Clash Deluxe 0.1

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

Niezmiernie miło mi poinformować, że w dziale DOWNLOAD zamieściłem do pobrania pierwszą wersję tworzonej przez siebie od długiego czasu modyfikacji do gry o nazwie Clash Deluxe.

W chwili obecnej mod znajduje się w wersji 0.1, a pełną listę zmian można przeczytać w pliku CZYTAJTO.TXT po ściągnięciu i wypakowaniu zawartości udostępnionego pliku.

W związku z powyższym, serdecznie zapraszam do przetestowania moda i podzielenia się swoimi uwagami na forum.

Szczęśliwego Nowego Roku!
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Konin3D
Posty: 57
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Konin3D »

Nie przetestowałem jeszcze wszystkich rzeczy z moda, ale już same ceny wznoszenia budowli oceniam na plus. Jednostek typu smok, czy mag, jeszcze nie sprawdziłem w boju, bo nadal jestem na etapie produkcji i szkolenia.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze: piątek 03 sty 2020, 17:41Nie przetestowałem jeszcze wszystkich rzeczy z moda, ale już same ceny wznoszenia budowli oceniam na plus.
Cieszę się, że ten aspekt Ci się podoba.

Ja też nigdy nie rozumiałem dlaczego Warsztat kosztował 190 szt. złota, a Kuźnia 230? Skąd takie nierówne liczby? I dlaczego ekipa z LL przy ustalaniu kosztów licencji nie uwzględniła faktu, że niektóre jednostki wymagały przedtem wzniesienia w/w budowli, przez co kupno licencji na takie jednostki jak np. Łucznik, Halabardnik, Ciężka piechota czy Taran w ogólnym rozrachunku wypadało drożej niż zakup licencji na śmiesznie taniego ale za to mocniejszego od nich Górala? Z drugiej jednak strony kupując licencję na Górala stoimy w miejscu z rozwojem zamku/twierdzy, bo przy okazji nie wznosimy żadnego budynku, dlatego ciężko to wszystko sensownie wypośrodkować.

Kontynuując wątek to te wszystkie koszty licencji i produkcji to w ogóle były kompletnie z "czapy", np. Lekka piechota była tańsza w zakupie i produkcji niż wyraźnie słabszy od niej Pikinier, Ciężka piechota tańsza w zakupie i krócej się produkowała niż beznadziejny Halabardnik, przesadnie drogi i słaby Kusznik w porównaniu do przepakowanego Leśnika, drugopoziomowy Skorpion który był tańszy w zakupie, silniejszy i dalej chodził niż trzeciopoziomowy Duch, trzeciopoziomowy Szkielet będące lustrzanym odbiciem drugopoziomowego Trolla, ale który nie wiedzieć czemu był nieco droższy w zakupie i produkcji, jednostki konne i latające w większości przypadków tańsze w produkcji niż piesze i miotające, itd. Absurd! Jakieś nierówne koszty licencji, np. 30, 60, 80, 240, 270, 280, 290, 380. Skąd oni wzięli te ceny zamiast mające więcej sensu wielokrotności liczby 25 czy 50?

Podobnie było w przypadku zachcianek królowej, których ceny również były nierówne i niezrozumiałe, przez co np. zorganizowanie polowania, wydanie uczty czy przedstawienie kuglarzy były sporo tańsze od zakupu gobelinów czy woluminów, a nauka tańca czy gry na lutni albo zatrudnienie na stałe karłów, astrologa, fryzjera, kucharza czy pokojówek, paziów i ochmistrzyni było sporo tańsze niż konterfekt lub błyskotki dla królowej. Pogrupowałem więc te wszystkie zachcianki na kilka kategorii, tj. jednorazowa usługa, biżuteria, duża ilość przedmiotów, zwierzęta, korepetycje, dodatkowy personel, wyposażenie zamku i wydarzenia, a następnie wyceniłem na nowo od najtańszych do najdroższych wedle własnego uznania używając wielokrotności liczby 25.
Konin3D pisze: piątek 03 sty 2020, 17:41Jednostek typu smok, czy mag, jeszcze nie sprawdziłem w boju, bo nadal jestem na etapie produkcji i szkolenia.
Maga i Smoka nieco osłabiłem, zwłaszcza tego pierwszego, któremu ciachnąłem maksymalny zasięg aż o 2 pola, bo strzelał daleko jak Armata, co w kombinacji z jego ilością PA sprawiało, że nikt nie był w stanie do niego podejść. Mimo wszystko oboje wciąż są bardzo potężni, ponieważ uważam, że powinni służyć jako nagroda dla graczy którzy osiągną 3. poziom technologiczny i posiadają jakiekolwiek twierdze, czyli broń ostateczna służąca do wyczyszczenia mapy z niedobitków i zakończenia rozgrywki żeby jej już dłużej bez sensu nie przeciągać.

Parę innych jednostek również widziałbym inaczej, m.in. Halabardnika i Ciężką piechotę, którzy moim zdaniem w idealnym świecie powinni mieć 8 obrony, ale w przypadku okopania się obrona tych jednostek urosłaby wtedy aż o 2 pkt. a nie 1, co stanowiłoby zaporę nie do przebicia dla praktycznie wszystkich jednostek pierwszopoziomowych z wyjątkiem Rycerstwa.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Konin3D
Posty: 57
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Konin3D »

Z tą królową brzmi to dość rozsądnie. I ceny budowli też, ale szkoła nadal droga względem reszty.

Gdyby jeszcze móc zablokować możliwość ataku jednostek nad niedostępną częścią bagien oraz nad wodą - próba ataku powoduje błąd gry, a jest możliwy atak, jeżeli mamy dwie wrogie jednostki latające.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze: niedziela 05 sty 2020, 04:31Z tą królową brzmi to dość rozsądnie. I ceny budowli też, ale szkoła nadal droga względem reszty.
To jest do zrobienia, tylko ile taka Szkoła powinna Twoim zdaniem kosztować? Pamiętajmy, że każdy gracz zaczyna grę mając 250 szt. złota w zamku, więc jeżeli Szkoła będzie kosztowała tyle samo lub nawet mniej to wtedy wielu graczy postawi ten budynek od razu w 1 turze, wpakuje do zamku najlepsze jednostki z początku gry i natychmiast zacznie je szkolić zamiast ruszyć nimi do boju w teren, w efekcie doprowadzając do nudnej i zachowawczej rozgrywki.
Konin3D pisze: niedziela 05 sty 2020, 04:31Gdyby jeszcze móc zablokować możliwość ataku jednostek nad niedostępną częścią bagien oraz nad wodą - próba ataku powoduje błąd gry, a jest możliwy atak, jeżeli mamy dwie wrogie jednostki latające.
Tego akurat nie jestem w stanie przeskoczyć.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

WOW! cóż za niespodzianka w nowym roku! Nie spodziewałem się, że ktoś coś tworzy w tym kierunku, jednak mam mieszane uczucia, o tyle co do poprawek merytorycznych jak i teraźniejszych kosztów budynków nie mogę się przyczepić, to niestety jeśli chodzi o zmiany parametrów, już tak - jednostki takie jak: pikinier/lekka piechota, halabardnik/ciężka piechota, troll/słoń, duch/szkielet są praktycznie identyczne, do tego mają dokładnie takie same wymogi więc zamiast 8 jednostek równie dobrze mogłyby być 4, taran jako zwiadowca xD, najszybszy w grze najszybciej się robi (tutaj wybaczam bo wiem że nic lepszego nie dało się wymyślić), nie ma żadnego sensu produkować katapulty, jest gorsza od armaty a kosztuje drożej, tyle samo gdy wliczymy potrzebne budynki, ale warsztat na 2 poziomie technologicznym daje nam jedynie katapultę, a z kuźni otrzymujemy jeszcze inne jednostki, armata jest przepakowana jak na 2 poziom a teraz jeszcze staniała, mag również nie ma teraz sensu, przy tych parametrach zawsze wybiorę smoka, góral chyba jednak odrobinę za drogi, ważka chyba też niepotrzebnie osłabiona +2 tury do czasu produkcji to wystarczająca kara, najbardziej mnie boli niewykorzystany potencjał zmiany punktów ruchu, zaszło wiele bezsensownych zmian jak dodanie 2 pa - dragonowi, rycerstwu, ważce, lekkiej piechocie, a zabranie ciężkiej jeździe i orłowi, praktycznie nic to nie wnosi, a można by np. przyśpieszyć trochę ducha zamiast aż tak go upodabniać do szkieletu, szkoda też, że wszystko kosztuje bardzo podobnie, ciekawiej by było gdyby były drobne różnice w cenie np. słoń ma droższą licencję od trolla ale troll ma droższy koszt produkcji inaczej nie ma w ogóle różnicy między nimi, to samo z innymi podobnymi przypadkami te jednostki zlewają się w jedną. Podoba mi się rozwiązanie z czerwiem, naprawienie halabardnika i kusznika osłabienie leśnika, wydłużony czas produkcji lekkiej jazdy, orła, pegaza, świetne rozwiązanie z solidarnie rozdanymi moralami, nie jestem dobry w chwaleniu, ale na pewno jest lepiej niż było przedtem, mimo iż jeszcze nawet nie zagrałem, oceniam to na surowo jednie przez wgląd w CZYTAJTO. Mimo wszystko dziękuję i cieszę się, że jest wreszcie coś nowego.
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

:idea:
Ostatnio zmieniony poniedziałek 06 sty 2020, 01:53 przez NycU, łącznie zmieniany 3 razy.
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

Boghute Ara pisze: sobota 04 sty 2020, 19:06

Lekka piechota była tańsza w zakupie i produkcji niż wyraźnie słabszy od niej Pikinier, przesadnie drogi i słaby Kusznik w porównaniu do przepakowanego Leśnika
Niepopularna opinia nr.1 Pikinier=Lekka piechota, pomijany był przez cenę. Niepopularna opinia nr.2 Kusznik był lepszą jednostką od leśnika jedynie przez wymogi był jest zawsze pomijany
trzeciopoziomowy Szkielet będące lustrzanym odbiciem drugopoziomowego Trolla
Niepopularna opinia nr.3 - Nagroda za to, że ma się twierdzę a w cenie i tak niewielka różnica
Jakieś koszty licencji, np. 30, 60, 80, 240, 270, 280, 290, 380.
Niepopularna opinia nr.4 - mi się właśnie to podobało, że nie wszystko równo i identycznie
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

NycU: Przede wszystkim dziękuję za Twoją opinię. Szkoda jednak, że jak dotąd odzew ze strony innych ludzi jest znikomy, bo rozreklamowałem swojego moda gdzie tylko mogłem, m.in. mailowo wśród wszystkich użytkowników forum, na innych stronach czy forach poświęconych Clashowi, a także pod praktycznie każdym filmikiem o Clashu na YT, więc liczyłem na to, że w krótkim czasie pojawi się tutaj więcej osób i wyrazi swoją opinię.

A teraz pozwól, że ustosunkuję się do Twoich wypowiedzi:
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30jednostki takie jak: pikinier/lekka piechota, halabardnik/ciężka piechota, troll/słoń, duch/szkielet są praktycznie identyczne, do tego mają dokładnie takie same wymogi więc zamiast 8 jednostek równie dobrze mogłyby być 4 (...) szkoda też, że wszystko kosztuje bardzo podobnie, ciekawiej by było gdyby były drobne różnice w cenie np. słoń ma droższą licencję od trolla ale troll ma droższy koszt produkcji inaczej nie ma w ogóle różnicy między nimi, to samo z innymi podobnymi przypadkami te jednostki zlewają się w jedną.
Taki był właśnie mój zamysł. Dla mnie od zawsze Pikinier/Lekka piechota, Halabardnik/Ciężka piechota, Troll/Słoń, Duch/Szkielet stanowili pary, gdzie gracz powinien mieć wybór czy woli jednostkę która ma o 1 pkt. mniej siły ale za to 2 pkt. więcej PA czy na odwrót. Dodatkowo Pikinierowi i Trollowi dodałem bonus do chodzenia po górach, co wynikało z ich info o licencji. Chciałem również dodać bonus do chodzenia po lesie Halabardnikowi i Duchowi, bo trochę to głupie, że w całej grze tylko jeden jedyny Leśnik ma taki bonus (zresztą to samo dotyczyło Górala i jego bonusu). Idąc dalej to nigdy żaden gracz nie kupuje wszystkich licencji, bo gra w Clasha to sztuka kompromisów, więc wybiera się licencje stosownie do przebiegu rozgrywki, a nawet w pierwotnej wersji Clasha Troll, Słoń i Szkielet byli praktycznie jota w jotę podobni jeżeli chodzi o umiejętności bojowe, więc po prostu poszedłem dalej i rozwinąłem ten koncept.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30taran jako zwiadowca xD, najszybszy w grze najszybciej się robi (tutaj wybaczam bo wiem że nic lepszego nie dało się wymyślić)
No niestety, to jedyna sensowna rzecz która przyszła mi do głowy. :) Skoro Taran może atakować wyłącznie mury to pozwólmy mu chociaż do tych murów podjechać, bo wcześniej mając zaledwie 20 PA niewiele mógł zrobić, a 1 tura czasu produkcji to taka zachęta żeby ktokolwiek się w ogóle nim zainteresował.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30nie ma żadnego sensu produkować katapulty, jest gorsza od armaty a kosztuje drożej (...) armata jest przepakowana jak na 2 poziom a teraz jeszcze staniała
Ale Katapulta pojedzie dalej o 1 pole na mapie głównej i w trakcie walki, w dodatku na złotym statusie może oddać maksymalnie aż 4 strzały, a jak ktoś do niej podejdzie to wystarczy odjechać o 1 pole w tył a nie 2 żeby móc go zaatakować, więc nie uważam, że jest gorsza. Gramy z bratem w Clasha praktycznie od premiery i ilekroć produkujemy którąkolwiek z machin to w 99% przypadków jest to właśnie Katapulta, a nie Armata, z uwagi na w/w powody. Zresztą taki np. Kusznik czy Muszkieter też produkują się 4 tury, a mają słabszą siłę strzału, strzelają bliżej i są dostępni wyłącznie w twierdzy, więc Katapulta w porównaniu do nich produkowała się moim zdaniem za krótko. A czy Armata jest przepakowana? Owszem, ma potężną siłę strzału i ogromny zasięg, ale jest tak wolna i bardzo długo się produkuje, że trochę się to moim zdaniem wyrównuje.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30mag również nie ma teraz sensu, przy tych parametrach zawsze wybiorę smoka
Ale licencja na Smoka kosztuje aż o 100 szt. więcej, a koszt produkcji jest wyższy o 5 szt. złota. Zresztą na złotym statusie Mag i tak rozwali Smoka, bo przy takim samym zasięgu wciąż przejdzie o 1 pole dalej na polu walki, co daje mu przewagę.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30góral chyba jednak odrobinę za drogi
OK, to ile powinien kosztować żeby nie był zbyt opłacalny w stosunku w stosunku do pozostałych pierwszopoziomowych jednostek?
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30ważka chyba też niepotrzebnie osłabiona +2 tury do czasu produkcji to wystarczająca kara
Latanie w Clashu to olbrzymi przywilej, bo tracisz tylko 3 lub 4 PA na mapie co każdą kratkę, a w dodatku możesz się ukrywać przed wrogimi jednostkami pieszymi nad terenami dla nich niedostępnymi w postaci wody, gór wysokich czy bagien lub przenosić swoje jednostki piesze przez te tereny, więc dopóki nie uda mi się usunąć tego błędu to nie ma szans żeby jednostki latające produkowały się krócej. Ważka już i tak była przegięta, bo była mocna jak Lekka jazda, a do tego latała i produkowała się zaledwie 2 tury, więc w późniejszych latach ja i mój brat właściwie produkowaliśmy już tylko Ważki i próbowaliśmy sobie wzajemnie zrobić tzw. rusha (kto grał w StarCrafta ten wie o co chodzi), co w efekcie doprowadziło do wprowadzenia przez nas zakazu ich produkowania. Teraz niech chociaż Ważka robi za zwiadowcę, a z osłabionymi parametrami i tak jest wciąż silniejsza niż Pospolite ruszenie, Budowniczy, Pikinier, Lekka piechota czy Łucznik i stanowi poważną konkurencję w boju dla Leśnika i Kusznika.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30najbardziej mnie boli niewykorzystany potencjał zmiany punktów ruchu, zaszło wiele bezsensownych zmian jak dodanie 2 pa - dragonowi, rycerstwu, ważce, lekkiej piechocie, a zabranie ciężkiej jeździe i orłowi, praktycznie nic to nie wnosi
Te drobny zmiany to taka kosmetyka wynikająca z logiki w prawdziwym życiu, tzn. uznałem, że im silniejsza, bardziej odporna i co za tym idzie cięższa jednostka podobnego typu tym mniej PA powinna posiadać, tzn. Lekka jazda (36 PA) --> Dragon (34 PA) --> Rycerstwo (32 PA) --> Ciężka jazda (30 PA) i analogicznie Ważka (34 PA) --> Orzeł (32 PA) --> Pegaz (30 PA) --> Skrzydlak (24 PA) --> Smok (36 PA, tu akurat wyjątek, bo to już broń ostateczna). A czy te zmiany nic nie wnoszą? Trochę wnoszą, bo np. na polu bitwy chodzenie po skosach zabiera aż 7 PA.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30a można by np. przyśpieszyć trochę ducha zamiast aż tak go upodabniać do szkieletu
Tez o tym myślałem, żeby zrobić mu 26 PA, czyli zrobić z niego takiego trzeciopoziomowego Górala czy Skorpiona.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30Podoba mi się rozwiązanie z czerwiem
Czerw w domyśle miał być takim czołgiem, który chodzi blisko, z uwagi na co jest bardziej narażony na atak innych jednostek, ale który w ramach rekompensaty powinien mieć za to bardzo wysoką obronę i krótko się produkować.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:30świetne rozwiązanie z solidarnie rozdanymi moralami
Ten podział zwyczajnie nie miał sensu, bo jednostki które od razu po wyprodukowaniu miały morale 6 miały zaledwie o 1 pkt. siły i obrony więcej niż na licencji i taką samą siłę strzału, a te które miał morale 10 miały miały aż o 2 pkt. siły i obrony więcej niż na licencji i o 1 pkt. wyższą siłę strzału, co stawiało te pierwsze jednostki na straconej pozycji, w szczególności takich cieniasów jak np. Orzeł, Czerw czy Duch. Poza tym w przypadku przegranych bitew, które powodują spadek morale o 4 pkt. lub wylosowania księgi plag, która obniża morale o 1 pkt, jednostki z pierwszej grupy były z tego powodu dużo bardziej stratne.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.1 Pikinier=Lekka piechota, pomijany był przez cenę.
Nie tylko przez cenę. W walce 1 na 1 Pikinier dostaje od Lekkiej piechoty straszne baty, niezależnie od tego kto uderzy pierwszy. Dysponując pieniędzmi z początku rozgrywki można było wyprodukować aż 13 silnych Lekkich piechot i zaledwie 4 słabych Pikinierów, więc wybór był prosty.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.2 Kusznik był lepszą jednostką od leśnika jedynie przez wymogi był jest zawsze pomijany
Niby tak, ale było tyle minusów u Kusznika (dostępność wyłącznie w twierdzy, konieczność wybudowania warsztatu, bardzo drogi koszt licencji, spory koszt produkcji, zaledwie 20 PA, bardzo mało obrony, aż 4 tury czasu produkcji), że samo obniżenie jego kosztów nic by nie dało gdyby Leśnik pozostał taki jaki był, więc trzeba było osłabić tego drugiego żeby gracze zainteresowali się również Kusznikiem.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.3 - Nagroda za to, że ma się twierdzę a w cenie i tak niewielka różnica
Ale do Trolla akurat nic nie mam. To Szkielet był za słaby jak na 3. poziom. Po co kolejna trollopodobna jednostka? W porównaniu do Pegaza czy Skrzydlaka, że o Magu i Smoku nie wspomnę, produkcja Szkieleta nie miała żadnego sensu.
NycU pisze: poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.4 - mi się właśnie to podobało, że nie wszystko równo i identycznie
Heh, no widzisz, każdy ma swój punkt widzenia. ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

Ale Katapulta pojedzie dalej o 1 pole na mapie głównej i w trakcie walki, w dodatku na złotym statusie może oddać maksymalnie aż 4 strzały, a jak ktoś do niej podejdzie to wystarczy odjechać o 1 pole w tył a nie 2 żeby móc go zaatakować, więc nie uważam, że jest gorsza. Gramy z bratem w Clasha praktycznie od premiery i ilekroć produkujemy którąkolwiek z machin to w 99% przypadków jest to właśnie Katapulta, a nie Armata, z uwagi na w/w powody. Zresztą taki np. Kusznik czy Muszkieter też produkują się 4 tury, a mają słabszą siłę strzału, strzelają bliżej i są dostępni wyłącznie w twierdzy, więc Katapulta w porównaniu do nich produkowała się moim zdaniem za krótko. A czy Armata jest przepakowana? Owszem, ma potężną siłę strzału i ogromny zasięg, ale jest tak wolna i bardzo długo się produkuje, że trochę się to moim zdaniem wyrównuje.
Ja wybierałem katapultę w 50% przypadków ale właśnie tylko dlatego, że produkowała się 4 tury i miała tańszą licencję, gdy planowałem budować wszystko w zamku aby osiągnąć 3 poziom technologiczny wybierałem pierw warsztat i katapultę przez koszty, co do kusznika a w szczególności muszkietera się zgadzam, ale to ich powinno się jednak ulepszyć/skrócić czas produkcji, armata moim zdaniem to szach mat na katapultę, tak samo jak mag na smoka, niby smokiem polatasz dalej ale co z tego jak dostaje baty na polu bitwy analogiczna sytuacja jest z katapultą i armatą, katapulta na każdym statusie poza złotym zada mniej obrażeń i będzie stać bliżej więc jest bardziej narażona na ataki, załóżmy że obie machiny są ustawione na jednej linii, i że są w stanie oddać 1 strzał, armata podjedzie 2 i odda strzał, katapulta podjedzie 3 i odda strzał i już się nie cofnie na linię armaty za mało pa, rzadko miałem przypadki abym musiał się cofać machinami aby zaatakować ale fakt większość gier rozegrałem z cpu więc może gdy żywy gracz produkuje szybkie jednostki jest zaletą to, że katapulta musi odjechać tylko pole w tył, mimo wszystko przy kosztach i czasie produkcji w twojej wersji wybieram w 99% przypadków armatę, 1% to przejęty biedny zamek z warsztatem na 2 poziomie technologicznym xD
Ale licencja na Smoka kosztuje aż o 100 szt. więcej, a koszt produkcji jest wyższy o 5 szt. złota. Zresztą na złotym statusie Mag i tak rozwali Smoka, bo przy takim samym zasięgu wciąż przejdzie o 1 pole dalej na polu walki, co daje mu przewagę.
Fakt nie zwróciłem uwagi na koszta, i na złotym statusie niekoniecznie mag ma przewagę, każde drzewko na drodze maga zmusza go do przejścia ukosem co już teoretycznie wyrównuje szanse, nie mówiąc już o polach bitwy z wieloma przeszkodami, poza tym przy tak zbliżonej mocy, najważniejsze będzie kto kogo zaatakuje na mapie głównej, kto będzie miał pierwszy ruch, wszystkie zalety maga poza tym że jest tańszy są teoretyczne, a zalety smoka są niepodważalnie i miażdżące, ale w sumie sam nie wiem jak to rozwiązać inaczej chce aby smok był super silny wręcz, mag nie, a gdyby skrócić dystans strzelecki maga tylko o 1 pole nadal będzie odrobinę za mocny, albo w sumie przy tej sile strzału?
OK, to ile powinien kosztować żeby nie był zbyt opłacalny w stosunku w stosunku do pozostałych pierwszopoziomowych jednostek?
idąc twoimi wielokrotnościami 200 sztuk złota
Ale do Trolla akurat nic nie mam. To Szkielet był za słaby jak na 3. poziom. Po co kolejna trollopodobna jednostka? W porównaniu do Pegaza czy Skrzydlaka, że o Magu i Smoku nie wspomnę, produkcja Szkieleta nie miała żadnego sensu.
Fakt, jeszcze słoń do tego, który eliminuje sens produkcji trolla a już w ogóle szkieletu, chodziło mi o to, że szkielet sam w sobie był bez sensu nie trzeba było go nawet porównywać do 2 poziomowca z twierdzy
Nie tylko przez cenę. W walce 1 na 1 Pikinier dostaje od Lekkiej piechoty straszne baty, niezależnie od tego kto uderzy pierwszy.
różnica w statystykach po zliczeniu ataku i obrony wynosi 1pkt na korzyść piechoty, pikinier jest 4pa szybszy, idąc tym tokiem myślenia, w twojej wersji troll, duch, halabardnik, pikinier nie mają sensu bo są 2pa szybsze ale słabsze w statystykach o 1 pkt od swoich statystycznych klonów
ODPOWIEDZ