Encyklopedia
: środa 12 kwie 2017, 14:42
Witam, mój pomysł jest taki, aby w tym dziale znajdowały się rozmaite informacje o np. bonusach od morale/statusu czy też o kosztach ruchu bo określonych terenach. Być może niektóre z tych materiałów znajdą się na stronie Boghute?
Od siebie dam tabele związane z moimi ostatnimi "badaniami" nad wartościami obrażeń otrzymywanymi w walce.
Opracowanie i wykonanie ich zajęło mi mnóstwo czasu, ale uważam, że ich użyteczności wręcz nie da się przecenić - specjalnie za Was wykonałem wszystkie obliczenia i zebrałem wyniki w tabelach. Jedyne, co zostało do zrobienia do przeliczyć parametry w zależności od pozostałych punktów życia (tabela zakłada, że obie jednostki posiadają ich po 100%).
Dodatkowo każda liczbę wyszczególniłem innym odcieniem czerwonego przy zastosowaniu palety kolorów HSV,
dzięki czemu nawet nie przyglądając się zbytnio liczbom od razu widać przeskoki między konkretnymi punktami ataku i obrony.
Podane wartości wynikają ze wzorów, które omawiałem tutaj:
viewtopic.php?f=2&t=9&start=30
Jako, że silnik Clasha ma drobny problem z ułamkami, ostateczny wynik może się różnić od podanego w tabeli o 1.
W razie wykrycia poważniejszej pomyłki, prosiłbym o podanie parametrów (punkty życia oraz siła atakującego oraz punkty życia i obrona broniącego się).
Jak korzystać z tabeli:
Tabela zakłada, że obie jednostki posiadają po 100% zdrowia. Jeżeli tak nie jest, to wartość ataku należy przemnożyć przez pozostały procent życia (wartość od 0 do 1) oraz zaokrąglić w dół (do minimalnej wartości 1). Analogicznie należy postąpić z obroną. Wówczas można już odczytać wartości dla podanych parametrów z odpowiedniej tabeli - w zależności, czy atakujemy z szarżą, czy nie.
Przykład:
Atakujący posiada 16 punktów ataku i 72% punktów życia. Broniący się posiada 22 punkty obrony i 54% punktów życia. Atak odbywa się bez szarży.
Ostateczna wartość ataku wynosi 16*0,72 = 11,52, a po zaokrągleniu w dół - 11.
Ostateczna wartość obrony wynosi 22*0,54 = 11,88, a po zaokrągleniu w dół - 11.
Odczytujemy z odpowiedniej tabeli wartość dla 11 punktów ataku i 11 punktów obrony. W ten sposób wiemy już, że broniący się straci 10 punktów procentowych życia.
Obrażenia od ataku dystansowego jest policzyć łatwiej - nie bierzemy pod uwagę stanu zdrowia ani obrony atakowanego. Liczy się jedynie wartość ataku dystansowego i zdrowia atakującego.
Jak korzystać z tabeli:
Tabela zakłada, że atakujący posiada 100% zdrowia. Jeżeli tak nie jest, to wartość ataku należy przemnożyć przez pozostały procent życia (wartość od 0 do 1) oraz zaokrąglić w dół (w tym wypadku wartość po zaokrągleniu może być równa 0). Wówczas dla otrzymanej wartości można już odczytać wynik z tabeli.
Zapraszam do testowania i zgłaszania ewentualnych błędów
Od siebie dam tabele związane z moimi ostatnimi "badaniami" nad wartościami obrażeń otrzymywanymi w walce.
Opracowanie i wykonanie ich zajęło mi mnóstwo czasu, ale uważam, że ich użyteczności wręcz nie da się przecenić - specjalnie za Was wykonałem wszystkie obliczenia i zebrałem wyniki w tabelach. Jedyne, co zostało do zrobienia do przeliczyć parametry w zależności od pozostałych punktów życia (tabela zakłada, że obie jednostki posiadają ich po 100%).
Dodatkowo każda liczbę wyszczególniłem innym odcieniem czerwonego przy zastosowaniu palety kolorów HSV,
dzięki czemu nawet nie przyglądając się zbytnio liczbom od razu widać przeskoki między konkretnymi punktami ataku i obrony.
Podane wartości wynikają ze wzorów, które omawiałem tutaj:
viewtopic.php?f=2&t=9&start=30
Jako, że silnik Clasha ma drobny problem z ułamkami, ostateczny wynik może się różnić od podanego w tabeli o 1.
W razie wykrycia poważniejszej pomyłki, prosiłbym o podanie parametrów (punkty życia oraz siła atakującego oraz punkty życia i obrona broniącego się).
Jak korzystać z tabeli:
Tabela zakłada, że obie jednostki posiadają po 100% zdrowia. Jeżeli tak nie jest, to wartość ataku należy przemnożyć przez pozostały procent życia (wartość od 0 do 1) oraz zaokrąglić w dół (do minimalnej wartości 1). Analogicznie należy postąpić z obroną. Wówczas można już odczytać wartości dla podanych parametrów z odpowiedniej tabeli - w zależności, czy atakujemy z szarżą, czy nie.
Przykład:
Atakujący posiada 16 punktów ataku i 72% punktów życia. Broniący się posiada 22 punkty obrony i 54% punktów życia. Atak odbywa się bez szarży.
Ostateczna wartość ataku wynosi 16*0,72 = 11,52, a po zaokrągleniu w dół - 11.
Ostateczna wartość obrony wynosi 22*0,54 = 11,88, a po zaokrągleniu w dół - 11.
Odczytujemy z odpowiedniej tabeli wartość dla 11 punktów ataku i 11 punktów obrony. W ten sposób wiemy już, że broniący się straci 10 punktów procentowych życia.
Obrażenia od ataku dystansowego jest policzyć łatwiej - nie bierzemy pod uwagę stanu zdrowia ani obrony atakowanego. Liczy się jedynie wartość ataku dystansowego i zdrowia atakującego.
Jak korzystać z tabeli:
Tabela zakłada, że atakujący posiada 100% zdrowia. Jeżeli tak nie jest, to wartość ataku należy przemnożyć przez pozostały procent życia (wartość od 0 do 1) oraz zaokrąglić w dół (w tym wypadku wartość po zaokrągleniu może być równa 0). Wówczas dla otrzymanej wartości można już odczytać wynik z tabeli.
Zapraszam do testowania i zgłaszania ewentualnych błędów