Udało mi się odkryć coś nowego
w blokach gdzie są parametry jednostek jak np:
Kod: Zaznacz cały
Pospolite ruszenie
30 22 02 00 BF 1E 00 00 03 03 0A 00 00 00 00 00 08 08 00 00 00 00 01 01 18 00 00 00 01 03 04 06 05 00 07 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 01 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 01 02 00 00 01 01 00 00 03 00 C4 1E 00 00 04 0A 32
dziesiąty hex od tyłu odpowiada za grafikę trupa:
00 - człowiek (np. budowniczy)
10 - człowiek+koń (np. lekka jazda)
20 - drewniana machina (np. taran)
08 - drewniano-metalowa machina (dla armaty)
28 - duże zwierzę (np. skorpion)
18 - olbrzym (np. cyklop)
30 - dla latających
Nie wiem czy się przyda ale przynajmniej wiadomo co oznacza ten hex. Można opcjonalnie zmienić duchowi i szkieletowi (no bo zostawiają zakrwawione zwłoki ... a tak to mogłyby ginąć jak latające istoty - w bardziej *magiczny* sposób)
EDIT:
Ósmy hex od tyłu czyli np: 1A (26) u leśnika to opóźnienie strzału (od kliknięcia do jego wykonania) przy czym przyspieszenie tego, powoduje że szybciej odtwarza się dźwięk strzału i wroga jednostka dostaje (sama animacja zarówno jednostki strzelającej jak i strzały jest bez zmian).
EDIT2:
Dziewiąty hex od tyłu to opóźnienie ataku wręcz, również nie skraca / nie stopuje animacji. Przy czym dość istotne: nie można wpisać dowolnej wartości - udało mi się ustalić, że działa do wartości łucznika i halbardnika (mają dość duże opóźnienie).
EDIT3:
Dziewiąty hex od przodu to szybkość poruszania się (Można przyspieszyć trochę machiny - a ja byłbym nawet zwolennikiem, żeby przyspieszyć chodzenie wszystkiego, tak żeby animacja była ale szybsza o 1 a machin o 2
Nie popsuje to synchronizacji dźwięku a w skali rozgrywki to przynajmniej kilkanaście zaoszczędzonych minut. Clash to jednak gra z czasów kiedy gry miały niską dynamikę