Boghute Ara pisze:einstein13 pisze:otóż jeśli mamy zamek na poziomie 1 (chodzi o mury albo technologię - nie sprawdziłem dokładnie), to opis na stronie jest poprawny (900-1000 chłopów i ciągnąć złoto). Natomiast jeśli rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa.
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że poziom technologiczny nie ma żadnego wpływu na limit chłopów. Może Mac Abra byłby w stanie znaleźć cokolwiek na ten temat w swoich notatkach?
Nie mam 100% pewności, ale zdaje się, że ma wpływ. Niewielki. Utrzymywałem zamki na poziomie 1200 ludzi i były w miarę bezpieczne (przekroczenie limitu 1200, może większego, dawało szansę zarazy). Niestety w moim teście nie miałem możliwości sprawdzenia pierwszego poziomu technologicznego, bo po prostu za szybko dokonałem ekspansji na wyższe/ rozbudowałem mury.
einstein13 pisze:Pamiętam, że miałem zamek z 1500 chłopa zanim wybuchła zaraza.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, zresztą patrz niżej.
Masz rację: to, czy wybuchnie zaraza, zależy od losowości. Można sobie zapisać grę, przeładować w razie zarazy i masz spokój. Oczywiście jest to jawne wykorzystywanie braków w grze/ jej mechaniki.
einstein13 pisze:No i druga sprawa to fakt, że można zrobić strategię:
1. 0% podatku = szybki przyrost naturalny (aż do limitu zamku)
Z moich doświadczeń wynika, że nie ma czegoś takiego jak bezpieczny limit chłopów. Zaraza jest kwestią losową i czasami wybucha jak mamy nieco ponad 1000 chłopów, innym razem jak mamy ok. 1200, a bywa, że możemy dojechać nawet do 1500. W każdym bądź razie jednego jestem pewien - zaraza NIGDY nie wybucha jeżeli mamy mniej niż 1000 chłopów.
Pamiętam, że kiedyś miałem w okolicy 1000. Chyba coś w stylu 1037. Ale nie mam pewności - gra była zbyt dawno, żeby pamiętał jej szczegóły.
einstein13 pisze:2. 4% podatku = zatrzymanie przyrostu, na jedną turę
Po ustaleniu podatku w wysokości 4.0 przyrost chłopów wcale nie zatrzymuje się na jedną turę tylko drastycznie spada w dół.
Szczegóły. Miałem na myśli drobny spadek. A tak poza tym, to kiedyś miałem 4% podatku i ludzie mi się mnożyli jak króliki. Dlaczego? Kwestia zadowolenia
einstein13 pisze:3. około 1.2% podatku = bardzo powolny przyrost, z dużą ilością złota
Zależy od ilości chłopów, bo jeżeli gra dopiero się rozpoczęła i masz nieco ponad 100 chłopów to po ustaleniu podatku na 1.2 guzik zarobisz.
Dlatego też napisałem, że 1. (...) 2. (...) 3. Ustalenie podatku na wysokim poziomie.
Jeśli się tego trzymasz, maż kupę złota
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Zarobki 4% podatku bywają różne (przy tej samej ilości ludzi). Zazwyczaj zarabia się około 110-130. Tyle samo możesz zarobić przy 2-3% podatku, a ludzie się nie wyprowadzają do sąsiadów
![Szczęście, dobry humor :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Tak. Poprawka: nie 1.2, a 2-3%. Test to wykazał, że w zależności od humorów różny podatek. Za to można go ciągnąć bez końca
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
.
einstein13 pisze:Taka strategia w moim przypadku się sprawdziła i po około 20-30 turach gry miałem nadmiar złota. Pod koniec gry złotem *** (zwracałem posiłek ustami) i mogłem sobie pozwolić na dowolne zachcianki królowej / licencje / jednostki / cokolwiek.
To chyba mamy jakąś inną wersję gry, bo ja po ok. 20-30 turach dopiero dochodzę do ilości ok. 1000 chłopów i zaczynam nakładać na nich podatki.
![Sfrustrowanie :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tak, masz rację. Po prostu źle oszacowałem swoje wspomnienia
![Żartowanie z kogoś :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
. Ale już 40 tur wystarcza w zupełności
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
. Po prostu stosując ciągłe zbieranie podatku na poziomie 2-3% masz ciągły dochód na poziomie 100 złociszy / turę. W 10 tur masz 1000 złota. Chyba wystarcza na 2 licencje smoków / magów? Po kolejnych 10 turach masz nadmiar złota. Jeśli trafi Ci się dobra losowość, to technologie uzyskasz dzięki skarbom i świątyniom.
Najlepiej jakbyś spróbował pobawić się taką strategią sam. Zobaczyłbyś, ile to profitów, a ile problemów.