Clash De Luxe 0.13

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

NycU
Posts: 100
Joined: Tuesday 20 Dec 2016, 09:09
Location: Koszalin

Re: Propozycje zmian

Post by NycU »


IMO Ł dobry jako szybkoprodukująca się jednostka do obrony zamku na tierze 1. Inne zastosowania to problem.

Uważam, że ciekawie namieszać by mogło jakby dostał:
-1 ataku na odległość
+1 zasięgu.

Osłabianie wroga w clash jest kluczowe. Jakby łucznik taki był to konkurencja leśnika by przestała istnieć, szybka budowa warsztatu byłaby realnym kierunkiem.
Nie powiem rozbawił mnie ten post
>Inne zastosowania to problem - chętnie bym Ci zrobił nalot łucznikami abys się przekonał, że się bardzo mylisz
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 15:21 Miałby wyraźnie mniejsze dmg niż teraz (baza niska więc 1 pkt mniej bardzo obniża względem obecnego dmg). Jest to jedna z droższych jednostek (5 na turę). Obecnie kupowanie tego jest dyskusyjne (grałeś z żywym graczem to wiesz).

Edit: nie pamiętałem, że ma aż 6 więc miałby 5 ciekawe jaka różnica w dmg jest między 4 i 5. Chodzi oto, żeby miał słabszy strzał ale dalej. To byłoby ciekawsze. Bo teraz Ł względem L w wątpliwy sposób wygrywa tylko czasem produkcji a tak to byłby zróżnicowany.

Edit2: w sumie to wypowiedziałem się w złym wątku - mając na myśli goracą dyskusję. Miałem mało czasu i tak wyszło :v

A może zasięg maga i jedna tura produkcji? Mam wrażenie, że niektóre osoby w ogóle nie grają w tę grę, dlaczego chcesz ulepszać jednostkę która jest najbardzej opłacalna na pierwszym poziomie technologicznym? Przy twojej zmianie ja już bym nie produkował nic innego niż łuczników przez całą rozgrywkę, 5 złota na turę to nie jest dużo, ściągnę 2 razy podatek po 80 i już mam pieniędzy na 30 tur produkcji łucznika, opłata za produkcję jednostek jest problematyczna jedynie w twierdzy
Łucznik wygrywa z leśnikem właśnie przez czas produkcji, ruch taki sam, obrona taka sama, dystans strzelecki taki sam, leśnik strzela odrobinę mocniej ale łucznik nadrabia te obrażania przewagą liczebną, to samo jest z walką wręcz, leśnik niby przyfasoli mocniej, ale teoretycznie łucznicy mogą Cię otoczyć większą ilością i dzięki temu zyskują obrażenia, może nie zawsze to wyjdzie na to samo ale atak wręcz jest najmniej istotną cechą u obu jednostek, do tego jest więcej ciał do ubicia, oczywiście zakładam scenariusz że w tym samym czasie stawiamy obie jednostki, aby nikt się nie czepiał że może być ich przecież po równo, zaczynam trochę żałować, że się wypowidziałem o łuczniku, do nikogo nie trafiają argumenty, im bardziej się staram to wytłumaczyć tym więcej osob chce go ulepszyć (oczywiście mówię tutaj o drugiej łatce do gry Boghute Ara, w pierwotnej wersji leśnik byłbardziej opłacalny bezdyskusyjnie)
Last edited by NycU on Friday 21 Jan 2022, 19:36, edited 2 times in total.
User avatar
Mar
Posts: 27
Joined: Monday 01 Mar 2021, 14:26

Re: Propozycje zmian

Post by Mar »

To super, że byś zrobił nalot ale ta gra nie ma internetowego multiplayera :?

;) Mnie wystarczy jak produkując tylko Ł (w końcu to najbardziej opłacalna jednostka 1 tieru...), nie burząc własnego zamku pokonasz wszystkie najlepsze AI na większej mapie. Lekką jazdą / góralami / leśnikami można to bez trudu zrobić bez autowalki nawet jak przeciwnik spamuje pegazami - idzie to zrobić dużo prościej niż łucznikami. Więc z tą największą opłacalnością bym nie przesadzał.

A pomysł na +1 range i mniej dmg - służy urozmaiceniu gry - takiego moda da się zrobić w 30 sekund, gra nie ma multi, więc jakie to ma znaczenie czy kogoś to bawi czy nie? :|
NycU
Posts: 100
Joined: Tuesday 20 Dec 2016, 09:09
Location: Koszalin

Re: Propozycje zmian

Post by NycU »

To super, że byś zrobił nalot ale ta gra nie ma internetowego multiplayera :?
Wiem wiem spokojnie, to taki żart :D
;) Mnie wystarczy jak produkując tylko Ł (w końcu to najbardziej opłacalna jednostka 1 tieru...), nie burząc własnego zamku pokonasz wszystkie najlepsze AI na większej mapie. Lekką jazdą / góralami / leśnikami można to bez trudu zrobić bez autowalki nawet jak przeciwnik spamuje pegazami - idzie to zrobić dużo prościej niż łucznikami. Więc z tą największą opłacalnością bym nie przesadzał.
A co to za problem? Mogę to nawet lekką piechotą zrobić, chyba, że mam poczekać na 3 poziom u przeciwnika, ale wtedy też sobię poradzę łucznikami bez problemu, mało tego jestem w stanie przyjąć wyzwanie z żywym graczem, że czekamy do 3 poziomu technologicznego, od tego momentu on może produkować tylko skrzydlaki a ja tylko łuczników i sprawdzimy kto wygra rozgrywkę
User avatar
Mar
Posts: 27
Joined: Monday 01 Mar 2021, 14:26

Re: Propozycje zmian

Post by Mar »

Robiłem testy. 4 łuczników vs. 4 górali (złoty status + max morale). Teren bez przeszkód (chodź wyszło w sumie na to samo co 1 vs 1 biorąc po uwagę optymalną strategię obu stron). Łucznicy tylko strzelali (bo balans ich walki wręcz uznałem za osobny temat).

Przy łuczniku zwykłym - wgrywa góral zachowując 62% hp
Przy łuczniku -1/+1 - wygrywa góral zachowując 50% hp
Przy łuczniku -2/+1 - wygrywa góral zachowując 54% hp
Przy łuczniku -3/+1 - wygrywa góral zachowując 63% hp

Biorąc pod uwagę, że taki łucznik mógłby bardziej trolować wolne jednostki + walczyć mieczykiem to myślę, że opcja -2 ataku na dystans jest najlepsza dla balansu z zasięgiem 4. No bo przy -3 to na początku za mało hp zabiera a testy tylko złotego statusu nie są miarodajne. Oczywiście przy terenie z przeszkodami łucznik już sporo zyskuje - więc trzymanie się lasów miałoby spory sens ale z drugiej strony przeciwnik mógłby łazić tylko po odkrytym terenie.

atak 4 = 8hp (-3 zwykłe morale)
atak 5 = 10hp (-3 max morale)
atak 6 = 12hp (-2 max morale)
atak 7 = 14hp (-1 max morale)
atak 8 = 16hp (0 max morale)
NycU wrote: Friday 21 Jan 2022, 19:42 A co to za problem? Mogę to nawet lekką piechotą zrobić, chyba, że mam poczekać na 3 poziom u przeciwnika, ale wtedy też sobię poradzę łucznikami bez problemu, mało tego jestem w stanie przyjąć wyzwanie z żywym graczem, że czekamy do 3 poziomu technologicznego, od tego momentu on może produkować tylko skrzydlaki a ja tylko łuczników i sprawdzimy kto wygra rozgrywkę
Myślę, że to możliwe ale ciężko by było jakbyś mógł tylko łuczników wszędzie produkować (piszę o walce z AI 5 graczy, bez burzenia wybudowanych przez siebie zamków/twierdz + produkcja tylko łucznicy).
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: Propozycje zmian

Post by Boghute Ara »

Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 15:21Edit2: w sumie to wypowiedziałem się w złym wątku - mając na myśli goracą dyskusję. Miałem mało czasu i tak wyszło :v
Jakby co to przeniosłem wszystkie ostatnie posty do odpowiedniego tematu.
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 19:36 (...) nie burząc własnego zamku pokonasz wszystkie najlepsze AI na większej mapie.
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 21:37 (...) (piszę o walce z AI 5 graczy, bez burzenia wybudowanych przez siebie zamków/twierdz (...)
O co chodzi z tym burzeniem zamków? Jakie to ma znaczenie w kontekście Łucznika? :?:

W każdym bądź razie nie obraź się, ale pomysł ze zwiększeniem zasięgu do 4 Łucznikowi, który produkuje się zaledwie 2 tury jest po prostu irracjonalny. Ma strzelać dalej niż Leśnik, Dragon czy Cyklop? Jakim prawem? Co z tego, że obniżymy mu siłę strzału o 1 śmieszny punkt, skoro będzie wszystkich kosił z daleka? Moim zdaniem nie ma sensu tego dalej ciągnąć, bo nie zmienię tego i już. To już prędzej obniżę mu obronę, jeżeli więcej graczy poprze stanowisko NycU, ale zasięgu z pewnością mu nie zwiększę. Koniec i kropka. Na 1. poziomie technologicznym jedynie Kusznik powinien mieć zasięg 4, bo produkuje się tylko w twierdzy i w dodatku przez 4 tury.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Mar
Posts: 27
Joined: Monday 01 Mar 2021, 14:26

Re: Propozycje zmian

Post by Mar »

Boghute Ara wrote: Friday 21 Jan 2022, 23:31
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 19:36 (...) nie burząc własnego zamku pokonasz wszystkie najlepsze AI na większej mapie.
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 21:37 (...) (piszę o walce z AI 5 graczy, bez burzenia wybudowanych przez siebie zamków/twierdz (...)
O co chodzi z tym burzeniem zamków? Jakie to ma znaczenie w kontekście Łucznika? :?:
W kontekście gry ma. Jak nie masz zamku i masz silniejszy oddział to przeciwnik Cię nie atakuje dopóki na mapie ma innych graczy AI. AI tak działa, że wysyła armie na zamki a oddziały kosi przy okazji. Łatwo tak wygrać mapę, bo chodzisz jedną armią i palisz po kolei zamki kiedy kompy biją się ze sobą. Jak zajmiesz zamek to góra 3 tury na leczenie i ewentualne uzupełnienie straconej jednostki.
Post Reply