Najgorsze jednostki

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara » piątek 25 gru 2015, 14:11

Jest już TEMAT o ulubionych jednostkach, to teraz czas na jednostki których nie lubicie, z podziałem na 1, 2 i 3 poziom:

1) Taran - świadomie wyprodukowałem go chyba tylko raz w życiu, robiąc testy jednostek, żeby zobaczyć co on w ogóle potrafi. Wniosek: po co mi specjalna machina do burzenia murów, skoro byle jednostka potrafi to samo, a w dodatku może jeszcze atakować inne jednostki czego Taran nie może robić? Gdyby chociaż miał więcej PA i krótszy czas produkcji to może wtedy jego produkcja miałaby w ogóle jakikolwiek sens.

2) Czerw - podobnie jak wyżej, nigdy go nie produkuję, nie licząc przypadków w których przejąłem zamek po komputerze i poza licencją na Czerwia nie było tam nic innego (zauważyłem, że komputer ma jakąś dziwną słabość do tej jednostki). :roll: W czasie bitwy jest w stanie przesunąć się raptem o 3 pola, przez co praktycznie nie uczestniczy w walce, bo już dawno wszyscy zdążą go zabić. :lol: Moim zdaniem powinno się skrócić jego czas produkcji.

3) Duch - nie lubię go, bo ma parametry niewiele lepsze od jednostek na 1. poziomie, przez co niektóre z nich, np. Góral, Lekka jazda czy Rycerstwo, są w stanie zabić go w walce 1vs1. Każda inna jednostka na tym poziomie technologicznym jest od niego lepszym wyborem i nie zmieni tego nawet jego stosunkowo udany design i mroczny głos, no chyba, że zwiększono by nieco jego parametry bojowe.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Muran001
Posty: 10
Rejestracja: sobota 29 paź 2016, 23:01

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Muran001 » poniedziałek 31 paź 2016, 19:50

Ja najbardziej nie lubię:

1) Taran - nie może zaatakować na szczerym polu jednostek. Przydatny tylko do ataku na zamek.
2) Czerw - za mało punktów ruchu
3) Armata - nie dość, że ma mało punktów ruchu, to na dodatek łatwo ją zniszczyć
4) Pospolite ruszenie - słaba jednostka
5) Ciężka i lekka piechota - za mało punktów ruchu podczas bitwy

fanclash'a96
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 12 mar 2017, 17:36

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: fanclash'a96 » niedziela 12 mar 2017, 17:59

1) Taran - po co to komu, a poza tym czemu ma największą obronę niż katapulta i armata?
2) Ważka - używam ją tylko i wyłącznie do zwiadu, słabe parametry.
3) Ciężka jazda, jeśli chodzi o obronę. Wystarczy góral ze złotą zbroją, 3 uderzenia i po jeździe.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara » niedziela 12 mar 2017, 23:00

Hmm.. całkiem kontrowersyjne te Twoje typy, tzn. co to Tarana to akurat się zgadzam, ale już Ważka i Ciężka jazda to IMO jedne z najlepszych jednostek na swoich poziomach technologicznych. :roll: No ale jak to mówią: "de gustibus non est disputandum". ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Waww
Posty: 8
Rejestracja: piątek 03 lut 2017, 14:54

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Waww » poniedziałek 13 mar 2017, 22:40

Ja po części rozumiem ocenę ważki i ciężkiej jazdy mianem słabych. To zależy od tego z kim gramy. Ważki czy jazda przeciwko komputerowi w ogóle nie są potrzebne. Można szybciej osiągnąć niezwyciężoną armię. Wystarczy grać na 5 góralach, 4 leśnikach i dowódcy. To niszczy wszystko zawsze i wszędzie. Można oczywiście bawić się w bardziej wymyślne armie, zależy od wizji gracza. ;) Taran jest niestety ogólnie fatalny, bo komputer nie broni się w zamku. I tutaj ważne - gram tylko z komputerem, więc ciężko mi ocenić sens produkcji ważek czy ciężkiej jazdy przeciwko człowiekowi. Sama ciężka jazda jest mega silna, ale czy nie ma mocnych, szybciej dostępnych jednostek? Według mnie tak.

Potencjalnie najlepsza jest z tego wszystkiego ważka, bo można nią szybko zwiedzić mapę (to jest wielki atut) i zniszczyć komputerowi kilka zamków za pomocą soft cheatu. Mam na myśli gniew boży - dla mnie to perfidne oszukiwanie. Ostatnio jedną ważką właściwie zniszczyłem połowę zamków przeciwnika (czaiłem się np. na górach i wyczekiwałem aż komputer wyśle armię i zostanie 3-5 jednostek w zamku. Gniew boży za każdym razem wygrał oblężenie). Tu też wiele zależy od metody gry, ja bawię się kompletnie inaczej niż większość forumowiczów - asekurancko, zaczynając od szpitala. Prowadzi to do podbojów w trochę późniejszym etapie gry, więc ważki są według mnie mało interesujące. To może być złe podejście, bo jak już pisałem wykorzystanie gniewu bożego kompletnie niszczy armię komputera, ale też psuje frajdę z gry.


Edit: Natomiast bardziej doceniłbym rolę lekkiej piechoty w początkowym etapie gry. Nawet gdy komputer przychodzi armią złożoną z górali i leśników, bądź z przewagą górali lub jednostek strzelających, to jako pierwsza linia sprawują się świetnie. Najczęściej komputer stara się zaatakować najsilniejszą jednostkę, więc pomija piechotę podchodząc blisko i strzelając do górala/lekkiej jazdy/leśnika swoim strzelcem. Dzięki temu nie rozbija naszej pierwszej linii, która przy pomocy dobrze ustawionych naszych strzelców wygra bitwę. Oczywiście im później tym gorzej, ale od biedy zawsze można posłać karną ekspedycję stworzoną z ostałej się z pierwszego etapu gry lekkiej piechoty, która zdobędzie nie jeden zamek. Ich ewentualna strata nie zaboli, a jak zrobią coś dobrego to tylko chwała im za to. ;)

fanclash'a96
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 12 mar 2017, 17:36

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: fanclash'a96 » wtorek 14 mar 2017, 19:09

Jeśli o mnie chodzi, to wkurza mnie.. budowniczy namiętnie używany o komputera! Chodzi mi o sytuację, podczas której wykopane są wszystkie skarby, a to i tak z uporem maniaka komp daje do armii budownicze, aż się odechciewa grać! Tak samo jest z dodawaniem przez komputera więcej niż jednego dowódcę. Kompletnie zabija to po części grę, bo chcesz mierzyć się z wymagającym przeciwnikiem, a tutaj takie "prezenty" daje.
Ciężką jazdę jest naprawdę dobrą jednostką, ale nie ma według mnie adekwatnej wartości obronnej względem ataku. Wielokrotnie posyłałem na wroga oddziały złożone z tej konnicy i co się okazywało? Wrogi góral na "złotej zbroi", niezraniony... podchodzi.. uderza raz, drugi raz, trzeci i BOOOOM... po koniu. :evil:
Każda jednostka ma swoje wady i zalety, no ale niektóre z nich to naprawdę wielkie nieporozumienie.. co nie zmienia faktu, że i tak uwielbiam tą grę! :D

NycU
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: NycU » wtorek 21 mar 2017, 05:12

fanclash'a96 pisze: Ciężką jazdę jest naprawdę dobrą jednostką, ale nie ma według mnie adekwatnej wartości obronnej względem ataku. Wielokrotnie posyłałem na wroga oddziały złożone z tej konnicy i co się okazywało? Wrogi góral na "złotej zbroi", niezraniony... podchodzi.. uderza raz, drugi raz, trzeci i BOOOOM... po koniu. :evil:
:D
Polecam taktyke nie szarżowania bez sensu ciezka jazda a wyczekanie az wróg podejdzie blizej i atakowanie seria ciosów tak btw teoretycznie tylko smok jest wytrzymalszy od jazdy jak ustawisz ja na bloku ma parametry obrony szkieleta/trolla/skrzydlaka/słonia (wiem ze te jednostki tez moge ustawic na tarczy lecz przez malo PA ciezko podejsc zaatakowac i obronic sie) mozesz zadac 5 ciosow i oslonic sie tarcza za ostatnie 5pkt akcji ja zawsze staram sie tak robic po ataku z szarży chyba ze bije papierowych łuczników i moge zabic/oslabic 1 wiecej a jak wiadomo tarcza przeciwko strzelakom i tak nic nie da. Pozatym w moich szeregach ciezka jazda + muszkieter to ulubiona kombinacja raczej nie gram na królowa nigdy a w twierdzy rzadko buduje szkołe wiec ciezka jazda jest swietna do "farmienia" muszkieterów dajesz ich w kombinacji po 5 i na poczatku muszkieter z jednym strzalem jest bezbronny i nie gra 1 skrzypiec w twoim oddziale za to ciezka jazda wlasnie tak chronisz muszkieterow i niszczysz jakies grozne pegazy i inne oddzialy az muszkieterzy nie osiagna zlotej zbroi i wtedy to oni zaczynaja kosic wszystko a ciezka jazda tylko dobijasz jednostki po 2-3 strzalach od muszkieta pozatym przez szybkosc mozesz zniszczyc armaty ktore kontruja muszkietera dystansem.

NycU
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin/Southampton

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: NycU » wtorek 21 mar 2017, 05:57

A i moja lista:

1 poziom: Lekka Jazda na pewno nie jest najgorszą jednostką ale jej nie lubię i bardzo mnie irytuje u przeciwnika zawsze muszę uważać na ruchy i odpowiednio osłonic strzelaków gdyż jest piekielnie szybka poza tym gdy bylem niedoświadczonym graczem często traciłem budowniczych przez to że szedłem samym budowniczym gdzieś kopać i z nieodkrytych terenów wyjeżdżała jazda takiego pojedynku nie dało się wygrać :|

2 poziom: Czerw jedyne zastosowanie jakie dla niego mam to puszczać go z armatą (którą i tak raz na ruski rok wypuszczam z zamku) jako tank bo i tak każda jednostka będzie się poruszać z prędkością armaty po mapie a czerw ma niezły atak i obronę jak na 3 tury produkcji ;)

3 poziom: Tutaj nie mam jako takiej bardzo nielubianej Duch i Szkielet podoba mi się wizualnie i mają świetne odgłosy skrzydlak i smok jedne z ulubionych jednostek eeem mag? a kto by nie lubił takiej siły :D padło na Pegaza przejadł mi się już po prostu przez to że jest dostępny w kodach i kiedyś czasami wspomagałem się takowym pozatym produkowalem ich dużo sam a komputer też bardzo często nimi walczy

tuchaczewski
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2018, 23:35

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: tuchaczewski » czwartek 22 lis 2018, 00:28

Dla mnie następująco:

1. Czerw -trzy ruchy w polu zdecydowanie plasują go jako praktycznie nieprzydatna jednostka. Nie ma co się rozpisywać, Leśnik z 1 tech. rozwala go bez problemu (rzecz jasna w rękach dobrego gracza ;) )

2. Taran - o ile ustanowienie siły uderzenia np. na 30 lub 40 miałoby sens to to co ma taran... sensu w walce nie ma

3. Tutaj może być trochę tłoczno, i każda jednostka ma inny powód zajęcia zaszczytnego miejsca na podium. Powiedzmy, Duch, Szkielet, Słoń, Orzeł. Głównie chodzi o to, że to są jednostki z 3 technologii więc wypadałoby się lepiej zaprezentować. Ale generalnie bezużyteczny jest pikinier i halabardnik również.

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 173
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Najgorsze jednostki

Post autor: Boghute Ara » piątek 23 lis 2018, 19:15

tuchaczewski pisze:
czwartek 22 lis 2018, 00:28
1. Czerw (...)
2. Taran (...)
Powinno być odwrotnie, bo Czerw jest z 2-go, a Taran z 1-go poziomu technologicznego, no chyba, że umyślnie nie trzymałeś się kolejności?
tuchaczewski pisze:
czwartek 22 lis 2018, 00:28
(...) Powiedzmy, Duch, Szkielet, Słoń, Orzeł. Głównie chodzi o to, że to są jednostki z 3 technologii więc wypadałoby się lepiej zaprezentować.(...)
Tutaj również trochę namieszałeś, bo tylko Duch i Szkielet są z 3-go, natomiast Słoń i Orzeł z 2-go poziomu technologicznego. ;)
tuchaczewski pisze:
czwartek 22 lis 2018, 00:28
Ale generalnie bezużyteczny jest pikinier i halabardnik również.
Zgadza się. Od Pikieniera lepsza jest Lekka piechota, a od Halabardnika - Ciężka piechota.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

ODPOWIEDZ