Pasywne bonusy to głównie te do poruszania się na terenie danego typu.Boghute Ara wrote: Sunday 16 Jan 2022, 13:30 Co to są pasywne umiejętności? W każdym bądź razie ja jestem za całkowitym zatarciem jakiegoś sztucznego podziału na stwory i ludzi.
Co do 'sztucznego' podziału to już właśnie twórcy postanowili zredukować zależności między ludzkimi a mitycznymi stworami dodając morale.
Tak przynajmniej staram się uracjonalnić sobie tę fantastyczną rzeczywistość...
Tutaj mogę co najwyżej dopisać dalszą interpretację czemu pozostawienie takich różnic w morale nie-ludzi powinno pozostać bez zmian.Boghute Ara wrote: Sunday 16 Jan 2022, 13:30 A ja nie, bo doprowadza to do dysproporcji wśród jednostek, dlatego właśnie wyrównałem wszystkim początkowe morale do poziomu 10.
Jednostki te będąc na tym samym poziomie technologicznym wymagają nieznacznie różnych nakładów w stosunku do ludzi.
Moim zdaniem stosowanie ich ma ten 'pasywny bonus', że przy wydajnym ich użytkowaniu i sprowadzeniu już do neutralnego poziomu morale otrzymujemy jednostkę silniejszą od ludzkich odpowiedników za właściwie podobną cenę.
Jest to o tyle sensowne, że brak u stworów typowych strzelców. Co zostaje dopiero nieco wyrównane przez Skrzydlaka właściwie na poziomie gdzie przy odpowiedniej kompozycji armii nie trzeba nawet inwestować w jednostki najsilniejsze. Jest to całkiem udana próba zróżnicowania dalekosiężnej strategii gry przy tylko jednym surowcu.
Myślałem nad tym i widzę dwie możliwości. Niestety wymagać będą większej ingerencji w kod.
1) Półśrodek - widoczność na początku bitwy zostaje ograniczona dla każdego (ludzkiego) gracza mniej więcej do połowy mapy taktycznej.
Ma to za zadanie dać dodatkową możliwość zaskoczenia przeciwnika i podniesienia poziomu trudności przy rozgrywkach między żywymi graczami.
2) Pełna zmiana - miałaby polegać na dodaniu do każdej jednostki odpowiedniej ilości pól zasięgu widzenia.
Zmiennymi dodatkowo wpływającymi na widoczność mogły by być np. drzewa czy na niektórych mapkach całe lasy i tzw. piargi (wzgórza?/ pagórki).