Clash Redux, czyli (wstrzymany) klon Clasha - ogólna dyskusja

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Venno
Posts: 26
Joined: Thursday 05 Jan 2017, 18:07

Clash Redux, czyli (wstrzymany) klon Clasha - ogólna dyskusja

Post by Venno »

Witam :) Rozpocząłem prace nad klonem Clasha. Dopiero dzień pracy, ale krok po kroku wszystko idzie żwawo do przodu.

Griz pracuje nad OpenClashem, ale chciałem jednak dać coś od siebie. Zdecydowałem się rozpocząć prace nad nowym projektem, również dlatego, bo nie wiem jak rozwija się OpenClash i uważam że trzeba w końcu ten temat ruszyć do przodu. Nie chciałbym robić rywalizacji, jestem otwarty na propozycje co do połączenia w jakiś sposób obydwu projeków.

Kilka screenów:

Image
Wygląd okienek, przycisków - wszystko można ładnie wyedytować na wzór oryginalnej oprawy graficznej. Tło ze smokiem robocze.

Image

Clash Redux (prawie jak Deluxe ;) nazwa robocza, ale brzmi nienajgorzej. Wybrałem takie słówko, bo z ang. to miej więcej oznacza 'przywrócić, powstać') powstaje w Javie, z użyciem biblioteki libGdx. Powiem szczerze, że byłbym skłonny tworzyć projekt właśnie z użyciem tego narzędzia. Jest to niesamowicie intuicyjna i praktyczna biblioteka (wczytanie mapki to dosłownie trzy linijki kodu) a rozwój projektu będzie błyskawiczny - do października Clash będzie praktycznie gotowy, a jeżeli nie gotowy, to grywalny.

W tym tygodniu mam zamiar poważnie przysiąść do projektu, poświęcić trochę czasu, aby ruszyć z kopyta.

Nie zrozumcie mnie źle, bo wiem, że takie rozpoczynanie nowych projektów nie jest koniecznie mile widziane. Ja to traktuję też jako szlifowanie umiejętności programistycznych. I poważnie mam dobre intencje :)

Pozdrawiam, zapraszam do dyskusji :)
Last edited by Venno on Wednesday 12 Feb 2020, 22:24, edited 3 times in total.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: Clash Redux

Post by Boghute Ara »

Venno wrote:Rozpocząłem prace nad klonem Clasha. Dopiero dzień pracy, ale krok po kroku wszystko idzie żwawo do przodu.
Wspaniała wiadomość! W takim razie trzymam kciuki! :P
Venno wrote:Griz pracuje nad OpenClashem, ale chciałem jednak dać coś od siebie. Zdecydowałem się rozpocząć prace nad nowym projektem, również dlatego, bo nie wiem jak rozwija się OpenClash i uważam że trzeba w końcu ten temat ruszyć do przodu. Nie chciałbym robić rywalizacji, jestem otwarty na propozycje co do połączenia w jakiś sposób obydwu projeków.
Moim zdaniem słusznie, ponieważ im więcej projektów zostanie rozpoczętych tym większa szansa, że któryś z nich zostanie pomyślnie ukończony. Podobnie przecież wyglądała sytuacja chociażby z HoM&M III, do którego powstało kilka niezależnych od siebie dodatków, chociażby In the Wake of Gods czy Horn of the Abyss. W miarę rozwoju projektów być może powstanie naturalna potrzeba aby połączyć siły, a tymczasem niech każdy robi swoje i zobaczymy co z tego wyjdzie. ;)
Venno wrote:Clash Redux (prawie jak Deluxe ;) nazwa robocza, ale brzmi nienajgorzej. Wybrałem takie słówko, bo z ang. to miej więcej oznacza 'przywrócić, powstać') powstaje w Javie, z użyciem biblioteki libGdx. Powiem szczerze, że byłbym skłonny tworzyć projekt właśnie z użyciem tego narzędzia. Jest to niesamowicie intuicyjna i praktyczna biblioteka (wczytanie mapki to dosłownie trzy linijki kodu) a rozwój projektu będzie błyskawiczny - do października Clash będzie praktycznie gotowy, a jeżeli nie gotowy, to grywalny.
Nazwa mi się podoba. :) A co do szybkości rozwoju projektu to zawsze mnie to zastanawiało jak to jest, że dawniej gry tworzyło kilkanaście osób i trwało to naprawdę bardzo długo, a teraz 1 osoba jest w stanie samodzielnie stworzyć grę z podobnym rozmachem i to dużo szybciej?
Venno wrote:Nie zrozumcie mnie źle, bo wiem, że takie rozpoczynanie nowych projektów nie jest koniecznie mile widziane. Ja to traktuję też jako szlifowanie umiejętności programistycznych. I poważnie mam dobre intencje :)
Wręcz przeciwnie. Każdy ma wolną wolę i może tworzyć co tylko mu się podoba. Taka zdrowa konkurencja może się również pozytywnie odbić na jakości projektów, ponieważ twórcy będą się wzajemnie inspirować, jeden będzie chciał być lepszy od drugiego, itd.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Dreno
Posts: 71
Joined: Tuesday 26 Jan 2016, 16:23

Re: Clash Redux

Post by Dreno »

Super! Fajnie, że kolejna osoba bierze sprawy w swoje ręce.
Z chęcią pomógłbym Ci przy projekcie - przez rok istnienia tego forum zacząłem uczyć się Javy i chętnie podszlifowałbym swoje umiejętności/poszerzył wiedzę o nowe horyzonty. Poza tym jestem uzdolniony matematycznie i mógłbym drastycznie ulepszyć mechanikę kilku rzeczy (m.in. to ja odkryłem, jak działa cały system obrażeń w Clashu!).
W razie czego czekam na wiadomość prywatną ze szczegółami co do współpracy. Pozdro! ;)
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: Clash Redux

Post by Konin3D »

Albo telepatia, albo inne zjawisko...

Dwa dni temu zacząłem szukać rozwiązań dotyczących wyszukiwania drogi, aby móc napisać program, który nie tylko odnajdzie najkrótszą drogę dojścia do celu, ale także uwzględni różne przeszkody, np. różne tereny, po których się poruszamy. Jak na razie nie miałem zbytnio czasu, aby na spokojnie wszystko poczytać (burza + imieniny nie idą w parze z programistycznymi odkryciami).

W skrócie algorytm, który przyda się do poruszania jednostkami i oddziałami po mapce.

Może wykorzystam programik, który kiedyś w turbo Pascalu zacząłem tworzyć, ale poprzez nieodnaleziony dotychczas błąd, jakoś nie kontynuowałem nad nim prac. Myślę, aby w Javie spróbować kontynuować pracę. A programik to zwykłe chodzenie po labiryncie.


I tak troszkę odskocznia od tematu... Przydało by się jakieś miejsce, gdzie ewentualne kody źródłowe można by było udostępniać, aby inni mieli podgląd dotychczasowych prac. Bo czasem rozwiązania jednego pomogą w pracy drugiemu.
Venno
Posts: 26
Joined: Thursday 05 Jan 2017, 18:07

Re: Clash Redux

Post by Venno »

Wow bardzo dziękuję za odpowiedzi, nie spodziewałem się tak szybkiego responsu :D Dodatkowo mnie zmotywowaliście
Konin3D wrote:Dwa dni temu zacząłem szukać rozwiązań dotyczących wyszukiwania drogi, aby móc napisać program, który nie tylko odnajdzie najkrótszą drogę dojścia do celu, ale także uwzględni różne przeszkody
To czego szukasz to algorytm wyszukiwania najkrótszej ścieżki w grafie np. algorytm Dijkstry, algorytm A*. W przypadku mapy jak w Clashu dobry będzie algorytm A* Search. Do tego przydaje się trochę teorii, ale koniec końców nie jest to takie ciężkie, a niektóre rozwiązania są sprytne i intuicyjne :D
Nazwa mi się podoba. :) A co do szybkości rozwoju projektu to zawsze mnie to zastanawiało jak to jest, że dawniej gry tworzyło kilkanaście osób i trwało to naprawdę bardzo długo, a teraz 1 osoba jest w stanie samodzielnie stworzyć grę z podobnym rozmachem i to dużo szybciej?
Wydaje mi się, że Clash był pisany bardziej "od podstaw". Z drugiej strony graficy i osoby od dźwięku odwalili niesamowitą robotę, co na pewno trwało chwilę. Dzięki temu Clash ma niepowtarzalną, niesamowitą atmosferę. Na pewno każdy się ze mną zgodzi :D Soundtrack to mistrzostwo

Ja korzystam z kilku ułatwień, żeby nie musieć wynajdywać koła od nowa. Nie, żebym nie potrafił, ale nie chcę tracić niepotrzebnie czasu i nerwów :roll:.
Z chęcią pomógłbym Ci przy projekcie - przez rok istnienia tego forum zacząłem uczyć się Javy i chętnie podszlifowałbym swoje umiejętności/poszerzył wiedzę o nowe horyzonty. Poza tym jestem uzdolniony matematycznie i mógłbym drastycznie ulepszyć mechanikę kilku rzeczy (m.in. to ja odkryłem, jak działa cały system obrażeń w Clashu!). W razie czego czekam na wiadomość prywatną ze szczegółami co do współpracy. Pozdro!
To super :D Na razie projekt nie ma dokładnie ustalonej formy, ale później trzeba będzie dołożyć mechaniki do gry. Będę do tego potrzebował pomocy od osób które rozgryzły takie sprawy.
I tak troszkę odskocznia od tematu... Przydało by się jakieś miejsce, gdzie ewentualne kody źródłowe można by było udostępniać, aby inni mieli podgląd dotychczasowych prac. Bo czasem rozwiązania jednego pomogą w pracy drugiemu.
Za jakiś czas udostępnię kod projektu :) Póki co nie ma nawet za wiele tego.

Screen z dnia dzisiejszego: (do tego gifa adres bezpośredni nie działa)
http://imgur.com/a/9vx7D
Kolejny progres, dopisałem kilka rzeczy w różnych miejscach, ale kamienie milowe przede mną
Venno
Posts: 26
Joined: Thursday 05 Jan 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post by Venno »

Witam :)

Dzisiaj kolejny dzień rozwoju projektu. Wszystko idzie w dobrym kierunku :). Zaimplementowałem system wyszukiwania ścieżki dla oddziałów na mapie.

https://www.youtube.com/watch?v=2_QdvU9MmBs

Równocześnie chciałbym was poinformować, że założyłem kanał na yt na którym będę wrzucał co jakiś czas krótkie materiały podsumowujące rozwój projektu: https://www.youtube.com/channel/UC8519X ... BzjySXJakw. Mam także zamiar założyć bloga, na którym byłyby linki do działających wersji testowych, kod źródłowy itp, ale to dopiero w niedalekiej przyszłości. Na forum będę umieszczał ważniejsze informacje oraz kwestie dotyczące współpracy :)

Pozdrawiam
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post by Griz »

Idziesz jak burza Venno. W takim tempie jeszcze w tym miesiącu przegonisz funkcjonalnością OpenClasha :D. Daj znać jeśli chcesz coś wspólnie przedyskutować lub potrzebujesz skorzystać z unpackera aby załadować z kodu assety z oryginalnej gry.
Venno
Posts: 26
Joined: Thursday 05 Jan 2017, 18:07

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post by Venno »

Griz wrote:Idziesz jak burza Venno. W takim tempie jeszcze w tym miesiącu przegonisz funkcjonalnością OpenClasha :D. Daj znać jeśli chcesz coś wspólnie przedyskutować lub potrzebujesz skorzystać z unpackera aby załadować z kodu assety z oryginalnej gry.
Dzięki :) Wykorzystałem twojego unpackera do uzyskania grafik - świetne narzędzie. Póki co nie mam w planie implementacji twojego unpackera bezpośrednio do Clasha Redux. Nadal nie mam pojęcia jak udało ci się osiągnąć, mimo tego że chwilę siedziałem nad plikami res i ogólnie zasobami Clasha :D

A co do kwestii rozwoju projektu to mam do was pytanie co sądzicie o takim wyglądzie interfejsu? Czy wolicie oryginalny interfejs? Co zmienić? Czekam na opinie.

Image

Jutro wyjeżdżam na tydzień nad jezioro, odpocząć trochę od cywilizacji, dlatego prace zwolnią trochę tempa.
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post by Konin3D »

Ja lubię stary interface, ale zwiększenie rozdzielczości i wygładzenie czcionki mogą wpłynąć pozytywnie i odświeżająco.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: [Clash Redux] Nowy projekt - ogólna dyskusja

Post by Boghute Ara »

Venno wrote:A co do kwestii rozwoju projektu to mam do was pytanie co sądzicie o takim wyglądzie interfejsu? Czy wolicie oryginalny interfejs? Co zmienić? Czekam na opinie.
Odnośnie zaprezentowanego przez Ciebie okienka z parametrami jednostki to brakuje info o bonusie (np. Las, Góry, Latanie albo puste pole) i statusie (koszula/zbroja + nożyki). Natomiast jeżeli chodzi o ogólny wygląd projektu to osobiście wolałbym aby w miarę możliwości utrzymać stylistykę oryginału, inaczej duch Clasha gdzieś uleci. Ale oczywiście zrobisz jak zechcesz, wszak to Ty jesteś autorem projektu. ;) Zgadzam się jednak z Koninem3D, że mimo wszystko przydałoby się podbić rozdziałkę do współczesnych standardów, że już nie wspomnę o przerysowaniu wszystkich obiektów na nowo na wzór HoM&M3 HD lub StarCraft Remastered, ale to akurat robota dla jakiegoś mega uzdolnionego grafika.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Post Reply