Clash Redux - wersja Dreno

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Dreno
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Clash Redux - wersja Dreno

Post autor: Dreno » piątek 07 gru 2018, 22:52

Może zacznę nietypowo: kto poznaje tego pana? :D
https://dump.video/i/8BZVQQ.mp4

Chciałbym oficjalnie ogłosić, że i ja rozpoczynam prace nad Clashem ;)
Ostatnie dwa tygodnie poświęciłem na ogarnięcie podstaw libGdx (podziękowanie dla Venno, za inspirację!) i programów do ogarniania map, spritesheetów i styli.
Przygotowania dobiegły końca, a ja czuję się już w miarę komfortowo z nowym frameworkiem.
Na razie udało mi się ogarnąć rzeczy związane z renderowaniem mapy i scrollowaniem za pomocą strzałek (nie przesuwa się płynnie, a o pełne kafelki, tak, jak w oryginale), jakieś animacje i odgłosy jednostek czy też odtwarzanie muzyki.

Mam nadzieję wrzucać jakieś update'y możliwie regularnie, chociaż niestety uczelnia i mnogość innych spraw strasznie daje mi się ostatnio we znaki :|
Jak tylko uporam się z clean-upem paru rzeczy, to wrzucę kod na jakiegoś Gita ;)

Harvest
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2018, 20:36

Re: Clash Redux - wersja Dreno

Post autor: Harvest » poniedziałek 10 gru 2018, 20:39

Super, powodzenia w pracy

Dreno
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Clash Redux - wersja Dreno

Post autor: Dreno » wtorek 11 gru 2018, 12:47

Pierwszy update:

https://dump.video/i/nG09Np.mp4

Jednostki potrafią poruszać się po ustalonej ścieżce, wykrywając przy tym zmianę kierunku i odpowiednio zmieniając animację.
Podczas poruszania się, wydają zapętlony dźwięk (podstawiłem ten od budowania, bo od poruszania się są skompresowane do 8 bitowych, a framework odmawia współpracy z takowymi :cry: ). Oprócz tego kamera podąża za ruchem jednostki. Ruch jednostki może być również przerwany (na potrzeby nagrania, robi się to wciskając na jednostkę)

Daniello81
Posty: 5
Rejestracja: sobota 19 gru 2015, 17:49

Re: Clash Redux - wersja Dreno

Post autor: Daniello81 » poniedziałek 14 sty 2019, 13:26

Chciałbym się dowiedzieć jak przebiegają pracę nad Clash Redux? Jakiś czas temu znowu powróciłem do grania w tą fantastyczną grę razem z bratem (Boghute Ara - Pozdrawiam) i denerwuje nas niezliczona ilość niedociągnięć w tej grze.

Dreno
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 26 sty 2016, 16:23

Re: Clash Redux - wersja Dreno

Post autor: Dreno » środa 16 sty 2019, 19:24

Witaj na forum Daniello! ;)
Ostatnio bardzo kiepsko u mnie z czasem, ale myślami jestem cały czas przy Clashu.
W zasadzie od tego, co wrzuciłem na forum, udało mi się ogarnąć pathfinding z uwzględnieniem trudności poruszania się po danym terenie.
Ostatnio zamiast kontynuować pracę nad swoim projektem, przysiadłem raczej do Unity - mam nadzieję w przyszłości pomóc Grizowi przy jego wersji, która jest bardziej rozbudowana i oparta o bardziej znaną i uniwersalną technologię; lepiej rokuje to na przyszłość.

ODPOWIEDZ