Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Moderator: Boghute Ara
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Niestety, ale edytor nie będzie rozwijany, a wręcz musi się zwinąć. Są dwa tego powody:
1. edytor generuje za duży ruch oraz zabiera zbyt duże zasoby przestrzeni dyskowej przeznaczonej na bazę danych
2. domena, pod którą podczepiony jest edytor niedługo przestanie istnieć, ponieważ nie stać mnie na jej dalsze utrzymanie (rok 2021 to dość spore podwyżki cen domen internetowych, nawet ponad dwukrotne)
1. edytor generuje za duży ruch oraz zabiera zbyt duże zasoby przestrzeni dyskowej przeznaczonej na bazę danych
2. domena, pod którą podczepiony jest edytor niedługo przestanie istnieć, ponieważ nie stać mnie na jej dalsze utrzymanie (rok 2021 to dość spore podwyżki cen domen internetowych, nawet ponad dwukrotne)
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Kolejny projekt związany z Clashem został porzucony. Wielka szkoda.
![Smutek :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Wiem co czujesz, bo ja również dostałem po kieszeni.
![Sfrustrowanie :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Myślałem również trochę o przeniesieniu się na jakiś darmowy hosting, ale nigdy nie wiadomo jak bardzo rozwiną się jeszcze strona i forum w najbliższych latach, więc może byłoby to nierozsądne? Poza tym wiązałoby się to pewnie z mnóstwem zabawy, problemów i zmianą adresu, więc wolę oszczędzić sobie stresów, a poza tym szkoda mi na to czasu. Wolę zapłacić i mieć kłopot z głowy.
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. ![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
U mnie jest ten problem, że jako osoba bezrobotna nie mam skąd wziąć środki na utrzymanie domeny.
A edytor nie zostanie wyrzucony. Będzie pewnie czekać (lub od czasu do czasu coś tam dodam) tak jak moja pierwsza strona internetowa, której kopię trzymam po dziś dzień.
W tym roku już jedną domenę pożegnałem. W zeszłym roku przedłużenie kosztowało 49 zł. W tym jedynie 123 zł. Ja nawet tyle na koncie nie mam.
A edytor nie zostanie wyrzucony. Będzie pewnie czekać (lub od czasu do czasu coś tam dodam) tak jak moja pierwsza strona internetowa, której kopię trzymam po dziś dzień.
W tym roku już jedną domenę pożegnałem. W zeszłym roku przedłużenie kosztowało 49 zł. W tym jedynie 123 zł. Ja nawet tyle na koncie nie mam.
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Hej wszystkim, chwilę mnie nie było na forum
widzę że są złe wieści - Horus porzuca projekt edytora
Może wyjdę z małą propozycją, nad którą zastanawiam się już pewien czas. Jako że uczę się aktualnie jednego frameworka wpadłem na pomysł użycia wiedzy w praktyce i "rozbudowania" edytora. Myślałem głównie o integracji z plikiem MAPS.RES, edytor miałby modyfikować ten plik zasobów, żeby utworzone mapy były w pełni grywalne.
Horus czy byłbyś zainteresowany rozwojem takiego projektu
? Edytor miałby działać po stronie użytkownika, dlatego nie byłby wymagany kod PHP po stronie serwera. Będzie można postawić edytorek na prostej stronce, nawet na darmowym hostingu, albo może po prostu programik będzie do ściągnięcia.
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Zakłopotanie :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Może wyjdę z małą propozycją, nad którą zastanawiam się już pewien czas. Jako że uczę się aktualnie jednego frameworka wpadłem na pomysł użycia wiedzy w praktyce i "rozbudowania" edytora. Myślałem głównie o integracji z plikiem MAPS.RES, edytor miałby modyfikować ten plik zasobów, żeby utworzone mapy były w pełni grywalne.
Horus czy byłbyś zainteresowany rozwojem takiego projektu
![Duże szczęście, bardzo dobry humor :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Pomysł ciekawy, tylko niestety prócz PHP to drugim językiem programowania, który znam to... Turbo Pascal. Więc ktoś inny musiałby wtedy rozwinąć edytor.
Kod źródłowy edytora mogę udostępnić wraz z zapytaniami SQL do utworzenia pierwotnej bazy danych (czyli mapa-schemat i tabela dla użytkowników)
Bo aktualnie to edytor znajduje się na hostingu ugu.pl, ale niedługo domena internetowa będzie już tylko historia, bo nie stać mnie na jej utrzymanie (a miała to być strona mojej działalności gospodarczej).
Kod źródłowy edytora mogę udostępnić wraz z zapytaniami SQL do utworzenia pierwotnej bazy danych (czyli mapa-schemat i tabela dla użytkowników)
Bo aktualnie to edytor znajduje się na hostingu ugu.pl, ale niedługo domena internetowa będzie już tylko historia, bo nie stać mnie na jej utrzymanie (a miała to być strona mojej działalności gospodarczej).
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Byłoby świetnie, na pewno się przyda
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Czy dałbyś radę zrobić backup tych mapek? Szkoda byłoby je stracić.
Mogę zacząć rozwijać projekt i wtedy chętni mogliby dołączyć się do dalszego tworzenia edytora. Myślę, że mógłbyś po obejrzeniu kodu zdecydować, czy dałbyś radę pomóc i miał czas. Tak jak napisałem chciałem akurat wykorzystać bibliotekę webową, której się uczę, stąd wybór języka programowania. W razie jakichkolwiek pytań będę starał się pomóc wytłumaczyć z mojego kodu
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Właściwie wszystko, prócz tabeli z użytkownikami, można w parę milisekund otrzymać w postaci pliku SQL. A elementy graficzne pod względem nazw i ich pisowni (wielkie/małe litery) pozostały tak, jak zostały wyciągnięte z oryginalnych plików gry.
A co do zapisywania danych z map do plików oryginalnych to już przewyższa moje możliwości i wiedzę. Domyślam się jedynie, że musi być jakaś prawidłowość w zapisie danych. I podejrzewam, że mapy są wielowarstwowe, bo niektóre elementy graficzne aż się proszą u mieszczenie jeden na drugim.
A co do zapisywania danych z map do plików oryginalnych to już przewyższa moje możliwości i wiedzę. Domyślam się jedynie, że musi być jakaś prawidłowość w zapisie danych. I podejrzewam, że mapy są wielowarstwowe, bo niektóre elementy graficzne aż się proszą u mieszczenie jeden na drugim.
Re: Prosty edytor map do Clasha w wersji 2.0
Tak jest dokładnie tak jak napisałeś
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Najgorsza robota dla mnie to określenie jakie kody heksowe reprezentują jakie pola/obiekty na mapie. Na pewno jest to gdzieś określone w plikach zasobów, ale z tego co mi się wydaje ResourceUnpacker Griza nie wypakowuje całych map i tilesetów? Wypakowywane są dane .MAP i .MAP ale one są pewnego rodzaju metadanymi, nie sprawdzałem co one opisują, myślę że takie informacje jak położenie zamków itd