OpenClash 0.2.3

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

OpenClash 0.2.3

Post by Griz »

Z radością informuję o rozpoczęciu przeze mnie prac nad projektem OpenClash, który w wersji 1.0.0 ma być wierną repliką gry Clash. Po osiągnięciu tego kamienia milowego zastanowić się można nad poprawą elementów wpływających na jakość rozgrywki, dodaniem możliwości prowadzenia rozgrywki online oraz automatycznym generowaniem poziomów.

Demonstracja obecnej wersji:
https://player.vimeo.com/video/178175051

Changelog
0.0.1v
-First version

FAQ

Gdzie mogę zagrać w OpenClash?
OpenClash udostępnię, gdy uznam, że jest już w miarę grywalne.

W czym powstaje OpenClash?
Tworzony jest w C# na silniku Unity3d.

Więcej informacji umieszczę wkrótce :)
Last edited by Griz on Wednesday 24 Jan 2018, 00:34, edited 1 time in total.
Dreno
Posts: 71
Joined: Tuesday 26 Jan 2016, 16:23

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Dreno »

Super!! Już się obawiałem, że prace nad Clashem staną tylko na gadaniu...

Skąd wziąłeś zasoby?
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Griz »

Zasoby własnoręcznie zripowałem z gry, póki nie posiadamy dekodera plików RES.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Boghute Ara »

Griz wrote:Z radością informuję o rozpoczęciu przeze mnie prac nad projektem OpenClash, który w wersji 1.0.0 ma być wierną repliką gry Clash.
Trzymam kciuki za powodzenie projektu, a w razie jakiegokolwiek wsparcia merytorycznego z przyjemnością służę pomocą, wszak po to m.in. stworzyłem stronkę i forum. ;)
Griz wrote:Po osiągnięciu tego kamienia milowego zastanowić się można nad poprawą elementów wpływających na jakość rozgrywki, dodaniem możliwości prowadzenia rozgrywki online oraz automatycznym generowaniem poziomów.
Swoje pomysły na usprawnienie Clasha zamieściłem TUTAJ, więc możesz śmiało czerpać z nich garściami.
Griz wrote:Demonstracja obecnej wersji:
https://player.vimeo.com/video/178175051
Wow! :shock: Aż nie wiem co mam powiedzieć. Nie wiem Griz jak Ty to robisz, ale jestem pod ogromnym wrażeniem próbki Twoich umiejętności!
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Korkez
Posts: 29
Joined: Sunday 27 Mar 2016, 09:56
Contact:

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Korkez »

Jestem pod wielkim wrażeniem, że remake tak dobrze wygląda pomimo tak wczesnej wersji. Tak trzymać!

Wygląda o wiele lepiej niż niejedna gra z early access na steam :D

Jakby trzeba było nagrać jakiś gameplay czy coś to można się do mnie zgłosić. Aktualnie nagrywam Gothic'a ale mam też w planach nagrać kampanie z Clash'a, a remake też można gdzieś wcisnąć ;)
User avatar
Korkez
Posts: 29
Joined: Sunday 27 Mar 2016, 09:56
Contact:

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Korkez »

Może jakieś nowe info jak idą prace nad remake'iem?
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Griz »

Jestem w trakcie rozkodowywania plików z grafiką i dźwiękami. Tilesety map już udało się odczytać, brakuje im tylko odpowiedniej palety. Poniżej załączam obrazek przedstawiający przykład odczytania kilku drzewek znajdujących się w pliku NORMAL.RES:
Image
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Boghute Ara »

No to nieźle. Czy można wiedzieć skąd wziąłeś narzędzie do rozpakowywania zasobów? Sam je stworzyłeś czy coś takiego już istniało? Czy jesteś w stanie określić ile czasu zajmie Ci rozpakowanie wszystkiego?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.0.1

Post by Griz »

Boghute Ara wrote:Czy można wiedzieć skąd wziąłeś narzędzie do rozpakowywania zasobów? Sam je stworzyłeś czy coś takiego już istniało?
Tworzę go samemu od zera. Unpacker potrzebuje być częścią gry, aby umożliwiał on automatyczne odczytanie oryginalnych plików i konwersję danych w nich zawartych na format, który jest akceptowany przez Unity3d. Do manualnego wyciągnięcia zasobów można wykorzystać program X-Ripper, który daje radę odczytać kilka grafik w mającym już swoje lata formacie PCX z pliku MAXIMUM.RES, natomiast nieskompresowaną muzykę z pliku MUSIC.RES bezproblemowo zimportujemy w Audacity.
Boghute Ara wrote:Czy jesteś w stanie określić ile czasu zajmie Ci rozpakowanie wszystkiego?
Przygotowanie narzędzia i rozszyfrowanie danych potrwają przynajmniej kilka miesięcy. Na szczęście w pełni ukończony unpacker nie jest wymagany do dystrybucji wersji testowej dla fanów Clasha, wystarczy aby udało się wyciągnąć to co najważniejsze, czyli elementy pokroju: grafik main menu, zamków, mapy, kilku jednostek oraz UI ;) .
pulina
Posts: 1
Joined: Thursday 15 Dec 2016, 15:45

Re: OpenClash 0.0.1

Post by pulina »

Witam trafiłem tu przypadkiem zupełnie. Co prawda zawodowo jestem programistą python to jako takie pojęcie mam o tym i o tamtym. Mam propozycję tworzenie gry w pojedynkę szczególnie opensource trochę mija się z celem. Warto wrzucić na githuba to co masz aktualnie łącznie z dekoderem tych resów (jako jakiś tam tool). Napisz co jest do roboty niezależnej od tego co ty byś chciał zrobić osobiście (bo pewnie masz jakiś pomysł i nie chciał być żeby ktoś ci się wchrzaniał w kod).

Po pierwsze wolne południe jakiegoś fana i mały kroczek do przodu. Po drugie motywacja bo marge request od osoby zajmującej się projektem i wiadomo że projekt nie umarł. A po trzecie łatwiej zachęcić kogoś z zewnątrz do współpracy jak może zrobić git clone i make i ma już coś działającego przed oczami.

Ja też z chęciom odkurzę swoje umiejętności z C i trochę mogę pokodzić ku wspólnemu dobru. Ew mogę pomóc w podreperowaniu stronki pod względem graficznym. Kontak priv.

Jeśli budujemy grę od zera a nie mamy dostępu do oryginalnego kodu trzeba dokładnie określić (eksperymentalnie) zachowania i współczynniki. A to jest robota którą mogą wsiąść na siebie ludzie którzy chcieli by pomóc ale programować nie umieją.
Post Reply