Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Konin3D »

Niestety, ale edytor nie będzie rozwijany, a wręcz musi się zwinąć. Są dwa tego powody:

1. edytor generuje za duży ruch oraz zabiera zbyt duże zasoby przestrzeni dyskowej przeznaczonej na bazę danych
2. domena, pod którą podczepiony jest edytor niedługo przestanie istnieć, ponieważ nie stać mnie na jej dalsze utrzymanie (rok 2021 to dość spore podwyżki cen domen internetowych, nawet ponad dwukrotne)
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze: piątek 26 mar 2021, 14:31 Niestety, ale edytor nie będzie rozwijany, a wręcz musi się zwinąć. Są dwa tego powody:

1. edytor generuje za duży ruch oraz zabiera zbyt duże zasoby przestrzeni dyskowej przeznaczonej na bazę danych
Kolejny projekt związany z Clashem został porzucony. Wielka szkoda. :(
Konin3D pisze: piątek 26 mar 2021, 14:312. domena, pod którą podczepiony jest edytor niedługo przestanie istnieć, ponieważ nie stać mnie na jej dalsze utrzymanie (rok 2021 to dość spore podwyżki cen domen internetowych, nawet ponad dwukrotne)
Wiem co czujesz, bo ja również dostałem po kieszeni. :roll: W zeszłym roku nie dość że było taniej to CBA.pl dawało chociaż jeszcze 15% zniżki dla tych co długo ociągali się z opłatą za konto, więc zapłaciłem 68 zł, ale w tym roku czekałem do ostatniej chwili i nie doczekałem się już żadnej zniżki, więc zapłaciłem pełną kwotę, czyli aż 99 zł za plan PRO w wariancie na rok.

Myślałem również trochę o przeniesieniu się na jakiś darmowy hosting, ale nigdy nie wiadomo jak bardzo rozwiną się jeszcze strona i forum w najbliższych latach, więc może byłoby to nierozsądne? Poza tym wiązałoby się to pewnie z mnóstwem zabawy, problemów i zmianą adresu, więc wolę oszczędzić sobie stresów, a poza tym szkoda mi na to czasu. Wolę zapłacić i mieć kłopot z głowy. :P
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Konin3D »

U mnie jest ten problem, że jako osoba bezrobotna nie mam skąd wziąć środki na utrzymanie domeny.

A edytor nie zostanie wyrzucony. Będzie pewnie czekać (lub od czasu do czasu coś tam dodam) tak jak moja pierwsza strona internetowa, której kopię trzymam po dziś dzień.


W tym roku już jedną domenę pożegnałem. W zeszłym roku przedłużenie kosztowało 49 zł. W tym jedynie 123 zł. Ja nawet tyle na koncie nie mam.
Venno
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Venno »

Hej wszystkim, chwilę mnie nie było na forum :P widzę że są złe wieści - Horus porzuca projekt edytora :?

Może wyjdę z małą propozycją, nad którą zastanawiam się już pewien czas. Jako że uczę się aktualnie jednego frameworka wpadłem na pomysł użycia wiedzy w praktyce i "rozbudowania" edytora. Myślałem głównie o integracji z plikiem MAPS.RES, edytor miałby modyfikować ten plik zasobów, żeby utworzone mapy były w pełni grywalne.

Horus czy byłbyś zainteresowany rozwojem takiego projektu :D? Edytor miałby działać po stronie użytkownika, dlatego nie byłby wymagany kod PHP po stronie serwera. Będzie można postawić edytorek na prostej stronce, nawet na darmowym hostingu, albo może po prostu programik będzie do ściągnięcia.
Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Konin3D »

Pomysł ciekawy, tylko niestety prócz PHP to drugim językiem programowania, który znam to... Turbo Pascal. Więc ktoś inny musiałby wtedy rozwinąć edytor.

Kod źródłowy edytora mogę udostępnić wraz z zapytaniami SQL do utworzenia pierwotnej bazy danych (czyli mapa-schemat i tabela dla użytkowników)

Bo aktualnie to edytor znajduje się na hostingu ugu.pl, ale niedługo domena internetowa będzie już tylko historia, bo nie stać mnie na jej utrzymanie (a miała to być strona mojej działalności gospodarczej).
Venno
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Venno »

Konin3D pisze: środa 07 kwie 2021, 12:10 Kod źródłowy edytora mogę udostępnić wraz z zapytaniami SQL do utworzenia pierwotnej bazy danych (czyli mapa-schemat i tabela dla użytkowników)
Byłoby świetnie, na pewno się przyda :) Właśnie myślałem o wsparciu się Twoimi rozwiązaniami, jeżeli to możliwe.
Konin3D pisze: środa 07 kwie 2021, 12:10 Bo aktualnie to edytor znajduje się na hostingu ugu.pl, ale niedługo domena internetowa będzie już tylko historia, bo nie stać mnie na jej utrzymanie (a miała to być strona mojej działalności gospodarczej).
Czy dałbyś radę zrobić backup tych mapek? Szkoda byłoby je stracić.
Konin3D pisze: środa 07 kwie 2021, 12:10 Pomysł ciekawy, tylko niestety prócz PHP to drugim językiem programowania, który znam to... Turbo Pascal. Więc ktoś inny musiałby wtedy rozwinąć edytor.
Mogę zacząć rozwijać projekt i wtedy chętni mogliby dołączyć się do dalszego tworzenia edytora. Myślę, że mógłbyś po obejrzeniu kodu zdecydować, czy dałbyś radę pomóc i miał czas. Tak jak napisałem chciałem akurat wykorzystać bibliotekę webową, której się uczę, stąd wybór języka programowania. W razie jakichkolwiek pytań będę starał się pomóc wytłumaczyć z mojego kodu :)
Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Konin3D »

Właściwie wszystko, prócz tabeli z użytkownikami, można w parę milisekund otrzymać w postaci pliku SQL. A elementy graficzne pod względem nazw i ich pisowni (wielkie/małe litery) pozostały tak, jak zostały wyciągnięte z oryginalnych plików gry.

A co do zapisywania danych z map do plików oryginalnych to już przewyższa moje możliwości i wiedzę. Domyślam się jedynie, że musi być jakaś prawidłowość w zapisie danych. I podejrzewam, że mapy są wielowarstwowe, bo niektóre elementy graficzne aż się proszą u mieszczenie jeden na drugim.
Venno
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0

Post autor: Venno »

Konin3D pisze: czwartek 08 kwie 2021, 02:37 Domyślam się jedynie, że musi być jakaś prawidłowość w zapisie danych. I podejrzewam, że mapy są wielowarstwowe, bo niektóre elementy graficzne aż się proszą u mieszczenie jeden na drugim.
Tak jest dokładnie tak jak napisałeś :) Miałem chwilę to trochę to zdążyłem rozpracować.

Najgorsza robota dla mnie to określenie jakie kody heksowe reprezentują jakie pola/obiekty na mapie. Na pewno jest to gdzieś określone w plikach zasobów, ale z tego co mi się wydaje ResourceUnpacker Griza nie wypakowuje całych map i tilesetów? Wypakowywane są dane .MAP i .MAP ale one są pewnego rodzaju metadanymi, nie sprawdzałem co one opisują, myślę że takie informacje jak położenie zamków itd
ODPOWIEDZ