NycU: Przede wszystkim dziękuję za Twoją opinię. Szkoda jednak, że jak dotąd odzew ze strony innych ludzi jest znikomy, bo rozreklamowałem swojego moda gdzie tylko mogłem, m.in. mailowo wśród wszystkich użytkowników forum, na innych stronach czy forach poświęconych Clashowi, a także pod praktycznie każdym filmikiem o Clashu na YT, więc liczyłem na to, że w krótkim czasie pojawi się tutaj więcej osób i wyrazi swoją opinię.
A teraz pozwól, że ustosunkuję się do Twoich wypowiedzi:
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30jednostki takie jak: pikinier/lekka piechota, halabardnik/ciężka piechota, troll/słoń, duch/szkielet są praktycznie identyczne, do tego mają dokładnie takie same wymogi więc zamiast 8 jednostek równie dobrze mogłyby być 4 (...) szkoda też, że wszystko kosztuje bardzo podobnie, ciekawiej by było gdyby były drobne różnice w cenie np. słoń ma droższą licencję od trolla ale troll ma droższy koszt produkcji inaczej nie ma w ogóle różnicy między nimi, to samo z innymi podobnymi przypadkami te jednostki zlewają się w jedną.
Taki był właśnie mój zamysł. Dla mnie od zawsze Pikinier/Lekka piechota, Halabardnik/Ciężka piechota, Troll/Słoń, Duch/Szkielet stanowili pary, gdzie gracz powinien mieć wybór czy woli jednostkę która ma o 1 pkt. mniej siły ale za to 2 pkt. więcej PA czy na odwrót. Dodatkowo Pikinierowi i Trollowi dodałem bonus do chodzenia po górach, co wynikało z ich info o licencji. Chciałem również dodać bonus do chodzenia po lesie Halabardnikowi i Duchowi, bo trochę to głupie, że w całej grze tylko jeden jedyny Leśnik ma taki bonus (zresztą to samo dotyczyło Górala i jego bonusu). Idąc dalej to nigdy żaden gracz nie kupuje wszystkich licencji, bo gra w Clasha to sztuka kompromisów, więc wybiera się licencje stosownie do przebiegu rozgrywki, a nawet w pierwotnej wersji Clasha Troll, Słoń i Szkielet byli praktycznie jota w jotę podobni jeżeli chodzi o umiejętności bojowe, więc po prostu poszedłem dalej i rozwinąłem ten koncept.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30taran jako zwiadowca xD, najszybszy w grze najszybciej się robi (tutaj wybaczam bo wiem że nic lepszego nie dało się wymyślić)
No niestety, to jedyna sensowna rzecz która przyszła mi do głowy.
Skoro Taran może atakować wyłącznie mury to pozwólmy mu chociaż do tych murów podjechać, bo wcześniej mając zaledwie 20 PA niewiele mógł zrobić, a 1 tura czasu produkcji to taka zachęta żeby ktokolwiek się w ogóle nim zainteresował.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30nie ma żadnego sensu produkować katapulty, jest gorsza od armaty a kosztuje drożej (...) armata jest przepakowana jak na 2 poziom a teraz jeszcze staniała
Ale Katapulta pojedzie dalej o 1 pole na mapie głównej i w trakcie walki, w dodatku na złotym statusie może oddać maksymalnie aż 4 strzały, a jak ktoś do niej podejdzie to wystarczy odjechać o 1 pole w tył a nie 2 żeby móc go zaatakować, więc nie uważam, że jest gorsza. Gramy z bratem w Clasha praktycznie od premiery i ilekroć produkujemy którąkolwiek z machin to w 99% przypadków jest to właśnie Katapulta, a nie Armata, z uwagi na w/w powody. Zresztą taki np. Kusznik czy Muszkieter też produkują się 4 tury, a mają słabszą siłę strzału, strzelają bliżej i są dostępni wyłącznie w twierdzy, więc Katapulta w porównaniu do nich produkowała się moim zdaniem za krótko. A czy Armata jest przepakowana? Owszem, ma potężną siłę strzału i ogromny zasięg, ale jest tak wolna i bardzo długo się produkuje, że trochę się to moim zdaniem wyrównuje.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30mag również nie ma teraz sensu, przy tych parametrach zawsze wybiorę smoka
Ale licencja na Smoka kosztuje aż o 100 szt. więcej, a koszt produkcji jest wyższy o 5 szt. złota. Zresztą na złotym statusie Mag i tak rozwali Smoka, bo przy takim samym zasięgu wciąż przejdzie o 1 pole dalej na polu walki, co daje mu przewagę.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30góral chyba jednak odrobinę za drogi
OK, to ile powinien kosztować żeby nie był zbyt opłacalny w stosunku do pozostałych pierwszopoziomowych jednostek?
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30ważka chyba też niepotrzebnie osłabiona +2 tury do czasu produkcji to wystarczająca kara
Latanie w Clashu to olbrzymi przywilej, bo tracisz tylko 3 lub 4 PA na mapie co każdą kratkę, a w dodatku możesz się ukrywać przed wrogimi jednostkami pieszymi nad terenami dla nich niedostępnymi w postaci wody, gór wysokich czy bagien lub przenosić swoje jednostki piesze przez te tereny, więc dopóki nie uda mi się usunąć tego błędu to nie ma szans żeby jednostki latające produkowały się krócej. Ważka już i tak była przegięta, bo była mocna jak Lekka jazda, a do tego latała i produkowała się zaledwie 2 tury, więc w późniejszych latach ja i mój brat właściwie produkowaliśmy już tylko Ważki i próbowaliśmy sobie wzajemnie zrobić tzw. rusha (kto grał w StarCrafta ten wie o co chodzi), co w efekcie doprowadziło do wprowadzenia przez nas zakazu ich produkowania. Teraz niech chociaż Ważka robi za zwiadowcę, a z osłabionymi parametrami i tak jest wciąż silniejsza niż Pospolite ruszenie, Budowniczy, Pikinier, Lekka piechota czy Łucznik i stanowi poważną konkurencję w boju dla Leśnika i Kusznika.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30najbardziej mnie boli niewykorzystany potencjał zmiany punktów ruchu, zaszło wiele bezsensownych zmian jak dodanie 2 pa - dragonowi, rycerstwu, ważce, lekkiej piechocie, a zabranie ciężkiej jeździe i orłowi, praktycznie nic to nie wnosi
Te drobny zmiany to taka kosmetyka wynikająca z logiki w prawdziwym życiu, tzn. uznałem, że im silniejsza, bardziej odporna i co za tym idzie cięższa jednostka podobnego typu tym mniej PA powinna posiadać, tzn. Lekka jazda (36 PA) --> Dragon (34 PA) --> Rycerstwo (32 PA) --> Ciężka jazda (30 PA) i analogicznie Ważka (34 PA) --> Orzeł (32 PA) --> Pegaz (30 PA) --> Skrzydlak (24 PA) --> Smok (36 PA, tu akurat wyjątek, bo to już broń ostateczna). A czy te zmiany nic nie wnoszą? Trochę wnoszą, bo np. na polu bitwy chodzenie po skosach zabiera aż 7 PA.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30a można by np. przyśpieszyć trochę ducha zamiast aż tak go upodabniać do szkieletu
Tez o tym myślałem, żeby zrobić mu 26 PA, czyli zrobić z niego takiego trzeciopoziomowego Górala czy Skorpiona.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30Podoba mi się rozwiązanie z czerwiem
Czerw w domyśle miał być takim czołgiem, który chodzi blisko, z uwagi na co jest bardziej narażony na atak innych jednostek, ale który w ramach rekompensaty powinien mieć za to bardzo wysoką obronę i krótko się produkować.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:30świetne rozwiązanie z solidarnie rozdanymi moralami
Ten podział zwyczajnie nie miał sensu, bo jednostki które od razu po wyprodukowaniu miały morale 6 miały zaledwie o 1 pkt. siły i obrony więcej niż na licencji i taką samą siłę strzału, a te które miał morale 10 miały miały aż o 2 pkt. siły i obrony więcej niż na licencji i o 1 pkt. wyższą siłę strzału, co stawiało te pierwsze jednostki na straconej pozycji, w szczególności takich cieniasów jak np. Orzeł, Czerw czy Duch. Poza tym w przypadku przegranych bitew, które powodują spadek morale o 4 pkt. lub wylosowania księgi plag, która obniża morale o 1 pkt, jednostki z pierwszej grupy były z tego powodu dużo bardziej stratne.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.1 Pikinier=Lekka piechota, pomijany był przez cenę.
Nie tylko przez cenę. W walce 1 na 1 Pikinier dostaje od Lekkiej piechoty straszne baty, niezależnie od tego kto uderzy pierwszy. Dysponując pieniędzmi z początku rozgrywki można było wyprodukować aż 13 silnych Lekkich piechot i zaledwie 4 słabych Pikinierów, więc wybór był prosty.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.2 Kusznik był lepszą jednostką od leśnika jedynie przez wymogi był jest zawsze pomijany
Niby tak, ale było tyle minusów u Kusznika (dostępność wyłącznie w twierdzy, konieczność wybudowania warsztatu, bardzo drogi koszt licencji, spory koszt produkcji, zaledwie 20 PA, bardzo mało obrony, aż 4 tury czasu produkcji), że samo obniżenie jego kosztów nic by nie dało gdyby Leśnik pozostał taki jaki był, więc trzeba było osłabić tego drugiego żeby gracze zainteresowali się również Kusznikiem.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.3 - Nagroda za to, że ma się twierdzę a w cenie i tak niewielka różnica
Ale do Trolla akurat nic nie mam. To Szkielet był za słaby jak na 3. poziom. Po co kolejna trollopodobna jednostka? W porównaniu do Pegaza czy Skrzydlaka, że o Magu i Smoku nie wspomnę, produkcja Szkieleta nie miała żadnego sensu.
NycU pisze: ↑poniedziałek 06 sty 2020, 01:48Niepopularna opinia nr.4 - mi się właśnie to podobało, że nie wszystko równo i identycznie
Heh, no widzisz, każdy ma swój punkt widzenia.