No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Post Reply
pio
Posts: 14
Joined: Monday 22 Feb 2016, 16:27

No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by pio »

Jak w temacie, przeczytałem wywiad z LL z CDA, o Delux, jest tylko w sumie parę zmian bez szczegółów. Ale czy z innych źródeł wiadomo co mieli usprawnić, zmienić w tym Delux? Może były jakieś pomysły w ich głowach o których jeszcze nie pomyśleliśmy?
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by Boghute Ara »

Dokładnie nie wiadomo. Posiadam skany bodajże wszystkich ówczesnych opisów, publicystyk, recenzji, reklam i zapowiedzi Clasha które pojawiły się w tamtych czasach w różnych pismach komputerowych i tylko w tym jednym wywiadzie ze Scorpikiem w CD-Action z września 1997 pojawiła się jakakolwiek lakoniczna wzmianka o wersji De Luxe.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
pio
Posts: 14
Joined: Monday 22 Feb 2016, 16:27

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by pio »

A gdzieś na forum.... było że gadałeś z kolesiem co miał wyszukać kod źródłowy. Może zamiast teraz się (znów) pytać o kod, może go w sumie gdzieś ma tylko nie chce szukać po dyskach lub mu się za bardzo nie chce... ale może.... bardziej będzie skory znaleźć właśnie pomysły na deluxa? w końcu te notatki powinny być najświeższe niż te z clasha...
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by Boghute Ara »

W sprawie kodu źródłowego Clasha i wersji De Luxe korespondowałem mailowo m.in. z Jerzym Poprawą, a.k.a. Mac Abrą/Lifterem/Smugglerem, który był scenarzystą gry, Wojtkiem Jakóbczykiem, który był głównym programistą, a także (chyba) Adamem Skorupą a.k.a Scorpikiem, czyli reżyserem Clasha i twórcą muzyki do gry, ale niestety nie zachowała mi się korespondencja z tym ostatnim.

Niestety Jerzy i Adam nie byli mi w stanie pomóc, natomiast Wojtek odpisał m.in., że na jakąś wersję kodu natknął się parę lat temu przeglądając archiwa, ale nie wie na ile jest to ostatnia wersja, więc miał przeglądnąć archiwa raz jeszcze i podrążyć temat. Dodał również, że obawiałby się samemu upubliczniać kod z racji niejasnego statusu i nie wie też jak polskie prawo stanowi w kwestii ewentualnego “spadku” praw autorskich na publiczną domenę po tych latach.

Ostatecznie temat upadł, ponieważ po kilku ponagleniach Wojtek odpisał, że nie miał czasu poszukać kodu, aczkolwiek o nim pamięta, więc w końcu przestałem drążyć, ponieważ być może Wojtek rzeczywiście ten kod ma, ale nie chciał się nim podzielić. Szczerze mówiąc jest to zrozumiałe, ponieważ jest moda na różnego rodzaju remake'i i remastery, więc potencjalnie można by taki kod wykorzystać do odświeżenia pierwowzoru i zarobienia na nim.

W dodatku cała historia zaczęła się jeszcze na długo przed rozpoczęciem prac nad Clashem II przez Prime Bit Games, kiedy to okazało się, że prawa do pierwszej części gry w dalszym ciągu posiada Jarosław Modrzejewski, czyli twórca Leryx Longsoft, więc ewentualny wyciek kodu źródłowego mógłby zakończyć się pozwem sądowym.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
pio
Posts: 14
Joined: Monday 22 Feb 2016, 16:27

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by pio »

Za darmo boli gardło, a jakby po prostu mu zadać pytanie, ile chciałbyś za ten kod źródłowy?! Ile kasy by było wstanie aby poświęcił prawdopodobnie jeden weekend na szukanie. Rzuciłby np. 20 tyś. - zrobić zbiórkę jest wiele stron. Ba... nawet na lajwach na YT... ludzie potrafią gościowi wpłacić podczas 2 godzin nawet 1500 zł (akurat taki jeden właśnie oglądam) oni z tych donejtów mają jedynie... satysfakcję.. a nasi donejczycy by mieli... po jakimś czasie grę..
Gra nie może być horrendalnie droga... (kod) ponieważ.. nigdy nie była jakimś nie wiadomo jakim hitem, gdyby nieco popracować nad nią... dodać usprawnienia, klimatyczne grafiki, ogromne ilości wszystkiego, mogła by być takim duchowym spadkobiercom HOMM III XX wieku. Jak feniks z popiołów. droga do sukcesu jest zadziwiająco prosta... grafika 2D, dobra muzyka, grywalność, generator map,zatrzęsienie wszystkiego.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by Boghute Ara »

Tak jak już wcześniej pisałem - to nie pieniądze były głównym problem tylko niejasny status prawny gry.

Z drugiej strony ile osób w Polsce byłoby skłonnych zrobić ściepę na kod? O kodzie pisałem z Wojtkiem w połowie 2016 roku, a wtedy moja strona i forum jeszcze raczkowały i nie miały zbyt wielu użytkowników. Ja sam całej kasy bym nie wyłożył, bo samo opłacanie konta hostingowego kosztuje mnie rocznie sporo kasy. Zresztą co mi po kodzie skoro nawet nie potrafię programować?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
pio
Posts: 14
Joined: Monday 22 Feb 2016, 16:27

Re: No to jakie miały być zmiany w tym Delux?

Post by pio »

A myślisz ze prezesi firm są biegli we wszystkich aspektach firmy? to że nie umiesz programować nic nie znaczy. W dzisiejszych czasach ludzie na YT opłacają BEZDOMNYCH pieniędzmi bo im się podobają filmy... wpłacają nie rzadko po kilka stów! Więc i Ty byś znalazł tych co by wpłacali aby ruszyć z tematem Clasha I remaster.
Post Reply