Jest to trick zastosowany po to aby obrazki mogły wykorzystywać piksele z innych obrazków w tym samym pliku, w celu lepszej kompresji. Z tego powodu najwięcej artefaktów jest na jednostkach takich jak armata czy katapulta, gdzie jedyną rzeczą ruchomą w trakcie poruszania się tych jednostek są koła.Konin3D wrote:Może to głupie, co napisze, ale... Skoro te pliki graficzne to poszczególne klatki animacji, to może artefakty są spowodowane danymi, które dotyczą tychże animacji, np. informacja o przesunięciu obrazka? Tak tylko sobie dedukuję, że może to nie są dane graficzne.Griz wrote:W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Ewentualnie informacje np. o końcu obrazka, ale nie o końcu informacji o nim. (np. pliki midi posiadają bajt kończący dla każdego komunikatu - bajt zerowy)
[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A
Moderator: Boghute Ara
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
- Boghute Ara
- Administrator
- Posts: 287
- Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
- Location: Toruń
- Contact:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić.Griz wrote:Update do wersji 0.25. Można już wypakowywać grafiki jednostek oraz mapy . W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Ciekawa sprawa... A to takie samo drzewo o którym mowa znajduje się w pliku BACKGR1_S32_67.bmpGriz wrote:W trakcie testów wypakowywania grafik mapy trafił się taki oto smaczek:
A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Cieszę się, że w ogóle dało się to zrobić .Boghute Ara wrote:Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić.
Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe .Boghute Ara wrote:A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25
Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
Edytowane:
ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Edytowane:
ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów .
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Plik ten znajduje się na płycie clasha w folderze DATA.Konin3D wrote:Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
- Boghute Ara
- Administrator
- Posts: 287
- Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
- Location: Toruń
- Contact:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Wow, niezłe tempo - kolejna aktualizacja Unpackera po zaledwie 2 dniach. Swoją drogą po wypakowaniu zasobów za pomocą wcześniejszej wersji zastanawiałem się co z animacjami ataku dla każdej z jednostek, ale teraz już widzę.Griz wrote:Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów .
A kiedy czas na filmiki?
Jestem jak najbardziej za! Można by również wykorzystać utwór pt. MAINMAP4, a także inne rzeczy, które z różnych powodów ostatecznie nie znalazły się w grze.Griz wrote:Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe .
Aha, czyli coś w rodzaju dyplomaty? Trochę przegięcie, gdyby za pomocą 1 jednostki bez żadnej walki można było przejmować wrogie budowle wraz ze wszystkimi jednostkami w środku. Ja z kolei widziałbym go bardziej jako kapłana, który może leczyć jednostki na polu walki. Ale na razie możemy sobie po prostu gdybać, zawsze zresztą można zrobić jakąś ankietę czy coś w tym stylu. Jedno jest pewne - z pewnością nie miała to być jednostka ofensywna, bo po rozpakowaniu zawartości pliku MAXIMUM.RES nie ma dla niej folderu z animacjami ataku.Konin3D wrote:Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
Możliwości jest mnóstwo. Jak to mówią: "the sky's the limit" i tylko od naszej pomysłowości zależy w jaki sposób usprawnimy Clasha.Konin3D wrote:ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
- Boghute Ara
- Administrator
- Posts: 287
- Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
- Location: Toruń
- Contact:
Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5
Zdaje się, że coś jest nie tak, ponieważ najnowsza wersja wypakowuje mi tylko zawartość pliku IS.RES i na tym koniec.Griz wrote:Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.