Clash Deluxe 0.1

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

Ale właściwie w czym problem? W tym, że jednostki na wyższych poziomach technologicznych są silniejsze od tych na niższych? Czyż nie tak właśnie powinno być? :P
Oczywiście, że tak powinno być, ale nie takie co wymagają twierdzy i do tego kuźni lub warsztatu, powinno się nagradzać gracza który stawia więcej twierdz, a nie kogoś kto porobi prawie same zamki, aby szybciej uzbierać kasę i co za tym idzie szybciej osiągnąć 3 poziom, niech ten co mniej zarabia ma równe szanse z tym co produkuje gołozamkowe jednostki z poziomu wyżej, więcej wyrównanych taktyk, więcej zabawy :)
Lepiej weź pod uwagę pozostałe jednostki miotające z 2. poziomu, czyli Dragona i Cyklopa. Muszkieter ma być sensowną alternatywą dla nich, a nie dla Leśnika z poziomu niżej, który już i tak jest wystarczająco silny nawet po osłabieniu.
A gdzie ja tu pisałem o jakiejś alternatywie dla leśnika?? Nawet w pierwotnej wersji muszkieter był mocniejszy a teraz już go bije na głowę, czepiam się tylko nelogiczności, muszkieter był najrzadziej atakującą jednostką wręcz z tych co są w stanie, teraz chyba tylkoczęściej atakuje od kusznika i nie ma wielkiego znaczenia ten 1 punkt ataku mniej i tak będzie lepszy moim zdaniem od cyklopa i dragona
Ale Troll jest jednostką drugopoziomową, a Duch jest dostępny o poziom wyżej, więc siłą rzeczy ten drugi powinien być silniejszy. Nie ma co się sugerować ich wyglądem.
Wiadomo komentowałem jedynie ich wygląd, chyba że duch będzie szybszy i wtedy można zrównać ich siłowo
To ma być podstawowe mięso armatnie dostępne dla każdego gracza od 1 tury, a nie jacyś killerzy. :)
właśnie tym zdaniem przyznałeś mi rację co do pikiniera :D
Jedno mnie tylko zastanawia - dlaczego napisałeś, że Katapulta ma siłę strzału 16 z bliska i 15 z daleka? :shock: :shock: :shock: Serio tak jest czy to jakiś Twój wymysł? Ja osobiście nie zauważyłem wpływu odległości na siłę strzału u jednostek miotających, ale jeżeli jest tak jak napisałeś to wygląda na to, że będę musiał to przetestować.
Pisałem tamtego posta dosyć mocno zmęczony, więc się delikatnie pomyliłem - ale nie w kwesti zachodzącej zmiany obrażeń, a jej liczby :lol:. Różnica zachodzi jedynie u katapulty i armaty - katapulta oddalona o 2 lub 3 pola od celu atakuje z pełną siłą, czyli jeśli mamy siłę strzału 17 zadajemy 34 obrażenia, jeśli jest oddalona 4 lub 5 pól traci 4 obrażenia, czyli ta sama katapulta zada 30 pkt obrażeń. To samo tyczy się armaty, tylko, że różnica wynosi 6 pkt obrażeń, armata oddalona 3 lub 4 pola od celu z siłą strzału 22 zadaje 44pkt obrażeń, oddalona 5 lub 6 pól od celu ta sama armata zadaje 38 pkt obrażeń.
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

10 Łuczników na pewno nie pokona 4 Skrzydlaków, bez jaj. 
5 Muszkieterów raczej też nie, z uwagi na słabsze parametry i krótszy zasięg.
6 Leśników lub 5 Kuszników już prędzej, ale zapewne z problemami, chociaż musiałbym to przetestować
No jak nie pokona xD Skrzydlaki mają szansę chyba tylko na podstawowym statusie, bo mogą coś zdziałać wręcz, na trzech wyższych statusach na bank dostają bęcki, to samo tyczy się muszkieterów, niższy poziom dadzą raczej radę, na wyższych plecy, zobacz że to jest 10 ciał do ubicia, załóżmy, że grasz przeciw myślącym łucznikom no to ilu ubijesz jako pierwszy dzięki przewadze dystansu, 2? Osłabisz kilku? W następnej turze cię zaleją strzałami, no chyba że chcesz kombinować wręcz mając 24 PA xD Kusznicy to już w ogóle tragedia przeciw łucznikom bo jest tak słaby w obronie i ataku, że na niższych statusach łucznicy mogą ich zasztyletować, a kusznik w tej liczbie nic praktycznie nie zrobi wręcz przy tak dużej obronie łucznika xD Ja to bym obstawiał właśnie, że to leśnicy mają największą szansę, albo machiny wojenne na wyższych statusach, ale na obronę tych wszystkich jednostek mogę dodać, że armia łuczników się szybciej wykrusza, albo przynajmniej otrzymuje o wiele więcej ran po każdej bitwie, do tego wiadomo maksymalnie jeden oddział może mieć 10 jednostek a do tych innych z przykładu można coś jeszcze dołączyć, co zmienia lekko perspektywę.





Nie można przesuwać jednostek z twierdzy do zamku, bo już to testowałem i najwyraźniej gracze komputerowi mają wbudowany jakiś algorytm który uniemożliwia produkcję jednostek pierwotnie dostępnych w twierdzy po udostępnieniu ich w zamku.

A czemu Troll i Słoń mają być teraz pomijani? Przecież to bardzo silne jednostki, którym dodatkowo skróciłem czas produkcji o 1 turę, więc w końcu wypadają korzystniej przy Ciężkiej jeździe, Cyklopie czy Muszkieterze.

A Duch i Szkielet muszą być w zamku, bo w twierdzy na 3. poziomie technologicznym masz Maga i Smoka, dla których Ci pierwsi nie są żadną alternatywą.
W takim razie zwracam honor, a szkoda bo przy tych zmianach by były częstym wyborem w zamku. Bo ani to nie strzela ani nie lata i do tego wolne, czyli pominięte zostają 3 najważniejsze zalety, to tylko moje zdanie ale uważam, że zdecydowanie nie warto produkować jednostek tego typu w twierdzy i to jeszcze na 2 poziomie tech. Jak mam wydać 350 złota na licencję to stawiam na cyklopa, a jeśli mam już licencję na rycerstwo albo kusznika to pakuję kasę w budynki i czekam na smoki
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 225
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze: czwartek 05 mar 2020, 07:42
10 Łuczników na pewno nie pokona 4 Skrzydlaków, bez jaj. 
5 Muszkieterów raczej też nie, z uwagi na słabsze parametry i krótszy zasięg.
6 Leśników lub 5 Kuszników już prędzej, ale zapewne z problemami, chociaż musiałbym to przetestować
No jak nie pokona xD Skrzydlaki mają szansę chyba tylko na podstawowym statusie, bo mogą coś zdziałać wręcz, na trzech wyższych statusach na bank dostają bęcki, to samo tyczy się muszkieterów, niższy poziom dadzą raczej radę, na wyższych plecy, zobacz że to jest 10 ciał do ubicia, załóżmy, że grasz przeciw myślącym łucznikom no to ilu ubijesz jako pierwszy dzięki przewadze dystansu, 2? Osłabisz kilku? W następnej turze cię zaleją strzałami, no chyba że chcesz kombinować wręcz mając 24 PA xD
Trochę nie rozumiem Twojego toku myślenia. :roll: Skoro 4 Skrzydlaki lub 5 Muszkieterów jest teoretycznie w stanie pokonać 10 Łuczników na niższym statusie, to chyba tym bardziej będą w stanie to zrobić będąc na wyższym, bo również będą mieli więcej strzałów na turę, prawda?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 64
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

Trochę nie rozumiem Twojego toku myślenia. :roll: Skoro 4 Skrzydlaki lub 5 Muszkieterów jest teoretycznie w stanie pokonać 10 Łuczników na niższym statusie, to chyba tym bardziej będą w stanie to zrobić będąc na wyższym, bo również będą mieli więcej strzałów na turę, prawda?
Chodzi o to, że na niższym statusie skrzydlaki mogą powybijać łuczników wręcz, łucznik z 1 strzałą na turę nie jest morderczy, w walce wręcz skrzydlakowi niewiele zrobi, a muszkieterów jest pięciu, jedyne 10 strzał na turę łucznika daje im minimalne szanse w długim pojedynku na dystans/ewentualne kombinowanie wręcz, na złotym statusie nie masz szans zrobić cokolwiek wręcz bo łucznicy mają 40 strzał podczas 1 tury, tak samo na dystans za mało obrażeń na turę, trzeba ich wytłuc szybko, w takiej liczbie tylko szybkie jednostki ich zmiotą, albo armaty
ODPOWIEDZ