Chłopi - strategia

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Bladi
Posty: 29
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: Chłopi - strategia

Post autor: Bladi »

A co ma się stać? :roll: Jeżeli do tego czasu nie wybuchnie zaraza to w następnej turze liczba chłopów gwałtownie spadnie, ale za to zarobisz sporo pieniędzy.
Chcę sprawdzić częstotliwość wybuchów zarazy, na ile prób ustawienia tego podatku przypadnie wybuch zarazy. Ot z czystej ciekawości.
W sensie co się stanie gdy będziesz miał liczbę chłopów równą 1000 szt. i zadowolenie na poziomie 0 po skończonej zarazie czy w momencie jej wybuchu?
W momencie wybuchu. Chcę sprawdzić czy prawdziwa jest moja teoria o większej szansie wybuchu zarazy przy zerowym zadowoleniu chłopów. Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał
einstein13
Posty: 23
Rejestracja: piątek 19 maja 2017, 11:33

Re: Chłopi - strategia

Post autor: einstein13 »

Bladi pisze: wtorek 27 lut 2018, 23:13 Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał
Ja nie sprawdzałem i nie mam zdania na ten temat. Dla mnie zadowolenie jest dziwne. Czasem miałem podatek 4.0 i zadowolenie na poziomie 100% - dziwne. Nie sprawdzałem też związku wybuchu zarazy z zadowoleniem. Może jest, może nie ma? Jest kilka czynników, które chcemy/trzeba sprawdzić. Jestem racjonalistą (na ile się da) i przekonują mnie liczby, nie zdanie "bo tak mi się wydaje" albo "mam takie doświadczenie". ;)
Bladi
Posty: 29
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 23:14

Re: Chłopi - strategia

Post autor: Bladi »

Dla mnie zadowolenie jest dziwne. Czasem miałem podatek 4.0 i zadowolenie na poziomie 100% - dziwne.
Może podnosiłeś podatki stopniowo? Gdy podniesiesz gwałtownie zadowolenie spadnie, albo po prostu na buga trafiłeś
NycU
Posty: 70
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Chłopi - strategia

Post autor: NycU »

einstein13 pisze: wtorek 27 lut 2018, 18:18 Z mojej strony muszę naprostować jedną informację: ilość chłopów po kolejnej turze NIE JEST LOSOWA.
Moje testy wykazały, że można wykreować odpowiedni wzór, a rozbieżność wynika z CZASU wejścia do rozgrywki/ czasu danej tury. Gdyby każdy gracz dostawał na wstępie 100 chłopów (po równo), to ostatni w kolejce jest osłabiony względem reszty graczy. Twórcy rozwiązali częściowo ten problem dodając chłopów. Wzór na pewno obejmuje nałożony podatek i/lub zadowolenie.
No i trzeba nadmienić, że końcowy wynik ilości chłopów może różnić się o jednostki ze względu na zaokrąglenia (nie wiem, jak to wygląda w kodzie gry, ale może być różnie i daje to różne wyniki).
Jest losowa ale w bardzo małym stopniu +/- 1-4 chłopów co w późniejszej fazie może dać rozbieżność, sprawdziłem i tylko czerwony jest pokarany bo zaczyna z liczbą 100 chłopów dlatego wyszła taka różnica gdy zrobiłem test, reszta dostaje solidarnie po 107-110 na start
Wszyscy zgodnie twierdzicie, że się mylę, ale w sumie chyba nikt tego nie sprawdzał
Ja wcale nie powiedziałem, że na 100% się mylisz ale nawet jak zadowolenie ma wpływ to NADAL wybuch jest czynnikiem losowym
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 259
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Chłopi - strategia

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze: czwartek 01 mar 2018, 06:50
einstein13 pisze: wtorek 27 lut 2018, 18:18 (...) Gdyby każdy gracz dostawał na wstępie 100 chłopów (po równo), to ostatni w kolejce jest osłabiony względem reszty graczy. Twórcy rozwiązali częściowo ten problem dodając chłopów. (...)
(,...) sprawdziłem i tylko czerwony jest pokarany bo zaczyna z liczbą 100 chłopów dlatego wyszła taka różnica gdy zrobiłem test, reszta dostaje solidarnie po 107-110 na start
Mała poprawka: reszta graczy zaczyna grę z ilością 108-110 chłopów.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Daniello81
Posty: 10
Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 17:49

Re: Chłopi - strategia

Post autor: Daniello81 »

Rozegrałem już mnóstwo gier i wg mnie nie ma żadnego dobrego systemu na chłopów. Ja uzależniam strategię od aktualnych potrzeb. Jeżeli mam mało chłopów, a potrzebuję trochę grosza to ustawiam podatki na 1,0. Jeżeli kasy mam sporo to uważam tylko żeby liczba chłopów nie przekroczyła 1000. Powyżej 900 ustawiam podatki na 4,0 i likwiduję podatek gdy liczba chłopów spadnie do ok. 700.

Odnośnie zarazy to tylko kwestia losowa. Czasem pojawia się jak mamy 1001 chłopków, a czasem możemy dobić nawet do 1400-1500 i pojawia się dopiero wtedy.
tuchaczewski
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 23:35

Re: Chłopi - strategia

Post autor: tuchaczewski »

Hmm, szur jakiś ze mnie chyba bo w sobotnie popołudnie nie mam co robić tylko czytam posty sprzed kilku lat o chłopach w Clashu :lol: :roll: Ale do rzeczy!

:idea: Z moich własnych gier wynika, że jakkolwiek element wystąpienia zarazy jest w pewnym sensie przypadkowy - to można grać tutaj prawdopodobieństwem. Otóż np. znacznie później (około 1300 - 1400 chłopa) wybuchała mi w zamku zaraza gdy zapominałem o opodatkowaniu i było 0.0 niż gdy podatek podwyższałem systematycznie (1100 chłopa) w granicach 1.4 - 1.7.
Oczywiście wyjątki zdarzały się, ale to raczej potwierdzające regułę.

:idea: W przypadku wystąpienia zarazy w okolicy 1200 chłopa - gdy podatek obniżałem do 0.0 zaraza kończyła mi się zazwyczaj na liczbie 850. Natomiast, gdy podatek utrzymywałem przez nieuwagę na poziomie 4.0, liczba chłopów spadała do 700 a nieraz i jeszcze mniej! Ciekawe, nieprawdaż?

Ja gram od lat starym sposobem, tj. gotuję żabę ;) i przy 1100 - 1250 dowalam 4.0, ciągnę kasę a potem znów mozolnie od 700-800 ciągnę powoli w górę.
Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz. Czy komputer oszukuje w grze? Tzn. na pewno oszukuje, jeżeli chodzi o to, że widzi całą mapę i nie ma zmęczenia ale czy oszukuje w kwestii opodatkowania?! Bo nie raz gdy przejmowałem jego zamki podatek ustawiony był tak nierealnie i wysoki dochód stanowił po czym zaraz po moim zdobyciu jakoś wszystko się psuło....
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 259
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Chłopi - strategia

Post autor: Boghute Ara »

tuchaczewski pisze: sobota 27 lut 2021, 18:57:idea: Z moich własnych gier wynika, że jakkolwiek element wystąpienia zarazy jest w pewnym sensie przypadkowy - to można grać tutaj prawdopodobieństwem. Otóż np. znacznie później (około 1300 - 1400 chłopa) wybuchała mi w zamku zaraza gdy zapominałem o opodatkowaniu i było 0.0 niż gdy podatek podwyższałem systematycznie (1100 chłopa) w granicach 1.4 - 1.7.
Oczywiście wyjątki zdarzały się, ale to raczej potwierdzające regułę.
Możliwość wybuchu zarazy losowana jest po przekroczeniu liczby chłopów wynoszącej 1000.

Zresztą nawet na stronie 18. w anglojęzycznej instrukcji do gry którą można przeczytać TUTAJ napisane jest, że populacja chłopów na poziomie 1000 szt. jest optymalna.
tuchaczewski pisze: sobota 27 lut 2021, 18:57:idea: W przypadku wystąpienia zarazy w okolicy 1200 chłopa - gdy podatek obniżałem do 0.0 zaraza kończyła mi się zazwyczaj na liczbie 850. Natomiast, gdy podatek utrzymywałem przez nieuwagę na poziomie 4.0, liczba chłopów spadała do 700 a nieraz i jeszcze mniej! Ciekawe, nieprawdaż?
Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego ile chłopów mamy w momencie wybuchu zarazy, tzn. im więcej ich mamy tym ich liczba po ustaniu zarazy również powinna być większa, a wysokość podatku po jej wybuchu nie ma już żadnego wpływu na to jak gwałtownie spada ich liczebność.

Podobno posiadanie szpitala łagodzi skutki zarazy, ale osobiście nic takiego nie zauważyłem.
tuchaczewski pisze: sobota 27 lut 2021, 18:57Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz. Czy komputer oszukuje w grze? Tzn. na pewno oszukuje, jeżeli chodzi o to, że widzi całą mapę i nie ma zmęczenia ale czy oszukuje w kwestii opodatkowania?! Bo nie raz gdy przejmowałem jego zamki podatek ustawiony był tak nierealnie i wysoki dochód stanowił po czym zaraz po moim zdobyciu jakoś wszystko się psuło....
Graczy komputerowych obowiązują nieco inne reguły, tzn. widzą całą mapę od początku rozgrywki, zaczynają z większą ilością złota i chłopów, ich jednostki nie podlegają zmęczeniu, nie wykopują szczątków Boghute Ara, nie wylosowują negatywnych skutków w świętych miejscach, w ich zamkach nie wybuchają zarazy, więc całkiem możliwe, że ich zyski z podatków również są większe.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
tuchaczewski
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 23:35

Re: Chłopi - strategia

Post autor: tuchaczewski »

No cóż, przy najbliższej nadarzającej się okazji spróbuję zrobić jakiś eksperyment, aczkolwiek takie odnosiłem wrażenie i myślę jednak, że coś w tym jest. Ale jak powiedziałem - sprawdzę to kiedyś :)
Natomiast co do wysokości opodatkowania i tempa spadku chłopów przy zarazie to jestem tego prawie pewien i proponuję abyś to kiedyś sprawdził sam:)

Co do "oszukiwania" przez CPU to zapewne rekompensata za jego toporne IQ :lol:
ODPOWIEDZ