Jakie są wasze postrzeżenia w związku ze strukturą plików RES?
Format ten przypomina rozwiązanie wykorzystywane w plikach gry warcraft 2, która korzystała z assetów zapisanych w formacie *.war. Daje nam to sporo podpowiedzi w związku z formatem samych danych. Niestety ekstraktory przeznaczone do warcraft 2 w przypadku plików *.res nie działają.
Po własnej wstępnej analizie zauważyłem, że tilemapy grafik poziomów przechowywane są w standarowej postaci indeksowej w blokach po 65 x 64 x 16 bitów , gdzie każdy wiersz sprite kończy się bajtem 40. Kolory palet wydają się znajdować na początku pliku RES, dla przykładu plik NORMAL.RES blok 1557-1C3F. Nie znalazłem jeszcze miejsca, gdzie mamy przechowywane animacje samych postaci.
Struktura plików RES
Moderator: Boghute Ara
Re: Struktura plików RES
Próbowałem otworzyć te pliki różnymi programami, które zazwyczaj w przypadku tych formatów działają. Niestety bezskutecznie. Znalazłem jakiś inny program do wyciągania zasobów z takich plików, ale działa tylko dla najbardziej popularnych DOSowych gier. Zanim jednak wyrzucił błąd, udało mi się prawdopodobnie policzyć liczbę plików w każdym z takich zasobników. Chociaż to na zbyt wiele się nie nada...
Największe szanse otworzenia tego są podobno w programie Visual Studio, jednak takowy nie chce mi na komputerze odpalić. Gdyby ktoś z Was spróbował ten program pobrać i pliki otworzyć, byłbym bardzo wdzięczny.
Największe szanse otworzenia tego są podobno w programie Visual Studio, jednak takowy nie chce mi na komputerze odpalić. Gdyby ktoś z Was spróbował ten program pobrać i pliki otworzyć, byłbym bardzo wdzięczny.
Re: Struktura plików RES
Dawno dawno temu wydobyłem dość sporo danych (na pewno była tam muzyka, niektóre dźwięki i ekrany jednostek po polsku i angielsku) z zasobów. To był jeszcze jakiś dosowy riper. Dość prosty program bo po prostu liniowo wyszukiwał znane nagłówki plików i próbował te pliki wykopiować.
Muzykę nadal mam, nie wiem czy zachowałem pozostałe pliki.
Muzykę nadal mam, nie wiem czy zachowałem pozostałe pliki.