Boghute Ara pisze: ↑wtorek 23 sty 2018, 22:54
Griz pisze: ↑wtorek 23 sty 2018, 16:55Uznałem, że struktura projektu jest już wystarczająco dojrzała aby przejść do jego kolejnej fazy, czyli upublicznienia prac i wersji grywalnej do ściągnięcia.
Fajnie... No to skąd to można ściągnąć?
Po oddzieleniu materiałów własnych od oryginalnych link trafi do pierwszego posta w temacie.
Griz pisze: ↑wtorek 23 sty 2018, 16:55Projekt obecnie w kilku miejscach wykorzystuje bezpośrednio dane z oryginalnego Clasha. Oczywiście przed udostępnieniem wszystkie one muszą z projektu zniknąć i zostać zastąpione przez nasze własne.
Nie rozumiem tego fragmentu.
Źródło projektu zawiera oryginalne dany gry, które uniemożliwiają jego dystrybucję do momentu ich usunięcia. Wszystkie te dane potrzebują być wczytane dopiero u ciebie, z twojej instalacji oryginalnego Clasha.
Można to porównać do instalacji moda do gry. Powiedzmy, że zrobiłeś moda do Skyrima. Czy możesz wraz z nim udostępnić pełną wersję Skyrima? Nie. Twój mod wykorzystuje pliki gry i je modyfikuje, jednak musi być on dystrybuowany bez nich.
OpenClash jest tym modem, i nie potrafi jeszcze samodzielnie poradzić sobie z importem wszystkich danych z twojej własnej instalacji Clasha aby działał prawidłowo
.
Griz pisze: ↑wtorek 23 sty 2018, 16:55Tutaj mógłbyś powiedzieć: "Więc jaki problem? Wystarczy wyrzucić wszystkie te dane i je po prostu importować".
Niestety, mogło by to uniemożliwić, a przynajmniej znacznie utrudnić rozwijanie projektu. Przyjrzyjmy się scenie jaką widzimy w edytorze z grafikami:
(...)
I bez:
(...)
Całkowicie nie do zaakceptowania, dlatego rozwiązanie tego problemu jest obecnie głównym priorytetem.
Tego też nie rozumiem.
Wszystko spoko, trzymam kciuki za powodzenie projektu, tylko napisz o nim coś więcej, mianowicie co konkretnie zmieniło się od czasu wersji 0.0.1 i w ogóle wytłumacz co miałeś na myśli w swoim enigmatycznym poście, bo czytam go w kółko i w dalszym ciągu nie mogę zrozumieć o co chodzi z tym usuwaniem danych z oryginalnego Clasha i ich importowaniem.
Większość zmian obecnej wersji 0.2.3 w porównaniu do wersji 0.0.1 to:
-Dodanie importu plików BMP
-Dodanie importu plików PNG
-Dodanie importu plików WAV
-Importer grafik jednostek
-Importer dźwięków jednostek
-Animacje jednostek
-Podstawowe Budynki - Zamki i kapliczki.
-Wchodzenie do zamku.
-Poziomy o wielkości 32x32, 64x64 oraz 128x128 kafelków.
-Animacje kafelków na poziomie.
-Interfejs zaznaczonych jednostek.
-Dzielenie jednostek
-Odnajdywanie ścieżek przez jednostki.
-Minimapa
Na wersję 0.3, którą zamknę najpóźniej do końca marca, zaplanowane mam:
-Rozpoczynanie rozgrywki z wieloma graczami z poziomu głównego menu
-Walki na równinach
-Dochody zamków
-Mechanika chłopów
-Tury gracza
-Dodanie menu do widok mapy głównej.
-Łączenie jednostek
-Zużywanie punktów ruchu przez jednostki