym pomysłem :) Przede wszystkim możnaby wbudować go później w samą grę, połączyć te dwie rzeczy w jedno. Jeżeli chcesz to możesz zrobić nowy format plików map :)
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » czwartek 07 gru 2017, 15:19

Chciałbym także poinformować, że najprawdopodobniej przerzucę remake Clash'a z Javy na platformę webową. Doszedłem do wniosku, że jest to lepsze rozwiązanie. Nie będzie potrzeby ściągania gry, klient będzie działać w przeglądarce. Serwer będzie odpowiadał za grę sieciową.
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

Konin3D
Posty: 24
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Konin3D » czwartek 07 gru 2017, 23:43

Venno pisze:W rzeczywistości .tmx i .tsx są tak na prawdę plikami .xml.
Moduł generowałby właśnie te wskazane pliki, gdyby gra miała z nich korzystać. Nawet kodowanie samego pliku można bez problemu ustawić.
Venno pisze:Jeżeli chcesz to możesz zrobić nowy format plików map :)
Myślałem na początku, aby plik generowany był plikiem CSV, a potem ten plik mógłby być ładowany do gry. Ale plik w formacie xml jest jednak znacznie lepszy, bo pewne dane, np. pora roku, łatwiej w takim zapisać niż w CSV.


To, co ja robię, to bardziej do zabawy w tworzenie map i w zasadzie można w tym robić mapkę z innym zestawem tekstur. Na razie to i tak robię w miarę prostą rejestrację, aby na publicznym serwerze każdy mógł się pobawić... Ale z czasem można to rozwijać i modułem tworzącym plik CSV lub XML przerzucać mapkę do gry.

Powolność mojej pracy nad tym jest spowodowana faktem, że ponad rok nic nie robiłem w programowaniu i parę rzeczy muszę sobie przypomnieć, oraz fakt, że jestem w trakcie studiowania nowej książki (w sensie, że kupionej niedawno, czyli rok temu już), gdzie jest parę rozwiązań ze stronami www, których dotychczas nie używałem. Możliwe, że to z jednej strony zrobi bezpieczny system na edytorze w formie www, a z drugiej może mi podsunąć jakieś programistyczne rozwiązania, o których nawet nie pomyślałem wcześniej.


Mój wybór PHP+MySQL to nie tylko fakt, że łatwiej mi w tym coś robić, ale również fakt, że potem możemy wspólnie przy tym coś tworzyć/rozwijać.


Na razie mam dwa rodzaje rejestracji (docelową są trzy zaplanowane), gdzie drugi i trzeci zahaczają o ustawienia mapy (drugi i trzeci) oraz wygenerowania fragmentu mapy (trzeci). Przy ustawieniach mapy dałem na razie nazwę mapy i pory roku. Inne ustawienia można z czasem dodawać. Oczywiście powiązanie z użytkownikiem i tabelką od samej mapy też są, aby program dawał odpowiednim osobom odpowiednie uprawnienia do odpowiednich map. Samo generowanie będzie proste, ale...

O tym będzie osobny wątek. Ważne, aby ustalić format pliku łatwy do odczytania i zapisania dla każdej wersji nowego Clasha. A już teraz widać, że moduł tworzący plik będzie kodowany w UTF-8. A to wymusza, aby zastosować pewien trik dla polskich znaków, ale... O tym później.

einstein13
Posty: 23
Rejestracja: piątek 19 maja 2017, 11:33

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: einstein13 » czwartek 18 sty 2018, 11:26

A czy zastanawialiście się nad ujednoliceniem pór roku?

W jednym z projektów początkowo edytor map wymagał wyboru serii tekstur (rodzajów lądów), ale później grupa stwierdziła, że przecież dobry twórca map może poradzić sobie ze wszystkimi możliwymi wariantami i połączyli wszystkie światy w jeden. Zamiast wyboru "lato"/"zima", zróbmy tak, że jest jeden świat i jeśli trzeba, zawęźmy rodzaje terenu do tego konkretnego wyboru pory roku.

ODPOWIEDZ