Witam
Jest to moj 1szy post na tym forum dlatego starałem się aby był maksymalnie treściwy.
Przy okazji nie wiem jak udało mi się tutaj zarejestrować bo z 3 skrzynek których użyłem na żadnej nie mam potwierdzenia aktywacji mojego uczestnictwa na tym forum.
Zmiany proponowane na głównej
http://clash.y0.pl/clash-deluxe/ popieram w większej częśći poza tymi wyjątkami:
– wprowadzenie informacji o kosztach rozbudowy murów,
– zwiększenie kosztu rozbudowy murów, np. 2. poziom technologiczny muru – 100 szt. złota, 3. poziom technologiczny muru – 200 szt. złota
& wprowadzanie udoskonalen murow nie musi wcale wygladac jedynie na zmiane statystyk
& przydalby sie odmienny wyglad i cechy takie jak ksztalt/koszt/ czas budowy np:
1) prosta palisada na wzor rzymskich fortow
2) prosta ziemno/ drewniana grobla z wysunietymi redutami
3) murowane umocnienia typ prowansalski [] ]\
4) murowane wariacje -np. obły | } Ten sam koszt
5) murowane wariacje -np. wklęsły ]/
– spowolnienie procesu męczenia się jednostek pieszych o połowę,
– spowolnienie procesu regeneracji zmęczenia jednostek pieszych o połowę,
& przez ten prosty zabieg wprowadzenia zmeczenia widac wyraźnie zalety 1/2 flagowych oddzialow zwiadowczo zaczepnych
& zmiany można wprowadzić lecz nie tak drastycznie jak opisane na stronie poświęconej grze (Michal93ryba świetnie opisał wpływ dowódcó na ten aspekt gry)
– usunięcie przyrostu zmęczenia u jednostek w kolejnej turze po wyjściu z zamku, twierdzy lub wieży,
& jak wyżej z tym, że zmęczenie jest rzeczywiście większe - proszę sobie wyobrazić manew wyprowadzenia średniowiecznej armi w pole z warunkow miejskich(przemarsz z kilku garnizonow przez kilka bram zewnetrznych)
-naprawienie błędu związanego z utratą zaledwie 4 PA niezależenie od terenu w momencie łączenia i rozłączania oddziałów,
& jak w przypadku wymarszu z miasta z tym, że ty kara powinna być mniej dotkliwa
- co do losowości bonusow czy to zwiazanych stricte ze zlotem czy wiara nie należy przesadzac - jest to glownie urozmaicenie i tylko rozgrywka bez wczytywania daje satysfakcje bądź dreszczyk emocji związanych z podejmowanym ryzykiem
& miłoby było zobaczyć jednak większy wachlaż efektów (wytrwam cierpliwie do sequela ;])
– usunięcie skutku polegającego na natychmiastowej śmierci jednostek należących do gracza będącego chrześcijaninem po wizycie w świątyni i tych należących do gracza będącego poganinem po wizycie w miejscu kultu,
& w miarę możliwości wprowadzić rotację pełne zniszczenie oddziału lub obniżenie morale lub zwiększenie zmęczenia + obowiązkowo spadek statusów
-wyrównanie początkowego morale wszystkich jednostek do poziomu 10
& morale od zawszy było kwestią sporną - zdecydowanie popieram obniżanie morale w armi mieszającej potwory i ludzkie proste jednostki
& brak wachan np dla umarlaków
-wyrównanie przyrostu obrony wszystkich jednostek po okopaniu się do poziomu +1
& bonus powinien dotyczyc tylko piechoty (zwlaszcza ludzkiej)
-brak wzrostu statusu i morale u jednostek bez walki, tzn. po przejęciu Złota, Chłopów bądź pustego budynku należącego do przeciwnika,
& tylko minimalny wzrost statusu
– umożliwienie jednostkom przemieszczania się po gruzach zburzonych wież (&i innych ruin),
& popieram z tym, że bonus nie może być większy niż przy pokonywaniu niskich gór
– zasłonięcie całego ekranu i brak podglądu składu jednostek w czasie ataku przeciwnika na wojska innego gracza podczas zmiany tury,
& w sferze marzeń pozostaje chociaż częściowa mgłą wojny na ekranie taktycznym,
wywołana choćby przez gęsty las/ pojedyńcze drzewa i głazy/ piargi
– brak możliwości odwrotu z pola walki w przypadku jednostek które wpadły w zasadzkę,
– brak możliwości ponownego zaatakowania w tej samej turze jednostek które dokonały odwrotu,
& przykro mi ale się nie zgadzam - szybka decyzja typu walcz lub próbuj uciec to podstawa średniowiecnej taktyki
– zwiększenie obrażeń otrzymywanych przez jednostkę dokonującą szarży, niezależnie od parametrów przeciwnika,
& umiejętność o tyle znaczna, że dostępna dla wszystkich chorągwi nie powinna być dodatkowo wzmocniona
– umożliwienie zaatakowania wiszącej nad drzewem jednostki latającej w sytuacji w której pole na którym się znajduje graniczy bezpośrednio z polem na którym stoi nasza jednostka piesza,
& idealnym rozwiązaniem byłaby możliwość ostrzeliwania jednostek latających jako jedyna forma ataku - w przeciwnym wypadku pozostają tylko manewry i umiejętna obrona
& co do możliwości budowy mostów proponuję żeby tylko startowe były kamienne i trwały jakieś 30tur
& potem tylko drewniane 15 tur wytrzymałości (potęguje to wrażenie poświchu wojennego) - i rzeczywiście zmniejszyc prędkość budowy
& jeśli to możliwe dodać budowniczym możliwość ich szybliego demontażu a jakimś jednostkom ich niszczenia
& miło było by zobaczyć brody rzeczne na letnich/ pustynnych mapach - odpowiednio okraszone karą do ruchu i morale dla nieludzi(wg legendy zaden umarlak nie lubi plynacej wody
)
Boghute Ara pisze:
A jeżeli chodzi o odbudowywanie zamków i twierdz to osobiście jestem na nie, bo to zmusza do bardziej taktycznej gry.
Bladi pisze:
Czemu ? Wszytko zalezy na jakich zasadach by to sie odbywalo, bo mozliwosci mamy od cholery
& Wystarczy dodać opcje przemieszczania się oddziałów nad ruinam (latajce oczywiście z mniejszym wysiłkiem)
Jest to czysta spekulacja ale umiejscowienie większych fundamentów tylko na niektórych mapach może mieć znaczenie na tyle duże żeby wprowadzić opcję odbudowy.
W takich przypadkach skłaniałbym się ku opcjonalnej możliwości wyboru tego w ustawieniach.
Warto byłoby wtedy również zmniejszyć koszt(*lub go dodać) a także zwiększyć czas budowy (potzebny na uprzątnięcie ruin)
– naprawienie błędu związanego z utratą bonusu przez jednostki latające po połączeniu z jednostkami pieszymi, w wyniku którego zaczynają je obowiązywać kary adekwatne dla terenu po którym poruszają się jednostki piesze,
& dobrym pomysłem byłaby częściowa negacja zmęczenia latadeł po dołączeniu to pieszej armi (chociaż nieznacznie)
Nigdy nie spotkałem się z tymi błędami (za małe doswiadczenie ;] ):
– naprawienie błędu związanego z możliwością przenoszenia jednostek pieszych przy użyciu jednostek latających przez tereny normalnie dla nich niedostępne, tj. Góry wysokie, Wodę lub Bagna,
& świetnym pomysłem jest pozwolenie na taki manewr tylko lekkim jednostkom lądowym (poza trolami/machinami/slonmi/jazda itp.) o ile nie przekraczaja liczebnosci latadel
– naprawienie błędu związanego z utratą bonusu przez Górala i Leśnika po połączeniu z innymi jednostkami pieszymi, w wyniku którego zaczynają ich obowiązywać kary adekwatne dla Gór/Lasu po których poruszają się pozostałe jednostki piesze.
& co do wyważenia jednostek nie umiem ich jeszcze odpowiednio przeliczyć/wyważyć ale na pierwszy rzut oka widać
, że punkty ruchu choćby jazdy powinny wyglądać tak: lekka> lucznicy konni?> dragoni> ciężka> rycerstwo (wagowo to wydaje się mieć sens
)
-wprowadzenie bonusów dla niektórych jednostek, np. Pikinier – Góry niskie, Czerw – Bagno, Skorpion – Pustynia, Troll – Góry niskie
& bonusy są mile widziane ale również w formie preferowanych przeciwników (pikinierzy vs jazda; trolle vs lekka i ciezka piechota, magowie vs umarli)
Zdaję sobie sprawę, że z tym może być sporo problemu chociaż z uwagi na ograniczone miejsce w tabeli oddziału - można to prosto rozwiązać dopisując owe perki do opisów.
& dodatkowo niektóre jednostki 3 poziomu powinny zmniejszać morale |Słabiej Wyszkolonych| kompanów (/oraz posiadać ujemne losowe efekty -np. smok pożerający pospolite ruszenie; troll tratujący piechotę)
- stważa to możliwości dedykowania armii do specjalnych celów.
Postaram się pomyśleć nad tym zagadnieniem dłużej, skoro nie jestem zawodowym programistą może chociaż tak wesprę społeczność fanów,
Póki co proponuję obrać kierunek na zmiany proponowane pod adresem:
http://clash.y0.pl/clash-deluxe/ (wydają się całkiem sensowne).