Clash De Luxe 0.13

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: Boghute Ara »

Zedytowałem nazwę tematu i treść pierwszego posta, ponieważ właśnie wypuściłem kolejną wersję moda o numerze 0.13

Co nowego? Zmiany są raczej kosmetyczne, więc poniżej krótka rozpiska, a po więcej szczegółów zapraszam do pliku CZYTAJTO.TXT po ściągnięciu i wypakowaniu zawartości moda.

W każdym bądź razie przede wszystkim zmieniłem nazwę moda na Clash De Luxe, ponieważ taka rzekomo miała być prawidłowa pisownia planowanej przez Leryx Longsoft usprawnionej wersji gry, o czym można było przeczytać TUTAJ.

Oprócz tego poprawiłem kolejną garść literówek, tym razem w obrębie świątyń i miejsc kultu. Na moje oko poprawiłem już ok. 99% wszystkich literówek w grze, ponieważ zawsze coś mogło umknąć mojej uwadze, ewentualnie są pewne zwroty które na siłę można by jeszcze poprawić pod kątem stylistycznym.

Ostatnia rzecz którą zrobiłem to modyfikacja parametrów niektórych jednostek, ponieważ po wypuszczeniu pierwszej wersji moda pojawiło się sporo głosów krytycznych, m.in. że Kusznik ma za niską obronę, Taran za dużo PA, Armata jest za tania, Szkielet zbyt odporny, itp., więc postanowiłem to poprawić. Przy okazji zdecydowałem się również zbalansować inne jednostki co do których samemu miałem zastrzeżenia, a także dołożyć bonus do chodzenia po lesie Halabardnikowi i Duchowi, ot dla urozmaicenia, jak również zmniejszyć zasięg widzenia wszystkich jednostek latających do 4.

Dla ułatwienia dołożyłem również tabelkę w Excelu z poprawionymi parametrami wszystkich jednostek, którą można znaleźć po rozpakowaniu moda.

Zapraszam do testowania i podzielenia się swoimi uwagami na forum!
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: NycU »

* Łucznik: obrona 4 - mam nadzieję, że to żart, inaczej nawet nie podmieniam tego pliku, meta łuczników zyskuje na sile xD
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze: niedziela 26 gru 2021, 21:47 * Łucznik: obrona 4 - mam nadzieję, że to żart, inaczej nawet nie podmieniam tego pliku, meta łuczników zyskuje na sile xD
Nie, to nie żart. Każda jednostka z obroną poniżej 4 nie zyskuje nic na obronie po okopaniu się, stąd wzrost tego parametru u Łucznika, Kusznika i Muszkietera w stosunku do pierwotnej wersji gry. Skoro już człowiek płaci 150/200 szt. złota za Warsztat/Kuźnię, a potem kolejne 50/150/200 szt. złota za licencję i jeszcze czeka 2/4 tury aż w/w jednostki się wyprodukują to niech chociaż nie giną od pierdnięcia, jak to już wcześniej ktoś mądrze napisał.

PS Co to jest "meta"?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Clash Deluxe 0.1

Post autor: NycU »

Boghute Ara pisze: czwartek 09 gru 2021, 13:31
NycU pisze: poniedziałek 02 mar 2020, 17:26 Pisałem tamtego posta dosyć mocno zmęczony, więc się delikatnie pomyliłem - ale nie w kwesti zachodzącej zmiany obrażeń, a jej liczby :lol:. Różnica zachodzi jedynie u katapulty i armaty - katapulta oddalona o 2 lub 3 pola od celu atakuje z pełną siłą, czyli jeśli mamy siłę strzału 17 zadajemy 34 obrażenia, jeśli jest oddalona 4 lub 5 pól traci 4 obrażenia, czyli ta sama katapulta zada 30 pkt obrażeń. To samo tyczy się armaty, tylko, że różnica wynosi 6 pkt obrażeń, armata oddalona 3 lub 4 pola od celu z siłą strzału 22 zadaje 44pkt obrażeń, oddalona 5 lub 6 pól od celu ta sama armata zadaje 38 pkt obrażeń.
Wczoraj w końcu przetestowałem to co napisałeś i okazało się, że... miałeś rację! :shock:

Katapulta ma siłę strzału mniejszą o 2 gdy oddalona jest od celu o 4 lub 5 pól, co oznacza, że w pełni zdrowa zabiera atakowanej jednostce 4 pkt. życia mniej po każdym strzale, natomiast Armata ma siłę strzału mniejszą o 3 gdy oddalona jest od celu o 5 lub 6 pól, co oznacza, że w pełni zdrowa zabiera atakowanej jednostce aż 6 pkt. życia mniej po każdym strzale.

Trzeba będzie to dopisać na stronie. :idea:
Tak a co jest zabawne, jeśli zostanie nam uszkodzona machina z chyba 10 życia i mniej to atakując z możliwie dwóch najbardziej oddalonych pól od celu zadamy zero obrażeń i możemy atakować w nieskończoność, jeśli podjedziemy na dwa możliwie najbliższe aby być w stanie oddać strzał to zadamy 2 pkt obrażeń, z tą wiedzą udało mi się raz obronić zamek
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: NycU »

Boghute Ara pisze: niedziela 26 gru 2021, 21:56
NycU pisze: niedziela 26 gru 2021, 21:47 * Łucznik: obrona 4 - mam nadzieję, że to żart, inaczej nawet nie podmieniam tego pliku, meta łuczników zyskuje na sile xD
Nie, to nie żart. Każda jednostka z obroną poniżej 4 nie zyskuje nic na obronie po okopaniu się, stąd wzrost tego parametru u Łucznika, Kusznika i Muszkietera w stosunku do pierwotnej wersji gry. Skoro już człowiek płaci 150/200 szt. złota za Warsztat/Kuźnię, a potem kolejne 50/150/200 szt. złota za licencję i jeszcze czeka 2/4 tury aż w/w jednostki się wyprodukują to niech chociaż nie giną od pierdnięcia, jak to już wcześniej ktoś mądrze napisał.

PS Co to jest "meta"?
Meta oznacza najsilniejszą lub najbardziej korzystną jednostkę cena/jakość po wprowadzeniu patcha do gry albo nowego dodatku, np w grze karcianej Hearthstone są to najsilniejsze talie

Jednostka strzelająca która się produkuje 2 tury MUSI ginąć od pierdnięcia wszystkiego poza budowniczym i pospolitym ruszeniem, łucznik z obroną 3 już był za twardy, można zalać przeciwnika nimi wystarczy warszat i szkoła i niech sobie przeciwnik ciuła kase na inne jednostki zrobi ich z 20 a ja będę miał 50 twardych łuczników xD
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: Boghute Ara »

NycU pisze: niedziela 26 gru 2021, 22:03 Jednostka strzelająca która się produkuje 2 tury MUSI ginąć od pierdnięcia wszystkiego poza budowniczym i pospolitym ruszeniem, łucznik z obroną 3 już był za twardy, można zalać przeciwnika nimi wystarczy warszat i szkoła i niech sobie przeciwnik ciuła kase na inne jednostki zrobi ich z 20 a ja będę miał 50 twardych łuczników xD
No nie wiem, chyba trochę przeceniasz Łucznika. Zapominasz, że każda jednostka od razu po wyprodukowaniu ma raptem białą koszulę, więc Łucznik na polu bitwy strzeli raz, a potem co zrobi? W zwarciu jest bardzo słaby, więc bez strzał jest praktycznie bezużyteczny. A argument o 50 Łucznikach jest z dupy - nawet nie zdążysz tylu wyprodukować i wyszkolić na złoty czy nawet srebrny status, bo już dawno gra się skończy, ponieważ żaden gracz, nawet komputerowy, Ci na to spokojnie nie pozwoli. Moim zdaniem przesadzasz i tyle.

Leśnik też ma obronę 4, w dodatku pierwotnie miał aż 8 ataku, a także prawie dwukrotnie silniejszą siłę strzału i chociaż wszyscy marudzili, że był przepakowany to jednak każdy sobie z nim jakoś radził, a Ty dużo słabszego Łucznika uważasz za jakiegoś killera. :roll:

PS Sprawdziłem w wyszukiwarce na forum i okazało się, że o tym pierdnięciu pisałeś wcześniej właśnie Ty. :mrgreen:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Konin3D
Posty: 75
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: Konin3D »

Wydaje mi się, że zmiana w misjach liczb rzymskich na arabskie jest zbędne. A tak to nie zauważyłem nic nadzwyczajnego. A sam test gry zrobię jakoś w przyszłości. Mam nadzieje, że jeszcze w tym roku.
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: NycU »

Boghute Ara pisze: niedziela 26 gru 2021, 22:44
NycU pisze: niedziela 26 gru 2021, 22:03 Jednostka strzelająca która się produkuje 2 tury MUSI ginąć od pierdnięcia wszystkiego poza budowniczym i pospolitym ruszeniem, łucznik z obroną 3 już był za twardy, można zalać przeciwnika nimi wystarczy warszat i szkoła i niech sobie przeciwnik ciuła kase na inne jednostki zrobi ich z 20 a ja będę miał 50 twardych łuczników xD
No nie wiem, chyba trochę przeceniasz Łucznika. Zapominasz, że każda jednostka od razu po wyprodukowaniu ma raptem białą koszulę, więc Łucznik na polu bitwy strzeli raz, a potem co zrobi? W zwarciu jest bardzo słaby, więc bez strzał jest praktycznie bezużyteczny. A argument o 50 Łucznikach jest z dupy - nawet nie zdążysz tylu wyprodukować i wyszkolić na złoty czy nawet srebrny status, bo już dawno gra się skończy, ponieważ żaden gracz, nawet komputerowy, Ci na to spokojnie nie pozwoli. Moim zdaniem przesadzasz i tyle.

Leśnik też ma obronę 4, w dodatku pierwotnie miał aż 8 ataku, a także prawie dwukrotnie silniejszą siłę strzału i chociaż wszyscy marudzili, że był przepakowany to jednak każdy sobie z nim jakoś radził, a Ty dużo słabszego Łucznika uważasz za jakiegoś killera. :roll:

PS Sprawdziłem w wyszukiwarce na forum i okazało się, że o tym pierdnięciu pisałeś wcześniej właśnie Ty. :mrgreen:
Czym mi niby nie pozwoli na wyszkolenie ich, zaatakuje mnie 3 góralami na pełny zamek łuczników? Ilu zdąży wyprodukować i jeszcze dojść do mojego zamku? Mi potrzeba 20 tur na cały oddział, cały czas nie rozumiesz kluczowego argumentu, nie ważne że łucznik na białej koszuli jest słaby, ważne że jest go dużo, w takim układzie ja chcę aby przeciwnik mnie atakował, szybciej mi ich wyszkoli xD Znowu nietrafiony agrument z leśnikiem, co z tego że był przepakowany, jeśli produkował się 3 tury a nie 2 w tym czasie co zrobisz 6 leśników ja zrobie 10 łuczników, a teraz łucznik ma jeszcze obronę starego leśnika co jest po prostu śmieszne i niedorzeczne.
Zniszczyłeś Rycerstwo, nie rozumiem po co to osłabienie, Muszkieter dostał obronę spoko, i jest jeszcze gorszy bo stracił ruch i jest takim samym ślamazarą na mapie głównej co katapulta, do tego przejście na ukos na polu bitwy równa się dwa strzały mniej, nie ma sensu go produkować, niedługo twierdza to już się będzie sprowadzać tylko do produkowania smoków i magów xD
Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 287
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: Boghute Ara »

Konin3D pisze: poniedziałek 27 gru 2021, 02:31Wydaje mi się, że zmiana w misjach liczb rzymskich na arabskie jest zbędne. (...)
Chodziło o brak konsekwencji, ponieważ tury w Clashu zapisywane są liczbami arabskimi. W Misjach 4 i 5 w kampanii w prawym górnym rogu ekranu jest napisane "koniec tury 1/10" i "koniec tury 1/20", a nie "koniec tury I/X" i "koniec tury I/XX".

To samo było z Misją 10, gdzie komunikat brzmiał "Zabij wszystkich!", czyli w trybie rozkazującym, a powinno być "Zabić wszystkich!", czyli w bezokoliczniku, wzorem wszystkich poprzednich Misji.
Konin3D pisze: poniedziałek 27 gru 2021, 02:31(...) A tak to nie zauważyłem nic nadzwyczajnego. (...)
W stosunku do pierwszej wersji moda zmiany są raczej kosmetyczne, bo od czasu jego wydania nie odkryłem w zasadzie nic nowego poza adresami odpowiedzialnymi za zasięg widzenia jednostek.
NycU pisze: poniedziałek 27 gru 2021, 02:59Czym mi niby nie pozwoli na wyszkolenie ich, zaatakuje mnie 3 góralami na pełny zamek łuczników? Ilu zdąży wyprodukować i jeszcze dojść do mojego zamku? Mi potrzeba 20 tur na cały oddział, cały czas nie rozumiesz kluczowego argumentu, nie ważne że łucznik na białej koszuli jest słaby, ważne że jest go dużo, w takim układzie ja chcę aby przeciwnik mnie atakował, szybciej mi ich wyszkoli xD Znowu nietrafiony agrument z leśnikiem, co z tego że był przepakowany, jeśli produkował się 3 tury a nie 2 w tym czasie co zrobisz 6 leśników ja zrobie 10 łuczników, a teraz łucznik ma jeszcze obronę starego leśnika co jest po prostu śmieszne i niedorzeczne.
A czy bierzesz w ogóle pod uwagę jakieś losowe czynniki, np. ilość wykopanych skarbów, dostępność fundamentów, ataki innych graczy zakłócających Twój rozwój, klątwy i boostery znajdowane w świętych miejscach, dodatkowe oddziały z portu lub miejsc świętych, wydatki na królową, pułapki, zasadzki, itp? Czy też mówisz o sytuacji kiedy gramy 1 na 1, każdy z nas startuje w innym kącie mapy, rozwijamy się w swoim tempie, nie żenimy się z królową, nie odwiedzamy portu ani miejsc świętych, produkujemy tylko 1 typ jednostki, siedzimy nimi w zamku i je szkolimy, a potem na umówiony sygnał, np. w turze 100, spotykamy się na środku mapy tym co udało nam się wyprodukować, wyszkolić i tłuczemy się do ostatniej jednostki? Bo ten drugi scenariusz jest trochę sztuczny.

Zresztą równie dobrze możemy odwrócić sytuację i zamiast tego Ty przyjdź do mnie, a ja pójdę w Górale i rozetrę Cię na pył, nawet pomimo tego, że będziesz miał przewagę liczebną, bo Góral chodzi dalej, ma więcej obrony i bije dużo mocniej. Leśnicy już akurat mogą mieć problemy, więc wszystko rozbija się o to na jakim statusie będziemy mieć jednostki i ile strzał na turę będą mogły oddać.

Mogę nawet pójść w Lekkie Piechoty, które wymagają raptem kupna licencji za 25 szt. złota, a w walce wręcz są dużo silniejsze, więc zacznę produkcję już od 1. tury i będę miał ich więcej, natomiast żeby zacząć produkcję Łuczników musisz wykopać albo znaleźć w świętych miejscach 150 szt. złota żeby było Cię stać na zakup Warsztatu i licencję, co teoretycznie również jest możliwe nawet w 1. turze (a właściwie 2., bo najpierw musisz jeszcze zbudować Koszary), ale o to mi właśnie chodziło, żeby Łucznik nie był taką ciotą skoro już wydaje się na niego tyle złota. :roll:

Jak sam widzisz, możemy się przekonywać bez końca i nikt nikomu nie przyzna racji. ;) Ja poczekam jeszcze na opinie innych graczy zanim zdecyduję się go na powrót osłabić.
Konin3D pisze: poniedziałek 27 gru 2021, 02:31Zniszczyłeś Rycerstwo, nie rozumiem po co to osłabienie, (...)
Rycerstwo od samego początku było zdrowo przegięte, bo mając aż 32 PA, siłę 12 i obronę 7 spokojnie konkurowało z 2. poziomowymi jednostkami, przez co po zbudowaniu twierdzy każdy produkował tylko jego albo ultra szybką Ważkę, a Halabardnika, Ciężką piechotę i Kusznika każdy miał w dupie.
Konin3D pisze: poniedziałek 27 gru 2021, 02:31Muszkieter dostał obronę spoko, i jest jeszcze gorszy bo stracił ruch i jest takim samym ślamazarą na mapie głównej co katapulta, do tego przejście na ukos na polu bitwy równa się dwa strzały mniej, nie ma sensu go produkować, niedługo twierdza to już się będzie sprowadzać tylko do produkowania smoków i magów xD
Lepiej się ciesz się, że w ostatniej chwili przed wypuszczeniem tej wersji moda zmniejszyłem jego siłę, bo początkowo wynosiła 8, zgodnie z zasadą, że jednostkom z 2. poziomu siła rośnie +4 a obrona +2 w stosunku do swoich słabszych odpowiedników z 1. poziomu, czyli w przypadku Muszkietera w stosunku do Kusznika. ;)
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
NycU
Posty: 100
Rejestracja: wtorek 20 gru 2016, 09:09
Lokalizacja: Koszalin

Re: Clash De Luxe 0.13

Post autor: NycU »

A czy bierzesz w ogóle pod uwagę jakieś losowe czynniki, np. ilość wykopanych skarbów, dostępność fundamentów, ataki innych graczy zakłócających Twój rozwój, klątwy i boostery znajdowane w świętych miejscach, dodatkowe oddziały z portu lub miejsc świętych, wydatki na królową, pułapki, zasadzki, itp? Czy też mówisz o sytuacji kiedy gramy 1 na 1, każdy z nas startuje w innym kącie mapy, rozwijamy się w swoim tempie, nie żenimy się z królową, nie odwiedzamy portu ani miejsc świętych, produkujemy tylko 1 typ jednostki, siedzimy nimi w zamku i je szkolimy, a potem na umówiony sygnał, np. w turze 100, spotykamy się na środku mapy tym co udało nam się wyprodukować, wyszkolić i tłuczemy się do ostatniej jednostki? Bo ten drugi scenariusz jest trochę sztuczny.
Aha no tak czyli czynniki losowe oznaczają, że zawsze będą działać na moją niekorzyść, skoro są losowe to statystycznie tak samo często będą działać na moją korzyść i ten argument kompletnie nie ma sensu, mogłeś nie zmieniać pierwotnych statystyk leśnika, przecież przez losowe czynniki można go pokonać!
Zresztą równie dobrze możemy odwrócić sytuację i zamiast tego Ty przyjdź do mnie, a ja pójdę w Górale i rozetrę Cię na pył, nawet pomimo tego, że będziesz miał przewagę liczebną, bo Góral chodzi dalej, ma więcej obrony i bije dużo mocniej. Leśnicy już akurat mogą mieć problemy, więc wszystko rozbija się o to na jakim statusie będziemy mieć jednostki i ile strzał na turę będą mogły oddać.
Ale to nie ja podałem argument, że ktoś mi przeszkodzi w wyszkoleniu łuczników w zamku, tylko Ty, z czasem będe rosnąć w siłę bo twoi górale jedynie dostają statystyki ataku i obrony przez szkolenie, a moi łucznicy taki sam zastrzyk atak/obrona plus dodtakowe strzały
Mogę nawet pójść w Lekkie Piechoty, które wymagają raptem kupna licencji za 25 szt. złota, a w walce wręcz są dużo silniejsze, więc zacznę produkcję już od 1. tury i będę miał ich więcej, natomiast żeby zacząć produkcję Łuczników musisz wykopać albo znaleźć w świętych miejscach 150 szt. złota żeby było Cię stać na zakup Warsztatu i licencję, co teoretycznie również jest możliwe nawet w 1. turze (a właściwie 2., bo najpierw musisz jeszcze zbudować Koszary), ale o to mi właśnie chodziło, żeby Łucznik nie był taką ciotą skoro już wydaje się na niego tyle złota. :roll:
No tak na bank te 2 słabiaki z takim ruchem i atakiem mogą się równać z łucznikem z taką obroną xD Co z tego, że produkują sie równie szybko, nie mają najważniejszej cechy łucznika która wszystko zmienia, nie potrafią strzelać, są bezurzyteczne w walce ze wszystkim, a łucznicy mogą skasować nawet 3 poziomowe jednostki
Jak sam widzisz, możemy się przekonywać bez końca i nikt nikomu nie przyzna racji. ;) Ja poczekam jeszcze na opinie innych graczy zanim zdecyduję się go na powrót osłabić.
No okej zostanę przy wcześniejszej wersji Clasha i tyle, smutno mi po prostu bo już dyskutrowaliśmy o tym i nie bierzesz żadnych moich argumentów pod uwagę przy zmianach
Rycerstwo od samego początku było zdrowo przegięte, bo mając aż 32 PA, siłę 12 i obronę 7 spokojnie konkurowało z 2. poziomowymi jednostkami, przez co po zbudowaniu twierdzy każdy produkował tylko jego albo ultra szybką Ważkę, a Halabardnika, Ciężką piechotę i Kusznika każdy miał w dupie.
No i teraz nie ma sensu go produkować, w zamku z kuźnią mam lekką jazdę co traci tylko -2/2 do statystyk a jest szybsza na mapie i lepiej sięga strzelców na polu bitwy, po co mam stawiać twierdzę tracić pieniądze na kuźnie i licencję skoro moge wpakować całą kasę w zamek osiągnąc 2 poziom i w gołym zamku postawić skorpiony, które teraz są porównywalne siłowo ale produkują się 3 tury a rycerstwo 4
Lepiej się ciesz się, że w ostatniej chwili przed wypuszczeniem tej wersji moda zmniejszyłem jego siłę, bo początkowo wynosiła 8, zgodnie z zasadą, że jednostkom z 2. poziomu siła rośnie +4 a obrona +2 w stosunku do swoich słabszych odpowiedników z 1. poziomu, czyli w przypadku Muszkietera w stosunku do Kusznika. ;)
tutaj mi chodzi tylko o to że muszkieter miał sens przez poruszanie się na mapie głównej, katapulta była zawsze o wiele mocniejsza ale bardzo wolna, a teraz poruszają się w tym samym tempie
ODPOWIEDZ