Jest to trick zastosowany po to aby obrazki mogły wykorzystywać piksele z innych obrazków w tym samym pliku, w celu lepszej kompresji. Z tego powodu najwięcej artefaktów jest na jednostkach takich jak armata czy katapulta, gdzie jedyną rzeczą ruchomą w trakcie poruszania się tych jednostek są koła.Konin3D pisze:Może to głupie, co napisze, ale... Skoro te pliki graficzne to poszczególne klatki animacji, to może artefakty są spowodowane danymi, które dotyczą tychże animacji, np. informacja o przesunięciu obrazka? Tak tylko sobie dedukuję, że może to nie są dane graficzne.Griz pisze:W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Ewentualnie informacje np. o końcu obrazka, ale nie o końcu informacji o nim. (np. pliki midi posiadają bajt kończący dla każdego komunikatu - bajt zerowy)
[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A
Moderator: Boghute Ara
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry?Griz pisze:Update do wersji 0.25. Można już wypakowywać grafiki jednostek oraz mapy. W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
![Duże szczęście, bardzo dobry humor :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ciekawa sprawa... A to takie samo drzewo o którym mowa znajduje się w pliku BACKGR1_S32_67.bmpGriz pisze:W trakcie testów wypakowywania grafik mapy trafił się taki oto smaczek:
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie.
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. ![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Cieszę się, że w ogóle dało się to zrobićBoghute Ara pisze:Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry?Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić.
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako noweBoghute Ara pisze:A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie.Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
Edytowane:
ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Edytowane:
ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów
.
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Plik ten znajduje się na płycie clasha w folderze DATA.Konin3D pisze:Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Wow, niezłe tempo - kolejna aktualizacja Unpackera po zaledwie 2 dniach.Griz pisze:Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów.
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Duże szczęście, bardzo dobry humor :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
A kiedy czas na filmiki?
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jestem jak najbardziej za!Griz pisze:Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe.
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Aha, czyli coś w rodzaju dyplomaty?Konin3D pisze:Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Możliwości jest mnóstwo. Jak to mówią: "the sky's the limit" i tylko od naszej pomysłowości zależy w jaki sposób usprawnimy Clasha.Konin3D pisze:ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. ![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Zdaje się, że coś jest nie tak, ponieważ najnowsza wersja wypakowuje mi tylko zawartość pliku IS.RES i na tym koniec.Griz pisze:Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
![Sfrustrowanie :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. ![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)