Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
: sobota 05 paź 2019, 21:19
Już jakiś czas temu wspominałem o edytorze do map. Ostatnie pół tygodnia spowodowało, że ten edytor w wersji bardzo podstawowej utworzyłem. niestety, nie jest dostępny publicznie. Aby tenże edytor obejrzeć, zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku (przepraszam za kiepską jakość nagrania):
https://youtu.be/ONs65pWTU1k
Pokrótce wyjaśnię instrukcję obsługi:
1. Na początek należy dodać nową mapę. W formularzu podajemy nazwę naszej mapy oraz wybieramy porę roku. Edytor kontroluje, czy nazwa mapy już się w bazie nie pojawiła (bo ile może być map o nazwie nowa). Kiedy wysłanie danych zakończy się powodzeniem, informacje o mapie bedą dostępne w...
2. W Przeglądzie map możemy sprawdzić, jakie mapy już zostały dodane do edytora. Są tam podane takie dane jak nazwa mapy oraz pora roku. Są też odsyłacze do poszczególnych akcji. Na początku dostępne jest tylko wygenerowanie nowej mapy według podanych informacji (technicznie utworzenie tabeli powiązanej z informacjami). W kolejnych wersjach edytora dostępne będzie wygenerowanie pliku XML danej mapy oraz zmianę informacji o samej mapie (np. zmiana pory roku). Wygenerowaną mapę możemy edytować.
3. Edytor w aktualnej wersji pozwala na tworzenie map o wielkości 10 na 10 pól. Domyślnie generowana jest równina. Po prawej stronie znajduje się przybornik (kolejne wersje będą posiadały więcej pól przybornika z podziałem na typy pól, np. równina, pustynia, góry, bagna, plaża itp.). Po wybraniu przybornika otwiera się okienko z dostępnymi polami (jak na razie wyświetlane są wszystkie pliki graficzne). Po wybraniu interesującego nas pola edytor zapisuje sobie jego identyfikator (wykorzystanie sesji jako pamięci). Przycisk przybornika zmienia swój wygląd.
4. Edycja wybranym narzędziem jest prosta. Wystarczy kliknąć na naszą mapkę, aby dane pole uległo zmianie. Zmiany są natychmiast zapisywane (można zauważyć, że po zapisie następuje ponowne wygenerowanie mapy). Z tego względu nie trzeba nic dodatkowo klikać, aby mapa została zapamiętana.
Na filmie widać też kilka wcześniej utworzonych map. W kolejnych wersjach edytora dostęp do samej edycji będzie uzależniony od tego, czy zalogowana osoba jest autorem tejże mapy. W przeciwnym wypadku będzie można tylko obejrzeć mapę lub (jeżeli będzie taka możliwość) pobranie pliku XML.
Poprzednie prace nad edytorem rozpocząłem od systemu logowania i utknąłem przy drugim stopniu rejestracji. Potem sprawy prywatne nieco zajęły moją uwagę, więc tamtej wersji nie kontynuowałem. Wykorzystam za to jej pierwotny zamysł:
Pierwszy stopień rejestracji: rejestracja samego użytkownika
Drugi stopień rejestracji: rejestracja użytkownika wraz z utworzeniem informacji o pierwszej mapie
Trzeci stopień rejestracji: rejestracja użytkownika, utworzenie informacji o mapie oraz wygenerowanie mapy podstawowej
Mam nadzieję, że uda się znaleźć jakiś serwer, na którym ten mały edytorek będzie mógł nam wszystkim służyć. Edytor wykorzystuje technologię HTML + CSS + Javascript + PHP + MySQL. Wstępnie może on zostać opublikowany na serwerze podległym pod cba.pl, tylko nie wiem, czy nie spowoduje on zbytniego obciążenia podczas użytkowania.
Edit z dnia 28. listopada 2019:
Edytor dostępny pod adresem http://horus3d.pl/clash.
https://youtu.be/ONs65pWTU1k
Pokrótce wyjaśnię instrukcję obsługi:
1. Na początek należy dodać nową mapę. W formularzu podajemy nazwę naszej mapy oraz wybieramy porę roku. Edytor kontroluje, czy nazwa mapy już się w bazie nie pojawiła (bo ile może być map o nazwie nowa). Kiedy wysłanie danych zakończy się powodzeniem, informacje o mapie bedą dostępne w...
2. W Przeglądzie map możemy sprawdzić, jakie mapy już zostały dodane do edytora. Są tam podane takie dane jak nazwa mapy oraz pora roku. Są też odsyłacze do poszczególnych akcji. Na początku dostępne jest tylko wygenerowanie nowej mapy według podanych informacji (technicznie utworzenie tabeli powiązanej z informacjami). W kolejnych wersjach edytora dostępne będzie wygenerowanie pliku XML danej mapy oraz zmianę informacji o samej mapie (np. zmiana pory roku). Wygenerowaną mapę możemy edytować.
3. Edytor w aktualnej wersji pozwala na tworzenie map o wielkości 10 na 10 pól. Domyślnie generowana jest równina. Po prawej stronie znajduje się przybornik (kolejne wersje będą posiadały więcej pól przybornika z podziałem na typy pól, np. równina, pustynia, góry, bagna, plaża itp.). Po wybraniu przybornika otwiera się okienko z dostępnymi polami (jak na razie wyświetlane są wszystkie pliki graficzne). Po wybraniu interesującego nas pola edytor zapisuje sobie jego identyfikator (wykorzystanie sesji jako pamięci). Przycisk przybornika zmienia swój wygląd.
4. Edycja wybranym narzędziem jest prosta. Wystarczy kliknąć na naszą mapkę, aby dane pole uległo zmianie. Zmiany są natychmiast zapisywane (można zauważyć, że po zapisie następuje ponowne wygenerowanie mapy). Z tego względu nie trzeba nic dodatkowo klikać, aby mapa została zapamiętana.
Na filmie widać też kilka wcześniej utworzonych map. W kolejnych wersjach edytora dostęp do samej edycji będzie uzależniony od tego, czy zalogowana osoba jest autorem tejże mapy. W przeciwnym wypadku będzie można tylko obejrzeć mapę lub (jeżeli będzie taka możliwość) pobranie pliku XML.
Poprzednie prace nad edytorem rozpocząłem od systemu logowania i utknąłem przy drugim stopniu rejestracji. Potem sprawy prywatne nieco zajęły moją uwagę, więc tamtej wersji nie kontynuowałem. Wykorzystam za to jej pierwotny zamysł:
Pierwszy stopień rejestracji: rejestracja samego użytkownika
Drugi stopień rejestracji: rejestracja użytkownika wraz z utworzeniem informacji o pierwszej mapie
Trzeci stopień rejestracji: rejestracja użytkownika, utworzenie informacji o mapie oraz wygenerowanie mapy podstawowej
Mam nadzieję, że uda się znaleźć jakiś serwer, na którym ten mały edytorek będzie mógł nam wszystkim służyć. Edytor wykorzystuje technologię HTML + CSS + Javascript + PHP + MySQL. Wstępnie może on zostać opublikowany na serwerze podległym pod cba.pl, tylko nie wiem, czy nie spowoduje on zbytniego obciążenia podczas użytkowania.
Edit z dnia 28. listopada 2019:
Edytor dostępny pod adresem http://horus3d.pl/clash.