NycU pisze:Jednostka latająca połączona z jednostka piesza np : (smok+mag) traci tyle samo PA co straciła jednostka piesza. Smok lecąc sam przez las traci -3 PA, połączony z magiem -6 PA.
Właśnie sprawdziłem i potwierdzam. Wygląda więc na to, że każda jednostka latająca po połączeniu z przynajmniej jedną jednostką pieszą traci swój bonus i zaczynają ją obowiązywać kary adekwatne do terenu po którym się porusza, co moim zdaniem jest bez sensu.
NycU pisze:Komputer może atakować swoje jednostki, miałem pełno sytuacji w który ustawiałem ciężkie jednostki tuż pod murem w czasie oblężenia i gracz komputerowy zaatakował mnie zawieszając swoją ważkę na murze a następnie podszedł szkieletem i uderzył swoje własne demoniczne latadło jak domniemam z zamiarem zaatakować mur.
Chciałem to jakoś sprawdzić, ale przeprowadzenie tego rodzaju symulacji byłoby dosyć czasochłonne, dlatego zapytam - czy jesteś pewien, że komputer zamiast muru ranił swoje jednostki, tzn. czy po uderzeniach mur nie pękał a zamiast tego ginęły jego własne jednostki? Bo ja grałem w Clasha już setki razy, ale nie kojarzę tego rodzaju sytuacji.
NycU pisze:Taran w auto walce jest bardzo mocny polecam sprawdzić
.
Jest wręcz odwrotnie, tzn. w walce Auto 1vs1 Taran przegrywa z każdą jednostką, niezależnie od tego kto rozpocznie walkę (chodzi mi o zaatakowanie jednostki na mapie głównej), z wyjątkiem Pospolitego ruszenia, Budowniczego i Pikieniera, z którymi wygrywa tylko wtedy jeżeli to Taran zacznie walkę. Natomiast w walce manualnej jest w stanie wygrać z wieloma z nich, m.in. Pospolitym ruszeniem, Budowniczym, Lekką piechotą, Pikinierem, Ciężką piechotą, Halabardnikiem, Góralem, Lekką jazdą, Ważką i Orłem, a to wszystko przez to, że mają mniej obrony niż Taran, więc w momencie wykonywania ataku kruszą się o niego i w rezultacie giną.
NycU pisze:Duch pokona luzem górala 1v1 ale i tak jest beznadziejny jak na wymagania pokuszę się o stwierdzenie chłop 3 poziomu technologicznego
.
Zależy w jaki sposób walka zostanie rozegrana. Jeżeli oboje mają ten sam status a Góralem kieruje człowiek to można z Duchem wygrać. Wystarczy po prostu wystawić się Duchowi w taki sposób, aby ten do nas podszedł i wykonał 1 atak, a w swojej kolejce zaatakujemy go aż 5 razy, co sprawi, że Duch będzie zraniony do tego stopnia, że w następnej turze się o nas zabije.
NycU pisze:Wyeliminować 2 najlepszych rekrutów (wspomnianych w tym poście już przeze mnie) mamy klasyczny przypadek kamień, papier, nożyce na najwyzszym poziomie czyli: ciężka jazda>armata, skrzydlak>ciężka jazda, armata>skrzydlak IMO u doświadczonych graczy.
Tzw. "tier", czyli hierarchia siły poszczególnych jednostek, obowiązuje na wszystkich poziomach technologicznych, nie tylko na najwyższym. Zauważ, że komputer często rzuca się na najsilniejszą jednostkę w naszym oddziale, nawet jeżeli znajduje się ona za plecami słabszych, które mógłby uderzyć więcej razy.