Cześć, dużo czasu minęło odkąd zaglądałem i pisałem na forum. "Clash Redux", czyli projekt ochrzczony dziwnie brzmiącą, może nie-do-końca pasującą do gry nazwą, właściwie został wstrzymany tak szybko jak się narodził...
Clash to jedna z tych wyjątkowych gier, posiadających zapadający w pamięć klimat oraz rozgrywkę. Przypomniałem sobie o Clashu, wróciłem myślami do forum, do mojego zakurzonego kodu klepanego w Javie.
I nie da się zaprzeczyć że przez te 3 lata nauczyłem się lepiej kodować. Dzisiaj gdybym zaczynał taki projekt to użyłbym innych narzędzi. Połączenie C# i Unity to zdecydowanie lepsze rozwiązanie od Javy i libGDX.
Dalej trudno mi uwierzyć że nie tak dawno temu kupiono prawa do Clasha i gdzieś trwają prace nad remake'iem/odświeżeniem/następcą tej gry! Chyba nikt się tego nie spodziewał
. Między innymi z tego powodu klon Clasha nie będzie przeze mnie kontynuowany, na pewno nie w aktualnej postaci. Nie chcę (po raz kolejny) rozpędzać klona Clasha, wiedząc że nad bardzo podobną grą pracuje już wieloosobowy zespół. Z drugiej strony praktycznie od zawsze chciałem napisać grę, i nie mówię tutaj o małym projekcie, bo takie już zdarzyło mi się ukończyć, a o grze na większą skalę. Clash Redux był taką próbą, niestety jedynie rozpoczętą. Ale na jednej próbie się nie skończy. Gra nad którą w przyszłości usiądę, mam nadzieję że już w większym zespole, będzie mocno inspirowana Clash'em. Chciałbym stworzyć grę posiadającą najlepsze cechy Clash'a, tak aby wieloletni fanpotrafił ją docenić, ale z drugiej strony wprowadzałaby nowe rozwiązania, odświeżoną grafikę, rozgrywkę sieciową.
Dreno pisze: ↑wtorek 04 gru 2018, 18:56
Z ciekawości - zanim odeszłeś, wspomniałeś, że pracujesz nad wersją online Clasha. libGdx teoretycznie udostępnia możliwość przeportowania tego na WWW - czemu zdecydowałeś się zmienić framework (jeżeli tak było)?
Uwielbiam technologie webowe, które z roku na rok tak szybko się rozwijają. Ostatnio pracuję nad aplikacją mobilną napisaną tylko i wyłącznie z wykorzystaniem technologii webowych, dla mnie świetna sprawa. Można zrobić aplikację na wszystkie platformy wykorzystując praktycznie jeden stack technologiczny.
Tak więc jak rozwijałbym grę raczej byłby to projekt w takich technologiach. Granie w gry turowe w przeglądarce, bez pobierania instalatora (większość użytkowników za tym nie przepada), albo na telefonie, brzmi przynajmniej moim zdaniem super. Ale już nie schodzę z tematu
Co pewien czas będę tutaj zaglądał, a jak zacznę rozwijać jakiś projekt związany z Clash'em to odezwę się, zależy od wolnego czasu. Może się uda pomóc rozwijać już istniejące projekty, jeśli dałbym radę, widziałem że jest łatka Clash Deluxe, świetna sprawa. I wybaczcie za miejscami poetyckie sformułowania w tym poście, naszło mnie na zdania złożone późną porą