Edycja hexów

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Mar »

Mod ma swój temat i lepiej tam pisać. Ja testował go będę (i pewnie sam modował podstawową wersję) dopiero jak ogarnę swoją starą płytę (jest w innej lokalizacji niż ja obecnie ;) ).
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara »

Mar pisze: środa 26 maja 2021, 19:19Mod ma swój temat i lepiej tam pisać. Ja testował go będę (i pewnie sam modował podstawową wersję) dopiero jak ogarnę swoją starą płytę (jest w innej lokalizacji niż ja obecnie ;) ).
Ooo, czyżby szykowała mi się konkurencja? :D A czy można wiedzieć co konkretnie planujesz? Zamierzasz po prostu pozmieniać parametry jednostek po swojemu czy chodzi Ci po głowie coś innego?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Mar »

Ee konkurencja raczej nie. Jak się zastanawiałem to nie potrzebuje wiele zmian a części nie jestem w ogóle pewien.

Może uda mi się ustalić jakieś nowe rzeczy odnośnie hexów ale wolałbym działać na starym clashu bo adresy wyglądają nieco inaczej - pewnie jeszcze minie czas zanim się wezmę za to.

Napisałem też do Griza a nuż jeszcze się tym interesuje :mrgreen: bo mimo iż kod unpackera jest otwarty to nie robiłem nigdy takich programów : / ogółem trochę programistyczny analfabetyzm (w temacie .RES i ich zmian).
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara »

Mar pisze: czwartek 27 maja 2021, 14:55Może uda mi się ustalić jakieś nowe rzeczy odnośnie hexów ale wolałbym działać na starym clashu bo adresy wyglądają nieco inaczej - pewnie jeszcze minie czas zanim się wezmę za to.
To jak już wreszcie się za to weźmiesz to daj znać, a może połączymy siły? Może nie ma sensu się tak rozdrabniać i tworzyć kilka modów różnego autorstwa tylko 1 wspólny, dla dobra całej społeczności? Byłoby miło gdyby ktoś pomógł mi odnaleźć nowe adresy za pomocą edytora hexów, bo stanąłem w miejscu i nie ruszałem tego tematu już od ponad roku.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Mar »

Pewnie, zrobi się jakieś eksperymenty, chciałem ustalić czy hexami da się edytować wymóg warsztatu np. etc.
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara »

Mar pisze: piątek 28 maja 2021, 15:48Pewnie, zrobi się jakieś eksperymenty, chciałem ustalić czy hexami da się edytować wymóg warsztatu np. etc.
Myślę, że na pewno się da, podobnie jak to jest z dostępnością jednostek w zależności od poziomu technologicznego czy rodzaju budynku, tylko za cholerę nie mogę znaleźć tych adresów. :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Mar »

Żeby nie było, że zlałem temat - byłem zajęty w ostatnim czasie i w pewnym sensie nadal jestem.

Udało mi się odnaleźć starą płytkę z grą i zmontować to na Win 8.1 tak żeby odpalało bez płyty przez Dosbox (bez żadnych wodotrysków jak w wersji z GOG ale dało radę :lol: )

Nie wiem czy to było konieczne w sumie (jak otwierałem plik .exe z GOG to nie było pełnej analogii tych adresów jednostek do tego co na stronce więc wolałem odpalać starą oryginalną wersję O_o'), jak będę miał więcej czasu to pogrzebię w .exe Notepadem++ (z wtyczką do edycji hexów).
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

Mar pisze: piątek 02 lip 2021, 10:45(...) (jak otwierałem plik .exe z GOG to nie było pełnej analogii tych adresów jednostek do tego co na stronce więc wolałem odpalać starą oryginalną wersję O_o') (...)
Tego się właśnie obawiałem, że różne wersje Clasha mogą mieć adresy w innych miejscach. :roll: No cóż, najwyraźniej będę musiał zaznaczyć, że mod może nie być kompatybilny ze wszystkimi wersjami spoza oryginalnej dystrybucji, m.in. z wersją z GOG.com.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Awatar użytkownika
Mar
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 01 mar 2021, 14:26

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Mar »

Wytestowałem na szybko i działa (widziałem inne koszy licencji) - do wersji PL się nada.

btw:
Obrazek

Niebieski - oznaczone przez Ciebie hexy lekkiej piechoty
Fioletowy - ciężkiej piechoty
Zielony - pikiniera
Bordowy - halabardnika

Ogółem jestem pod wrażeniem i zachodzę w głowę jak Ty to zauważyłeś 😓

Brązowy - powtarzająca się sekwencja.
Beżowy owal - 88 dla wszystkich wymienionych oprócz H (10 08 czyli 168 lub 16 i 8).
Beżowe koło - jakaś unikalna wartość 5 dla LP, 9 dla CP, 4 dla P i 7 dla H. To na bank coś oznacza.

Trzeba ustalić gdzie kończy się zapis dla jednej jednostki i zaczyna dla kolejnej - wtedy będziemy znać nierozszyfrowane wartości.

EDIT:
Wydaje mi się, że te wartości 5, 9, 4, 7 to wartość punktowa jednostki 🤔 Pasuje to do ich ogólnej siły. AI musi jakoś określić która jest silniejsza i liczyć wartość armii na potrzeby porównań etc. Nie miałem już czasu na test tego ( szukałem wymogu kuźni ale nie znalazłem) ale jeśli zgadłem to możnaby zrównać te punkty jednostkom z danego poziomu bo obecnie AI można ograć metodą "na wabika".
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: Boghute Ara »

Mar pisze: poniedziałek 05 lip 2021, 19:56Wytestowałem na szybko i działa (widziałem inne koszy licencji) - do wersji PL się nada.
Czyli jednak adresy nie rozjeżdżają się pomiędzy różnymi wersjami Clasha?
Mar pisze: poniedziałek 05 lip 2021, 19:56Ogółem jestem pod wrażeniem i zachodzę w głowę jak Ty to zauważyłeś 😓
Pierwszym adresem który znalazłem był koszt licencji Smoka, czyli 550 szt. złota, bo to duża liczba, w dodatku nieokrągła więc założyłem, że po przekonwertowaniu na hexy takich wartości w całym pliku powinno być niewiele i to był strzał w dziesiątkę. Jak już znalazłem ten adres to domyśliłem się, że cała reszta parametrów Smoka powinna być gdzieś blisko, więc bardzo szybko odkryłem pozostałe adresy odpowiedzialne za czas produkcji, koszt produkcji i dostępność, następnie siłę obronę, PA, strzał i zasięg, a także koszt PA w zależności od rodzaju terenu. Jak już poznałem wszystkie adresy Smoka to na zasadzie analogii odkryłem sekwencje w/w adresów u pozostałych jednostek. Po jakimś czasie udało mi się również rozgryźć adresy odpowiedzialne za początkowe morale jednostek i od tamtego momentu stanąłem w miejscu.

W międzyczasie przyszła pora na adresy z kosztami zakupu budynków, w czym pomocne okazały się być nierówne ceny na Warsztat i Kuźnię, czyli odpowiednio 190 i 230 szt. złota. Ceny Szkoły, Koszar i Szpitala musiały się znajdować gdzieś blisko, więc bardzo szybko odkryłem cały komplet. Oprócz tego trzeba było również znaleźć ceny budynków wyrażone słownie widoczne u dołu ekranu po najechaniu myszką na dany budynek na liście, ale z tym akurat nie było żadnego problemu, bo to są wartości tekstowe.

Potem z kolei rozgryzłem zachcianki królowej, a zacząłem od gobelinów, które kosztują aż 500 szt. złota. Koszty pozostałych zachcianek znajdowały się blisko siebie w regularnych odstępach, więc znalezienie ich wszystkich nie sprawiło mi żadnych problemów.

Znalazłem również adresy odpowiedzialne za skarby, ale tylko te pieniężne, dlatego nie zamieszczałem ich jeszcze na stronie, bo moim zdaniem tutaj akurat nie ma potrzeby niczego zmieniać, chociaż może kiedyś dla formalności je wkleję.
Mar pisze: poniedziałek 05 lip 2021, 19:56Brązowy - powtarzająca się sekwencja.
Beżowy owal - 88 dla wszystkich wymienionych oprócz H (10 08 czyli 168 lub 16 i 8).
Beżowe koło - jakaś unikalna wartość 5 dla LP, 9 dla CP, 4 dla P i 7 dla H. To na bank coś oznacza.
Jakby co to udało mi się również odkryć adresy odpowiedzialne za animację trzepotania skrzydłami u jednostek latających - mieszczą się one w 23 i 24 bajcie od lewej, licząc od miejsca w którym zaczyna się blok z adresami każdej z nich (szczegóły w dalszej części mojego posta) i mają wartość 01. Jednostki piesze nie mają akurat żadnej animacji, stąd w/w wartość wynosi u nich 00.
Mar pisze: poniedziałek 05 lip 2021, 19:56Trzeba ustalić gdzie kończy się zapis dla jednej jednostki i zaczyna dla kolejnej - wtedy będziemy znać nierozszyfrowane wartości.
Ale przecież ja początek i koniec bloków z adresami każdej jednostki już dawno znalazłem. :D Poniżej masz całą rozpiskę:

Kod: Zaznacz cały

Pospolite ruszenie
30 22 02 00 BF 1E 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 01 01 18 00 00 00 01 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 01 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 01 02 00 00 01 01 00 00 03 00 C4 1E 00 00 04 0A 32

Lekka piechota
54 22 02 00 D3 1E 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 05 04 14 00 00 00 05 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 01 00 00 00 00 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 02 03 0A 00 01 01 00 00 04 00 D8 1E 00 00 04 05 32

Ciężka piechota
60 22 02 00 E4 1E 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 09 06 14 00 00 00 09 03 04 06 05 00 07 00 08 00 01 01 00 FF 00 00 FE 00 00 02 01 00 FE 00 00 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 02 0A 1E 00 05 01 01 00 03 00 E9 1E 00 00 04 05 3C

Pikinier
9C 22 02 00 F7 1E 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 03 05 18 00 00 00 04 03 04 06 05 00 07 00 08 00 02 02 00 FF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 FF 00 00 00 00 FC 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 02 05 1E 00 01 01 00 00 03 00 FC 1E 00 00 04 05 32

Halabardnik
90 22 02 00 08 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 10 08 00 00 00 00 05 05 16 00 00 00 07 03 04 06 05 00 07 00 08 00 02 02 00 FF 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 00 FF 00 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 0A 32 00 05 01 01 00 08 00 0D 1F 00 00 04 05 3C

Lekka jazda
F0 22 02 00 1B 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 08 05 24 00 00 00 08 03 04 06 05 00 07 00 08 00 02 02 00 FE 00 00 FF FC 00 01 00 FF FF 00 00 FD 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 03 64 00 01 01 01 10 02 00 20 1F 00 00 08 14 46

Ciężka jazda
FC 22 02 00 2B 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 0E 08 20 00 00 00 0E 03 04 06 05 00 07 00 08 00 04 04 00 FD 00 00 FD FC 00 02 00 FE FD 00 00 FB 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 0A C8 00 05 02 01 10 02 00 30 1F 00 00 08 14 50

Rycerstwo
08 23 02 00 3D 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 0C 07 1E 00 00 00 0C 03 04 06 05 00 07 00 08 00 03 03 00 FE 00 00 FE FB 00 01 00 FF FE 00 00 FD 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 08 96 00 05 01 01 10 00 00 41 1F 00 00 08 14 46

Dragon
14 23 02 00 4E 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 0A 04 20 06 03 00 0A 03 04 06 05 00 07 00 08 00 02 02 00 FE 00 00 FE FB 00 01 00 FF FE 00 00 FD 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 05 96 00 02 02 01 10 03 06 53 1F 00 00 08 14 46

Łucznik
3C 22 02 00 5E 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 0A 08 00 00 00 00 03 01 18 06 03 00 05 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 02 FF 00 00 03 00 00 01 00 FF 00 00 FF 00 00 00 00 FE 00 00 00 00 00 00 00 FF 00 00 00 03 02 0A 3C 00 01 01 02 00 08 06 63 1F 00 00 04 05 3C

Kusznik
78 22 02 00 6F 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 05 02 14 08 04 00 06 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 02 FF 00 00 04 00 00 01 00 FF 00 00 FF 00 00 00 00 FE 00 00 00 00 00 00 00 FF 00 00 00 03 04 0C F0 00 05 01 02 00 03 04 75 1F 00 00 04 05 3C

Muszkieter
84 22 02 00 83 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 04 03 18 0B 04 00 04 03 04 06 05 00 07 00 08 00 01 04 00 02 FF 00 00 04 00 02 01 00 FF 00 00 00 00 00 00 00 FC 00 00 00 00 00 00 00 FF 00 00 00 03 04 0E 22 01 05 02 02 00 04 00 89 1F 00 00 04 05 46

Katapulta
6C 22 02 00 97 1F 00 00 02 04 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 01 14 10 05 01 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 02 00 00 FE 01 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F8 00 FC 00 00 00 00 00 FC 00 00 00 03 04 12 2C 01 02 02 04 20 04 00 9D 1F 00 00 01 32 64

Taran
CC 22 02 00 A3 1F 00 00 02 04 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 14 0A 14 00 00 00 50 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 02 00 00 FE 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 F6 00 FA 00 00 00 00 00 FA 00 00 00 03 03 0A 32 00 01 01 04 20 04 00 A9 1F 00 00 01 32 50

Armata
A8 22 02 00 AF 1F 00 00 02 04 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 01 10 14 06 02 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 90 01 02 02 04 08 04 00 B5 1F 00 00 01 32 64

Leśnik
B4 22 02 00 BC 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 1C 00 00 00 00 08 04 18 0B 03 00 08 03 04 04 05 00 07 00 08 00 00 00 00 FE 00 00 FF 01 00 FF 00 FE FE 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 0A 64 00 01 01 02 00 04 1A C1 1F 00 00 04 05 3C

Góral
48 22 02 00 CD 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 08 06 1A 00 00 00 08 03 04 06 05 00 07 00 06 00 00 00 00 FE 00 00 00 01 00 FF 01 FE 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 08 50 00 01 01 02 00 04 00 D3 1F 00 00 04 05 50

Budowniczy
C0 22 02 00 E1 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 01 01 1A 00 00 00 01 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 06 50 00 01 01 00 00 01 00 E7 1F 00 00 04 05 32

Czerw
20 23 02 00 F3 1F 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0E 09 12 00 00 00 0C 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 0A FA 00 02 02 03 28 02 00 F8 1F 00 00 02 0A 50

Słoń
2C 23 02 00 06 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0E 0A 14 00 00 00 0E 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 0A 2C 01 02 02 01 28 00 00 0B 20 00 00 04 0A 50

Cyklop
38 23 02 00 18 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 0A 08 02 00 00 00 0A 06 1A 0A 03 00 08 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 0A 18 01 05 02 02 18 05 05 1D 20 00 00 04 05 5A

Troll
44 23 02 00 2B 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0D 0A 16 00 00 00 0D 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 0A 0E 01 05 02 03 18 02 00 30 20 00 00 04 05 50

Skorpion
5C 23 02 00 3E 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0C 08 1A 00 00 00 0C 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 0A 22 01 02 02 03 28 03 00 44 20 00 00 04 0A 50

Szkielet
68 23 02 00 52 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0D 0A 16 00 00 00 0D 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 04 0F 18 01 03 03 03 00 04 00 56 20 00 00 04 05 50

Mag
74 23 02 00 62 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0A 0A 28 0F 06 00 0A 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 90 01 05 03 05 00 04 04 66 20 00 00 04 0A 64

Duch
80 23 02 00 75 20 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 02 00 00 00 0A 08 18 00 00 00 0A 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 03 08 7C 01 03 03 05 00 04 00 7A 20 00 00 04 0A 5A

Orzeł
8C 23 02 00 89 20 00 00 06 04 0A 01 00 00 00 00 08 08 03 00 00 00 09 06 22 00 00 00 09 03 03 03 03 03 03 03 03 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 03 05 2C 01 02 02 03 30 00 00 8F 20 00 00 02 1E 46

Pegaz
D8 22 02 00 9E 20 00 00 08 04 0A 01 00 00 00 12 08 08 03 00 00 00 0C 08 1E 00 00 00 0C 03 03 03 03 03 03 03 03 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 03 08 5E 01 03 03 03 30 00 00 A4 20 00 00 02 1E 3C

Skrzydlak
98 23 02 00 B3 20 00 00 06 04 0A 01 00 00 00 00 08 08 03 00 00 00 0E 0A 18 0A 04 00 0E 03 03 03 03 03 03 03 03 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 05 10 90 01 03 03 03 30 04 03 B8 20 00 00 02 1E 50

Ważka
A4 23 02 00 C9 20 00 00 02 01 01 01 00 00 00 00 10 10 03 00 00 00 08 05 20 00 00 00 08 03 03 03 03 03 03 03 03 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 02 05 7C 01 05 01 00 30 00 00 CF 20 00 00 01 1E 46

Smok
E4 22 02 00 DE 20 00 00 06 04 0A 01 00 00 00 1C 10 10 03 00 00 00 12 0F 24 0F 04 00 12 03 03 03 03 03 03 03 03 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 05 05 14 26 02 05 03 03 30 04 04 E3 20 00 00 02 28 3C

Złoto
B0 23 02 00 F1 20 00 00 04 04 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 00 1E 00 00 00 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 7C 01 04 04 06 00 00 00 F6 20 00 00 04 05 00

Chłopi
BC 23 02 00 02 21 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 02 1E 00 00 00 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 7C 01 04 04 06 00 00 00 07 21 00 00 04 0A 00

Dowódca (syn)
C8 23 02 00 16 21 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 02 24 00 00 00 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 7C 01 04 04 06 00 00 00 1C 21 00 00 08 14 00

Dowódca (córka)
C8 23 02 00 27 21 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 00 02 24 00 00 00 00 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 05 14 7C 01 04 04 06 00 00 00 2D 21 00 00 08 14 00
Oprócz tego każda jednostka ma również osobny blok z adresami odpowiedzialnymi za bardziej graficzne aspekty, takie jak nazwa, wygląd, opis licencji, itd.:

Kod: Zaznacz cały

Pospolite ruszenie
D4 03 02 30 22 02 00 07 00 D8 03 02 BF 1E 07 00 25 04 02 C4 1E 07 10

Lekka piechota
2C 04 02 54 22 02 00 07 00 30 04 02 D3 1E 07 00 7D 04 02 D8 1E 07 10

Ciężka piechota
84 04 02 60 22 02 00 07 00 88 04 02 E4 1E 07 00 D5 04 02 E9 1E 07 00

Pikinier
DC 04 02 9C 22 02 00 07 00 E0 04 02 F7 1E 07 00 2D 05 02 FC 1E 07 10

Halabardnik
34 05 02 90 22 02 00 07 00 38 05 02 08 1F 07 00 85 05 02 0D 1F 07 10

Lekka jazda
8C 05 02 F0 22 02 00 07 00 90 05 02 1B 1F 07 00 DD 05 02 20 1F 07 10

Ciężka jazda
E4 05 02 FC 22 02 00 07 00 E8 05 02 2B 1F 07 00 35 06 02 30 1F 07 10

Rycerstwo
3C 06 02 08 23 02 00 07 00 40 06 02 3D 1F 07 00 8D 06 02 41 1F 07 10

Dragon
94 06 02 14 23 02 00 07 00 98 06 02 4E 1F 07 00 E5 06 02 53 1F 07 10

Łucznik
EC 06 02 3C 22 02 00 07 00 F0 06 02 5E 1F 07 00 3D 07 02 63 1F 07 10

Kusznik
44 07 02 78 22 02 00 07 00 48 07 02 6F 1F 07 00 95 07 02 75 1F 07 10

Muszkieter
9C 07 02 84 22 02 00 07 00 A0 07 02 83 1F 07 00 ED 07 02 89 1F 07 10

Katapulta
F4 07 02 6C 22 02 00 07 00 F8 07 02 97 1F 07 00 45 08 02 9D 1F 07 10

Taran
4C 08 02 CC 22 02 00 07 00 50 08 02 A3 1F 07 00 9D 08 02 A9 1F 07 10

Armata
A4 08 02 A8 22 02 00 07 00 A8 08 02 AF 1F 07 00 F5 08 02 B5 1F 07 10

Leśnik
FC 08 02 B4 22 02 00 07 00 00 09 02 BC 1F 07 00 4D 09 02 C1 1F 07 10

Góral
54 09 02 48 22 02 00 07 00 58 09 02 CD 1F 07 00 A5 09 02 D3 1F 07 10

Budowniczy
AC 09 02 C0 22 02 00 07 00 B0 09 02 E1 1F 07 00 FD 09 02 E7 1F 07 10

Czerw
04 0A 02 20 23 02 00 07 00 08 0A 02 F3 1F 07 00 55 0A 02 F8 1F 07 10

Słoń
5C 0A 02 2C 23 02 00 07 00 60 0A 02 06 20 07 00 AD 0A 02 0B 20 07 10

Cyklop
B4 0A 02 38 23 02 00 07 00 B8 0A 02 18 20 07 00 05 0B 02 1D 20 07 10

Troll
0C 0B 02 44 23 02 00 07 00 10 0B 02 2B 20 07 00 5D 0B 02 30 20 07 10

Skorpion
64 0B 02 5C 23 02 00 07 00 68 0B 02 3E 20 07 00 B5 0B 02 44 20 07 10

Szkielet
BC 0B 02 68 23 02 00 07 00 C0 0B 02 52 20 07 00 0D 0C 02 56 20 07 10

Mag
14 0C 02 74 23 02 00 07 00 18 0C 02 62 20 07 00 65 0C 02 66 20 07 00

Duch
6C 0C 02 80 23 02 00 07 00 70 0C 02 75 20 07 00 BD 0C 02 7A 20 07 10

Orzeł
C4 0C 02 8C 23 02 00 07 00 C8 0C 02 89 20 07 00 15 0D 02 8F 20 07 10

Pegaz
1C 0D 02 D8 22 02 00 07 00 20 0D 02 9E 20 07 00 6D 0D 02 A4 20 07 10

Skrzydlak
74 0D 02 98 23 02 00 07 00 78 0D 02 B3 20 07 00 C5 0D 02 B8 20 07 10

Ważka
CC 0D 02 A4 23 02 00 07 00 D0 0D 02 C9 20 07 00 1D 0E 02 CF 20 07 10

Smok
24 0E 02 E4 22 02 00 07 00 28 0E 02 DE 20 07 00 75 0E 02 E3 20 07 10

Złoto
7C 0E 02 B0 23 02 00 07 00 80 0E 02 F1 20 07 00 CD 0E 02 F6 20 07 10

Chłopi
D4 0E 02 BC 23 02 00 07 00 D8 0E 02 02 21 07 00 25 0F 02 07 21 07 10

Dowódca (syn)
2C 0F 02 C8 23 02 00 07 00 30 0F 02 16 21 07 00 7D 0F 02 1C 21 07 10

Dowódca (córka)
84 0F 02 C8 23 02 00 07 00 88 0F 02 27 21 07 00 D5 0F 02 2D 21 07 10
Mar pisze: poniedziałek 05 lip 2021, 19:56Wydaje mi się, że te wartości 5, 9, 4, 7 to wartość punktowa jednostki 🤔 Pasuje to do ich ogólnej siły. AI musi jakoś określić która jest silniejsza i liczyć wartość armii na potrzeby porównań etc. Nie miałem już czasu na test tego ( szukałem wymogu kuźni ale nie znalazłem) ale jeśli zgadłem to możnaby zrównać te punkty jednostkom z danego poziomu bo obecnie AI można ograć metodą "na wabika".
Nie wiem co te adresy oznaczają, ale moim zdaniem to raczej nie jest tzw. "tier", czyli hierarchia siły poszczególnych jednostek, choć faktycznie wartości które w nich występują odpowiadają sile większości jednostek, aczkolwiek u niektórych dochodzi do nieścisłości. Uważam, że komputer sugeruje się raczej wartością siły, obrony i ewentualnie strzału danej jednostki przy określaniu na ile groźna ona jest, aniżeli jakimś sztucznym współczynnikiem, co powoduje, że pędzi na złamanie karku aby ją uderzyć kim popadnie, co pomaga w rozgrywaniu walki na "wabika".

A odnośnie wymagań to zastanawiam się czy przypadkiem nie są one zaszyfrowane w blokach z adresami Warsztatu i Kuźni, aczkolwiek tam też kombinowałem na różne sposoby i bez efektów. :(
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
ODPOWIEDZ