[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

Post by Griz »

Konin3D wrote:
Griz wrote:W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Może to głupie, co napisze, ale... Skoro te pliki graficzne to poszczególne klatki animacji, to może artefakty są spowodowane danymi, które dotyczą tychże animacji, np. informacja o przesunięciu obrazka? Tak tylko sobie dedukuję, że może to nie są dane graficzne.

Ewentualnie informacje np. o końcu obrazka, ale nie o końcu informacji o nim. (np. pliki midi posiadają bajt kończący dla każdego komunikatu - bajt zerowy)
Jest to trick zastosowany po to aby obrazki mogły wykorzystywać piksele z innych obrazków w tym samym pliku, w celu lepszej kompresji. Z tego powodu najwięcej artefaktów jest na jednostkach takich jak armata czy katapulta, gdzie jedyną rzeczą ruchomą w trakcie poruszania się tych jednostek są koła.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

Post by Boghute Ara »

Griz wrote:Update do wersji 0.25. Można już wypakowywać grafiki jednostek oraz mapy :) . W formacie s32 jest zastosowany jeden trick, którego jeszcze w tej wersji nie rozgryzłem, dlatego na niektórych grafikach mogą pojawić się artefakty.
Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? :D Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić. :)
Griz wrote:W trakcie testów wypakowywania grafik mapy trafił się taki oto smaczek:
Image
Ciekawa sprawa... A to takie samo drzewo o którym mowa znajduje się w pliku BACKGR1_S32_67.bmp ;)

A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. :P Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

Post by Griz »

Boghute Ara wrote:Czy zdajesz sobie sprawę, że najprawdopodobniej jesteś pierwszą osobę w Polsce, której udało się wypakować jakiekolwiek grafiki z tej gry? :D Naprawdę szacun, bo przez te niemal 20 lat które upłynęły od premiery Clasha pewnie niejeden próbował to zrobić. :)
Cieszę się, że w ogóle dało się to zrobić :) .
Boghute Ara wrote:A przy okazji odkryłem coś jeszcze, mianowicie zajrzyjcie do folderów SPEC1-5_S32. Poznajecie tę jednostkę? Bo ja też nie. :P Sądząc po nazwie miała to być jakaś postać specjalna, której ostatecznie nie wykorzystano w grze, czyli coś o czym pisał już wcześniej Jerzy w temacie Spostrzeżenia. Wygląda trochę jak poseł z filmiku poprzedzającego możliwość ożenku z królową.
Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe :) .
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.25

Post by Konin3D »

Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.

Edytowane:

ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Griz »

Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów :).
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Konin3D »

Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Griz »

Konin3D wrote:Mam takie drobne pytanie... Gdzie szukać pliku music.res ?
Plik ten znajduje się na płycie clasha w folderze DATA.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Boghute Ara »

Griz wrote:Update do wersji 0.5v unpackera, który zamyka problem z grafikami. Mamy już dostęp do wszystkich obrazków map, miast, menusów oraz efektów :).
Wow, niezłe tempo - kolejna aktualizacja Unpackera po zaledwie 2 dniach. :P Swoją drogą po wypakowaniu zasobów za pomocą wcześniejszej wersji zastanawiałem się co z animacjami ataku dla każdej z jednostek, ale teraz już widzę. :D

A kiedy czas na filmiki? :mrgreen:
Griz wrote:Spodziewałem się osobiście większej ilości ukrytych jednostek. Po osiągnięciu mechaniki podobnej do oryginału można by było je po prostu dodać jako nowe :) .
Jestem jak najbardziej za! :) Można by również wykorzystać utwór pt. MAINMAP4, a także inne rzeczy, które z różnych powodów ostatecznie nie znalazły się w grze.
Konin3D wrote:Może coś w stylu posła. Podczas walki działa jak dowódca (czyli nie bierze udziału), ale atakując wrogą budowlę można ją przejąć razem z wojskiem, które tam się znajduje... Ale to tylko luźne podejście do tematu mojej wyobraźni.
Aha, czyli coś w rodzaju dyplomaty? :P Trochę przegięcie, gdyby za pomocą 1 jednostki bez żadnej walki można było przejmować wrogie budowle wraz ze wszystkimi jednostkami w środku. Ja z kolei widziałbym go bardziej jako kapłana, który może leczyć jednostki na polu walki. Ale na razie możemy sobie po prostu gdybać, zawsze zresztą można zrobić jakąś ankietę czy coś w tym stylu. Jedno jest pewne - z pewnością nie miała to być jednostka ofensywna, bo po rozpakowaniu zawartości pliku MAXIMUM.RES nie ma dla niej folderu z animacjami ataku.
Konin3D wrote:ewentualnie może t obyć jednostka, która można nabyć tylko w porcie oraz świątyni/miejscu kultu.
Możliwości jest mnóstwo. Jak to mówią: "the sky's the limit" i tylko od naszej pomysłowości zależy w jaki sposób usprawnimy Clasha. ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Griz »

Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.5

Post by Boghute Ara »

Griz wrote:Aktualizacja do wersji 0.72. Program w mniejszym lub większym stopniu wspiera już wszystkie pliki .res. Doszło także wypakowywanie efektów dźwiękowych i mowy jednostek. Wraz z tą wersją dodaję także dostęp do kodu źródłowego, do którego link można znaleźć w pierwszym poście.
Zdaje się, że coś jest nie tak, ponieważ najnowsza wersja wypakowuje mi tylko zawartość pliku IS.RES i na tym koniec. :roll:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Post Reply