Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Konin3D
Posty: 52
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Konin3D »

Już jakiś czas temu wspominałem o edytorze do map. Ostatnie pół tygodnia spowodowało, że ten edytor w wersji bardzo podstawowej utworzyłem. niestety, nie jest dostępny publicznie. Aby tenże edytor obejrzeć, zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku (przepraszam za kiepską jakość nagrania):

https://youtu.be/ONs65pWTU1k

Pokrótce wyjaśnię instrukcję obsługi:

1. Na początek należy dodać nową mapę. W formularzu podajemy nazwę naszej mapy oraz wybieramy porę roku. Edytor kontroluje, czy nazwa mapy już się w bazie nie pojawiła (bo ile może być map o nazwie nowa). Kiedy wysłanie danych zakończy się powodzeniem, informacje o mapie bedą dostępne w...

2. W Przeglądzie map możemy sprawdzić, jakie mapy już zostały dodane do edytora. Są tam podane takie dane jak nazwa mapy oraz pora roku. Są też odsyłacze do poszczególnych akcji. Na początku dostępne jest tylko wygenerowanie nowej mapy według podanych informacji (technicznie utworzenie tabeli powiązanej z informacjami). W kolejnych wersjach edytora dostępne będzie wygenerowanie pliku XML danej mapy oraz zmianę informacji o samej mapie (np. zmiana pory roku). Wygenerowaną mapę możemy edytować.

3. Edytor w aktualnej wersji pozwala na tworzenie map o wielkości 10 na 10 pól. Domyślnie generowana jest równina. Po prawej stronie znajduje się przybornik (kolejne wersje będą posiadały więcej pól przybornika z podziałem na typy pól, np. równina, pustynia, góry, bagna, plaża itp.). Po wybraniu przybornika otwiera się okienko z dostępnymi polami (jak na razie wyświetlane są wszystkie pliki graficzne). Po wybraniu interesującego nas pola edytor zapisuje sobie jego identyfikator (wykorzystanie sesji jako pamięci). Przycisk przybornika zmienia swój wygląd.

4. Edycja wybranym narzędziem jest prosta. Wystarczy kliknąć na naszą mapkę, aby dane pole uległo zmianie. Zmiany są natychmiast zapisywane (można zauważyć, że po zapisie następuje ponowne wygenerowanie mapy). Z tego względu nie trzeba nic dodatkowo klikać, aby mapa została zapamiętana.


Na filmie widać też kilka wcześniej utworzonych map. W kolejnych wersjach edytora dostęp do samej edycji będzie uzależniony od tego, czy zalogowana osoba jest autorem tejże mapy. W przeciwnym wypadku będzie można tylko obejrzeć mapę lub (jeżeli będzie taka możliwość) pobranie pliku XML.


Poprzednie prace nad edytorem rozpocząłem od systemu logowania i utknąłem przy drugim stopniu rejestracji. Potem sprawy prywatne nieco zajęły moją uwagę, więc tamtej wersji nie kontynuowałem. Wykorzystam za to jej pierwotny zamysł:

Pierwszy stopień rejestracji: rejestracja samego użytkownika
Drugi stopień rejestracji: rejestracja użytkownika wraz z utworzeniem informacji o pierwszej mapie
Trzeci stopień rejestracji: rejestracja użytkownika, utworzenie informacji o mapie oraz wygenerowanie mapy podstawowej


Mam nadzieję, że uda się znaleźć jakiś serwer, na którym ten mały edytorek będzie mógł nam wszystkim służyć. Edytor wykorzystuje technologię HTML + CSS + Javascript + PHP + MySQL. Wstępnie może on zostać opublikowany na serwerze podległym pod cba.pl, tylko nie wiem, czy nie spowoduje on zbytniego obciążenia podczas użytkowania.

Edit z dnia 28. listopada 2019:
Edytor dostępny pod adresem http://horus3d.pl/clash.
Ostatnio zmieniony czwartek 28 lis 2019, 17:49 przez Konin3D, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 214
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze:
sobota 05 paź 2019, 21:19
Już jakiś czas temu wspominałem o edytorze do map. Ostatnie pół tygodnia spowodowało, że ten edytor w wersji bardzo podstawowej utworzyłem. (...)
Wow, użytkownicy tego forum nie przestają mnie zaskakiwać. :shock: Naprawdę kawał dobrej roboty. Trzeba koniecznie wrzucić o tym newsa na stronę. :idea:
Konin3D pisze:
sobota 05 paź 2019, 21:19
(...) niestety, nie jest dostępny publicznie. (...)
A będzie?
Konin3D pisze:
sobota 05 paź 2019, 21:19
(...) Aby tenże edytor obejrzeć, zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku (przepraszam za kiepską jakość nagrania) (...)
Fakt, jakość nagrania mogłaby być lepsza, ale dobre i to. ;)
Konin3D pisze:
sobota 05 paź 2019, 21:19
Mam nadzieję, że uda się znaleźć jakiś serwer, na którym ten mały edytorek będzie mógł nam wszystkim służyć. Edytor wykorzystuje technologię HTML + CSS + Javascript + PHP + MySQL. Wstępnie może on zostać opublikowany na serwerze podległym pod cba.pl, tylko nie wiem, czy nie spowoduje on zbytniego obciążenia podczas użytkowania.
Możemy go umieścić na tym samym serwerze co strona i forum, tylko musiałbyś mi jeszcze powiedzieć jak to zrobić, no chyba, że masz jakieś przeciwwskazania?

A przy okazji, dlaczego zdecydowałeś się zrobić edytor działający w przeglądarce, a nie w formie aplikacji którą można by uruchomić na komputerze? I w jaki sposób będzie odbywało się wrzucanie gotowych map do gry?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Konin3D
Posty: 52
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Konin3D »

Z newsem lepiej poczekać, aż dodam rejestrację oraz logowanie.

Jak tylko odnajdę login i hasło do konta z domeną horus3d.pl (nazwa taka, jak kanału YT), to wtedy utworzę bazę danych i edytor będzie mógł zostać opublikowany (po wstępnym teście, co nie zawsze zapytania SQL działają na serwerach).

Jakości nagrania polepszyć nie mogę. Problem leży w oprogramowaniu, które nagrywa w formacie 16:9, a mój ekran ma rozdzielczość 16:10. Jak nadaje na żywo, to zawsze ktoś mi zwraca uwagę na kiepską jakość obrazu. Jak edytor będzie miał już z grubsza najważniejsze opcje gotowe, to zrobię instrukcję ze screenami.

W sumie na serwerze z forum też można edytor umieścić. Tylko, czy starczy miejsca, jak ludzie się rzucą do tworzenia map. (każda mapa to nowa tabela w bazie danych)

Co do pytania, dlaczego tworzę wersję przeglądarkowa? Bo niestety nie znam na tyle innych języków, aby wykonać normalną aplikację. Turbo Pascal już dawno nie jest używany, a w Javie jeszcze nie rozgryzłem innej gry, do której mam kod (najstarsza wersja SimCity przepisana na Javę - znane jako Micropolis)

Wrzucanie map do gry nastąpi wtedy, kiedy będzie wiadomo, jaki format te mapy będą miały (bo na stary format do starej gry raczej tego się nie wykona). Już na forum pojawiła się wersja mapy z plikiem XML (jedną z odmian). Jeżeli wykona się poprawnie konwerter, wtedy wystarczy taki plik wrzucić do odpowiedniego katalogu wznowionego Clasha i powinna mapa być dostępna.

Zawsze mogę udostępnić kod w wersji na serwer lokalny (różnica jedynie w dostępie do bazy danych).

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 214
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze:
poniedziałek 07 paź 2019, 03:14
Z newsem lepiej poczekać, aż dodam rejestrację oraz logowanie.
Mimo wszystko wrzuciłem newsa, żeby ludzie chociaż wiedzieli, że zaczęły się w ogóle jakiekolwiek prace nad edytorem. ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Pit3rs
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 10 cze 2018, 15:30

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Pit3rs »

To pozostaje trzymać kciuki aby Ci się udało:)

Awatar użytkownika
sladem_wojownikow
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 wrz 2019, 11:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: sladem_wojownikow »

Wygląda obiecująco... Dmucham w żagielek! Edytor map spełni marzenie wielu :)

Konin3D
Posty: 52
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Konin3D »

Właściwie to przez udostępnieniem edytora muszę wykonać jedynie:
- rejestracja i logowanie (wraz z walidacją, która obejmie również nazwy map)
- przybornik (podzielenie tekstur na kategorie terenowe wraz z usunięciem tych tekstów, które należą do animacji lub wymagają pokrycia z innymi teksturami)
- przetestowanie edytora już na serwerze, czy wszystkie zapytania działają prawidłowo (na serwerach bywają inne wersje SQL niż ta, która mam na swoim komputerze, co powoduje, że niektóre zapytania nie funkcjonują prawidłowo - np. inaczej działa BETWEEN w MySQL, a inaczej w MySQLi)

Nie mogę obiecać, że w tym tygodniu uda się edytor udostępnić, ponieważ po drodze mam do uzupełnienia dwie inne strony (na jednej galeria zdjęć, na innej wyniki glosowania), więc troszkę tego jest. Ale wszystkie trzy zadania opierają się na tych samych technologiach.


Prócz tego myślę o zaryzykowaniu i zaczęciu tworzenia edytora na Delphi (Object Pascal). problem w tym, że ostatni raz pisałem tam programy kilkanaście lat temu (ale ten czas leci).


I ciekawostka techniczna odnośnie tekstur: identyfikatory tekstur pozostawiam bez zmian, tak jak się tekstury wypakowują z plików Clasha. Jedynie na serwerze może być drobne "narzekanie" na wielkość liter w nazwach.

NycU
Posty: 56
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: NycU »

I jak mistrzu, jest jakieś nowe info w sprawie udostępnienia tego edytora? Nie ukrywam, że nie mogę się doczekać, a minął już miesiąc i nadal cisza :| Doceniam pracę jaką włożyłeś i bynajmniej nie chcę brzmieć jakbym nie szanował twojego prywatnego czasu ;)

Konin3D
Posty: 52
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: Konin3D »

Spokojnie. Pracuję nad edytorem, tylko niestety idzie mi ciut wolniej niż planowałem. A pod koniec października musiałem też na jednej stronie kilka rzeczy umieścić, co było dość czasochłonne.

A początek listopada to niestety wiecznie coś... Albo cmentarz, albo urodziny kogoś z rodziny, albo inne święta i non stop brak skupienia, ale najbliższy tydzień nie zapowiada (jeszcze) sytuacji, abym musiał na dłużej przerywać pracę. Chyba, że mi klawiatura całkiem padnie, bo od miesięcy wskazuje nieprawidłowe działanie (kilka rozlanych herbat pod wpływem klaksonów zza okna :? )

Aktualnie przerabiam przybornik i tworzę system logowania, bo bez niego edytor nie może zostać udostępniony (próby wyeliminowania zagrożenia ze strony sql injection).

Awatar użytkownika
sladem_wojownikow
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 24 wrz 2019, 11:56
Lokalizacja: Słupsk

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 1.0

Post autor: sladem_wojownikow »

Też się już doczekać nie mogę :mrgreen:

ODPOWIEDZ