OpenClash 0.2.3

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: OpenClash 0.0.1

Post autor: Boghute Ara »

Griz pisze: środa 24 sty 2018, 00:26 Po oddzieleniu materiałów własnych od oryginalnych link trafi do pierwszego posta w temacie.
Super. Już myślałem, że zwyczajnie zapomniałeś podać linka. ;)
Griz pisze: wtorek 23 sty 2018, 16:55 Źródło projektu zawiera oryginalne dany gry, które uniemożliwiają jego dystrybucję do momentu ich usunięcia. Wszystkie te dane potrzebują być wczytane dopiero u ciebie, z twojej instalacji oryginalnego Clasha.

Można to porównać do instalacji moda do gry. Powiedzmy, że zrobiłeś moda do Skyrima. Czy możesz wraz z nim udostępnić pełną wersję Skyrima? Nie. Twój mod wykorzystuje pliki gry i je modyfikuje, jednak musi być on dystrybuowany bez nich.

OpenClash jest tym modem, i nie potrafi jeszcze samodzielnie poradzić sobie z importem wszystkich danych z twojej własnej instalacji Clasha aby działał prawidłowo ;)
OK, teraz już wszystko rozumiem. Dzięki za wytłumaczenie. :)
Griz pisze: wtorek 23 sty 2018, 16:55 Większość zmian obecnej wersji 0.2.3 w porównaniu do wersji 0.0.1 to:
-Dodanie importu plików BMP
-Dodanie importu plików PNG
-Dodanie importu plików WAV
-Importer grafik jednostek
-Importer dźwięków jednostek
-Animacje jednostek
-Podstawowe Budynki - Zamki i kapliczki.
-Wchodzenie do zamku.
-Poziomy o wielkości 32x32, 64x64 oraz 128x128 kafelków.
-Animacje kafelków na poziomie.
-Interfejs zaznaczonych jednostek.
-Dzielenie jednostek
-Odnajdywanie ścieżek przez jednostki.
-Minimapa

Na wersję 0.3, którą zamknę najpóźniej do końca marca, zaplanowane mam:
-Rozpoczynanie rozgrywki z wieloma graczami z poziomu głównego menu
-Walki na równinach
-Dochody zamków
-Mechanika chłopów
-Tury gracza
-Dodanie menu do widok mapy głównej.
-Łączenie jednostek
-Zużywanie punktów ruchu przez jednostki
Zapowiada się naprawdę nieźle. :P W takim razie czekam z niecierpliwością na kolejną wersję.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Bladi
Posty: 29
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Bladi »

Rozumiem, że przy okazji będzie dostępny edytor map?
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Griz »

Bladi pisze: poniedziałek 29 sty 2018, 17:35 Rozumiem, że przy okazji będzie dostępny edytor map?
Tak. Projekt jest robiony na Unity, dlatego każda chętna osoba będzie mieć dostęp do ustawień jednostek, edytora map oraz parametrów mechanik :) .
Rzeczy te można zmieniać bez pisania ani jednej linijki kodu.
einstein13
Posty: 23
Rejestracja: piątek 19 maja 2017, 11:33

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: einstein13 »

Super!

Moje pytanie o założenie końcówki projektu: ma to być tylko mod, czy zupełnie oddzielna gra?
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Griz »

einstein13 pisze: wtorek 30 sty 2018, 10:03 Super!

Moje pytanie o założenie końcówki projektu: ma to być tylko mod, czy zupełnie oddzielna gra?
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.
Bladi
Posty: 29
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Bladi »

da radę zrobioną mapę przerzucić do plików starej gry, czy będzie tylko działać w nowej?
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Griz »

Bladi pisze: środa 31 sty 2018, 22:35 da radę zrobioną mapę przerzucić do plików starej gry, czy będzie tylko działać w nowej?
Mapy zrobione w OpenClashu będą działać tylko na nim. Na obecną chwilę nie planuję umożliwiać zapisu do oryginalnego formatu.

Niektóre grafiki wyciągnięte z plików sugerują, że Clash może mieć wbudowany edytor map. Jeszcze się temu dokładniej nie przyglądałem, ale jeśli to prawda, to poszukam sposobu na jego aktywację.
Venno
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 05 sty 2017, 18:07

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Venno »

Super, Griz :) Od ostatniego update'u bardzo dużo dodałeś.

Nie rozumiem jednak kilku rzeczy. Piszesz, że OpenClash będzie modem wykorzystującym zainstalowaną oryginalną grę do działania, a później w kolejnym poście:
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.
Wspomniałeś również o tym, że działa import bmp oraz png. Z tego co pamiętam pliki w oryginalnym Clashu mają inny (archaiczny) format. Chodzi o to, że robisz konwersję na bmp/png, tak?

To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)
Awatar użytkownika
Griz
Posty: 45
Rejestracja: niedziela 31 lip 2016, 19:03

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Griz »

Venno pisze: wtorek 06 lut 2018, 19:36 Super, Griz :) Od ostatniego update'u bardzo dużo dodałeś.
Nie rozumiem jednak kilku rzeczy. Piszesz, że OpenClash będzie modem wykorzystującym zainstalowaną oryginalną grę do działania, a później w kolejnym poście:
Gra będzie w pełni oddzielna. Ostatecznie nie będzie potrzebowała żadnego z plików oryginału do działania.
Gra zarówno odpali się z danymi z oryginału, będąc jego modem, jak i z jakimikolwiek innymi jakie jej podsuniesz ;). Przykładowo gra opensource OpenTTD pozwala ładować obrazki z oficjalnego wydania, jak również i z paczek zrobionych i udostępnionych za darmo przez fanów.
Venno pisze: wtorek 06 lut 2018, 19:36 Wspomniałeś również o tym, że działa import bmp oraz png. Z tego co pamiętam pliki w oryginalnym Clashu mają inny (archaiczny) format. Chodzi o to, że robisz konwersję na bmp/png, tak?
Zgadza się. Konwersję wykonuje program clash resource unpacker, który zapisuje pliki w formatach PCX/BMP/PNG.
Venno pisze: wtorek 06 lut 2018, 19:36 To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)
Dzięki! To dzięki wam mam motywację do ukończenia Openclasha, i każdy open source mógłby mieć taką społeczność :). Z zaciekawieniem śledziłem twój projekt od samego początku.
Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: OpenClash 0.2.3

Post autor: Konin3D »

Troszkę off-topem zalecę, ale się nie mogłem powstrzymać:
Griz pisze: wtorek 06 lut 2018, 22:21 (...)Przykładowo gra opensource OpenTTD (...)
Ciekawe, ilu jeszcze fanów Clasha gra w TTD? Bo ja czasem gram.
Griz pisze: wtorek 06 lut 2018, 22:21
Venno pisze: wtorek 06 lut 2018, 19:36 To takie mniej znaczące pytania/wątpliwości. Ogólnie to trzymam kciuki i cieszę się że wciąż rozwijasz projekt :) Ja na przykład miałem dobre chęci, ale nie starczyło czasu. Na dobrych chęciach i rozpoczętym projekcie zakończyłem. Najważniejsze, że są fani tej świetnej gry, którzy w wolnym czasie chcą ją odświeżyć i mają ambitne plany :)

Pozdrawiam i jak wszyscy czekam na udostępnienie wersji do testowania ;)
Dzięki! To dzięki wam mam motywację do ukończenia Openclasha, i każdy open source mógłby mieć taką społeczność :). Z zaciekawieniem śledziłem twój projekt od samego początku.
W sumie u mnie zapał też nieco przygasł (w między czasie różne święta i sprawy rodzinne), że to, co chciałem zrobić w kierunku Clasha też stanęło w miejscu. Ale może kiedyś swoje wykonam w tej podstawowej formie i na jakimś serwerze będzie dostępne (jeżeli regulamin serwera na to pozwoli).

Dla przypomnienia: chodziło o prosty edytor map z ewentualną możliwością robienia exportu do pliku. A na razie edytor ma tylko dwie z trzech form rejestracji użytkownika (każda różni się stopniem wygenerowania ustawień do pierwszej mapy w edytorze)... Chyba jednak założę temat o tym.


Jeszcze raz przepraszam z lekki off-top
ODPOWIEDZ