Remake Clasha?

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 223
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Remake Clasha?

Post autor: Boghute Ara »

Prime Bit Games S.A., notowany na giełdzie NewConnect deweloper gier, podpisał 22 sierpnia br. list intencyjny, którego przedmiotem jest wyrażenie woli współpracy w zakresie stworzenia zaktualizowanej wersji Clash opartej o jej pierwowzór.

Po więcej informacji zapraszam na stronę do Aktualizacji z 21 września 2019, a także pod poniższe linki:

https://www.money.pl/gielda/prime-bit-g ... 8993a.html
https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/ ... -gry-clash
http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,251 ... rects=true
https://www.bankier.pl/wiadomosc/PRIMEB ... 26183.html
https://www.bankier.pl/forum/temat_clas ... 94801.html
http://biznes.pap.pl/pl/news/listings/i ... tencyjnego
https://pl.investing.com/news/stock-mar ... ash-230411
https://stooq.pl/n/?f=1310849

Co o tym sądzicie? Ja z jednej strony mocno kibicuję, a z drugiej obawiam się, że zrobią z tego prostą cukierkową strategię na mobilne platformy lub do grania w przeglądarkach, gdzie gracz będzie smyrał palcem po dotykowym ekranie. :roll:

Szczerze mówiąc wolałbym Clasha w starym sosie, którego można by uruchomić na współczesnych systemach operacyjnych i w którym naprawiono by wszystkie babole, ale może jestem zbyt konserwatywny?

Zapraszam do dyskusji.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Pit3rs
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 10 cze 2018, 15:30

Re: Remake Clasha?

Post autor: Pit3rs »

Starczy stary dobry clash + edytor map + większy poziom trudności :)

Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: Remake Clasha?

Post autor: Griz »

O, co za niespodzianka. O ile nie zrobią lootboxów lub wersji premium, potrzebnej do odblokowania lepszych jednostek, gdzie gracze f2p mogą tworzyć wyłącznie budowniczych, pospolite ruszenie, halabardników, czerwy i duchy to jest spora szansa, że się uda.
Boghute Ara pisze:
sobota 21 wrz 2019, 14:05
[...], gdzie gracz będzie smyrał palcem po dotykowym ekranie.
Umarłem. :D

Konin3D
Posty: 57
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Remake Clasha?

Post autor: Konin3D »

Mnie na wstępie przeraża, że cena odnowionego Clasha będzie zbyt zabójcza dla niektórych.
gdzie gracz będzie smyrał palcem po dotykowym ekranie
Jeżeli ekran będzie miły w dotyku, to czemu nie. Ja problemu nie mam, bo nie posiadam urządzenia z dotykowym ekranem (co w najgorszym przypadku uniemożliwi korzystanie z odnowionej gry).


Ogólnie to jednak fajnie, że ktoś chce tę grę odnowić i docenił jej walory poprzez współczesny pryzmat. Dobrze, że robi to ktoś, kto z grą jest najmocniej związany. Liczę, że stara gra w nowej osłonie (przede wszystkim technologicznej) odniesie sukces, tak jak na samym początku.

I mam też nadzieje, że to, co na tym forum (i całej stronie) się pojawiło (i pojawi) będzie wzięte pod uwagę. Ponieważ jest to głos osób, które są odbiorcami aktualnego Clasha i będą (oby) odbiorcami odnowionej wersji.

W sumie to wystarczy poprawić błędy w grze (nawet te na samych mapach) i dodać możliwość tworzenia własnych map.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 223
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Remake Clasha?

Post autor: Boghute Ara »

Griz pisze:
sobota 21 wrz 2019, 15:02
O, co za niespodzianka. O ile nie zrobią lootboxów lub wersji premium, potrzebnej do odblokowania lepszych jednostek, gdzie gracze f2p mogą tworzyć wyłącznie budowniczych, pospolite ruszenie, halabardników, czerwy i duchy to jest spora szansa, że się uda.
Zapomniałeś jeszcze o Taranach. :mrgreen:
Konin3D pisze:
sobota 21 wrz 2019, 15:32
I mam też nadzieje, że to, co na tym forum (i całej stronie) się pojawiło (i pojawi) będzie wzięte pod uwagę. Ponieważ jest to głos osób, które są odbiorcami aktualnego Clasha i będą (oby) odbiorcami odnowionej wersji.
Ja z kolei zastanawiam się na ile powstanie mojej strony i forum miało wpływ na pomysł stworzenia remake'a Clasha? Czyżby Pan Jarosław Modrzejewski tutaj zaglądał i postanowił sprzedać ten temat prezesowi Prime Bit Games, na co wskazywałaby poniższa wypowiedź?
Michał Ręczkowicz pisze:(...) Produkcja w dalszym ciągu ma swoich wielu fanów, którzy chętnie sięgną po jej uaktualnioną wersję. Głęboko wierzę, że to właśnie społeczność entuzjastów gry przyczyni się do stworzenia odpowiedniego rozgłosu na temat jej nowej wersji
A jeśli tak, to w takim razie dobrze, że nie zamieściłem do ściągnięcia na stronie pełnej wersji Clasha, do czego korciło mnie już od dawna, bo wygląda na to, że Pan Modrzejewski w dalszym ciągu posiada prawa autorskie do tej gry, podczas gdy ja myślałem, że to już abandonware. :roll:

Tak sobie również myślę czy przypadkiem nie napisać do Prime Bit Games ze słowami otuchy i ewentualnie nie zadeklarować wsparcia merytorycznego?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Raven
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 08 lip 2019, 12:53

Re: Remake Clasha?

Post autor: Raven »

W sumie to mój pierwszy post tutaj :D

Jak dla mnie oryginalny Clash jest całkiem udany. Myślę że jeżeli robić remake to fajnie by było aby nie niszczył pierwowzoru. W mojej ocenie można by zrobić takie rzeczy:

- stworzyć nowy silnik gry, kompatybilny z aktualnymi systemami.
- napisać mechanikę gry bazującą na pierwowzorze z paroma poprawkami, ewentualnie jakimiś sensownymi dodatkami nie zmieniającymi klimatu oryginału
- przerysować obecną grafikę na wyższą rozdzielczość (podobnie jak Heroes 3 HD Edition)
- poprawić balans jednostek (niektórych nie opłaca się kupować, inne są zbyt mocne)
- ewentualnie zrobić 4 poziom technologiczny i jakieś nowe jednostki
- zmniejszyć poziom zmęczenia, ew. wprowadzić zmęczenie po walce wpływające nieco na zadawane obrażenia (większy to by miało sens)
- zmniejszyć nieco losowość (wg. mnie początkowo zbyt wiele zależy od tego co znajdujemy w świątyniach i skarbach - przy samych złych rzeczach możemy nie być w stanie nawet przejść misji, a wczytywanie save'a zmienia kompletnie to co się losuje i to też nie powinno tak być),
- wprowadzić dobrze działający tryb multiplayer.
- dodać skróty klawiszowe ułatwiające poruszanie się i nie tylko


Clash w porównaniu do Heroes 3 to minimum jeżeli chodzi o skomplikowanie rozgrywki, ale to minimum potrafi cieszyć.
Można by się pokusić zrobić parę rzeczy np. starannie stworzyć nową oprawę graficzną (ewentualnie w 3D, tylko tutaj łatwo o zepsucie klimatu), wprowadzić jakieś dodatkowe punkty rozwoju statystyk postaci, dodać jakieś funkcjonalne budynki, czy to w zamku, czy to w ogóle poza zamkiem itp. itd., ale łatwo z tym przesadzić i pójść w stronę Heroes'a. Dlatego jeżeli takowe rzeczy miały by powstać, to trzeba by się postarać zrobić to z gracją i wyczuciem. Ważne też by to się nie stało cukierkowe, albo ociężałe i zamulone. Wiele takich produkcji zepsuto, ale myślę że jeżeli faktycznie to co jest tu pisane brano by pod uwagę, to mogłoby to być super.

Awatar użytkownika
sladem_wojownikow
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 wrz 2019, 11:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Remake Clasha?

Post autor: sladem_wojownikow »

Remake to naturalnie dobry pomysł, mam nadzieję, że powiększy grono entuzjastów Clasha.

Jednak tak jak niemal wszyscy przedmówcy obawiam się zniszczenia klimatu i zbytniego ogołocenia z pierwotnej formuły. Gra powinna pozostać surowa i średniowieczna, bo w tym tkwi jej urok.

Oprócz poprawienia grafiki (wg mnie 2D z animacjami 3D wystarczy) i zlikwidowania wszystkich błędów i niedociągnięć, o których pisali koledzy, warto byłoby to i owo dodać lub rozwinąć istniejące.

Mam całą listę pomysłów w głowie, ale skupię się na kilku, z dominującym czynnikiem "ludzkim":

- Królowa powinna wnosić posag, co jest nie tylko uzasadnione historycznie, ale też pomogłoby finansowo na początku rozgrywki. Pomogłoby też podjąć decyzję o ożenku, póki co tylko uroda i myśl o przyszłych potomkach stanowią jedyne argumenty "za". Żeby było bardziej clashowo, losowa księżniczka-kandydatka = losowa kwota posagu w złocie. Decyzja czy w to idziemy należy do nas.

- Spełnianie próśb królowej dotyczące wydarzeń na zamku (turnieje, uczty, występy kuglarzy itp.) mogłyby skutkować zwiększeniem zadowolenia u chłopów, co z kolei oznaczałoby więcej danin do skarbca/tura i szybszy przyrost liczbowy. Taka zależność, której aktualnie brak.
Wszystko to ociepliłoby też wizerunek Królowej, bo w oryginalnej wersji biedaczka ma wyłącznie zachcianki, humory i dość mściwy charakter :D

- Status budowniczego, który w trakcie rozgrywki spada, możnaby podnieść np. sprawiając, że mury zamku/twierdzy, gdzie znajduje się taki budowniczy szybciej regenerują się po uszkodzeniach w bitwie. Albo nawet natychmiast (w ciągu 1-2 tur). Taki przycisk "napraw mury" czy coś. Skoro budowniczy buduje zamki/twierdze, to mógłby i naprawiać.

- Do portu oprócz jednostek mogłoby od czasu do czasu przypływać też złoto. Taki alternatywny typ posiłków.

- Zdobycie zamku, w którym zamieszkuje „cudza” królowa oznaczałoby możliwość wykupienia jej przez małżonka – dobre źródło dochodu. A jeśli sami nie mamy żony, powinniśmy mieć możliwość wzięcia tej pojmanej za żonę. Jeśli ktoś porwie naszą żonę, też powinno byc można wykupić (albo stracić na rzecz innego lorda). Otworzyłoby to ciekawe opcje kampanii (znaleźć i uwolnić królową np.)

- Myślę też o opcji składania ofiar (złoto) bogom podczas odwiedzin w świątyni/miejscu kultu, co skutkowałoby jednorazową premią podczas bitwy. Jakiś mini gniew boży na wybranej jednostce przeciwnika w wybranej bitwie na przykład. Byłoby bardzo clashowo, gdyby nie każda ofiara była przyjmowana przez bóstwa.

- Analogicznie do żony, również nasi dowódcy nie powinni przepadać bezpowrotnie. Jeśli zostaną pojmani, powinna byc opcja wykupienia. A jeśli zdobędziemy zamek, gdzie ktoś przetrzymuje naszego (a nawet cudzego?) dowódcę, z automatu powinien przyłączyć się do naszej zwycięskiej armii. Cudzy też, bo z wdzięczności za uwolnienie służy nam bezkosztowo.

- Jeśli zbliża się oddział wroga o niskim morale, można byłoby taki oddział próbować przekupić i przeciągnąć na swoją stronę. To samo, gdy nasz oddział ma niskie morale – on również może zostać przekupiony. To tak, żeby pilnować morale oddziałów.

Mogłabym tak pisać i pisać... Może opcja buntu chłopów przy przedłużających się wysokich podatkach... Może królowa i potomkowie powinni mieć imiona, a może potomkom możnaby je wybierać (tak jak nazywamy nowe twierdze/zamki).

Co o tym wszystkim myślicie?

Konin3D
Posty: 57
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Remake Clasha?

Post autor: Konin3D »

Uogólnię swoją wypowiedź do prostego stwierdzenia: ciekawe pomysły i mogłyby urozmaicić grę.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 223
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Remake Clasha?

Post autor: Boghute Ara »

sladem_wojownikow pisze:
piątek 27 wrz 2019, 08:25
Wszystko to ociepliłoby też wizerunek Królowej, bo w oryginalnej wersji biedaczka ma wyłącznie zachcianki, humory i dość mściwy charakter :D
Typowa kobieta. ;)

A co do Twoich pomysłów to jedne lepsze, inne trochę gorsze, ale ogólnie całkiem ciekawe. Innymi słowy, ile ludzi tyle pomysłów, więc można by rozbudować Clasha na naprawdę wiele sposobów. :idea:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Awatar użytkownika
sladem_wojownikow
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 wrz 2019, 11:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Remake Clasha?

Post autor: sladem_wojownikow »

Typowa kobieta.
No nie wiem 8-)

A co do Twoich pomysłów to jedne lepsze, inne trochę gorsze, ale ogólnie całkiem ciekawe.
Które to są te gorsze?

ODPOWIEDZ