[Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Dreno
Posty: 59
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Dreno » czwartek 06 lip 2017, 21:19

A mi nowy wygląd się podoba. Nie zgodzę się, że uleciałby tutaj duch Clasha - najbardziej brakowałoby mi może tego "ułamanego" miecza symboliującego energię - do samej tabelki ze statystykami nie czuję się specjalnie emocjonalnie przywiązany i osobiście z entuzjazmem przyjąłbym nowy interfejs, który naprawdę trzyma poziom i, moim zdaniem, przebija oryginalne rozwiązanie ;)

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » czwartek 06 lip 2017, 22:47

Zmieniłem wygląd interfejsu, między innymi dlatego, że jeżeli chciałbym dodać np. nową opcję do menu to musiałbym umiejętnie to wyedytować i obawiam się że nie umiem :P

Natomiast muszę przyznać wam rację, że gra powinna odzwierciedlać oryginał, dlatego postaram się jak najwięcej przerzucić z oryginalnej wersji.

Spróbuję stworzyć taki interfejs, aby był bardziej elastyczny i oddawał klimat starego Clasha.
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

einstein13
Posty: 23
Rejestracja: piątek 19 maja 2017, 11:33

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: einstein13 » wtorek 18 lip 2017, 00:48

Nie chcę być malkontentem, ale uważam, że trzeba bardzo uważać na pobieranie środków (animacje, obrazy, dźwięki) z samej gry. Tu wchodzą prawa autorskie i chociaż sama firma Longsoft nie istnieje, jednak może znaleźć się "spadkobierca", który może sporo namieszać w dowolnym naszym projekcie.

Co do udostępniania kodu źródłowego, polecam GitHub (https://github.com/), Bitbucket (https://bitbucket.org/) albo inny dowolny podobny. Podobnie system kontroli wersji (Git jest aktualnie najbardziej popularny) zrobiłby dobrze projektowi. Zawsze można wtedy wrócić do dowolnego punktu w projekcie, pracować niezależnie od głównego twórcy i ogólnie rozwijać dowolne części projektu.

Teraz pytanie: czy chcecie robić klona Clasha, czy rozwinąć ten pomysł i dodać nowe funkcjonalności? Jeśli to pierwsze - jesteśmy na bardzo dobrej drodze. Jeśli to drugie - trzeba (moim zdaniem) lepiej zaplanować co chcemy rozwinąć i jak prowadzić prace. Ktoś napomknął o konfigurowalności: tutaj można sporo rozwinąć, ale trzeba przygotować silnik "ogólny". Mamy matematyka na pokładzie - użyć jego wiedzy, żeby zrobić ogólne rozwiązania :).

Co do pomysłu tworzenia wielu projektów na raz? Uważam, że to słaby pomysł. Dobrze, że obok jest projekt odtwarzający dane z oryginału. Ale uważam, że lepiej nie robić z niego gry. Moim zdaniem lepiej pociągnąć wspólnymi siłami jeden projekt. Wtedy jest szansa, że dojdziemy do finału. Co do decyzji: w jednym z projektów panuje "twórcokracja" (doocracy), czyli ten kto tworzy, ten decyduje. Nie trzeba być programistą, żeby decydować.

Oczywiście trzymam kciuki i czekam na kolejne rewelacje :)

Awatar użytkownika
Korkez
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 27 mar 2016, 09:56
Kontakt:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Korkez » poniedziałek 24 lip 2017, 13:17

Jeśli mogę wtrącić swoje słowo to uważam, że lepiej byłoby zrobić grę kompletną taką jak oryginał a potem coś zmieniać, poprawiać, bo jak będzie się od razu robić zmiany to wyjdzie zupełnie inna gra. No ale to tylko moje zdanie ;)

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » poniedziałek 20 lis 2017, 10:15

Cześć wszystkim. Przepraszam was za bardzo długą nieobecność na forum, za brak jakichkolwiek wiadomości. Ostatnimi czasy mam bardzo dużo do roboty. Prace nad projektem są wstrzymane. Od dłuższego czasu starałem się dopisać coś do projektu, ale po prostu nie mogę się do tego zebrać. Chciałem nie przychodzić tak "z pustymi rękoma", ale jednak tak wyszło.

Udostępniam publicznie projekt na gicie https://github.com/Falcoenix/Clash-Redux. Jeżeli ktoś z was ma ochotę do rzucenia okiem i rozbudowania tego co już jest to świetnie :)
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

Konin3D
Posty: 23
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Konin3D » środa 22 lis 2017, 15:14

Nie udało mi się tego jeszcze uruchomić, ale zauważyłem drobny błąd w kodzie:

plik MapUnit.java (lokalizacja: core/src/com/falcoenix/mapunits), linijka 140

W metodzie getFatigue zwracana jest wartość pola morale. Chyba, że to ma tak być.

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » środa 22 lis 2017, 16:49

Konin3D pisze:Nie udało mi się tego jeszcze uruchomić
Projekt był konstruowany przy użyciu Gradle, spróbuj zaimportować go jako projekt gradlowy.
Konin3D pisze:W metodzie getFatigue zwracana jest wartość pola morale. Chyba, że to ma tak być.
Tak rzeczywiście pomyłka :) miało być oczywiście return fatigue;
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

Konin3D
Posty: 23
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Konin3D » środa 22 lis 2017, 22:29

Venno pisze:Projekt był konstruowany przy użyciu Gradle, spróbuj zaimportować go jako projekt gradlowy.
Od paru godzin się męczę, jak to się uruchamia i się poddaje. Nawet nie wiem, czy mi się zainstalował. Chyba, że np. NetBeans można użyć, aby odpalić tenże projekt.

Awatar użytkownika
Venno
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Venno » środa 06 gru 2017, 17:21

Spróbuj w środowisku Eclipse http://www.eclipse.org. Ja pracuję na Eclipse i w razie pytań jestem w stanie odpowiedzieć (z innymi środowiskami jak NetBeans nie miałem dużo do czynienia, ale jeżeli będzie taka potrzeba to postaram się również pomóc zaimportować projekt). Jak już będziesz mieć Eclipse to możesz zaimportować projekt File -> Import -> Szukasz existing gradle project (lub podobną opcję). Jeżeli nie masz takiej opcji to ściągnij wtyczkę (https://www.youtube.com/watch?v=jpEHiRgLIRE.) Dalej wybierasz katalog z pobranym projektem, potem możesz wcisnąć kilka razy Next. To wszystko może wydawać się niestrawne, ja też musiałem przez to przejść :) Jak będziesz mieć projekt to uruchom DesktopLauncher.java jako aplikację. Z tym także bywają problemy więc w razie potrzeby pisz śmiało.

Nie przeglądałem forum od czasu ostatniego postu, cieszę się że jest wciąż duże zainteresowanie projektem. Postaram się odpisywać na wszystkie wątpliwości. Jeżeli chodzi o mnie to cały czas pamiętam o projekcie. Na pewno nie zostawię go w aktualnym stanie, będę go rozwijał, ale niestety nie w najbliższej przyszłości. Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)
Pracuję nad rozwojem projektu Clash Redux - napisanej od zera, nowej wersji Clash'a.
Kanał na YouTube, na którym umieszczam materiały związane z projektem:
https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw
Projekt aktualnie wstrzymany.

Konin3D
Posty: 23
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post autor: Konin3D » środa 06 gru 2017, 17:34

Bardzo dziękuję. Może wieczorem spróbuję metodę z Eclipse. W sumie to NetBeans nie udało mi się uruchomić na aktualnym kompie, bo nie mam JDK, a za dnia zapominam czasem, co wieczorami nie zdążę zrobić.

A ze swojej strony na temat projektów ogólnie dodam, że pamiętam o tym edytorze do map, ale na razie bez modułu do pliku, który potem może być użyty, aby dodać mapę do gry (ale to tak naprawdę moduł czytający bazę i zapisujący do pliku odpowiednie linijki). Jaki to ma związek z TYM projektem? Przyjrzałem się strukturze pliku do mapy. Wystarczy wyodrębnić odpowiednie elementy i odpowiednio zapisywać dane. A sam edytor robię bardziej jako ogólną zabawkę do tworzenia małych mapek (moja wiedza pozwala na wykonanie tego w PHP+MySQL; w innych językach mam luki w wiedzy nt. zapisu do pliku; Turbo Pascal to byłaby przesada do pisania takich programów)

ODPOWIEDZ