[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

[Release] Clash Resource Unpacker v0.84A

Post by Griz »

Link : https://www.dropbox.com/s/q7anwctx64eiz ... 4A.7z?dl=0
Source : https://github.com/Griswoldz/ClashResUnpacker
Program do odtwarzania plików .IS [DOS]: https://www.dropbox.com/s/9xdq6b15ioy3y ... AY.7z?dl=0

Jak używać:
Program trzeba umieścić w tym samym folderze co pliki *.res gry, a następnie uruchomić. Wynik trafi do folderu output.

Changelog:

A. 6.12.2018
-Załączony program ImageMagick ze skryptem do konwersji PCX -> PNG

v0.84 6.12.2018
-Wypakowywanie assetów do formatu PNG.
-Oczyszczenie kodu

v0.73 14.07.2017
-Naprawa błedu rozpakowywania MAPS.RES

v0.72 12.07.2017
-Wsparcie dla INFOANG.RES (100%)
-Wsparcie dla INFOPOL.RES (100%)
-Wsparcie dla SETUP.RES (10%)
-Wsparcie dla MAPS.RES (100%)
-Wsparcie dla IS.RES (100%)
-Wsparcie dla GFX3.RES (100%)
-Wsparcie dla plików MAP.
-Wsparcie dla plików MAB.
-Wsparcie dla plików IS.
-Wsparcie dla plików wav w MINIMUM.RES(90% -> 95%)

v0.5 9.07.2017
-Pełne wsparcie plików s32.
-Wsparcie dla pliku MINIMUM.RES(90%)
-Wsparcie dla plików s32 w MAXIMUM.RES(60% -> 80%)
-Wsparcie dla plików s32 w NORMAL.RES(80% -> 95%)
-Szybsze wypakowywanie s32.

v0.25 7.07.2017
-Wsparcie dla pliku NORMAL.RES(80%)

v0.18 16.06.2017
-Wsparcie dla palet kolorów z pliku MAXIMUM.RES (50% -> 60%)

v0.15 2016
-Rozpakowywanie pliku MUSIC.RES(100%) oraz MAXIMUM.RES(50%).
Last edited by Griz on Friday 07 Dec 2018, 00:23, edited 13 times in total.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.15

Post by Boghute Ara »

Wow! Naprawdę fajny program, Griz.

Ale to wszystko jest dziwaczne... Jakieś menusy, drzewka, screeny z rozbudowy zamków... I czemu większość grafik jest w odcieniach szarości? Czy te wszystkie rzeczy faktycznie są użyteczne dla samej gry czy to po prostu zwykłe śmieci których równie dobrze mogłoby nie być?

Muzyka też spoko, zawsze zastanawiał mnie kawałek o nazwie "MAINMAP4", który zresztą swego czasu jeden koleś wrzucił na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=rWzB5k4 ... 7&index=11

Sądząc po nazwie, najwyraźniej twórcy gry przewidywali stworzenie jeszcze jednej scenerii w której toczylibyśmy rozgrywki, ale z nieznanych powodów ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu i jedyne co po nim pozostało to niewykorzystany utwór muzyczny, który IMO odbiega poziomem od pozostałych aranżacji w grze.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.15

Post by Griz »

Boghute Ara wrote:to wszystko jest dziwaczne... Jakieś menusy, drzewka, screeny z rozbudowy zamków... [...] Czy te wszystkie rzeczy faktycznie są użyteczne dla samej gry czy to po prostu zwykłe śmieci których równie dobrze mogłoby nie być?
Assety znajdujące się w plikach *.res są wykorzystywane przez samą grę. Bez ich rozpakowania nie możliwe by było stworzenie projektu odtwarzającego Clasha, a przynajmniej trzeba by było poświęcić ogromną ilość czasu i zasobów na stworzenie dźwięków, muzyki oraz grafik od zera.
Boghute Ara wrote:I czemu większość grafik jest w odcieniach szarości? .
Obrazki nie posiadają jeszcze poprawnie odczytanej palety kolorów.
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Griz »

Wgrałem update do wersji 0.18, Od teraz grafiki z MAXIMUM.RES są w pełnym kolorze :) .
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Boghute Ara »

Griz wrote:Wgrałem update do wersji 0.18, Od teraz grafiki z MAXIMUM.RES są w pełnym kolorze :) .
Mała rzecz, a cieszy. :) Ale chyba najbardziej ucieszyłbym się z grafik jednostek i map, że już nie wspomnę o jakimś pliku w którym można by dowolnie modyfikować opisy, parametry jednostek i różne inne współczynniki w grze.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Venno
Posts: 26
Joined: Thursday 05 Jan 2017, 18:07

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Venno »

Wow :D Programik działa znakomicie!
Format ten przypomina rozwiązanie wykorzystywane w plikach gry warcraft 2, która korzystała z assetów zapisanych w formacie *.war. Daje nam to sporo podpowiedzi w związku z formatem samych danych. Niestety ekstraktory przeznaczone do warcraft 2 w przypadku plików *.res nie działają.

Po własnej wstępnej analizie zauważyłem, że tilemapy grafik poziomów przechowywane są w standarowej postaci indeksowej w blokach po 65 x 64 x 16 bitów , gdzie każdy wiersz sprite kończy się bajtem 40. Kolory palet wydają się znajdować na początku pliku RES, dla przykładu plik NORMAL.RES blok 1557-1C3F. Nie znalazłem jeszcze miejsca, gdzie mamy przechowywane animacje samych postaci.
Hmm czy rozgryzłeś coś jeszcze jeżeli chodzi o format tych plików?
Animacje mogą być w folderze GFX
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Griz »

Venno wrote:Hmm czy rozgryzłeś coś jeszcze jeżeli chodzi o format tych plików?
Tak. Niebawem kolejny update unpackera :) .
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Konin3D »

Za to ja mam problem z tym programem. co chwilę woła o jakąś bibliotekę systemową, której w win7 nie ma.
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Griz »

Konin3D wrote:Za to ja mam problem z tym programem. co chwilę woła o jakąś bibliotekę systemową, której w win7 nie ma.
Jakich specyficznie bibliotek program nie może znaleźć? Czy jest to może msvcp140.dll?
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: [Release] Clash Resource Unpacker v0.18

Post by Konin3D »

Griz wrote:Czy jest to może msvcp140.dll?
Tej biblioteki. Ale boję się z neta ściągać, bo niedawno jak jednej potrzebowałem, to musiałem system czyścić.
Post Reply