![Zakłopotanie :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Pamiętacie może jakieś miejsce, gdzie można by temu zaradzić? Słychać kroki na moście?
I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG
Moderator: Boghute Ara
Jeśli chodzi o assety do gier, to zawsze je twórz w formatach jak najbardziej bezstratnych - czyli np. jeśli chodzi o audio - to jako WAV, tak samo grafika - np. unikaj JPGów na rzecz czystych BMP, DDS czy PNG. Assety do Clasha akurat nie będą ważyły kilkanaście giga więc dysk się nie przepełniDreno pisze: I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG
W najgorszym wypadku nadal możemy korzystać z assetów wczytanych z oryginalnej instalacji gry. Projekty takie jak Openttd pozwalą na wczytanie oryginalnych plików gry, podobnie jak porty dooma.squall pisze: Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku?
Co prawda w przeciwieństwie do Nintendo Leryx Longsoft już dawno nie istnieje, ale Pan Jarosław Modrzejewski dalej prężnie działa w branży gier komputerowych, o czym można przeczytać m.in. TUTAJ. Dlatego w razie sukcesu ewentualnego remake'u Clasha mogą się z jego strony pojawić jakieś roszczenia odnośnie praw autorskich czy innych form własności intelektualnej.squall pisze:Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku? Znane mi są przypadki fanowskich produkcji, o których dowiedziało się nintendo czy inna korpo i kazali pozamykać. Chodzi mi o to - że będziemy inwestować swój czas, a może się okazać że na próżno.
Tak się składa, że jeden z użytkowników tego forum o nicku Griz stworzył program do rozpakowywania niektórych zasobów gry, m.in. muzyki, dzięki czemu każda osoba posiadająca Clasha może ją sobie sama wydobyć.Konin3D pisze:Mam u siebie wydobyte z oryginalnego pliku pliki z muzyka, ale tylko z muzyką z Clasha. Innych plików jak na razie nikt nie wydobył. Zatem muzyka z map, zamków już jest, jakby co. Tylko niech osoby, które nad oryginałem pracowały (te, które są tu zarejestrowane) się wypowiedzą, czy mogę ewentualnie te pliki (format mp3) udostępnić.